suzuki GS 500

marcccc

Rookie
18 mei 2010
14
0
Maastricht
Hallo,

mijn naam is marc en ik ben nieuw hier op dit forum. Ik wil een suzuki GS500 aan gaan schaffen. Weet iemand de punten waar ik op moet letten bij aankoop van deze motor?

hoeveel km gaat het blok van deze motoren ongeveer mee. de motor die ik op het oog heb heeft bijna 70000 gelopen. is dit veel?

hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden

gr.
 
Hoi Marc,

Ik heb een half jaar geleden een GS gekocht. Punten waar je naar kan kijken, olielekkage , voorvorkpoten willen nog al eens gaan lekken. Ook voorvorkpoten stevig vastpakken en kijken of er speling op het balhoofd zit.
Verder banden en ketting etc bekijken. Vragen naar onderhouds historie.

Hoe lang hij meegaat is voornamelijk afhankelijk van hoe de motor is onderhouden.

Veel succes verder met je aankoop
 
Ik heb ook een gs. Je kunt ook je vraag stellen in het gs-topic.
70000 is niet veel mits hij goed onderhouden is, hoeveel kost de fiets als ik vragen mag?
Waar je goed op moet letten zijn bovengenoemde punten van Sushi500, goed horen of het blok gezond klinkt (geen rammels, tikken etc) Kijk ook even of hij goed schakeld.
Als een gs500 goed onderhouden is kun je dr heel lang mee doen.
 
ik kan de motor kopen voor 350 euro. de lak ziet er niet meer zo mooi uit namelijk en er moet een nieuwe ketting op. de verkoper zegt wel dat de motor goed onderhouden is verder. en op de foto's te zien zijn de banden ook nog in goede staat. moet ik bij het schakelen letten of dit soepel gaat?
 
de lak kan je spuiten bij de gs500e moetje goed opletten dat er geen tik of rammel in het blok zit als die er niet er in zit dan is het goed de rest ja ketting banden tandwiellen ect ect ect voor dat geld zal ik niet veel verwachten anders ff vraagen in het suzuki gs500e topic14 zitten alleen maar gs liefhebbers en rijders
 
ik kan de motor kopen voor 350 euro. de lak ziet er niet meer zo mooi uit namelijk en er moet een nieuwe ketting op. de verkoper zegt wel dat de motor goed onderhouden is verder. en op de foto's te zien zijn de banden ook nog in goede staat. moet ik bij het schakelen letten of dit soepel gaat?
voor die 350 euro is het zeker niet veel geld. De ketting moet je samen met tandwielen vervangen (als je alleen de ketting vervangt zal de nieuwe ketting nog sneller slijten door de oude tandwielen) nieuwe ketting-en tandwielset kost ongeveer 100 euro, als je het door een dealer erop laat zetten ben je wel iets duurder uit.
Je moet vooral goed naar de motor luisteren naar tikken en rammels. veel gsjes hebben vaak een tijd met te weinig olie gereden waardoor er van alles stuk gaat in de motor.
Verder moet je gewoon kijken of het schakelen goed gaat zonder hele rare bijgeluiden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan