Suzuki GS 500e Motor loopt enkel op Choke !

Robjes1970

Rookie
21 feb 2021
20
0
Hoi Allemaal,

nadat mijn GS500e helemaal niet meer wilde starten heb ik hem een beetje opgepoetst.

nadat ik de carb uit elkaar heb gehad en heb geprobeerd schoon te maken start hij wel direct op de PRI stand.
Nadat ik de choke dicht draaide viel hij uit.
Ik de benzinekraan op normaal gezet en start hij ook met choke maar als ik dan gas geef valt hij uit.
Hij loopt nu enkel op de choke en komt niet boven de 3500 toeren uit.

als ik gas geef valt hij helemaal stil zie video.

iemand een idee?
 
Heb je alles goed aangesloten? Vacuum slang etc. Belangrijk voor de kraan. Heb je ook alles uit elkaar gehad in de carb's en goed schoongemaakt?
En het brandstoffilter al gecheckt?
Dit zijn denk ik een paar belangrijke zaken die het wel eens zouden kunnen zijn dus controleer dit even.
 
Laat die carburateurs maar even doen door iemand die weet wat ie doet. Dan is het zo gepiept.
Met proberen schiet je in dit geval niks op, dit soort klusjes zijn belangrijk en dienen goed gedaan te worden.
 
Wat misschien ook belangrijk is is het feit dat hij ineens niet meer liep, komt dit door lang staan of ging hij steeds slechter lopen? Vaak kan die achtergrond info je wel helpen.
 
Ik ga het morgenvroeg nog eens bekijken.
Als ik de vacuum van de caburateur los trek van de benzinekraan krijgt hij dan geen benzine meer?

Als ik de overloopslang van de caburateur dicht houd met de duim valt hij direct uit.
 
Ik ga het morgenvroeg nog eens bekijken.
Als ik de vacuum van de caburateur los trek van de benzinekraan krijgt hij dan geen benzine meer?
Alleen op pri, die heeft geen vacuum nodig

Als ik de overloopslang van de caburateur dicht houd met de duim valt hij direct uit.
Dan heb ik toch het vermoeden dat je een slangetje gewisseld heb.
 
Dus dit zit allemaal goed aangesloten?

973631e7c51c2e93fde4b7dd9566a81c.png


En die meuk van second air ook?
 
In principe is het niet heel gek dat wanneer de overloop dicht word gedrukt de motor op een keer uitvalt. Het is toch ook een ontluchting aangezien er benzine in komt moet er ook lucht uit maar dat hij meteen uitvalt is wel heel snel.
Wat een gedoe met al die slangen trouwens 8)7
 
Even een update.

Nadat ik alle aansluitingen heb gecontroleerd, is het nu zover dat hij met de choke open loopt ( uiteraard in te hoog toeren ) maar valt niet uit.
Als ik nu mijn hand op het lucht filter leg en dus de lucht toevoer doseer kan ik de choke uit laten.
Ik voel hem dan ook aan mijn hand zuigen om lucht te krijgen.

haal ik mijn hand weg dan valt hij uit.
 
Dan krijgt hij dus teveel lucht, of te weinig benzine. Ik zie dat in je filmpje we mooi uitzicht hebben op de accu, de spanningsregelaar en de demper, maar niet het luchtfilter. Normaal gesproken kun je niet zomaar je hand op het luchtfilter leggen, dus ik vraag me af of er een origineel luchtfilter op zit? Met deksel netjes op de kast enzo?
 
er zit een origineel luchtfilter op deze Gs500e. Deksel op de kast? bedoel je de beugel waarop de tank vast zit?
Ik heb de tank even dwars op het frame gezet zodat ik overal aankan komen.
Zo kan ik de hand op de inlaat van het luchtfilter leggen.
1621189287058.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan