Suzuki gs 550E trekt tot 6000 door daarna niets....

risky147

Rookie
22 sep 2007
21
5
Ik ben al een tijdje bezig aan het reanimeren van een Suzuki gs 550e 1984.
Die al 25 jaar stilstond

De motor loopt mooi stationair trekt vlot op start koud en warm perfect alleen bij de 6000 toeren gaat hij gewoon niet verder hij doet ook niet vreemd hij stopt gewoon met door trekken.

Onbelast vliegt hij wel zeer makkelijk naar de 9000 toeren.

Ik ben eigenlijk niet van het vragen maar ik begin nu een beetje vast te lopen met mijn oplossingen.....

Wat heb ik allemaal gedaan :
Carburateur ultrasoon gereinigd
Nieuwe sproeiers en vlotter naalden en membramen en stationair sproeiers gemonteerd.

De kleppen gesteld, bougies en bobine's vervangen luchtfilter vernieuwd nieuwe benzine kraan gemonteerd.

Ver vroeger gecontroleerd of deze los is deze is ook los.

De gas schuiven gaan ook keurig open
Deze Gs 550 heeft een puntloze ontsteking.

Heeft iemand nog ideeën waar ik nog meer naar kan kijken.

Ik zat nog aan de cdi te denken maar eigenlijk rijd en start de suzuki te goed voor.

Groet Dirk
 
Ha, dank voor jullie antwoorden,

De koppeling slipt niet inderdaad.

Ik kan mij niet herinneren of de gas naalden in hoogte verstelbaar waren (volgens mij niet) deze suzuki heeft de mikuni vacuüm carburateurs.
Anders dan de 550E van 78 tm 81
Ja de uitlaten worden allemaal even heet.

Tis gewoon heel vaag, de motor loopt gewoon heel erg goed alleen bij 6000 toeren kan je gas geven wat je wilt maar reageert totaal niet en geeft geen hikje ook gaat niet bokken af wat dan ook het is net of er een toeren begrenser in gebouwd zit ofzo
 
Ik heb het bij een auto gehad, dubbel geluid zegmaar en niet hoger in toeren. Dat was een losgetrilde hoofdsproeier. Weet niet meer hoeveel toeren dat was
 
Tja zoek het in brandstof toevoer, ik heb alles vernieuwd nieuwe naalden nieuwe sproeier buizen nieuwe sproeiers nieuwe vlotter naalden plus zittingen nieuwe vlotters en volgens fabriek gegevens afgesteld carburateurs zijn ook gelijk gesteld met meters, ik heb een nieuwe benzine kraan met nieuwe slangen bijna alles wat er te vervangen viel is vervangen daarom sta ik nu ook op mijn hoofd te krabben wat nu?
En nogmaals de motor loopt tot aan 6000 toeren vlekkeloos
 
Ik zal morgen de carburateurs er weer afhalen en kijken of de naalden verstelbaar zijn want ben ik niet zeker van.
De inlaat rubbers zijn trouwens ook vernieuwd dus demontage van de carburateurs gaat gemakkelijk gelukkig :)

Mvg Dirk
 
Maar 6000 toeren is niet vol gas
Maar onbelast draait ie wel 9000 toeren , maar rijdend niet boven de 6000
er is geen rechtstreeks verband tussen toeren en gasstanden
als hij onder belasting bij 5.700 tr de gas vol open draait en toch niet voorbij de 6.000 tr wil, heeft dat dus niets met de naald in de gasschuif te maken
tenzij :
*het mengsel veel te rijk zou zijn om meer toeren te draaien, maar dan zouden er véél te grote hoofdsproeiers in moeten zitten
*het mengsel veel te arm zou zijn, en dan zouden er te kleine hoofdsproeiers in moeten zitten

een goede test voor de afstelling van de naalden is eens te testen zonder hoofdsproeiers (ja, echt). als het blok goed draait (belast) tot pakweg 2/3de-3/4de gasklep/schuif opening, is de afstelling van de naald ok. immers : de opening tussen naald en buis is de limiterende factor kwa hoeveelheid benzine, de hoffdsproeier doet dan eigenlijk nog niets.
 
Laatst bewerkt:
kijk eend of hij niet te Arm afgesteld is.
ik had een 750, ooit, en die deed ook niet veel boven de x-aantal toeren.
mogelijk te arm afgesteld.

mijne knalde behoorlijk met gas open,
tank je premium brandstof, denk dat dat bij zo'n brommer een must is!

koolaanslag en andere ellende ook mogelijk..
 
Misschien heb je hier wat aan.
Mijn zoon heeft een GS 500 E deze had het bekende probleem dat na een iets langer op de snelweg de motor inhoud. Wordt de benzinekraan op PRI gezet dan loopt de motor weer gewoon door tot vol gas. Zou dit eens proberen.

Oorzaak was dat bij veel gasgeven het vacuum in de inlaat afneemt en de vacuumgestuurde bezinekraan niet meer voldoende benzine doorlaat. de carburateurs worden leeg gezogen. Door ouderdom wordt het rubbermembraan stugger.
Oplossing was om de veerdruk, die de kraan sluit bij geen vacuum, te verminderen door een spacer te plaatsen. In dit geval een rubber o-ring met een diameter van circa 2 cm.
 
Misschien heb je hier wat aan.
Mijn zoon heeft een GS 500 E deze had het bekende probleem dat na een iets langer op de snelweg de motor inhoud. Wordt de benzinekraan op PRI gezet dan loopt de motor weer gewoon door tot vol gas. Zou dit eens proberen.

Oorzaak was dat bij veel gasgeven het vacuum in de inlaat afneemt en de vacuumgestuurde bezinekraan niet meer voldoende benzine doorlaat. de carburateurs worden leeg gezogen. Door ouderdom wordt het rubbermembraan stugger.
Oplossing was om de veerdruk, die de kraan sluit bij geen vacuum, te verminderen door een spacer te plaatsen. In dit geval een rubber o-ring met een diameter van circa 2 cm.
Die gedachten had ik ook daarom de benzine kraan vernieuwd, maar ook op de pri stand het zelfde probleem ook met de shoke open is er geen verandering.
 
Ik weet niet of het moeilijk is om het luchtfilter er uit te halen , maar als hij zonder beter rijdt staat hij gewoon veels te rijk , rijdt hij nog slechter dat te arm , hetzelfde dat is het wat anders
 
er is geen rechtstreeks verband tussen toeren en gasstanden
als hij onder belasting bij 5.700 tr de gas vol open draait en toch niet voorbij de 6.000 tr wil, heeft dat dus niets met de naald in de gasschuif te maken
tenzij :
*het mengsel veel te rijk zou zijn om meer toeren te draaien, maar dan zouden er véél te grote hoofdsproeiers in moeten zitten
*het mengsel veel te arm zou zijn, en dan zouden er te kleine hoofdsproeiers in moeten zitten

een goede test voor de afstelling van de naalden is eens te testen zonder hoofdsproeiers (ja, echt). als het blok goed draait (belast) tot pakweg 2/3de-3/4de gasklep/schuif opening, is de afstelling van de naald ok. immers : de opening tussen naald en buis is de limiterende factor kwa hoeveelheid benzine, de hoffdsproeier doet dan eigenlijk nog niets.
Ik heb de hoofd sproeiers wel vervangen voor nieuwe incl de stationaire sproeiers en nog een lucht sproeier omdat deze zo vervuild waren dat ik ze niet meer goed schoon kreeg.

De motor hikte en pruttelde sloeg af en liep alleen op de shoke met het oude spul
maar ook toen wou hij al niet boven de 6000 rpm
 
Terug
Bovenaan Onderaan