Suzuki gs 750, welke USD voorvork past?

Erikbouma

Rookie
9 jan 2021
4
0
Hallo ik ben nieuw hier.
En er zijn ongetwijfeld mensen die al eens een usd in suzuki gs 750 hebben gemonteerd.
Ik wil mijn originele spaakwielen behouden met dubbele schijf.
Wat zijn de beste opties qua vork en met welke werk wijzes moet ik rekening houden?
Ik hoop op nuttige tips.

Gr Erik Bouma
 
Als je de originele schijven wilt gebruiken zul je kleine adapter plaatjes moeten maken om de remklauw montage aan te passen.
Wil je grotere schijven en de remklauwen die bij de voorpoten passen moet je adapters op de naven maken dat de nieuwe schijven op de oude naaf past.
Volgens mij passen Honda blackbird of fireblade mooi op het gaten patroon.

houdt ook de asmaat in de gaten, met name of daar passende lagers voor te krijgen zijn.

Ik ben er mee bezig geweest, weliswaar geen usd maar een gsxr750 rsu.
Het idee blijft het zelfde, online zoeken wat de diameters zijn van assen, lagers, schijven etc.
Als je alles bij elkaar hebt gezocht zijn er hier op het forum wel handige donders met draaibanken te vinden.
 
houdt ook de asmaat in de gaten, met name of daar passende lagers voor te krijgen zijn.
99.99999999999999% zeker dat de asmaat van de USD groter is dan die van het GS wiel. en dus moet je geen passende lagers zoeken, die ga je waarschijnlijk toch niet vinden, maar opvulbussen hebben voor in de vorkgaten. en die bussen overlangs doorsnijden aan 1 kant zodat ze toegeknepen kunnen worden en de as klemmen.
 
Voorvorken motor.png


Dit is een handige hulp bij de zoektocht. Verdiep je ook in de geometrie, wan een GS vork is lang. Zet je er een erg korte USD met 17"wiel in, dan kan het stuurgedrag wel eens interessant worden, of rijd je een carter kapot op een stoeprandje
 
Ik heb een USD van een Kawa in mijn GS.
De originele pen gebruikt, pen van nieuwe kroonstuk afgezaagt en vlak gefreest, oude pen afgedraait zodat onderste stuk in nieuwe kroonplaat past, en dat aan de onderkant hechten met een lasapparaat.
Voor de topplaat moest ik een verloopbusje maken.

Ga wel voor modernere remmen, remt veel beter!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan