Suzuki GS 850 met velorex

wezep_oene

MF'er
8 feb 2012
30
6
Kampen
Goedemiddag!

In 2012 hier op het forum al wat vragen gesteld over een oude GS maar dat project werd uiteindelijk niks ivm geen papieren erbij en dat project heb ik toen door geschoven.

Nu rij ik 10 jaar HD, bevalt me ook zeer prima maar toch altijd geprakiseerd over een zijspan! Lijkt me gewoon fun, ook voor in de winter en uiteindelijk bijvoorbeeld ook met de kleine.

Nu kwam ik via gezichtsboek een Suzuki GS850 met velorex tegen die ik niet kon laten staan! Ook op kenteken L4E.

Eerst ben ik hem "basic" aan het bekijken en schoonmaken en dan eens kijken hoe het rijd. Het was starten en lopen met ophalen maar door het vele stil staan ben ik er niet mee gaan rijden. Nu spullen besteld voor een beurt aan de fiets en 2 nieuwe bandjes. Dan eerst eens rijden, nog nooit met een span gereden dus ben erg benieuwd :]

Groeten Klaas

Bijlagen

• 20200720_104934.jpg
    20200720_104934.jpg
    164,7 KB · Weergaven: 17
  • IMG-20200712-WA0007.jpg
    IMG-20200712-WA0007.jpg
    88,7 KB · Weergaven: 21
  • 20200805_131814.jpg
    20200805_131814.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 12
  • 20200805_152936.jpg
    20200805_152936.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 15
  • 20200810_172918.jpg
    20200810_172918.jpg
    831,2 KB · Weergaven: 12
  • IMG-20200806-WA0019.jpeg
    IMG-20200806-WA0019.jpeg
    512,1 KB · Weergaven: 14

dipstick1980

MF'er
19 jun 2011
93
41
meerlo
Mooi span
Dat is mijn oude span deze heb je in Venray gekocht
Ik heb deze samen met een maat gebouwd
Wiel ophamhing span is compleet nieuw en aangepast
Die beste man waar je hem van hebt gekocht had de wildste plannen ik zie dat van, al zijn plannen alleen de bak zwart maken gelukt is 😂😂
Veel plezier er mee en doe kalm aan

wezep_oene

MF'er
8 feb 2012
30
6
Kampen
Welkom Klaas.
Ligt het span los voor werkzaamheden, of is het ook echt afneembaar? Dit om ook solo te kunnen rijden.
Zou op je kenteken moeten staan als het afneembaar is. :Y

Bedankt voor je reactie 🤘🏻

Als het goed is staat dat idd op het kenteken. Het zijn voornamelijk 3 "hoofd" bouten en 4 kleintjes bij een steun achterin en hij is afgekoppeld ....... maar daar heb ik hem niet voor gekocht. Losse moter heb ik mijn HD Dyna voor. Ging me puur voor het L4E kenteken. En op deze manier kan ik hem voor onderhoud achter het huis krijgen.

wezep_oene

MF'er
8 feb 2012
30
6
Kampen
Mooi span
Dat is mijn oude span deze heb je in Venray gekocht
Ik heb deze samen met een maat gebouwd
Wiel ophamhing span is compleet nieuw en aangepast
Die beste man waar je hem van hebt gekocht had de wildste plannen ik zie dat van, al zijn plannen alleen de bak zwart maken gelukt is 😂😂
Veel plezier er mee en doe kalm aan

Klopt klopt ;) goed om te horen 🤘🏻 ja hij had iets meer projecten wat prioriteit nodig had.

Heb je nog dingen wat je je kan herinneren van joh kijk daar even naar?

Zo kwam hij ermee dat de span wat naar links zou hangen / trekt maar de schokdemper links achter is lek ....... dus niet heel vreemd eigenlijk

dipstick1980

MF'er
19 jun 2011
93
41
meerlo
Hij heeft hem een 1,5 jaar denk ik stil laten staan
Want die zooi zat niet in de carberateurs toen ik hem verkocht want ik heb ze ge reinigt toen ik de inlaat rubbers van 40,- per stuk heb vervangen
De banden zijn oud en schobreker lek maar dat had je denk ik al gezien
Voor de rest is hij heel met zo min mogelijk opties opgebouwd
Waar woon je als ik vragen mag

wezep_oene

MF'er
8 feb 2012
30
6
Kampen
Hij heeft hem een 1,5 jaar denk ik stil laten staan
Want die zooi zat niet in de carberateurs toen ik hem verkocht want ik heb ze ge reinigt toen ik de inlaat rubbers van 40,- per stuk heb vervangen
De banden zijn oud en schobreker lek maar dat had je denk ik al gezien
Voor de rest is hij heel met zo min mogelijk opties opgebouwd
Waar woon je als ik vragen mag

Kampen 🤘🏻 dus heb er even voor gereden maar dat is de hobby natuurlijk.

Ja ik heb een set "goedkopere" banden gekocht voor het voorwiel en de bak. Vooral van de bak is schuin afgesleten.

Verder bougies, filters, olie enz enz voor een beurtje.

Dan wil ik wat elektra netter weg werken en dan eerst gewoon eens mee rijden 🤘🏻 om eventuele andere problemen te ontdekken. Optisch vind ik eerst nog niet zo belangrijk eigenlijk

dipstick1980

MF'er
19 jun 2011
93
41
meerlo
Kampen 🤘🏻 dus heb er even voor gereden maar dat is de hobby natuurlijk.

Ja ik heb een set "goedkopere" banden gekocht voor het voorwiel en de bak. Vooral van de bak is schuin afgesleten.

Verder bougies, filters, olie enz enz voor een beurtje.

Dan wil ik wat elektra netter weg werken en dan eerst gewoon eens mee rijden 🤘🏻 om eventuele andere problemen te ontdekken. Optisch vind ik eerst nog niet zo belangrijk eigenlijk
Ja, beurtje, heeft hij wel nodig de luchtfilter is een K&N luchtfilter die je schoon kan

DAF400

MF veteraan
14 mrt 2007
8.812
1.216
Neerkant
Welkom Klaas.
Ligt het span los voor werkzaamheden, of is het ook echt afneembaar? Dit om ook solo te kunnen rijden.
Zou op je kenteken moeten staan als het afneembaar is. :Y

Hoe kun je dat terug vinden op je kenteken? Bij mij staat er alleen L4, niet of hij wel of niet afneembaar is.

Dhr. Bosso

Het boek was beter.
24 mei 2012
26.737
51.168
Geheugenloosstradeel.
Hoe kun je dat terug vinden op je kenteken? Bij mij staat er alleen L4, niet of hij wel of niet afneembaar is.

Om te beginnen moet je L4e hebben als zijspan kenteken.
Afneembaar is alleen te zien als je inlogd bij de RDW, en daar jouw gegevens opzoekt. Daar staat dan of jouw span wel of niet afneembaar is.
Moet je wel eerst een account aanmaken bij de RDW als je dat nog niet hebt.

Bovenaan Onderaan