Suzuki GS 850 met velorex

wezep_oene

MF'er
8 feb 2012
58
18
Emmeloord
Goedemiddag!

In 2012 hier op het forum al wat vragen gesteld over een oude GS maar dat project werd uiteindelijk niks ivm geen papieren erbij en dat project heb ik toen door geschoven.

Nu rij ik 10 jaar HD, bevalt me ook zeer prima maar toch altijd geprakiseerd over een zijspan! Lijkt me gewoon fun, ook voor in de winter en uiteindelijk bijvoorbeeld ook met de kleine.

Nu kwam ik via gezichtsboek een Suzuki GS850 met velorex tegen die ik niet kon laten staan! Ook op kenteken L4E.

Eerst ben ik hem "basic" aan het bekijken en schoonmaken en dan eens kijken hoe het rijd. Het was starten en lopen met ophalen maar door het vele stil staan ben ik er niet mee gaan rijden. Nu spullen besteld voor een beurt aan de fiets en 2 nieuwe bandjes. Dan eerst eens rijden, nog nooit met een span gereden dus ben erg benieuwd :]

Groeten Klaas
 

Bijlagen

  • 20200720_104934.jpg
    20200720_104934.jpg
    164,7 KB · Weergaven: 70
  • IMG-20200712-WA0007.jpg
    IMG-20200712-WA0007.jpg
    88,7 KB · Weergaven: 72
  • 20200805_131814.jpg
    20200805_131814.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 66
  • 20200805_152936.jpg
    20200805_152936.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 62
  • 20200810_172918.jpg
    20200810_172918.jpg
    831,2 KB · Weergaven: 54
  • IMG-20200806-WA0019.jpeg
    IMG-20200806-WA0019.jpeg
    512,1 KB · Weergaven: 63
Welkom Klaas.
Ligt het span los voor werkzaamheden, of is het ook echt afneembaar? Dit om ook solo te kunnen rijden.
Zou op je kenteken moeten staan als het afneembaar is. :Y
 
Mooi span
Dat is mijn oude span deze heb je in Venray gekocht
Ik heb deze samen met een maat gebouwd
Wiel ophamhing span is compleet nieuw en aangepast
Die beste man waar je hem van hebt gekocht had de wildste plannen ik zie dat van, al zijn plannen alleen de bak zwart maken gelukt is 😂😂
Veel plezier er mee en doe kalm aan
 
Welkom Klaas.
Ligt het span los voor werkzaamheden, of is het ook echt afneembaar? Dit om ook solo te kunnen rijden.
Zou op je kenteken moeten staan als het afneembaar is. :Y

Bedankt voor je reactie 🤘🏻

Als het goed is staat dat idd op het kenteken. Het zijn voornamelijk 3 "hoofd" bouten en 4 kleintjes bij een steun achterin en hij is afgekoppeld ....... maar daar heb ik hem niet voor gekocht. Losse moter heb ik mijn HD Dyna voor. Ging me puur voor het L4E kenteken. En op deze manier kan ik hem voor onderhoud achter het huis krijgen.
 
Mooi span
Dat is mijn oude span deze heb je in Venray gekocht
Ik heb deze samen met een maat gebouwd
Wiel ophamhing span is compleet nieuw en aangepast
Die beste man waar je hem van hebt gekocht had de wildste plannen ik zie dat van, al zijn plannen alleen de bak zwart maken gelukt is 😂😂
Veel plezier er mee en doe kalm aan

Klopt klopt ;) goed om te horen 🤘🏻 ja hij had iets meer projecten wat prioriteit nodig had.

Heb je nog dingen wat je je kan herinneren van joh kijk daar even naar?

Zo kwam hij ermee dat de span wat naar links zou hangen / trekt maar de schokdemper links achter is lek ....... dus niet heel vreemd eigenlijk
 
Hij heeft hem een 1,5 jaar denk ik stil laten staan
Want die zooi zat niet in de carberateurs toen ik hem verkocht want ik heb ze ge reinigt toen ik de inlaat rubbers van 40,- per stuk heb vervangen
De banden zijn oud en schobreker lek maar dat had je denk ik al gezien
Voor de rest is hij heel met zo min mogelijk opties opgebouwd
Waar woon je als ik vragen mag
 
Hij heeft hem een 1,5 jaar denk ik stil laten staan
Want die zooi zat niet in de carberateurs toen ik hem verkocht want ik heb ze ge reinigt toen ik de inlaat rubbers van 40,- per stuk heb vervangen
De banden zijn oud en schobreker lek maar dat had je denk ik al gezien
Voor de rest is hij heel met zo min mogelijk opties opgebouwd
Waar woon je als ik vragen mag

Kampen 🤘🏻 dus heb er even voor gereden maar dat is de hobby natuurlijk.

Ja ik heb een set "goedkopere" banden gekocht voor het voorwiel en de bak. Vooral van de bak is schuin afgesleten.

Verder bougies, filters, olie enz enz voor een beurtje.

Dan wil ik wat elektra netter weg werken en dan eerst gewoon eens mee rijden 🤘🏻 om eventuele andere problemen te ontdekken. Optisch vind ik eerst nog niet zo belangrijk eigenlijk
 
Kampen 🤘🏻 dus heb er even voor gereden maar dat is de hobby natuurlijk.

Ja ik heb een set "goedkopere" banden gekocht voor het voorwiel en de bak. Vooral van de bak is schuin afgesleten.

Verder bougies, filters, olie enz enz voor een beurtje.

Dan wil ik wat elektra netter weg werken en dan eerst gewoon eens mee rijden 🤘🏻 om eventuele andere problemen te ontdekken. Optisch vind ik eerst nog niet zo belangrijk eigenlijk
Ja, beurtje, heeft hij wel nodig de luchtfilter is een K&N luchtfilter die je schoon kan
 
Welkom Klaas.
Ligt het span los voor werkzaamheden, of is het ook echt afneembaar? Dit om ook solo te kunnen rijden.
Zou op je kenteken moeten staan als het afneembaar is. :Y

Hoe kun je dat terug vinden op je kenteken? Bij mij staat er alleen L4, niet of hij wel of niet afneembaar is.
 
Hoe kun je dat terug vinden op je kenteken? Bij mij staat er alleen L4, niet of hij wel of niet afneembaar is.

Om te beginnen moet je L4e hebben als zijspan kenteken.
Afneembaar is alleen te zien als je inlogd bij de RDW, en daar jouw gegevens opzoekt. Daar staat dan of jouw span wel of niet afneembaar is.
Moet je wel eerst een account aanmaken bij de RDW als je dat nog niet hebt.
 
Laten we na een jaar maar weer eens wat posten 🙈 ik ben druk geweest maar niet met de span. Met de solo 2 x op en neer Zweden geweest (omgeving Karlstad) en wat in Duitsland getokkeld maar die span bleef in mijn achterhoofd aanwezig. ( En mee gelezen op het forum ).

Inmiddels ook aardig wat onderdelen bij elkaar geraapt zoals een mooi zadel, origineel kontje, 4 in 1 Nico Bakker uitlaat (was mij vrij onbekend) en een vrij complete donor moter die al gereviseerde remklauwen en nieuwe remleidingen erbij heeft en een shit load aan onderdelen.

Ik ga daarvan waarschijnlijk het blok van gebruiken, cardan, de wielen en de voorvork + spatbord, elektra, tellerhuis ..... en waarschijnlijk nog wel wat zaken

Dus het project ligt niet helemaal stil, zodra er weer grote vorderingen zijn post ik wel weer wat!

Ja oftewel effe klaar maken en rijden is dus iets uitgebreider geworden 🙈
 

Bijlagen

  • 20210913_154013.jpg
    20210913_154013.jpg
    193 KB · Weergaven: 34
  • 20210913_153811.jpg
    20210913_153811.jpg
    134,3 KB · Weergaven: 31
  • 20210913_153609.jpg
    20210913_153609.jpg
    169,3 KB · Weergaven: 32
  • 20210810_172333.jpg
    20210810_172333.jpg
    394,6 KB · Weergaven: 33
  • 20210810_172337.jpg
    20210810_172337.jpg
    386,7 KB · Weergaven: 34
  • 20210810_172342.jpg
    20210810_172342.jpg
    376,5 KB · Weergaven: 34
  • 20210629_142815.jpg
    20210629_142815.jpg
    280,3 KB · Weergaven: 36
  • IMG-20210629-WA0006.jpg
    IMG-20210629-WA0006.jpg
    164,1 KB · Weergaven: 35
Mooi. Weer een gs+sidecar op de weg binnenkort. Rij met een gs + eenzittertje (En zijn jongere doch grotere broer, een 1100 met 1,5 persoon eml.

Ook een guiliari zadel, zie ik. Mooi
 
Mooi. Weer een gs+sidecar op de weg binnenkort. Rij met een gs + eenzittertje (En zijn jongere doch grotere broer, een 1100 met 1,5 persoon eml.

Ook een guiliari zadel, zie ik. Mooi
Ja nou dat binnenkort 😅 ik probeer er 1 dag in de week eraan te werken, anders blijft het staan. Ik had afgelopen jaar 2 brommers klaar te maken .... maar ik kan dus nu eindelijk met de span bezig.

Maar mooi om te lezen dat er nog meer van rond rijden 🤘🏻 ik ben ergggg benieuwd hoe het rijd. Maar nu toch besloten om het iets beter klaar te maken dan eerst de planning was.
 
Ik zoek nog zo'n "front bumper" voor een velorex en uiteindelijk nog een ruitje .... misschien ook nog een roll bar realiseren 🤔 ......... dus als iemand toevallig zo'n front bumper heeft liggen hou ik me aanbevolen. En anders een keer bestellen
 

Bijlagen

  • cc8563baaf3d9fff1e2b0af35c77994d4dd0b791.jpg
    cc8563baaf3d9fff1e2b0af35c77994d4dd0b791.jpg
    23,4 KB · Weergaven: 8
Hoe het rijdt.... dat ligt heel erg aan de opbouw en de afstelling. Wat ik wel weet: De vermogensafgifte van een GS van na '79 (met CV-carbs) is niet de snelste (vanzelf, het is een klassieker) maar wel supersmeuiig, en makkelijk van onderuit. De mijne heeft een aangepast 15 inch achterwiel (dus ook kortere overbrenging). Dat verschil zul je wel wat kunnen merken, maar hij kan m makkelijk baas.
 
Hoe het rijdt.... dat ligt heel erg aan de opbouw en de afstelling. Wat ik wel weet: De vermogensafgifte van een GS van na '79 (met CV-carbs) is niet de snelste (vanzelf, het is een klassieker) maar wel supersmeuiig, en makkelijk van onderuit. De mijne heeft een aangepast 15 inch achterwiel (dus ook kortere overbrenging). Dat verschil zul je wel wat kunnen merken, maar hij kan m makkelijk baas.
Top top,

Het moet natuurlijk wel wat vlotjes gaan maar ik hoef er niet mee te racen. Eerst maar eens leren rijden 😅 .......

Ik ga hem eerst opbouwen met de onderdelen die ik heb, en dan kan ik later altijd nog kijken naar aanpassingen. Maar hier ben ik al wel even zoet mee denk ik 😅

Ik wil het originele kontje weer kunnen monteren, ik ben al lang blij dat 1 set van het "schroefdraad" is blijven zitten op het frame. Dan kan ik vanuit daar verder werken. Niet dat ze zoals bij die donor fiets gelijk de slijptol er doorheen hebben gehaald achter de schokdempers ........ zonde maarja

En waarschijnlijk het frame van zowel de GS als span laten poedercoaten
 
Mooi. Weer een gs+sidecar op de weg binnenkort. Rij met een gs + eenzittertje (En zijn jongere doch grotere broer, een 1100 met 1,5 persoon eml.

Ook een guiliari zadel, zie ik. Mooi
Dat zadel geen idee eerlijk gezegd. Ik heb die gekocht bij die knakker in Bolsward. En die uitlaat wat ik zei.

Maar bij die donor moter zit er ook 1 🙈 ......

Heb jij misschien een foto van de originele bevestiging? Dat is er bij mij ook af lijkt het wel .... lijkt vast te zitten met scharnier punten?
 
Mooi om te zien dat mijn andere zijspan toch naar iemand is door gegaan die er serieus wat van maakt .Die kerel waar jij hem gehaald hebt veel bla bla en alleen spuitbus actie
 
Ik rij nu op mijn nieuw span rondt die moet nog een keer uitmekaar voor kleine aanpassing en spuiten
 

Bijlagen

  • IMG_20210227_161126.jpg
    IMG_20210227_161126.jpg
    554,2 KB · Weergaven: 27
Goedenavond jongens, stiekem heb ik altijd wel mee gelezen maar geen tijd gehad voor het zijspan zelf. Nu heb ik eindelijk weer tijd om het op te pakken, in de tussentijd ook wel onderdelen blijven verzamelen.

Maar nu ben ik al 2 "dagen" aan het stoeien met het achterwiel 🙈 ik heb het lager vanmiddag wel een uur aan het stoken geweest om het eruit te krijgen maar f*ck, komt geen beweging in.

Iemand tips? Doe ik wat verkeerd?
 

Bijlagen

  • IMG-20231030-WA0027.jpeg
    IMG-20231030-WA0027.jpeg
    139,3 KB · Weergaven: 1
Terug
Bovenaan Onderaan