He beste Mf'ers!
2 kameraden van me rijden beiden met een gs500, van 2004 & 2000.
Moet lukken dat ze beide problemen ondervinden en het zou natuurlijk handig zijn dit zelf te kunnen doen zonder de dealer erop te zetten met het motto 'zoek het maar uit'.
Omdat het probleem wat gelijkaardig is zet ik dit samen in het topic omdat de oplossing voor beide zou kunnen werken.
Een korte beschrijving van het probleem. ( bouwjaar 2004 )
De motor wilt gewoon niet boven de 4,5 duizend toeren. Dus in 6de betekent dat max 80km per uur.
Bougies zijn goed
Compressie zou gemeten zijn en komt uit op 1 idts onder 8 bar en de andere 7, deze laatste moet dus beter maar waar ligt het aan.
Er is niets veranderd aan de fiets, normaal werkend weggezet en na een 3 weker was dit in een keer de situatie, klonk het.
Ik veronderstel dat hij sowieso de vacuumslangen moet nakijken, bougies en kabels doormeten en evt carbs nakijken op vuil?
De andere gs, ook een 500 van 2002 houdt in en op 6000 toeren wordt hij wakker en is alles normaal. Zelfde verhaal?
Misschien arm afgesteld? Ergens wat valse lucht of vuil in de vlotterkamers?
Ideetjes altijd welkom en probeer te updaten na het uitproberen van eventuele tips.
Dank bij voorbaat mede mf'ers!
2 kameraden van me rijden beiden met een gs500, van 2004 & 2000.
Moet lukken dat ze beide problemen ondervinden en het zou natuurlijk handig zijn dit zelf te kunnen doen zonder de dealer erop te zetten met het motto 'zoek het maar uit'.
Omdat het probleem wat gelijkaardig is zet ik dit samen in het topic omdat de oplossing voor beide zou kunnen werken.
Een korte beschrijving van het probleem. ( bouwjaar 2004 )
De motor wilt gewoon niet boven de 4,5 duizend toeren. Dus in 6de betekent dat max 80km per uur.
Bougies zijn goed
Compressie zou gemeten zijn en komt uit op 1 idts onder 8 bar en de andere 7, deze laatste moet dus beter maar waar ligt het aan.
Er is niets veranderd aan de fiets, normaal werkend weggezet en na een 3 weker was dit in een keer de situatie, klonk het.
Ik veronderstel dat hij sowieso de vacuumslangen moet nakijken, bougies en kabels doormeten en evt carbs nakijken op vuil?
De andere gs, ook een 500 van 2002 houdt in en op 6000 toeren wordt hij wakker en is alles normaal. Zelfde verhaal?
Misschien arm afgesteld? Ergens wat valse lucht of vuil in de vlotterkamers?
Ideetjes altijd welkom en probeer te updaten na het uitproberen van eventuele tips.
Dank bij voorbaat mede mf'ers!