Suzuki Gs probleempjes

cSr

Die hard MF'er
27 jul 2014
355
42
Zelzate
He beste Mf'ers!

2 kameraden van me rijden beiden met een gs500, van 2004 & 2000.

Moet lukken dat ze beide problemen ondervinden en het zou natuurlijk handig zijn dit zelf te kunnen doen zonder de dealer erop te zetten met het motto 'zoek het maar uit'.
Omdat het probleem wat gelijkaardig is zet ik dit samen in het topic omdat de oplossing voor beide zou kunnen werken.

Een korte beschrijving van het probleem. ( bouwjaar 2004 )

De motor wilt gewoon niet boven de 4,5 duizend toeren. Dus in 6de betekent dat max 80km per uur.

Bougies zijn goed
Compressie zou gemeten zijn en komt uit op 1 idts onder 8 bar en de andere 7, deze laatste moet dus beter maar waar ligt het aan.
Er is niets veranderd aan de fiets, normaal werkend weggezet en na een 3 weker was dit in een keer de situatie, klonk het.

Ik veronderstel dat hij sowieso de vacuumslangen moet nakijken, bougies en kabels doormeten en evt carbs nakijken op vuil?


De andere gs, ook een 500 van 2002 houdt in en op 6000 toeren wordt hij wakker en is alles normaal. Zelfde verhaal?

Misschien arm afgesteld? Ergens wat valse lucht of vuil in de vlotterkamers?

Ideetjes altijd welkom en probeer te updaten na het uitproberen van eventuele tips.

Dank bij voorbaat mede mf'ers!
 
Ze draaien zuiver stationair en tot het toerental in kwestie geen probleem.

Ze zijn allebei net bij een dealer geweest en kleppen zouden in orde moeten zijn. Kom ik nog op terug.

Het kan dus aan de kleppen liggen dat dit op een bepaald toerental gebeurd?
 
Ze draaien zuiver stationair en tot het toerental in kwestie geen probleem.

Ze zijn allebei net bij een dealer geweest en kleppen zouden in orde moeten zijn. Kom ik nog op terug.

Het kan dus aan de kleppen liggen dat dit op een bepaald toerental gebeurd?

Bij de dealer geweest zegt mij niets.
Waarvoor zijn ze bij de dealer geweest, voor dit probleem?
Of alleen voor kleppen stellen?
 
Gob ja de dealer is in dit geval een garagist die dit erbij doet. Maar die vind het niet.

De eerste heeft dit in 1 keer gekregen na een tijd stil te staan, dan naar die garagist maar vindt het dus blijkbaar niet.
Roest zou het dus inderdaad kunnen zijn gezien hij in een keer tijd stil moest staan.


De 2de draaide eerst niet zuiver stationair. Deze ging binnen en dan bijgesteld voor het stationair draaien te verbeteren. Gezien dit nu wel goed is en hij nu wat inhoudt tot 6000 krijgt hij misschien te veel binnen en kan hij dit pas deftig verbranden als hij op die toeren zit? Echter draaide hij stationair wel vreselijk tot deze aanpassing. Kleppen zijn hier dan in bij het bezoekje geregeld.
 
Een garagist die het erbij doet... (auto's ?)
Hoe heeft de beste man de carbs gesteld, zonder balans denk ik dan..

Naar mijn mening:
De eerste heeft gewoon vervuilde carburateurs die ook nog eens ontregeld zijn door het schroeven eraan.
Eraf halen en alles schoonmaken (tank en leidingen ook), en beginnen met basis afstelling.

De 2e motor, heeft waarschijnlijk een vervuild stationair gedeelte, en is ook niet in balans door het schroeven eraan.
Ook de carburateurs eraf halen reinigen en beginnen met basis afstelling.
 
Een garagist die het erbij doet... (auto's ?)
Hoe heeft de beste man de carbs gesteld, zonder balans denk ik dan..

Naar mijn mening:
De eerste heeft gewoon vervuilde carburateurs die ook nog eens ontregeld zijn door het schroeven eraan.
Eraf halen en alles schoonmaken (tank en leidingen ook), en beginnen met basis afstelling.

De 2e motor, heeft waarschijnlijk een vervuild stationair gedeelte, en is ook niet in balans door het schroeven eraan.
Ook de carburateurs eraf halen reinigen en beginnen met basis afstelling.

full


Lijkt inderdaad een beetje op beunhaas die eraan heeft gezeten.
 
Je carburateurs zijn verontreinigd. De fietsen zijn goedlopend weggezet en na een paar weken lopen ze beroerd. Veel kans dat er in de carb's een of meer kanaaltjes en/of sproeiers dicht zitten. Het nadeel van de hedendaagse benzine is dat deze heel snel verouderd met dit soort problemen tot gevolg. Je kunt ze het best een keer ultarsoon (laten) reinigen.
 
Ik geef het door en hou jullie op de hoogte. Ga ze de carbs eens laten proper maken en de tank eens spoelen. Met wat doe je dit het best om het vuil evt roest eruit te halen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan