Suzuki GS Topic 2

Status
Reageren niet meer mogelijk.

Nejra

MF veteraan
17 nov 2004
13.880
10
45
Het oosten van Zuid-Holland
#27
Vraagje: ik wil vanochtend naar mijn werk rijden blijkt dat mijn GS 1000 enorm hoog in z'n toeren moet om van zijn plaats te komen. Als ik iets te laag in zijn toeren zit en (bijvoorbeeld voor een stoplicht) de koppeling iets te snel op laat komen slaat hij meteen af. Ik moet dus met een slippende koppeling en hoog in zijn toeren van mijn plaats af komen. Eenmaal op gang gaat het redelijk, maar hij reageert straag als ik op het gas ga.

Uiteindelijk maar terug naar huis gereden, want ik durfde hiermee niet de snelweg op. B|

Het lijkt iets van valse lucht te zijn. Ik rijd met aangepaste carbs (sproeiers) en powerfilters.

iemand enig idee wat dit kan zijn :? :?
Verstopt stationairsproeiertje??
 
23 sep 2005
73
0
Assen
#28
Dasty? Ook om blok mee te ontvetten? Wil blok komende winter opnieuw gaan schilderen, met kwast en Levis Aluminiumverf, maar zoek nog goede werkwijze om blok schoon te maken voor schilderklus. Tips voor werkwijze welkom. Dasty en tandenborstel :?
 
Laatst bewerkt:

Nejra

MF veteraan
17 nov 2004
13.880
10
45
Het oosten van Zuid-Holland
#29
Dasty? Ook om blok mee te ontvetten? Wil blok komende winter opnieuw gaan schilderen, met kwast en Levis Aluminiumverf, maar zoek nog goede werkwijze om blok schoon te maken voor schilderklus.ips voor werkwijze welkom. Dasty en tandenborstel :?
Eerst met oude afwaskwast + wasmiddel de ergste zooi verwijderen. Daarna afspuiten met remmenreiniger..... grote bussen van de Louis zijn daarbij heel handig })
 

Gman

MF veteraan
12 mei 2005
1.403
0
54
Middelburg
#30
Dasty it is indeed....
Zit overigens zo'n (knijp)spuit-kop op, handy...

Heb die nokkenasdeksels een halfuur erin liggen (50-50 mix met water) en alle zooi is er al af !
Dus als jeje motorblok ermee schoon wil maken:
Lijkt me er prima spul voor !!
Blinkend krijg je het er niet mee (denk ik), maar ik laat het effe doorweken en dan kijk ik of met bv een schuursponsje of inderdaad een tandenborstel blinkend krijg.
Laat ik wel weten...
 

JiP-ster

MF veteraan
17 jun 2005
2.313
0
41
Downtown R'dam
#32
Verstopt stationairsproeiertje??
Vanochtend meteen na starten inderdaad meteen het probleem, maarrrrr ik heb net wel de stationairschroef iets open gedraaid. Hij liep net iets te laag, ik dacht dat dat door de recente kou zou kunnen komen, vandaar maar iets hoger gedraaid.

Kan daar het probleem door komen? :?
 

JiP-ster

MF veteraan
17 jun 2005
2.313
0
41
Downtown R'dam
#34
Eerst met oude afwaskwast + wasmiddel de ergste zooi verwijderen. Daarna afspuiten met remmenreiniger..... grote bussen van de Louis zijn daarbij heel handig })
Een kan diesel halen voor de ergste zooi (goede ontvetter) en daarna inderdaad met remmenreiniger de rest. Werkt echt super!
Zo heb ik het gedaan.
 

Gman

MF veteraan
12 mei 2005
1.403
0
54
Middelburg
#36
Post er us een foto Ger?

Wil het verschil wel zien in zo korte tijd

Ze lagen hier gister nog tot vlak voor de post van 19.00 uur
Heb wat foto's.
Blinkend wil niet echt.
Maar schoon wel.

dasty in fles en dasty-soep (na inweken plm 1 uur)


deksels voor dasty (even voor ut gemak)


deskels na dasty (scheelt toch wel...)
 
Laatst bewerkt:

Gman

MF veteraan
12 mei 2005
1.403
0
54
Middelburg
#37
Een kan diesel halen voor de ergste zooi (goede ontvetter) en daarna inderdaad met remmenreiniger de rest. Werkt echt super!
Zo heb ik het gedaan.
@ Billy the Kid & Jip:
Gaat het van die remmenreiniger ook zo mooi glimmen ?
(Doel op oa de foto's van de blinkende gs650 van billy)
 
Laatst bewerkt:
23 sep 2005
73
0
Assen
#38
Duzzzz: morgen direct naar de wibra in town, en alle Dasty inslaan, vijf afwaskwasten erbij en afwassen maar :9~

ga het hele blok ermee doen, moet mooi worden. Weet nog niet wanneer ik eraan toe kom, maar zal foto's voor en na maken, voor de verslaglegging op forum :Y
 

Gman

MF veteraan
12 mei 2005
1.403
0
54
Middelburg
#39
Duzzzz: morgen direct naar de wibra in town, en alle Dasty inslaan, vijf afwaskwasten erbij en afwassen maar :9~

ga het hele blok ermee doen, moet mooi worden. Weet nog niet wanneer ik eraan toe kom, maar zal foto's voor en na maken, voor de verslaglegging op forum :Y
Foto's ? :Y
Ben benieuwd !
Veel flessen zul je niet nodig hebben denk ik.
Maar take care, mn met verstuiven: is volgens mij net zo agressief als ovenreiniger ! Niet teveel inademen dus :r

groeten en suc6 van nog een "GS550E-rijder in wording"
 
Laatst bewerkt:

Hulzie

MF veteraan
10 nov 2002
9.321
0
56
Staphorst
#40
Ziet er idd een spuk beter uit.

Echt dat glimmende bereik je alleen met polijstpoets
Die willen heel makkelijk zo glimmen;



Heb ik gedaan met Dursol en alumagic en Never dull, wel veel wrijven
 

Hulzie

MF veteraan
10 nov 2002
9.321
0
56
Staphorst
#42
Ja, dursol is voor schoonpoetsen
Alu magic is voor de hoogglans
Never dul is voor het afwerken, laat en vetlaag achter, hoef je volgende keer niet zoveel en zolang te wrijven

Als je het nadien eens in de week opwrijft met autosol, wat weer bij dezelfde fabriek wegkomt als dursol, is het een eitje, is een kwetsie van bijhouden, net als scheren, doe ik ook maar eens in de week, maar gewoon elke vrijdag, anders is er geen beginnen aan

i.p.v. dusol kun je POL gebruiken, is een soort koperpoets, want dursol is niet overal te koop, ik vindt alleen elk jaar op de motormarkt in Staphorst, in barneveld en hardenberg is het ook niet te krijgen.

Motormarkt Stpahorst = 85% brommers, maar is de laatste week van het jaar, zie www.ambc-staphorst.nl wie dan uit wil? keuk, maar qua motoren niet veel te vinden gereedschap enzo wel.
Alle accu's ook altijd voor 17 euro stuk
 

jp2

Rookie
22 okt 2005
5
0
gent
#44
ik ben in bezit van suzuki gs 650 L bj 82,mijn probleem is wanneer ik hem in eerste versnelling schakel en wil vertrekken,zou hij meer zin hebben om stil te vallen,nogthans dat hij gewoon wel redelijk goed draaid,heb hem nog maar,en is wel zo dat hij 6maand stil heeft gestaan
wat zou de oorzaak kunnen zijn

groetjes
 

Hulzie

MF veteraan
10 nov 2002
9.321
0
56
Staphorst
#45
Carburateurs erachter wegrossen en schoonmaken

(lage toeren gebied geval verstopt of vuil zie WPH)

oorzaak te lang stilstaan, pot carb. reiniger kan ook een oplodssing zijn
 
22 okt 2005
13
0
den haag
#46
een goedenavond allen

geweldige topic dit..
zeker nu ik zelf twee gsx-en heb.
een gsx1100 uit 81 (4 jaar stil gestaan) die ik driftig uitmekaar heb gesloopt om me van de winter bezig te houden met polijsten, polijsten en polijsten.
en een gsx750 uit 80 (ook een tijdje wortel staan schieten) die als alledagfiets gebruikt gaat worden zodra ie een heeeele grote beurt heeft gekregen.
nu heb ik een hele hoop vraagjes, maar begin er vast met 1 en ik weet niet of die al eerder is gesteld, ik zie wel veel staan over polijsten enzo maar ik vraag me af hoe ik al die verrotte en verroeste boutjes en moertjes weer netjes krijg? als je die gaat schuren dan zijn ze binnen een week weer geroest lijkt me. iemand een idee?
en als dank beloon ik jullie met plaatjes van de twee fietsjes,, als ik eruit ben hoe dat moet... :N :?
occ is nu begonnen dus dat doen we zo wel ff in de reklame...

groetjes remko
 

Hulzie

MF veteraan
10 nov 2002
9.321
0
56
Staphorst
#47
Gewoon vervangen

Maar probeer ze eerst maar los te krijgen
Je bent nodig een slagschroevendraaier (7 euro)
Een fles IMAK (kruipolie)
Een busje jobs geduld
Een verwarmings apparaat

En dan heb je ze zonder afbreken eruit
 
22 okt 2005
13
0
den haag
#48
dit is de 1100, die gerestaureerd gaat worden. ik twijfel nog of ik de kuip en de koffers er weer op ga zetten. dus als iemand een originele vierkante koplamp weet te liggen?? en knipperlichten?
 
22 okt 2005
13
0
den haag
#49
hulzie, ja vervangen,, zat ik ook aan te denken, maar soms heb je van die rare maten er tussen..
het losmaken is tot nu toe wel gelukt, maar aan het blok zelf moet ik nog beginnen... (52.000 km, dus ik wil wel ff het een en ander nakijken en nameten..)
en dan nu de 750:
 
Status
Reageren niet meer mogelijk.