Suzuki GS Topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van de week een paddoc stand gekocht bij motozoom voor weining echt een top ding... lijkt net echt *D (Afbeelding)Maar toen ik naar mijn achterbrug keek dacht ik "dat kan dikker" iemand verstand van het plaatsen van een andere achterbrug, type en waar je op moet letten ..?

je hebt kans (ik beloof niks ;) ) dat een achterbrug van een gsx1100(+/-1981) er in past, die is van aluminium en staat al een stuk beter. zie ook mijn rooie 1100 op blz 3 van dit topic. volgens mij hebben de 750 en 1100 veel overeenkomsten (maar ook veel kleine verschilletjes heb ik uit ervaring geleerd :( )
en daar staat ook een foto van me 750 met een bredere achtervelg in een standaard achterbrug. ik heb em zo gekocht en ben er nog niet aan toe gekomen om em uitgebreid te bestuderen, dus kan je (nog) niet zeggen van welk fabrikaat die is, kan je wel zeggen dat er een 160 band omheen zit.
succes
 
Van de week een paddoc stand gekocht bij motozoom voor weining echt een top ding... lijkt net echt *D (Afbeelding)Maar toen ik naar mijn achterbrug keek dacht ik "dat kan dikker" iemand verstand van het plaatsen van een andere achterbrug, type en waar je op moet letten ..?

bij the way wat is het merk en type en maat van jouw achterband?? hij lijkt redelijk plat (wang), vind ik wel mooi, vandaar.
 

Het merk is avon type raodrunner 120/90/18. Er is mijn verteld dat dit de plaatste band is die er verkrijgbaar is voor deze velg..

De reden dat ik een andere achterbrug wil is puur voor de looks van de achterbrug niet per see voor een bredere band mede omdat deze band nog prima is en er goed uit ziet.. misschien wil ik ook eens kijken naar andere voorpoten..misschien wel een setje..
 
Hehe, eindelijk staat de motor in m'n schuurtje...
Maar er moet wel wat aan gebeuren, dus daarom deze vragen:

Is zo'n universeelheffer een goede keus ?
Deze bijvoorbeeld: bij louise.de

Ik moet namelijk mijn ketting vervangen (help, kan ik dat wel!??) maar daarvoor moet de achterbrug eraf en het lijkt alsof dat ding gebruik maakt van de achterbrug als steun.
Ook moet ik mijn voorvork demonteren omdat er nieuwe keerringen inmoeten en misschien ook een nieuw balhoofd. Zou dat met deze frontadapterkit lukken of gaat dit niet werken ?
Misschien heeft iemand andere en/of goedkopere tips om deze klussen te doen ?
 
Hulzie, thanks voor de tip onderdelenzoeker.nl!! :}
ik ga nog wel wat meer spulletjes nodig hebben namelijk..

enne wat betreft die accu's, wanneer en waar is die motorbeurs?
en vul je een droge nieuwe accu met alleen zwavelzuur, of een combi van zuur en ged.water? en waar laad jij zo een nieuwe mee op? want ik heb wel es gehoord dat als je dat verkeerd (te veel ampere) doet dat dat niet zo best is voor de levensduur...

thanks again

Die zoeker werkt echt goed
Accu's? zie www.ambc-staphorst.nl en www.motormarkthardenberg.nl op beide markten zijn ze voor dat geld
Droge accu alleen met zwavelzuur ja, niet overal te koop, kost maar 1 euro de fles, als je het ziet koop er gelijk een paar, doorsnee accu gaat 3/4 fles in
Bijvullen doe je met ged. water
Nieuwe = alleen zwavelzuur, dan half uurtje aan laadapparaat, dan weer bijvullen met zwavelzuur, dan weer half uurtje laden dan plaatsen, en daarna om dew eek controleren en bijvullen met ged. water (Is GEEN gekookt water)
Teveel ampere kan geen kwaad, mits je um maar frequent gebruikt of aan een druppellader zet, en zoveel ectra ampere kun je vaak ook niet kwijt, alles is aan maten gebonden omtrent de omvang van de accu en de inbouw ruimte
 
Hehe, eindelijk staat de motor in m'n schuurtje...
Maar er moet wel wat aan gebeuren, dus daarom deze vragen:

Is zo'n universeelheffer een goede keus ?
Deze bijvoorbeeld: bij louise.de

Ik moet namelijk mijn ketting vervangen (help, kan ik dat wel!??) maar daarvoor moet de achterbrug eraf en het lijkt alsof dat ding gebruik maakt van de achterbrug als steun.
Ook moet ik mijn voorvork demonteren omdat er nieuwe keerringen inmoeten en misschien ook een nieuw balhoofd. Zou dat met deze frontadapterkit lukken of gaat dit niet werken ?
Misschien heeft iemand andere en/of goedkopere tips om deze klussen te doen ?

Ik heb die hele set, zo uit mijn hoofd 2 keer hetzelfde ding, 1 x een ander ding en nog een keer een ander ding maar werkt perfect, gebruik um ook voor winterstalling
80 euro alles bij elkaar ongeveer
 
Hier, ik dacht 30 euro stuk dat ik ervoor betaald heb bij louis.de

=================================================



En hier gebeurd ook niks mee (eerst in het vet zetten, en dan kan ie heel de winter zo blijven staan, de brommer van mijn vrouw)

Wielen van de grond af

cimg09378ci.jpg


cimg09380uy.jpg


Een bij kant naadloze hoes erover, deze scheurt niet, is alleen achter een naad aangebracht en kost iets van 80 euro

cimg09391fa.jpg


cimg09408xg.jpg


Twee motoren heb ik de hele winter min of meer gewoon buiten staan, want worden gewoon door bereden, is deze ook en de gsx 1100, de choppers heb ik in de grote schuur, overdekt en gewoon verwarmd gestald (in de werkplaats)
 
Ik heb die hele set, zo uit mijn hoofd 2 keer hetzelfde ding, 1 x een ander ding en nog een keer een ander ding maar werkt perfect, gebruik um ook voor winterstalling
80 euro alles bij elkaar ongeveer
Da's niet duur!
Bij Louis ?

En weet jij of dit gaat ??-->
Ik moet namelijk mijn ketting vervangen (help, kan ik dat wel!??) maar daarvoor moet de achterbrug eraf en het lijkt alsof dat ding gebruik maakt van de achterbrug als steun.
Ook moet ik mijn voorvork demonteren omdat er nieuwe keerringen inmoeten en misschien ook een nieuw balhoofd. Zou dat met deze frontadapterkit lukken of gaat dit niet werken ?
Misschien heeft iemand andere en/of goedkopere tips om deze klussen te doen ?
 
Achterwiel uithalen
Achterbrug los maken
Iewat naar voren trekken zodat de ketting er langs kan, en klaar is kees

Alleerst voortandwiel losmaken, anders krijg je die er niet af! Voodat je iets anders doet

(Set is altijd ketting en tandwielen, ca 140 - 160 euro)
Totaal 2 uur rustig werk

=========================

Voorvorkkeringen

Ook heel eenvoudig, heb op mjn ofoto wel een fotoserie staan denk ik van een GS 550 die hetzelfde had

Kost ca 15 euro aan matriaal + flesje ATF olie, en een halve dag werk

Op mijn eigen forum staat hoe en de wat bij de GS

Balhoofdlagers bedoel je, die wip je eruit met het eind van een bezemsteel (altijd met hout, want zit vast, oude lagers_

Ik hang de motor in een 1 tons kettingtakel van 40 euro van www.soer.nl en span um af met spanbanden, kan geen kant op, maar wil met die "bokken" ook wel.


kettingtakel1.jpg


Kettingtakel

Kettingtakel 1 ton hefvermogen,
met circa 2,5 meter ketting,
voorzien van veiligheidshaak.
Per stuk verpakt in een doos.

Prijs per stuk Euro 19,25 excl. Btw

(Code: 0241)


Inhoud omdoos: 1
Inhoud binnendoos: 1
Afname van een verpakkingseenheid is niet verplicht
 
Laatst bewerkt:
Achterwiel uithalen
Achterbrug los maken
Iewat naar voren trekken zodat de ketting er langs kan, en klaar is kees

Alleerst voortandwiel losmaken, anders krijg je die er niet af! Voodat je iets anders doet

(Set is altijd ketting en tandwielen, ca 140 - 160 euro)
Totaal 2 uur rustig werk
Klinkt simpel (?)
Naja, gelukkig heb ik niet helemaal 2 linkerhanden...

De achterbrug kan dus makkelijk los ?
En naar voren schuiven, dat ding hoeft nikethelemaal eraf maar alleen los en wat verschoven te worden?
Hoe stut je door motor dan als ik met 1 bok zou werken, of kan dat niet ?

=========================
Voorvorkkeringen

Ook heel eenvoudig, heb op mjn ofoto wel een fotoserie staan denk ik van een GS 550 die hetzelfde had
Kost ca 15 euro aan matriaal + flesje ATF olie, en een halve dag werk
Op mijn eigen forum staat hoe en de wat bij de GS
Ga ik maar eens op je forum neuzen. :Y
Balhoofdlagers bedoel je, die wip je eruit met het eind van een bezemsteel (altijd met hout, want zit vast, oude lagers_
Bedankt voor de tip(s), zal eraan denken...
Ik hang de motor in een 1 tons kettingtakel van 40 euro van www.soer.nl en span um af met spanbanden, kan geen kant op, maar wil met die "bokken" ook wel.
(Afbeelding)
Kettingtakel
Kettingtakel 1 ton hefvermogen,
met circa 2,5 meter ketting,
voorzien van veiligheidshaak.
Per stuk verpakt in een doos.
Prijs per stuk Euro 19,25 excl. Btw
(Code: 0241)
Inhoud omdoos: 1
Inhoud binnendoos: 1
Afname van een verpakkingseenheid is niet verplicht
Dat zal wel te zwaar zijn voor de (houten) balken van het dak van mijn berging ?
Of zou dat wel gaan?

Waaran hang jij de takel eigenlijk?
En wat bedoel je met: ik span em af met spanbanden, waar (bij de motor) moeten die dan omheen ? Ik neem aan 2 stuks spanbanden ?
 
Op middembok
Voorwiel afspannen
Achetrbrug iets op je aan wroeten

Ik geloof niet dat ik het helemaal volg, heb je er toevallig geen foto van ?

En wat is handiger: een paddock of een takel ?
Kan ik met een paddock de ketting verwisselen of gaat dat niet ?
Want hoe moet ik em stutten met een paddock als ik de achter brug los moet halen ?
 
Ik geloof niet dat ik het helemaal volg, heb je er toevallig geen foto van ?

En wat is handiger: een paddock of een takel ?
Kan ik met een paddock de ketting verwisselen of gaat dat niet ?
Want hoe moet ik em stutten met een paddock als ik de achter brug los moet halen ?

staat met fotos op mijn ofoto

Waar kettingtakel hangen? H=Gewoon aan een schommeloog wat in een houten balk geschroefd zitm takel weegt maar 15 kilo, en hoeft de motor alleen maar te behouden voor omvallen, dus echt gewicht komt er niet aan, maar 450 kilo heb ik er ook wel aan gehad, goede balk, met een goed oog, goed ingedraaid kan heel veel hebben
 
Laatst bewerkt:
Is "mijn ofoto" je forum ?
http://romeo.messageboard.nl/8690/viewforum.php?f=13

Heb trouwens al 3x de ketting gesteld.
In eerste instantie bleek ie te strak dus weer losser gezet.
Na rijden/tijdje staan leek ie weer te los.
Weer wat strakker, tijdje goed, gereden/tijdje staan,
weer te los.

Kan het ook zijn dat de o-ring ketting vies is of geoxideerd door lang staan,
of is dit echt slijtage...?
 
Laatst bewerkt:
Heeft er toevallig iemand van julie een foto van de binnenkant van het koppelingdeksel (kant van de ketting) van een gs450... Want ik zit nog steeds met een koppelingsprobleem. Ik vermoed dat er door de vorige eigenaar "gefoefeld" is met het hefboompje waar de kabel achter haakt. Het ziet er me maar "gebricoleerd" uit (hamertikken en dergelijke). Nu wil ik dus weten of dat stukje bij mij nog in originele staat is. Maar ik kan nergens een deftige afbeelding of foto vinden (m'n werkplaatshanboek ook niet).
Dus als iemand me aan een tekeningtje of fototje kan helpen. :}
 
Is "mijn ofoto" je forum ?
http://romeo.messageboard.nl/8690/viewforum.php?f=13

Heb trouwens al 3x de ketting gesteld.
In eerste instantie bleek ie te strak dus weer losser gezet.
Na rijden/tijdje staan leek ie weer te los.
Weer wat strakker, tijdje goed, gereden/tijdje staan,
weer te los.

Kan het ook zijn dat de o-ring ketting vies is of geoxideerd door lang staan,
of is dit echt slijtage...?

Nee, de ofoto is een aparte met toelichting, staat wel ergens vermeld

GS 450, ja heb ik, morgen, is de 2 cylinder
 
True or False ?
Op een ander forum las ik:

Wanneer is een ketting versleten?
- Als ie bij 5 km/h heel rukkerig blijft rijden na smeren.
- Als de ketting is uitgerekt tot 319.4mm per 20 pennen.
- Als de rolletjes de zogenaamde las sporen vertonen
- als je je vingernagel tussen de rolletjes en de ketting kan pielen,
- als er een zwaar punt in je ketting zit
- als je hem meer dan 3 mm van het achterste kettingwiel kan liften
- als de zijwaartse slag in het slap hangende deel groter is als 4 cm.......
- als je kettingwiel puntig worden
- als je kettingwiel scherp is of gekarteld.......
- die rubbers zijn dempingsrubbers van het kettingwiel tegen het rukken aan de ketting cq banden...als je je ketting wiel heen en weer kunt bewegen zou ik eens kijken of die dingen niet versleten zijn. je voelt met optrekken en schakkelen een rare ruk, meer een zweepslag aan het achterwiel....zo ja vervangen scheelt je op de lange duur weer een ketting......
Of is er een eenduidige(re) manier dit te constateren ?
 
Laatst bewerkt:
Ik hang de motor in een 1 tons kettingtakel van 40 euro van www.soer.nl en span um af met spanbanden, kan geen kant op, maar wil met die "bokken" ook wel.


(Afbeelding)

Kettingtakel

Kettingtakel 1 ton hefvermogen,
met circa 2,5 meter ketting,
voorzien van veiligheidshaak.
Per stuk verpakt in een doos.
Prijs per stuk Euro 19,25 excl. Btw
(Code: 0241)

In is deze niks voor een beginnend sleutelaar die dat ding waarschijnlijk weinig zal gebruiken ?

Handtakel2Ton280.jpg

Handtakel 2 ton
Geschikt voor diverse toepassingen zoals hijsen en trekken tot 2 ton.
Voorzien van 2 haken met veiligheidsklepjes. Gemaakt van gehard en
gegalvaniseerd staal. Verpakt in stevige kartonnen doos.
Prijs per stuk Euro 5,99 excl. Btw.(Code: 9440)

Is dat ding uberhaupt geschikt of kan ik beter opbokken ?
Ik zal ook even een foto maken van mijn balkendakje van de berging, want ik vind het er niet zo stevig uitzien...
 
Laatst bewerkt:
Nee die wil niet , heeft geen lengte immers

Waar is waar?

www.ofoto.com
emal login : henk.huls@home.nl
paswoord : motoren

En dan een of andere map, maar denk dat ze er al weg zijn, zal het weekend wel eens kijken, vermoedelijk heb ik ze nog wel op cd staan
boek GS 550 E 1980 - 1983 is ook binnen, komt over twee weken aan beurt
 
Meestal zijn die balken 5 x 12 cm ongeveer als je daar een lang schommeloog indraait kan er een heleboel aan hangen
 
Is "mijn ofoto" je forum ?
http://romeo.messageboard.nl/8690/viewforum.php?f=13

Heb trouwens al 3x de ketting gesteld.
In eerste instantie bleek ie te strak dus weer losser gezet.
Na rijden/tijdje staan leek ie weer te los.
Weer wat strakker, tijdje goed, gereden/tijdje staan,
weer te los.

Kan het ook zijn dat de o-ring ketting vies is of geoxideerd door lang staan,
of is dit echt slijtage...?


Ketting kun je opmeten zie WPH

De stand van de tanden op je tandwielen kunnen je ook veel vertellen, en de mate van slijtage ook
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan