Suzuki GS Topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er toevallig iemand van julie een foto van de binnenkant van het koppelingdeksel (kant van de ketting) van een gs450... Want ik zit nog steeds met een koppelingsprobleem. Ik vermoed dat er door de vorige eigenaar "gefoefeld" is met het hefboompje waar de kabel achter haakt. Het ziet er me maar "gebricoleerd" uit (hamertikken en dergelijke). Nu wil ik dus weten of dat stukje bij mij nog in originele staat is. Maar ik kan nergens een deftige afbeelding of foto vinden (m'n werkplaatshanboek ook niet).
Dus als iemand me aan een tekeningtje of fototje kan helpen. :}

Zie over 30 min je hotmail mail, daarin zit dat het GS 450 Ned talige boek
 
Nee die wil niet , heeft geen lengte immers

Waar is waar?

www.ofoto.com
emal login : henk.huls@home.nl
paswoord : motoren

En dan een of andere map, maar denk dat ze er al weg zijn, zal het weekend wel eens kijken, vermoedelijk heb ik ze nog wel op cd staan
boek GS 550 E 1980 - 1983 is ook binnen, komt over twee weken aan beurt
Ik ga vanavond eens kijken of ik de foto's vinden kan...


En met dat boek zou je me heel blij gaan maken ! *O*
:} :} :}
Meestal zijn die balken 5 x 12 cm ongeveer als je daar een lang schommeloog indraait kan er een heleboel aan hangen
Dus dit zou volgens jou gewoon moeten kunnen ?
balk01.jpg

Toevallig hangen er 2 schommelhaken met oude 3wieler en skeltertje van de kids.
balk02schommelhaak.jpg

Ketting kun je opmeten zie WPH
De stand van de tanden op je tandwielen kunnen je ook veel vertellen, en de mate van slijtage ook
Zal eens kijken...(wph)
Helaas heb ik niet genoeg ervaring om aan de ketting/tandwielen te zien wat er loos is.
Wat zie jij (of iemand anders) aan deze foto(s) ?
(Als het moet kan ik wat betere foto's maken maar de fiets stond met de verkeerde kant naar de muur, dus heb maar even "quicky" wat makro-snapshots gemaakt)
kettingtandwiel01.jpg

kettingtandwiel02.jpg

kettingtandwiel03.jpg

Frappant is overigens het getal 816 en 46. Volgens mij heeft de vorige eigenaar gewoon de verkeerde tandwielen opgezet, als ik tenminste mag concluderen dat het om 46 tanden (achter) gaat ipv de standaard 50 tanden. 816 zegt me overigens niks...(Iemand ?)
 
Laatst bewerkt:
816 is het typenummer van het tandwiel wat in een imitatiefabriek vaak gebruikt wordt.
Ook zou ik maar eens ff voelen hoeveel speling er in de schakels zit op de plek waar ze zo geroest zijn., van onderhoud mbt de ketting heb je nog niet zoveel kaas gegeten lijkt me zo, hij is wel errug droog :X
 
816 is het typenummer van het tandwiel wat in een imitatiefabriek vaak gebruikt wordt.
Ook zou ik maar eens ff voelen hoeveel speling er in de schakels zit op de plek waar ze zo geroest zijn., van onderhoud mbt de ketting heb je nog niet zoveel kaas gegeten lijkt me zo, hij is wel errug droog :X
Ok, imitatie"zooi" dus. :?
Andere kettingset dan maar ? |(

Erg droog ja, dat leek me ook al.
De schakels komen op het tandwiel wel een stukje omhoog, maar niet zover dat je'm erbovenuit trekt. De ketting staat overigens ook wel (weer) erg slap.
Onder ons gezegd: Ook al heb ik de motor een tijdje geleden gekocht, staat deze sinds afgelopen weekend pas "binnen handbereik". Dus niet/nauwelijks op gereden en nagnoeg nog niets aan kunnen doen (behalve laadgedeelte fixen/olie vervangen). De staat waarin het ketting-spul (en de rest van de motor ook)nu is, is zoals ik em heb gekocht... :X
 
Laatst bewerkt:
Die ketting kun je in je binnenzak steken en meenemen als je eens stappen gaat, kan soms handig zijn.

Die tandwielen, mag je op 1 of andere wijze mij wel doen toekomen, wij maken er voor de ratbikeclub "bekers" en kunstwerkies van, want vervang niet alleen de kettig, maar koop ketting en tandwielen, dat a, naar verhouding goedkoper dan een losse ketting, b , de ketting en tandwielen gaan dan "naar elkaar staan", want deze zien niet fris meer.

Die balken, ik heb dezelfde kan zat. Maar van die schommelogen met een cm of 8 houtschroefdraad, en ik doe ook wel eens , dan hang ik de kettingtakel aan twee van die schommelogen naast elkaar, joekel van een stang er door heen (grote ogen) en dan de kettingtakel aan de stang (ca 4 cm doorsnee) en dan plaats ik er autoblokken mee over, die wegen ca 300 kilo, en dat gaat prima, maar wel goede grote (de grootste) schommelogen nemen (juiste naam weet ik niet, maar zo noem ik ze)
 
Dit fabrieken wij van oude tandwielen
Eens in het jaar hebben we een feestje in IJsselstein, en is daar "prijzenpot" zeg maar.

afbeelding0010494di.jpg


Lassen, snijden en stralen is dat
 
Weet niet of je verstand hebt van bouwen , maar met zulke balkies kun je ook;

Neem 4 platen staal van ca 1 meter bij 10 centimeter
Elke strip 5 maal boren, middelste gat cm of 4 maken
Met de strippen twee balken evenwijdig van elkaar inpakken (kisten)
Vervolgens doorboren en bouten met RVS draadeinden
Ik het middelste grote gat een stalen pen doorsteken naar de andere balk, zodat die dus 2 maal door een balk en door alle 4 stalen strippen steekt.

En hang er maar aan, dan kun je enorm veel kilo's kwijt, maar wel 4 cm doorsnee, gehard staal, kan dan wel 500 kilo hebben.

De lengte van de stalen strippen isde kracht , die vangt de druk op die het gewicht uitoefend
 
Die ketting kun je in je binnenzak steken en meenemen als je eens stappen gaat, kan soms handig zijn.
Had al een idee dat je een "ruige" was... :]
Heb trowuens even een snelle ofoto-blik geworpen: Leuke kiekjes en vast ook gezellig geweest allemaal!
Die tandwielen, mag je op 1 of andere wijze mij wel doen toekomen, wij maken er voor de ratbikeclub "bekers" en kunstwerkies van, want vervang niet alleen de kettig, maar koop ketting en tandwielen, dat a, naar verhouding goedkoper dan een losse ketting, b , de ketting en tandwielen gaan dan "naar elkaar staan", want deze zien niet fris meer.
Dus echt geen hoop meer dat ik door een goede schoonmaak/smeerbeurt de boel weer wat aan de gang krijg ? (Het houdt niet over op dit moment qua slappe was).

Ik heb ergens een set voor de GS550e gezien voor ik geloof 90 euro, van DID. Dat zou goed moeten zijn ? In elk geval niet te duur als er elders gemiddeld zo'n 130-160 euro voor dezelfde set betaald moet worden, toch ?
Die balken, ik heb dezelfde kan zat. Maar van die schommelogen met een cm of 8 houtschroefdraad, en ik doe ook wel eens , dan hang ik de kettingtakel aan twee van die schommelogen naast elkaar, joekel van een stang er door heen (grote ogen) en dan de kettingtakel aan de stang (ca 4 cm doorsnee) en dan plaats ik er autoblokken mee over, die wegen ca 300 kilo, en dat gaat prima, maar wel goede grote (de grootste) schommelogen nemen (juiste naam weet ik niet, maar zo noem ik ze)
Dus die handtakel die ik hierboven ergens heb gezet is niks ?
En die schommel-ogen die ik al heb niet goed ?
Misschien dat jij eigenlijk schroefogen bedoeld ?
005screweyesheavytypewelded.jpg

Weet niet of je verstand hebt van bouwen , maar met zulke balkies kun je ook;

Neem 4 platen staal van ca 1 meter bij 10 centimeter
Elke strip 5 maal boren, middelste gat cm of 4 maken
Met de strippen twee balken evenwijdig van elkaar inpakken (kisten)
Vervolgens doorboren en bouten met RVS draadeinden
Ik het middelste grote gat een stalen pen doorsteken naar de andere balk, zodat die dus 2 maal door een balk en door alle 4 stalen strippen steekt.

En hang er maar aan, dan kun je enorm veel kilo's kwijt, maar wel 4 cm doorsnee, gehard staal, kan dan wel 500 kilo hebben.

De lengte van de stalen strippen isde kracht , die vangt de druk op die het gewicht uitoefend
Nee niet echt verstand van bouwen.
Misschien ergens een fotootje van liggen ?
Als ik het goed begrijp gebruik je op deze wijze 2 houten balken (van het plafond/dak berging) om de belastbaarheid te vergroten ?
 
Laatst bewerkt:
Ja, om de draagkracht te vergroten

En het spul is wel goed, maar neem de grootste en de dikste en de hardste (zal het weekend een foto maken, morgen verjaardag, kom ik er niet aan toe) maar die schommelogen heb je in diverse lengte's, hardheden en diameters, en de lengte is tevens kracht

Die ketting en tandwielen zijn denk ik gewoon aan verversing toe, roest is funest, en ketting kan knappen, dat wil je niet

Voor een set van om en de bij de 100 euro geen ellende, nieuwe ketting en tandwielen voor mijn GSX 1100 kosten 169 euro
 
Ja, om de draagkracht te vergroten

En het spul is wel goed, maar neem de grootste en de dikste en de hardste (zal het weekend een foto maken, morgen verjaardag, kom ik er niet aan toe) maar die schommelogen heb je in diverse lengte's, hardheden en diameters, en de lengte is tevens kracht

Die ketting en tandwielen zijn denk ik gewoon aan verversing toe, roest is funest, en ketting kan knappen, dat wil je niet

Voor een set van om en de bij de 100 euro geen ellende, nieuwe ketting en tandwielen voor mijn GSX 1100 kosten 169 euro
Verjaardag ? Feestje ! *O*
Have fun !

De ketting ziet er niet naar uit dat ie gaat knappen, maar dat elke keer opnieuw moeten stellen lijkt me ook niet (behalve de roest) in orde dus: "Ok,ok, dan maar nieuwe set bestellen ;( "

En die handtakels is niks ?
Let wel: autoblokken enzo zal ik niet doen, zou alleen voor mijn motor zijn die weegt geloof ik iets van 196 kg.
Of zijn handtakels niet geschikt voor dergelijke klusjes ?
 
In is deze niks voor een beginnend sleutelaar die dat ding waarschijnlijk weinig zal gebruiken ?

(Afbeelding)
Handtakel 2 ton
Geschikt voor diverse toepassingen zoals hijsen en trekken tot 2 ton.
Voorzien van 2 haken met veiligheidsklepjes. Gemaakt van gehard en
gegalvaniseerd staal. Verpakt in stevige kartonnen doos.
Prijs per stuk Euro 5,99 excl. Btw.(Code: 9440)

Is dat ding uberhaupt geschikt of kan ik beter opbokken ?
Ik zal ook even een foto maken van mijn balkendakje van de berging, want ik vind het er niet zo stevig uitzien...

Deze zou ik niet nemen
Zijn wel geschikt voor het aanspannen van lading in een auto (bestelwagen of op een kar) maar de pal die erin zit breekt snel af, is niet betrouwbaar, en kan dan erg gevaarlijk worden, gewoon een 1 tons kettingtakel, werkt echt altijd en hijst lichter doodat er een heel andere overbrenging in zit, de mijne is er 1 van 45 euro of gulden weet ik niet meer, maar wil ik net zo min missen als mijn heftafel. Die dingen heb je gewoon ontzettend veel aan, en extra steun geven om om omvallen te voorkomen, ooh zo makkelijk (i.c.m. met een paar hijsbanden van een hijskraan gebruik ik um altijd, om krassen te voorkomen, die banden komen van mijn werk af, heb er zat van liggen, kom maar halen, als je ze moet kopen kosten ze in de guldenstijd, 1000 gulden stuk)
 
Deze zou ik niet nemen
Zijn wel geschikt voor het aanspannen van lading in een auto (bestelwagen of op een kar) maar de pal die erin zit breekt snel af, is niet betrouwbaar, en kan dan erg gevaarlijk worden, gewoon een 1 tons kettingtakel, werkt echt altijd en hijst lichter doodat er een heel andere overbrenging in zit, de mijne is er 1 van 45 euro of gulden weet ik niet meer, maar wil ik net zo min missen als mijn heftafel. Die dingen heb je gewoon ontzettend veel aan, en extra steun geven om om omvallen te voorkomen, ooh zo makkelijk (i.c.m. met een paar hijsbanden van een hijskraan gebruik ik um altijd, om krassen te voorkomen, die banden komen van mijn werk af, heb er zat van liggen, kom maar halen, als je ze moet kopen kosten ze in de guldenstijd, 1000 gulden stuk)

Tjee ! (ben er even stil van)
Reserveer er maar een paar voor me ! *O*
Wat is je favoriete "brew" ? :}

En thanx voor je remarks vwb die handtakel, ben dus duidelijk een n00b...,dus die takel-ketting zal ik dan ook maar doen...
Wordt wel een dure hobby zo, zelf (gaan) sleutelen:
momentsleutel kopen, takel kopen en echt goed gereedschap heb ik sowieso niet: allemaal van dat wegwerpspul if ya catch my drift.
Wat ik aan goede gereedschappen zou moeten kopen wordt zo duurder als die hele fiets zelf...
Volgens mij moet ik hier in de buurt eens proberen zo'n aardige gozer als jij te vinden :r
:9
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor een vermogen aan gereedschappen en een aantal motoren
Ik beleef net zoveel lol aan het gereedschap als aan de motoren
Goed gereedschap koop je voor het leven
En kost iets meer dan doorsnee hema doosje, doch ook weer niet zoveel.
Maak eens een rit naar www.motormarkthardenberg.nl dan verdien je op 100 euro , 60 euro t.o.v. in de winkel
Koop niks in een gereedschaapszaak, maar kijk op markten
Dan heb je voor hetzelfde geld veel meer gereedschap en hetzelfde soort
En koop bij stukies en beetjes , dan valt het allemaal best mee
 
Mijdt adresse als Vehicle (is ook een onderdelen markt) standhouders moeten daar een hoge prijs betalen wat ze weer moeten doorberekenen.

Er staat ergens op Inet een kalender met alle markten, dis zijn echt door het hele land heen.
 
Ik heb voor een vermogen aan gereedschappen en een aantal motoren
Ik beleef net zoveel lol aan het gereedschap als aan de motoren
Goed gereedschap koop je voor het leven
En kost iets meer dan doorsnee hema doosje, doch ook weer niet zoveel.
Maak eens een rit naar www.motormarkthardenberg.nl dan verdien je op 100 euro , 60 euro t.o.v. in de winkel
Koop niks in een gereedschaapszaak, maar kijk op markten
Dan heb je voor hetzelfde geld veel meer gereedschap en hetzelfde soort
En koop bij stukies en beetjes , dan valt het allemaal best mee
Scheelt dat zoveel ?
Helaas ben ik dat dan weer kwijt aan brandstofkosten... B|
Mijdt adresse als Vehicle (is ook een onderdelen markt) standhouders moeten daar een hoge prijs betalen wat ze weer moeten doorberekenen.

Er staat ergens op Inet een kalender met alle markten, dis zijn echt door het hele land heen.
Ik neem aan dat ik moet zoeken naar motorfiets-gerelateerde markten ?
 
Ja dat scheelt zoveel

Weet je hoe ik dat vaker doe? En dat is echt leuk.

Heb mensnen uit het hele land, die komen de avond van tevoren hier naar toe, en slapen 1 of 2 nachten hier

In de zomer laat ik ze onze club zien , de grootste van het land, op het moment 1026 leden, en met de buurtclubs meer dan 4500 leden, dat leeft altijd, en daarnaast de kroegen op het dorp, zijn er 47 ongeveer, allemaal euro voor flesje bier, en kampvuur hier in de tuin tot diep in de nacht, en dan s'morgens naar de markt, leuk.
Dat wat je op die foto's ziet is allenmaal van de clubs hier.

Die paar cent benzine dat kan zat uit als je voor 300 euro gereedschap koopt, heb meer adressen hier.

Ben net GS 550 boek naar je aan het uploaden;

GS 750 1976 - 1979

GS 750 D
GS 750 E
GS 750 L

GS 550 1977 - 1983 (ook de eerste zonder kickstart)

GS 550 E
GS 550 L
GS 550 T
GS 550 M


Dat is eerste type zonder kichkstart

Zo ook naar Orpheus en Johann, de rest kan um vanaf morgen na betaling downloaden bij bikevouwer in WPH topic



Geldt alleen voor motormarkt hardenberg, die is echt de moeite waard
 
Laatst bewerkt:
goed gereedschap is echt nodig als je regelmatig gaat sleutelen.

Maar als je je twijffels hebt of je wel echt een sleutelaar word/blijft, zou ik gewoon je "goedkope" gereedschap eerst gebruiken,
Als je iets extra's nodig hebt, dan kun je altijd nog beter spul kopen!

Maar let wel, als je net als ik echt regelmatig sleutelt aan vanalles en nog wat, dan kun je je groen en geel ergeren aan dat hooby gereedschap wat afbreekt als je al een beetje kracht op zet.

overigens is een beetje techneut ook een toolholic,
 
...Weet je hoe ik dat vaker doe? En dat is echt leuk.
Heb mensnen uit het hele land, die komen de avond van tevoren hier naar toe, en slapen 1 of 2 nachten hier
In de zomer laat ik ze onze club zien , de grootste van het land, op het moment 1026 leden, en met de buurtclubs meer dan 4500 leden, dat leeft altijd, en daarnaast de kroegen op het dorp, zijn er 47 ongeveer, allemaal euro voor flesje bier, en kampvuur hier in de tuin tot diep in de nacht, en dan s'morgens naar de markt, leuk.Dat wat je op die foto's ziet is allenmaal van de clubs hier.
Klinkt goed HH ! "Gezellige foto's" heb ik trouwens hier en daar wel gezien 8-)
Die paar cent benzine dat kan zat uit als je voor 300 euro gereedschap koopt, heb meer adressen hier.
Zit wel wat in ja. En voor gezelligheid mag je ook wat overhebben :z .

Ben net GS 550 boek naar je aan het uploaden;
GS 750 1976 - 1979
GS 750 D
GS 750 E
GS 750 L
GS 550 1977 - 1983 (ook de eerste zonder kickstart)
GS 550 E
GS 550 L
GS 550 T
GS 550 M
Dat is eerste type zonder kichkstart
:} :} :}
Thanx "Hank" ! *O* *O* *O*
:} :} :}
Zo ook naar Orpheus en Johann, de rest kan um vanaf morgen na betaling downloaden bij bikevouwer in WPH topic
I feel very priviliged, thanx again ! :Y
Geldt alleen voor motormarkt hardenberg, die is echt de moeite waard
:9 aha zieltjes winnen ? haha O-)
 
goed gereedschap is echt nodig als je regelmatig gaat sleutelen.
Lijkt me ook...
Maar als je je twijffels hebt of je wel echt een sleutelaar word/blijft, zou ik gewoon je "goedkope" gereedschap eerst gebruiken,
Als je iets extra's nodig hebt, dan kun je altijd nog beter spul kopen!
Ben alleen bang iets in de soep te draaien. Bv Kop aandraaien zal ik denk ik beter met een momentsleutel doen...(als ik de verhalen mag geloven).
Toch eens kijken of ik hier inde buurt eens kan kijken of er wat te regelen valt.
Zag laatst iets op het web van een suzuki-club (oid) in Tholen waar men welkom is om te komen sleutelen.
Maar let wel, als je net als ik echt regelmatig sleutelt aan vanalles en nog wat, dan kun je je groen en geel ergeren aan dat hooby gereedschap wat afbreekt als je al een beetje kracht op zet.
P'cies

overigens is een beetje techneut ook een toolholic,
Dat krijg je zo met die leuke dingen...
Dank voor je tips.
 
Nou ik kon het niet laten: met mijn brakke brik met slechte ketting een stuk gaan rijden. Eerst maar wat strakker gezet.
Helaas allemaal nare bijgeluiden, 't beste hoorbaar met de koppeling in.
Zou dit (deels) ook de versnellingsbak kunnen zijn, vraag ik mij af?
Eerst op hogere snelheden (iets van 80km/u) ook, later de ketting weer wat slapper gezet en was het minder maar nog wel lawaai bij lagere snelheden (iets van 40km/u). Alsof er iets aanloopt/schaaft, klinkt nie goe in elk geval...

Kan dit kwaad eigenlijk, met slechte ketting doorrijden ?

En Hulzie: had je die upload al gedaan ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan