Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Oxidatie in een stekker die naar de bobine van 1-4 gaat?
Contactpunten kun je niet doormeten, wel bijvijlen, bij vonkoverslag bijvijlen of vervangen, 42 euro
Contactpunten verwisselen, is even werk, maar wil wel
Kan zijn dat je op zwarte laagje zit bij de ene set
Nieuw punten van louis werken NIET, ik heb nog wat die missers in de schuur liggen
Niet helemaal:Blijkaar gaat het lampje niet uit, terwijl ik dacht dat hij niet ging branden.
Erg vreemd dat als ik de condensator omwissel dattie wel aan/uit gaat...(en bij de gewone/gebruikelijke aansluiting niet, dan blijft 1/4 branden)- Condensatoren losgehaald en doorgemeten, weerstand oneindig dus geen problemen zou je denken.
- Condensatoren omgewisseld: blijft op de 2 dezelfde pitten lopen (dus 2 en 3) en lampje aangesloten: lampje gaat bij beide contactpunten aan en uit...
- Condensatoren weer gewoon aangesloten en lampje aangesloten: lampje gaat bij 2/3 aan en uit, bij 1/4 blijft ie weer branden !
Dat zou ik ook denken ja !Dimario: Draden van bobine tot aan de contactpuntjes zijn dus in orde. Ook is de condensator dan niet doorgeslagen, en het wisselen heeft aangetoond dat ze ook net defect zijn.
Dat heb ik toch allemaal (draden, contactpuntjes, massa) doorgemeten/getest/schoongemaakt/opgeschuurd en alles is goed...Dimario: Het lampje dient uit te gaan zodra de puntjes sluiten, want de puntjes verbinden het draadje dan rechtstreeks door met de massa. Blijft het branden, dan kan dat slechts enkele oorzaken hebben:
[*]puntjes sluiten niet volledig
[*]puntjes maken slecht contact door oxidatie of vette contactvlakken
[*]draadjes vanaf bobine en condensator maken slecht contact met contactpuntset
[*]contactpuntset maakt slecht contact met massa (de plaat waar ze opgeschroefd zitten)
Oh dat valt behoorlijk mee, ben ik dan voor 11 euro klaar of moet ik dan 2x bestellen ?Bij Roukama ben je overigens voor 11,- (plus verzendkosten) klaar met nieuwe contactpuntjes.
GS1000, GSX1100 en GSX1100EFE, de vaste punten voor en achter komen overeen, de onderste moet een l-vormig plaatje worden in plaats van een driehoekige, eenvoudig zelf te maken van ijzerplaat.
m.b.t. Roukema, vraag eerst maar eens aan iemand die ze gebruikt of ze werken, ik heb ze ook van 11 euro nogwat set, maar ze passen niet op de grondplaat bij een 550
Aha, blijkbaar kan dat (toch) wel kwam ik achter, lees verder...Op zaterdag 26 augustus 2006 20:08 schreef Hulzie het volgende:Oxidatie in een stekker die naar de bobine van 1-4 gaat?Contactpunten kun je niet doormeten, wel bijvijlen, bij vonkoverslag bijvijlen of vervangen, 42 euro
Inderdaad, ik ben (weer)eens gaan meten: (in het kader van: meet het, en je weet het...}Het lampje dient uit te gaan zodra de puntjes sluiten, want de puntjes verbinden het draadje dan rechtstreeks door met de massa. Blijft het branden, dan kan dat slechts enkele oorzaken hebben:
[*]puntjes sluiten niet volledig
[*]puntjes maken slecht contact door oxidatie of vette contactvlakken
Heren ervaringsdeskundigen, zie hieronder de pics die ik heb geschoten voordat eea was opgelost vandaag...Op zondag 27 augustus 2006 10:57 schreef Hulzie het volgende:m.b.t. Roukema, vraag eerst maar eens aan iemand die ze gebruikt of ze werken, ik heb ze ook van 11 euro nogwat set, maar ze passen niet op de grondplaat bij een 550, en zijn niet pas te maken, vandaar originele, heb er meer gehoord waar imitatie gewoon niet passen
Yep, eerst met een oud nagelvijltje , daarna de afwerking met waterproof schuurpapier...Er zit "inbranding" op je punten, of heb je die weggeschuurd?
Ok, zal is kijken of ik eraan kan komen.Koop eens en contactpuntenvijl, kost 4 of 7 euro, daarmee vijl je recht, met schuurpapier schuur je nooit recht wat op termijn weer vrij snel ingebrande punten geeft
Goud voor de tips van de heren van dit topic en m'n maat die me een zetje heeft gegeven ! Loopt zelfs beter dan ooit, na warmlopen even de boel opengegooid en trekken als nooit tevoren. Top ligt plm 150 , maar dat zou volgens de papieren beter moeten kunnen. Ieg ben ik blij als een kind, thanx guys !!
Hm...Kun jij zo zien of ik de originele punten heb ?
Nee, kenmerk staat op de achterkant bij de originele
Dat vermoeden heb ik ookNu je toch een stroboscooplamp bij de hand hebt, kan je mooi controleren of beide puntjes exact 180 gr. tegenover elkaar openen. Daarna nog even het ontstekingstijdstip bijstellen, en misschien loopt hij weer zoals het hoort.
Dus die ene centrale moer losdraaien en het geheel eraf ?De vervroeger zit direct achter moer 19 (daar waar die sleutel op past) plaat eraf pakken, en ding weer gangbaar maken
In elk geval is dat bij 2/3 reeds getest en dat zag er stationair en bij plm 3000 toeren goed uit. 1/4 ging dus niet eerder...Inderdaad met stroboscooplamp, en dus bij draaiende motor. Met een gewoon testlampje bij stilstaande motor kan ook, maar dan kan je niet de vervroeger testen.
Stroboscooplamp heeft trouwens zowiezo de voorkeur, omdat deze het werkelijke moment van ontsteking toont. Een testlampje toont het moment van openen, maar in werkelijkheid komt de vonk wanneer de puntjes al een beetje openstaan. De snel draaiende krukas bevindt zich dan alweer ietsje verderop.
Als de ontsteking bij 2 en 3 vervroegt, doet hij dat bij 1 en 4 ook. De vervroeger draai namelijk de as met excentrische verdikking ietsje vooruit. Dat is dus die as (met grote moer) welke je contactpuntjes opent, en welke in het verlengde van de krukas zit.In elk geval is dat bij 2/3 reeds getest en dat zag er stationair en bij plm 3000 toeren goed uit. 1/4 ging dus niet eerder...
Ook zo vast draaien ? Komt ie dan wel vast genoeg ? Heb toevallig een momentsleutel te leen...(24-206 NM, dat ding van louis)Moeren op een krukas haal ik altijd los door een grote sleutel even in tegengestelde richting te draaien, en tijdens die beweging plotseling de sleutel met een schok in de andere richting te duwen. Tot nu toe kreeg ik er alles mee los, maar desnoods kan je hem in de 5e versnelling zetten.
waar plaats ik de markeringen ? Op de grondplaat en onstekingshuis of op de as ? oid ?De grondplaat waar de contactpuntjes op zitten, dien je ook te verwijderen. Daarna dus wel weer even het ontstekingstijdstip afstellen. Of markeer de stand van de grondplaat, zodat je hem later exact kunt terugplaatsen.
Wil je daarmee zeggen dat als 2/3 goed gaat, eigenlijk 1/4 ook goed zouden moeten gaan ?Als de ontsteking bij 2 en 3 vervroegt, doet hij dat bij 1 en 4 ook. De vervroeger draai namelijk de as met excentrische verdikking ietsje vooruit. Dat is dus die as (met grote moer) welke je contactpuntjes opent, en welke in het verlengde van de krukas zit.