Suzuki GS Topic 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Heb sinds drie weken een GS 850 uit '79 en dacht dat 1 van jullie mij wel aan een kleppendeksel en twee zijkapjes (L+R) kan helpen.Mocht iemand nog wat hebben liggen dan lees ik het graag.
PS de foto is van mijn GS toen ik net de vetterkuip had verkocht.

Gr Ton

Bijlage: DSC03644 kl20.JPG
 
Wat is er met je kleppendeksel?
Mogelijk kan ik um voor je lassen, woon niet zo ver bij je vandaan, en kan giet alu lassen op mijn werk
 
Is er nog iemand die hier een oplossing voor heeft???
Ik heb een probleem met mijn GS 750 uit 1978. Als de motor koud is dan wil hij heel moeilijk starten(aanslaan). Ik sta soms enkele minuten te starten voor hij begint te lopen. Als de motor warm is dan hoef ik de startknop maar aan te raken en hij loopt. Heeft iemand een mogelijke oplossing voor dit probleem?
 
Kleppendeksel heb ik nog. Zijkapjes moet ik zoeken. Ik heb nog wel een nieuwe liggen in bruin (NOS dus) Robinjo thanks.
Overigens ik lees elke dag meerder keren dit topic, ondanks mijn liefde voor tweetakten.......
 
Ik heb een probleem met mijn GS 750 uit 1978. Als de motor koud is dan wil hij heel moeilijk starten(aanslaan). Ik sta soms enkele minuten te starten voor hij begint te lopen. Als de motor warm is dan hoef ik de startknop maar aan te raken en hij loopt. Heeft iemand een mogelijke oplossing voor dit probleem?

Je gebruikt wel de choke? Bij koude motor, choke voluit en géén gas geven.
 
Hoi Hulzie,

Mijn kleppendeksel is gescheurd maar heb em zelf al dicht gesmeerd omdat ik wilde weten of het blok weer goed loopt.Toen ik de 850 kocht zaten de nokkenassen er 180 graden verkeerd in.De vorige eigenaar had het blok uit elkaar gehaald ivm olie lekkage (wat dus een gescheurd kleppendeksel was)maar kreeg de motor niet meer rijdend.Ik wilde dus eerst weten of de kleppen nog goed waren en heb de deksel daarom dicht gesmeerd.Van de winter wil ik de 850 op gaan knappen en ook het kleppendeksel vervangen.Ik weet er al 1 te koop voor 12,50 maar die heeft geen zijkappen liggen.Alles in 1 keer kopen scheelt weer verzendkosten.


Bedankt voor de tip Robinjo,ik zal het in de gaten houden.
 
Ik zal eens kijken of ik nog van die kappie's heb (volgende week, want zit komend weekend in Amsterdam)

Tippe, www.motormarkthardenberg.nl zat van dat spul, 7 oktober, en ook veel goed goedkoop gereedschap en overjarige nieuwe kleding, 10.000 m2 groot, voor jou ook te doen die afstand, vor mij is het 30 km, ben er altijd
 
Hey Gsrazy!

Heb nog een nieuw M-stuur liggen voor mijn GS850. Aangezien die van mij een Wes Cooley replica gaat worden kun je dit stuur wel overnemen. Heb het een jaartje terug gekocht, laat maar weten wat je er voor over hebt..

Ciao,

Guido
 
Rockert,

Ik snap je post niet helemaal, maar ik zoek niets van een GS, maar heb veel liggen. Sturen ook, maar inmiddels zoveel dat ik even de draad kwijt ben. Geen m-stuur in ieder geval.........die gaan op de T500
 
Ik hang de motor in een 1 tons kettingtakel van 40 euro van www.soer.nl en span um af met spanbanden, kan geen kant op, maar wil met die "bokken" ook wel.
kettingtakel1.jpg
]
Kettingtakel 1 ton hefvermogen,
met circa 2,5 meter ketting,
voorzien van veiligheidshaak.
Per stuk verpakt in een doos.
Prijs per stuk Euro 19,25 excl. Btw
(Code: 0241)
Is ff geleju... :9
Zal wel een domme vraag zijn maar ik heb nog nooit met een takel gewerkt |(
Kan ik deze takel gebruiken om:
1. een motor van 250kg een halve meter omhoog te takelen ?
2. diezelfde motor langzaam zelf te laten zakken zonder hulp en zonder dattie naar beneden valt ?

- ik wil 2 schommelogen in 2 verschillende balken gebruiken.
- per schommeloog een spanband.
- de 2 spanbanden aan de bovenkant takel
- 1 spanband aan voorzijde en 1 aan achterzijde vh frame (in dit geval d XV, maar wil ik evt ook de GS550 doen)
- en dan hijsen cq zakken maar...
 
Is ff geleju... :9
Zal wel een domme vraag zijn maar ik heb nog nooit met een takel gewerkt |(
Kan ik deze takel gebruiken om:
1. een motor van 250kg een halve meter omhoog te takelen ?
2. diezelfde motor langzaam zelf te laten zakken zonder hulp en zonder dattie naar beneden valt ?
Wist je nou nog niet dat domme vragen niet bestaan? ;)
Het antwoord op beide vragen is "ja". Met zo'n takel heb ik vroeger geregeld 6- en 8-cilindermotoren in mijn uppie in en uit mijn auto getild... vaak incl. versnellingsbak! Met name dat laatste vereiste een nauwkeurig manouvreren, waardoor ik slechts 1 hand vrij had om te takelen. Een motorfiets zal dus geen enkel probleem vormen.

- ik wil 2 schommelogen in 2 verschillende balken gebruiken.
- per schommeloog een spanband.
- de 2 spanbanden aan de bovenkant takel
- 1 spanband aan voorzijde en 1 aan achterzijde vh frame (in dit geval d XV, maar wil ik evt ook de GS550 doen)
- en dan hijsen cq zakken maar...
Hou wel even in de gaten dat je de spanbanden redelijk stijl omlaag laat hangen, of in elk geval niet schuiner dan onder een hoek van 45 graden. Onder een hoek van 45 graden is de trekkracht in zo'n band al 2x zo groot dan wanneer de band vertikaal hangt, en onder een hoek van 22 graden (dus meer horizontaal dan vertikaal) al 4x zo groot. Die kracht komt natuurlijk ook op de schommelogen te staan.
 
Voor Gsrazy,

Ik heb een kleppendeksel liggen eventueel een hele kop als je dat wilt. Kapjes kan ik, op de nieuwe na niet zo snel vinden. Man wat heb ik een zooi GS 850 onderdelen. Laat maar weten wat je wilt.......
 
Wist je nou nog niet dat domme vragen niet bestaan? ;)
Vind ik eigenlijk ook, just in case... :X
Hou wel even in de gaten dat je de spanbanden redelijk stijl omlaag laat hangen, of in elk geval niet schuiner dan onder een hoek van 45 graden. Onder een hoek van 45 graden is de trekkracht in zo'n band al 2x zo groot dan wanneer de band vertikaal hangt, en onder een hoek van 22 graden (dus meer horizontaal dan vertikaal) al 4x zo groot. Die kracht komt natuurlijk ook op de schommelogen te staan.
Even in het verlengde daarvan:
1.
Is er wellicht een betere/veiligere manier om spanbanden te gebruiken met 2 schroef ogen in een seperate balk dan ik heb beschreven ?
2.
Is het raadzaam het "span-mechanisme" van de spanband te gebruiken of juist niet ?
3.
Kan ik daarvoor willekeurige goedkope maar stevige spanbanden (met zo'n ratel) gebruiken of moeten dat speciale zijn ? Heb laatst een set bij de Aldi gekocht waar 2 van die zware in zitten bv
 
Hoi allemaal,

Alvast bedankt voor de reacties op de onderdelen die ik zoek.
Het mooiste is dat iemand in de buurt de onderdelen heeft liggen of iemand die alles heeft liggen zodat ik maar 1 keer verzendkosten hoef te betalen,snap je.
Is het ook mogelijk om dit achter de schermen af te handelen ??
 
Hallo Robinjo

Heb choke vol open en geef geen gas, nog wil hij pas naa een tijd starten aanslaan.???????

Als de motor niet regelmatig wordt gebruikt zal de benzine in de vlotterbakken gedeeltelijk verdampen en zal de motor pas nadat genoeg vers sap is aangevoerd vanuit de benzinetank aanslaan, probeer eerst eens voordat je motor koud start de benzinekraan 15 seconden op de "PRI" stand te zetten, daarna weer terug naar de normale stand.

Als dit geen verbetering geeft ligt het aan de afstelling van de carburateurs.
 
Vind ik eigenlijk ook, just in case... :XEven in het verlengde daarvan:
1.
Is er wellicht een betere/veiligere manier om spanbanden te gebruiken met 2 schroef ogen in een seperate balk dan ik heb beschreven ?
2.
Is het raadzaam het "span-mechanisme" van de spanband te gebruiken of juist niet ?
3.
Kan ik daarvoor willekeurige goedkope maar stevige spanbanden (met zo'n ratel) gebruiken of moeten dat speciale zijn ? Heb laatst een set bij de Aldi gekocht waar 2 van die zware in zitten bv

Neem goede spanbanden, die lichte rommel trek je zo doormidden
Ik gebruik 10 tons, vrachtwagen spanbanden, ooit eens gekocht in Stad aan Haringvliet, die adv altijd op MP 15 euro per band of 5 voor 50 euro
 
Of als je een vrachtwagen chauffeur kent, die heeft vaak oude banden (dingen moeten daar gekeurd worden) en dan gebruiken ze ze niet meer, vragen, en dan heb je er gratis een paar, die zijn dan nog 10 x zo sterk als die troep van de gamma

Ik heb ook nog wel een stapeltje 2,5 tons hijsbanden liggen hier, van mijn werk, mankeert niks aan, zijn zelfs niet gebruikt, maar overjarig, ik gebruik ze om bomen uit de grond te trekken met de traktor, kun je ook zo op halen, www.motormarkthardenberg.nl staat toch weer voor de deur
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan