Suzuki GS topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op je site zag ik ook een rood witte 1000 S, wat voor een velg zit er in die voorvork. Ik wil mijn GS 750 namelijk ombouwen tot een 7-tees Superbike, gebaseerd op de eerste (rode) van Wes Cooley. En daar zat ook een 'Comstarachtige velg in.
Een plaatje van je Katana moet hier trouwens best kunnen. Ik denk alleen niet dat het lekker is om alle GSX'en hier te gaan bespreken. ;)

Overigens heb ik een GS 1000 E gehad (in de Duitse kleuren :X zwart met geel/rode biezen en ook de vlag ipv reflectoren).
De 1000 S vind ik ook heel mooi, alleen de stuurkuip was wat lomp. Het ruwe van de Kawasaki Z 1000 R (Lawson rep.) sprak mij meer aan.

In die rood-witte zitten Astralite velgen uit een Ducati.
M'n vorige 1000S had ook die vlaggetjes ipv reflectoren, komt vaker voor.
 
De carbs zijn inmiddels schoon, nu moet ie nog in elkaar... Hoop dat het daarmee over is (maar ben bang van niet, carbs waren niet echt vuil :X )

Heb je ook goed naar je sproeiers / naalden gekeken, die dingen zijn ook aan slijtage onderhevig he ;)
 
Gaaf, een GS'en topic 8-) .

Ik heb dus een GS550 uit '79 en een GS850 uit '80 (=nieuwe type).
De GS550 heb ik nu 45Mm bij op gezet en staat op 109Mm.
De GS850 heeft de teller op 29Mm staan (lekker weinig voor een toerbak :) ).


Iemand nog wat te melden over onderstaande punten?

1) De oude mikuni gasschuifcarburateurs vind ik veel lekkerder rijden dan de Keihin CV carburateurs.

2) De versnellingsbak van een 550 voelt veel rauwer aan dan de 750 of 850.


Tip voor alle mensen met de pre-1980 types: Als je het ding wilt houden en er regelmatig mee rijd, koop er een elektronische ontsteking voor. Scheelt heel veel gedoe met de contactpuntjes.
 
Inderdaad mooi zo'n gs topic. Zelf heb ik een 850 uit 1980. Oude toerbuffel met een grote Vetter kuip wn 3-delige kofferset. Naakt is het geheel mooier natuurlijk maar voor het comfort is het heerlijk zo'n kuipje. Ben er van de zomer mee naar zuid-frankrijk geweest. Ging prima allemaal, heerlijk lange einden gereden op m'n fiets die overigens geen krimp gaf. Heeft zich perfect gehouden. Zo onderhand wordt het echter wel eens tijd om wat broodnodig onderhoud te gaan plegen. Binnenkort verdwijnt bij een kameraad van mij in de schuur en gaat 'ie ff uit elkaar geschroefd worden. Ff alle standaard dingen bij langs zoals klepstellen(nog nooit gedaan dus zal ik wel 2 dagen zoet mee zijn), nieuwe contactpuntjes(zoveel werk is dat toch niet?) en condensatoren, nieuwe bougies, luchtfilter, olie+oliefilter. Verder alle roestplekjes eraf, uitlaat weer dicht maken: op die 2in1 uitlaten van een gs zit nl. zo'n plaatje over de las van de demper en de uitlaat, en die is er ergens op de snelweg afgelazerd. Op dat bevestigingspunt zit nu een gapend gat wat weer dicht moet en waar een nieuw plaatje overheen moet. Voor de rest moet ik de kuip een beetje opknappen(laatst op m'n plaat gegaan dus een stukje kuip eraf geschraapt). Werk genoeg maar wel mooi om te doen allemaal, gewoon de hele winter er de tijd voor nemen dan moet het zeker lukken allemaal.
 
Oh ja en nog een nieuw zadel moet erop, want die begint zo onderhand van ellende uit elkaar te vallen. Dus marktplaats maar ff in de gaten houden. Misschien laat ik m'n tank ook nog overspuiten als ik een adres vind waar iemand dat voor een zacht prijsje kan doen. Anders maar met een lakstif in de weer.
 
Gaaf, een GS'en topic 8-) .

Ik heb dus een GS550 uit '79 en een GS850 uit '80 (=nieuwe type).
De GS550 heb ik nu 45Mm bij op gezet en staat op 109Mm.
De GS850 heeft de teller op 29Mm staan (lekker weinig voor een toerbak :) ).


Iemand nog wat te melden over onderstaande punten?

1) De oude mikuni gasschuifcarburateurs vind ik veel lekkerder rijden dan de Keihin CV carburateurs.

2) De versnellingsbak van een 550 voelt veel rauwer aan dan de 750 of 850.


Tip voor alle mensen met de pre-1980 types: Als je het ding wilt houden en er regelmatig mee rijd, koop er een elektronische ontsteking voor. Scheelt heel veel gedoe met de contactpuntjes.
Ik wist niet eens dat ze met Keihins uitgerust waren. Mikuni's zijn toch ook CV?
 
Inderdaad mooi zo'n gs topic. Zelf heb ik een 850 uit 1980. Oude toerbuffel met een grote Vetter kuip wn 3-delige kofferset. Naakt is het geheel mooier natuurlijk maar voor het comfort is het heerlijk zo'n kuipje. Ben er van de zomer mee naar zuid-frankrijk geweest. Ging prima allemaal, heerlijk lange einden gereden op m'n fiets die overigens geen krimp gaf. Heeft zich perfect gehouden. Zo onderhand wordt het echter wel eens tijd om wat broodnodig onderhoud te gaan plegen. Binnenkort verdwijnt bij een kameraad van mij in de schuur en gaat 'ie ff uit elkaar geschroefd worden. Ff alle standaard dingen bij langs zoals klepstellen(nog nooit gedaan dus zal ik wel 2 dagen zoet mee zijn), nieuwe contactpuntjes(zoveel werk is dat toch niet?) en condensatoren, nieuwe bougies, luchtfilter, olie+oliefilter. Verder alle roestplekjes eraf, uitlaat weer dicht maken: op die 2in1 uitlaten van een gs zit nl. zo'n plaatje over de las van de demper en de uitlaat, en die is er ergens op de snelweg afgelazerd. Op dat bevestigingspunt zit nu een gapend gat wat weer dicht moet en waar een nieuw plaatje overheen moet. Voor de rest moet ik de kuip een beetje opknappen(laatst op m'n plaat gegaan dus een stukje kuip eraf geschraapt). Werk genoeg maar wel mooi om te doen allemaal, gewoon de hele winter er de tijd voor nemen dan moet het zeker lukken allemaal.

Kleppen stellen is best te doen, het is erg prettig als je een dealer in de buurt hebt die de oude shims weer inruilt, dat scheelt in de prijs. Als je kleppen te strak staan steeds een maatje dunner proberen. Je hebt wel een gereedschapje nodig om de shim eruit te halen, staat een plaatje van in het Peters handboek, kan ik ook hier posten eventueel.

Contactpuntjes is ook best te doen, gebruik zelf zo'n lampje weet je wel en gelijk de condensatoren erbij is een goed idee.

Ook goed idee is gelijk de voorste tandwielbak en cardanhuisolie verversen, effe je remblokken controleren, misschien voorvorkolie?
 
Ik ben maar eens gaan inventariseren wat ik allemaal nodig heb om m'n GS 750 de Wes Cooleylook te gaan geven.

Voorvork met remklauw aan voorzijde of GS 1000 vork
Voorvorkstabilisator
Huidige kunststof spatbord verkleinen
Andere schijfremmen, leidingen en klauwen
Andere remcilinder (beschadigd)
Oliekoeler en staalommantelde leidingen
Comstarvelg of Astralite (Ducati) velg / of aluminium spakenvelg voor
Stuurkuip Kawa Z 1000 R model of kleinere koplamp
Yoshimura zuigers en nokkenas
Vlakke schuiven carburateurs met kelken of K&N filters
Accu en elektrische systeem verplaatsen/startmotor verwijderen
Electronische ontsteking en koelgaatjes in deksel
Blok in donkergrijze kleur spuiten
Mooie uitlaatdemper (Yamaha XJ serie heeft er een die op Wes Cooley's uitlaat lijkt)
Bestaande achterbrug verstevigen.
Kawasaki velg of aluminium spakenvelg achter
Achterlicht aanpassen (1 of 2 ronde)

Optie
Huidige Koniveren aanpassen (achterkant hoger)

Maar ja, voorlopig eerst maar eens slopen en schoonmaken. (En geld sparen. :X )

Overigens op Marktplaats staan Yoshimurazuigers te koop voor weinig. Is dat raadzaam 2ehands en waar moet ik op letten (buiten zichtbare schade)?
 
Ja mijn bod :)

[oftopic modus] welke fiets is perfect? [/oftopic modus]

Dank voor de tips.

Zal laten weten of het wat is.

M
 
Heb deze suzuki GS400 1977 gekocht,is momenteel helemaal gedemonteerd en het is natuurlijk de bedoeling dat tie er weer tiptoppie uit komt te zien.





full
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad mooi zo'n gs topic. Zelf heb ik een 850 uit 1980. Oude toerbuffel met een grote Vetter kuip wn 3-delige kofferset. Naakt is het geheel mooier natuurlijk maar voor het comfort is het heerlijk zo'n kuipje. Ben er van de zomer mee naar zuid-frankrijk geweest. Ging prima allemaal, heerlijk lange einden gereden op m'n fiets die overigens geen krimp gaf. Heeft zich perfect gehouden. Zo onderhand wordt het echter wel eens tijd om wat broodnodig onderhoud te gaan plegen. Binnenkort verdwijnt bij een kameraad van mij in de schuur en gaat 'ie ff uit elkaar geschroefd worden. Ff alle standaard dingen bij langs zoals klepstellen(nog nooit gedaan dus zal ik wel 2 dagen zoet mee zijn), nieuwe contactpuntjes(zoveel werk is dat toch niet?) en condensatoren, nieuwe bougies, luchtfilter, olie+oliefilter. Verder alle roestplekjes eraf, uitlaat weer dicht maken: op die 2in1 uitlaten van een gs zit nl. zo'n plaatje over de las van de demper en de uitlaat, en die is er ergens op de snelweg afgelazerd. Op dat bevestigingspunt zit nu een gapend gat wat weer dicht moet en waar een nieuw plaatje overheen moet. Voor de rest moet ik de kuip een beetje opknappen(laatst op m'n plaat gegaan dus een stukje kuip eraf geschraapt). Werk genoeg maar wel mooi om te doen allemaal, gewoon de hele winter er de tijd voor nemen dan moet het zeker lukken allemaal.

Uit '80 en contactpuntjes? Dan is er zeker een keer een ander blok in gekomen?

Stukje metaal afgevallen op de snelweg? Dat kan erg gevaarlijk zijn!
Ik ben 1 keer een stuk ijzer tegengekomen. Het koekblik voor me reed er overheen waardoor het opsprong en met een grote boog recht op me afkwam. Heb nog geprobeerd om het te ontwijken en dat is deels gelukt. Het stuk metaal knalde eerst tegen mijn spiegel aan en daarna tegen mijn pak. Ik had gelukkig niets maar de (metalen) spiegel was dus goed gedeukt en wapperde los in de wind B| .
Dit was in hongarije btw.
En dit vind ik dus ook een goede reden om stevige kleding te dragen.
 
Zit de toevoerslang naar de carbs misschien te dicht op het blok, te warm wordt en de benzine verdampt?
Of blijft de choke hangen?

De choke blijft niet hangen, maar de plaats van die toevoerslang zou ik wel eens aan een nadere inspectie kunnen onderwerpen *D Bedankt voor de tip :}
 
Ik heb nog een hele mooie en goeie GS 750 staan uit 1977 die ik wel wil verkopen
er is al een hoop oa. accu, gas en koppelingskabel, nw.voorspatbord ketting en tandwielen aan vernieuwd nu zitten er gietwielen in en ik heb er nog een set opnieuw gespaakte draadspaakwielen bij metrvs spaken en nieuwe banden.
Het is starten en lopen en hij rijd perfect als je een goed bod doet wil ik hem wel verkopen als je nog meer foto,s wil kan ik ze wel mailen

Bijlage: DSC00205.JPG
 
Ik heb nog een hele mooie en goeie GS 750 staan uit 1977 die ik wel wil verkopen
er is al een hoop oa. accu, gas en koppelingskabel, nw.voorspatbord ketting en tandwielen aan vernieuwd nu zitten er gietwielen in en ik heb er nog een set opnieuw gespaakte draadspaakwielen bij metrvs spaken en nieuwe banden.
Het is starten en lopen en hij rijd perfect als je een goed bod doet wil ik hem wel verkopen als je nog meer foto,s wil kan ik ze wel mailen

...
 
Laatst bewerkt:
He top.... er zijn gelukkig nog veel meer gs liefhebbers op mf dan ik dacht.. Heb zelf een gs750 uit 78. Alleen licht deze volledig uit elkaar. Moet nog veel aangebeuren om hem weer op de weg te krijgen. Het blok loopt op 3 cilinders en rookt erg.. Denk dat het de zuigerveren zijn.. Dus ben op zoek naar een ander blok omdat het vervangen er van nogal in de papieren loopt. Zal binnenkort even een fototje posten.. :]
 
ik weetnie of ik hier wel mag lezen hoor met m'n cb-tjes :P


maar


ik

doe het toch :+ , altijd een leuke motor gevonden vooral de gs 850 :P ('t is dat m'n cbtje toen zo hopeloos zocht naar een volgende eigenaar, anders was het een gs geworden :P )




nu hoop ik wel dat m'n cbtje morgen wil starten, hopelijk heeft die het niet door dat ik nu ergens zit te lezen waar ik ............. ;)
 
Laatst bewerkt:
Vroeger ook een GS gehad.('83/ '84)
Ben eigenlijk benieuwd of deze nog rijdt en wie'em heeft?
Ik had een GS1000E ( '78) met S stuurkuipje ,in Barry Sheene GP-kleuren van eind jaren zeventig.
full


Hij moet verkocht zijn later, door motorzaak aan Loosduinsekade, DenHaag.
 
Uit '80 en contactpuntjes? Dan is er zeker een keer een ander blok in gekomen?

Stukje metaal afgevallen op de snelweg? Dat kan erg gevaarlijk zijn!
Ik ben 1 keer een stuk ijzer tegengekomen. Het koekblik voor me reed er overheen waardoor het opsprong en met een grote boog recht op me afkwam. Heb nog geprobeerd om het te ontwijken en dat is deels gelukt. Het stuk metaal knalde eerst tegen mijn spiegel aan en daarna tegen mijn pak. Ik had gelukkig niets maar de (metalen) spiegel was dus goed gedeukt en wapperde los in de wind B| .
Dit was in hongarije btw.
En dit vind ik dus ook een goede reden om stevige kleding te dragen.
Rondvliegende stukjes metaal zijn nooit fijn natuurlijk. Idd stevig pak ben ik het volledig mee eens. Maar m'n blok is gewoon origineel hoor,in m'n wphb staat dat modellen uit 1980 met contactpuntjes zijn uitgerust.Ik heb het ff opgezocht, in 1979 kwam het GN model uit(die heb ik)deze is uitgerust met contactpuntjes. In 1980 kwam het GT model uit en deze was idd met transistor ontsteking en oppikspoeltjes uitgerust.
 
BTW het bloknummer komt nog gewoon overeen met m'n framenummer, dus dan kan het niet anders dan dat het blok origineel is lijkt mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan