Dagobert II
Die hard MF'er
- Onderwerp starter
- #26
hehehe
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Op je site zag ik ook een rood witte 1000 S, wat voor een velg zit er in die voorvork. Ik wil mijn GS 750 namelijk ombouwen tot een 7-tees Superbike, gebaseerd op de eerste (rode) van Wes Cooley. En daar zat ook een 'Comstarachtige velg in.
Een plaatje van je Katana moet hier trouwens best kunnen. Ik denk alleen niet dat het lekker is om alle GSX'en hier te gaan bespreken.
Overigens heb ik een GS 1000 E gehad (in de Duitse kleuren zwart met geel/rode biezen en ook de vlag ipv reflectoren).
De 1000 S vind ik ook heel mooi, alleen de stuurkuip was wat lomp. Het ruwe van de Kawasaki Z 1000 R (Lawson rep.) sprak mij meer aan.
De carbs zijn inmiddels schoon, nu moet ie nog in elkaar... Hoop dat het daarmee over is (maar ben bang van niet, carbs waren niet echt vuil )
Ik wist niet eens dat ze met Keihins uitgerust waren. Mikuni's zijn toch ook CV?Gaaf, een GS'en topic .
Ik heb dus een GS550 uit '79 en een GS850 uit '80 (=nieuwe type).
De GS550 heb ik nu 45Mm bij op gezet en staat op 109Mm.
De GS850 heeft de teller op 29Mm staan (lekker weinig voor een toerbak ).
Iemand nog wat te melden over onderstaande punten?
1) De oude mikuni gasschuifcarburateurs vind ik veel lekkerder rijden dan de Keihin CV carburateurs.
2) De versnellingsbak van een 550 voelt veel rauwer aan dan de 750 of 850.
Tip voor alle mensen met de pre-1980 types: Als je het ding wilt houden en er regelmatig mee rijd, koop er een elektronische ontsteking voor. Scheelt heel veel gedoe met de contactpuntjes.
Ik wist niet eens dat ze met Keihins uitgerust waren. Mikuni's zijn toch ook CV?
Inderdaad mooi zo'n gs topic. Zelf heb ik een 850 uit 1980. Oude toerbuffel met een grote Vetter kuip wn 3-delige kofferset. Naakt is het geheel mooier natuurlijk maar voor het comfort is het heerlijk zo'n kuipje. Ben er van de zomer mee naar zuid-frankrijk geweest. Ging prima allemaal, heerlijk lange einden gereden op m'n fiets die overigens geen krimp gaf. Heeft zich perfect gehouden. Zo onderhand wordt het echter wel eens tijd om wat broodnodig onderhoud te gaan plegen. Binnenkort verdwijnt bij een kameraad van mij in de schuur en gaat 'ie ff uit elkaar geschroefd worden. Ff alle standaard dingen bij langs zoals klepstellen(nog nooit gedaan dus zal ik wel 2 dagen zoet mee zijn), nieuwe contactpuntjes(zoveel werk is dat toch niet?) en condensatoren, nieuwe bougies, luchtfilter, olie+oliefilter. Verder alle roestplekjes eraf, uitlaat weer dicht maken: op die 2in1 uitlaten van een gs zit nl. zo'n plaatje over de las van de demper en de uitlaat, en die is er ergens op de snelweg afgelazerd. Op dat bevestigingspunt zit nu een gapend gat wat weer dicht moet en waar een nieuw plaatje overheen moet. Voor de rest moet ik de kuip een beetje opknappen(laatst op m'n plaat gegaan dus een stukje kuip eraf geschraapt). Werk genoeg maar wel mooi om te doen allemaal, gewoon de hele winter er de tijd voor nemen dan moet het zeker lukken allemaal.
Inderdaad mooi zo'n gs topic. Zelf heb ik een 850 uit 1980. Oude toerbuffel met een grote Vetter kuip wn 3-delige kofferset. Naakt is het geheel mooier natuurlijk maar voor het comfort is het heerlijk zo'n kuipje. Ben er van de zomer mee naar zuid-frankrijk geweest. Ging prima allemaal, heerlijk lange einden gereden op m'n fiets die overigens geen krimp gaf. Heeft zich perfect gehouden. Zo onderhand wordt het echter wel eens tijd om wat broodnodig onderhoud te gaan plegen. Binnenkort verdwijnt bij een kameraad van mij in de schuur en gaat 'ie ff uit elkaar geschroefd worden. Ff alle standaard dingen bij langs zoals klepstellen(nog nooit gedaan dus zal ik wel 2 dagen zoet mee zijn), nieuwe contactpuntjes(zoveel werk is dat toch niet?) en condensatoren, nieuwe bougies, luchtfilter, olie+oliefilter. Verder alle roestplekjes eraf, uitlaat weer dicht maken: op die 2in1 uitlaten van een gs zit nl. zo'n plaatje over de las van de demper en de uitlaat, en die is er ergens op de snelweg afgelazerd. Op dat bevestigingspunt zit nu een gapend gat wat weer dicht moet en waar een nieuw plaatje overheen moet. Voor de rest moet ik de kuip een beetje opknappen(laatst op m'n plaat gegaan dus een stukje kuip eraf geschraapt). Werk genoeg maar wel mooi om te doen allemaal, gewoon de hele winter er de tijd voor nemen dan moet het zeker lukken allemaal.
Zit de toevoerslang naar de carbs misschien te dicht op het blok, te warm wordt en de benzine verdampt?
Of blijft de choke hangen?
Heb je ook goed naar je sproeiers / naalden gekeken, die dingen zijn ook aan slijtage onderhevig he
Ik heb nog een hele mooie en goeie GS 750 staan uit 1977 die ik wel wil verkopen
er is al een hoop oa. accu, gas en koppelingskabel, nw.voorspatbord ketting en tandwielen aan vernieuwd nu zitten er gietwielen in en ik heb er nog een set opnieuw gespaakte draadspaakwielen bij metrvs spaken en nieuwe banden.
Het is starten en lopen en hij rijd perfect als je een goed bod doet wil ik hem wel verkopen als je nog meer foto,s wil kan ik ze wel mailen
Hé Bazzer ken je mij nog? Ik krijg nog een benzinekraantje van je, of mijn €15 terug.
Rondvliegende stukjes metaal zijn nooit fijn natuurlijk. Idd stevig pak ben ik het volledig mee eens. Maar m'n blok is gewoon origineel hoor,in m'n wphb staat dat modellen uit 1980 met contactpuntjes zijn uitgerust.Ik heb het ff opgezocht, in 1979 kwam het GN model uit(die heb ik)deze is uitgerust met contactpuntjes. In 1980 kwam het GT model uit en deze was idd met transistor ontsteking en oppikspoeltjes uitgerust.Uit '80 en contactpuntjes? Dan is er zeker een keer een ander blok in gekomen?
Stukje metaal afgevallen op de snelweg? Dat kan erg gevaarlijk zijn!
Ik ben 1 keer een stuk ijzer tegengekomen. Het koekblik voor me reed er overheen waardoor het opsprong en met een grote boog recht op me afkwam. Heb nog geprobeerd om het te ontwijken en dat is deels gelukt. Het stuk metaal knalde eerst tegen mijn spiegel aan en daarna tegen mijn pak. Ik had gelukkig niets maar de (metalen) spiegel was dus goed gedeukt en wapperde los in de wind .
Dit was in hongarije btw.
En dit vind ik dus ook een goede reden om stevige kleding te dragen.