Suzuki GS topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat kan er aan de hand zijn als je motor met vochtig weer flink blauw rookt voor 10 seconden terwijl de olie neiveau niet (merkbaar) verlaagt
ook loopt ie dan ff heel onregelmatig lijkt wel op 3-2 cilinders, ga ik dan rijden en kom ik boven 3000 toeren is het gelijk weg en komt ook niet terug.het is niet echt storend eigenlijk en ding start ook altijd, maar wtf kan het zijn.
 
wat kan er aan de hand zijn als je motor met vochtig weer flink blauw rookt voor 10 seconden terwijl de olie neiveau niet (merkbaar) verlaagt
ook loopt ie dan ff heel onregelmatig lijkt wel op 3-2 cilinders, ga ik dan rijden en kom ik boven 3000 toeren is het gelijk weg en komt ook niet terug.het is niet echt storend eigenlijk en ding start ook altijd, maar wtf kan het zijn.

Wanneer heb je voor het laatst synchroon gesteld? Dat ie olie verbruikt zie je pas na 1000 km, tenzei echt overmatig, maar dan rookt ie bij zwart af
 
Ik heb een elecronische ontsteking (is grondplaat met punten verwijderen en er wat anders opzetten) opzitten, op de GS 750, en kost 65 euro compleet, druk maar in en doet ut achter de standaard bobine's
Gekocht in hardenberg op de motormarkt paar jaar geleden

Da's mooi, ik neem aan een 2e handse ?
Ik zag dat een 550L een elektronische ontsteking heeft.
Als ik die ergens op de kop kan tikken ben ik dan "boven jan"?
Of gaat dat niet zomaar zondermeer werken op een GS550e ?
 
Ik neem aan dat je alle 4 bougie's gezien hebt, en bij geen van de 4 een vonk hebt.
In dat geval is er niks mis met je bougie's, want 4 gelijk zijn nooit stuk.
Ook niet met je bobine

Draai het ronde kapje van de onsteking af, zodat je tegen de punten aan kijkt.
Dan zie je een zwarte draad komen, vanaf uit de buurt van de accu
Zet de motor op contact, ga daar spanning meten.
Geen spanning, dan zit de oorzaak ervoor, maar zal niet snel het geval zijn (ervan uitgaande dat je verlichting en claxon het wel doen)
Laat um op contact staan, een tweede persoon erbij, starten, en gelijk meten op de draad die vanaf de ontstekingsplaat naar boven gaat (die gaat naar de bobine's, is de 12 volt laagsopanningsdraad) meet of die spanning heeft
Vermoedelijk niet, dan kun je er voor 99% vanuit gaan dat je condensator kadoek is, of geen goed contact maakt.

- ervan uitgaande dat de storing opeens is gekomen, dus vorige week reedt de brommer nog, want 4 bougie's begeven het niet tegelijk.
 
Nee voorzover ik weet (heb gelezen) is dat NA 1980 ingevoerd...
Maar hoe zit dat dan bij jou, en wat denk je van die 550L-onsteking ?

Vanaf 81/82 kun je CDI -ies tegenkomen (blok zonder kickstarter)
Ik heb gewoon de plaat eruit getrokken en electronische onsteking erin gezet, dat is op het oog net zo, alleen geen contactpunten, daar zitten twee elementen die contact maken en nooit gesteld hoeven te worden.
Heb nog twee complete grondplaten met alles erop en eraan op reserve liggen en nog 4 nieuwe sets contactpunten, want dat past ook in een 550, maar niet in een 1000 en 1100
 
Vanaf 81/82 kun je CDI -ies tegenkomen (blok zonder kickstarter)
Ik heb gewoon de plaat eruit getrokken en electronische onsteking erin gezet, dat is op het oog net zo, alleen geen contactpunten, daar zitten twee elementen die contact maken en nooit gesteld hoeven te worden.
Heb nog twee complete grondplaten met alles erop en eraan op reserve liggen en nog 4 nieuwe sets contactpunten, want dat past ook in een 550, maar niet in een 1000 en 1100
Dus er zit een kans in dat er bij mij al een electronische ontsteking inzit ?
Mijn blok heeft nl geen kickstarter...
Zoniet wil ik graag over op electronisch, vandaar mijn vraag of een 550L-onsteking erin past (want die zijn electronisch). Scheelt onderhoud/slijtage en maakt de motor ook zuiniger/milieuvriendelijker.
 
Wat kan het allemaal zijn:
-bougie
-bobine
-cdi
-ontsteking zelf
-kabelboom
Om eea door te meten zijn ieg hier een aantal handige links te zien, mn hoofdstuk "elektrik"

CDI staat voor: Capacative Discharge Ignitor , wat zoveel betekent als de ontsteking zelf, dus je hebt hier 2X hetzelfde opgenoemd :+
 
Kon natuurlijk niet lang duren voor ik mij in dit topic zou melden. :X

Iemand enig idee waar ik een WPHB voor een GS550L uit '81 kan downloaden?

Heb geen zin om 2500 posts te doorzoeken. O-)
 
Sinds wanneer heb jij zo'n ding :?
De laatste keer dat ik jou zag had je nog een cbr600 met transparante kuipdelen...........
 
Sinds zondag. :P

Bezit nu een matzwarte CBR600F uit 2000 en een '81 Suzuki GS550L die ik als pekelfiets hoop te gaan gebruiken. :)

Zul JIJ blij zijn als het weer zomer wordt :Y dan lijkt alles weer plotseling heel snel én comfortabel!
Een handboek, tja is altijd wel handig, maar er zit toch niet zo'n verschrikkelijk moeilijke techniek in zo'n ding dat je daar een handboek voor nodig hebt :?
 
Zul JIJ blij zijn als het weer zomer wordt :Y dan lijkt alles weer plotseling heel snel én comfortabel!
Een handboek, tja is altijd wel handig, maar er zit toch niet zo'n verschrikkelijk moeilijke techniek in zo'n ding dat je daar een handboek voor nodig hebt :?
Ik rij momenteel nog gewoon op de CBR. Heb al wel wat op de GS gereden, maar die heeft nog wat werk nodig voor ik 'm 'volop' ga gebruiken. Maar idd... De CBR is echt een genot als ik een poosje op de GS heb gereden. Vind het wel lache om erop te rijden, overigens. :)

Dit is 'm overigens:

full


Heb het stuur inmiddels vervangen door een ietwat normaler stuur. Ziet er niet uit, maar rijdt 100x beter.

Hij nog erg veel lawaai op het moment. Zal wel iets te maken hebben met die 3 pijpen waar de gaten in zitten en die nog gelast moeten worden. Ketting en tandwielen zijn besteld. Verder lijkt het erop dat ie erg weinig benzine krijgt. Hij loopt op zich wel mooi regelmatig (ook stationair) en start ook prima, maar bij 90kph houdt het wel op. Hij sputtert niet ofzo, maar hij trekt gewoon erg slecht. Ook moet de benzinekraan op PRI staan, anders doet ie helemaal weinig. Van 't weekend dus eerst maar es proberen om de carburateurs goed schoon te maken en het benzinekraantje te controleren.
 
Kraan in de PRI?

Doet me denken aan verstafte vacuumleiding tussen carb en kraan, of losgeschoten vacuum slang (uitgedroogd enzo)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan