Suzuki GS topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dagobert II

Die hard MF'er
18 sep 2004
976
1
Hengelo (O)
Hé mensen,

Bij deze heb ik maar het Suzuki GS topic gestart.
Dus voor alle GS'sen uit de jaren 70 begin 80 van de vorige eeuw. (Wat vliegt de tijd.)
[edit]19-10-2004 Het blijkt dat de GSX-rijders zich hier ook wel thuis voelen. Het topic wordt dus ook opengesteld voor de GSX liefhebbers. Bedoeld worden dus de luchtgekoelde GS'sen en GSX'en uit bovengenoemde periode. Mischien dat de mod de titel kan aanpassen (Suzuki GS/GSX topic)[/edit]



Zelf heb ik een GS 750 uit 1977 die ik aan het opknappen ben. (Zie 'Mijn GS 750" topic.)
Ik heb een wph van de GS 750 en van de GS 1000.

Hé, dit is het 1500-ste brikkentopic.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Gs550d uit 1978 en heb deze nog maar net, de kabelboom is doorgefikt en 2 weken bezig geweest met herstellen hiervan.
De koplamp en achterlicht branden nog niet............geen idee waar dit in kan zitten, morgen ga ik de schakelaar maar eens nameten.
Dit is de mijne :)
full
 
een gs 850 van '79 en een 850 uit '84 die omgebouwd gaat worden mits het blok goed is,wordt van de week geopend.
 
he, eindelijk is er ook een GS-topic...Werd een beetje moe van al die CB's en XJ?XS-en. Leuke motoren, daar niet van, maar geen GS.

Goed dan ook maar een plaatje van die van mij. Hij heeft al eerder ergens in een topic gestaan, maar ja, hij hoort nu eenmaal in het GS-topic.

full

Het is een GS650GT uit 1981, heeft een ruime 84000 km op de klok en moet helaas iets opgeknapt worden na een val van een paar maanden geleden. niks ernstig, wat schaafwerk aan het metal en een kapotte spiegel en toerenteller.
 
Ik rij nu zowel op een Cb 550 als een Gs beide uit 1978..........mij valt wel op dat de Gs sneller is en wat steviger aanvoelt :)


[Offtopicmodus]Toch hebben die ceebeetjes wat :] [/offtopicmodus]
 
Hé leuk, een GS topic :)

Heb nu een GS1000S Wes Cooley replica, m'n 2e van dat type.

Heb daarvoor een GS450, GS500E en GS750(2X, eentje verbouwd tot café-racer) gehad, m'n meisje heeft een 550 en ik heb al aan meerdere GS'en van anderen gewerkt, ben nu met de koppakking van een GS750T bezig. Heb ook nog de Katana GSX1100S, die heet elders ook nog gewoon GS1100S maar hier niet dus die mag niet meedoen... B|

Ik heb ook nog wel foto's van al die dingen.
 
Hee ik heb ook een GS, een GS1100GK uit '82 om precies te zijn. 1 keer een OBT op gereden en toen gaf ie het op, maar verder altijd met veel plezier mee gereden, alleen nu zijn het geen 2 kleppen per cilinder meer, maar 1 klep voor het totale blok. Alle andere zijn namelijk krom. Wat het jammere is van deze GS is dat je niet zo snel een andere kop ervoor vind anders zou ik dat doen. Nu maar een keer als ik weer geld heb kleppen op maat laten maken.

en natuurlijk een ploatie ;)
Dscf0002_005.jpg


Dscf0005_005.jpg
 
Zonde van die GS1100GK, ziet er op zich wel knap uit. (met uitzondering van die kuip dan, maar goed smaken verschillen.)

Maar ik begrijp dat als we een kop weten, we je ff een gil moeten geven.
 
Ik rij nu zowel op een Cb 550 als een Gs beide uit 1978..........mij valt wel op dat de Gs sneller is en wat steviger aanvoelt :)


[Offtopicmodus]Toch hebben die ceebeetjes wat :] [/offtopicmodus]


Off topic...

Ik heb nog een vergelijkingstest tussen een cb550 en een gs550 liggen: de gs is over de hele linie wat sneller en heeft een moderner blok, maar de voorkeur van de testers ging uit naar de CB... geinig ;)

Da's wel uit de tijd dat een cb550 nog een 'supersportkanon' genoemd werd (letterlijke tekst ;) )
 
Zonde van die GS1100GK, ziet er op zich wel knap uit. (met uitzondering van die kuip dan, maar goed smaken verschillen.)

Maar ik begrijp dat als we een kop weten, we je ff een gil moeten geven.


als je een kop weet heel graag. Die kuip is juist wat deze fiets zo apart maakt. Hij is redelijk zeldzaam. Het is namelijk een amerikaans model dat echt gemaakt is voor de interstate. Heb deze toen redelijk voordelig kunnen krijgen en omdat ik redelijk veel reed altijd was die volle tourkuip wel lekker. Blok is verder helemaal in orde, ziet er echt goed uit. Hier ff een close up van het blok
Dscf0006_003.jpg
 
Ik rij sinds een half jaartje op een GS 450 E uit 1981.

Momenteel is het een bouwpakket, aangezien hij wat kuren heeft ;( (inhouden / niet boven de 6k rpm komen / (warm) stationair steeds minder toeren draaien en uiteindelijk afslaan).

De carbs zijn inmiddels schoon, nu moet ie nog in elkaar... Hoop dat het daarmee over is (maar ben bang van niet, carbs waren niet echt vuil :X )

Kan niet wachten totdat ie weer als een zonnetje loopt! :]
 
Hé leuk, een GS topic :)

Heb nu een GS1000S Wes Cooley replica, m'n 2e van dat type.

Heb daarvoor een GS450, GS500E en GS750(2X, eentje verbouwd tot café-racer) gehad, m'n meisje heeft een 550 en ik heb al aan meerdere GS'en van anderen gewerkt, ben nu met de koppakking van een GS750T bezig. Heb ook nog de Katana GSX1100S, die heet elders ook nog gewoon GS1100S maar hier niet dus die mag niet meedoen... B|

Ik heb ook nog wel foto's van al die dingen.
Op je site zag ik ook een rood witte 1000 S, wat voor een velg zit er in die voorvork. Ik wil mijn GS 750 namelijk ombouwen tot een 7-tees Superbike, gebaseerd op de eerste (rode) van Wes Cooley. En daar zat ook een 'Comstarachtige velg in.
Een plaatje van je Katana moet hier trouwens best kunnen. Ik denk alleen niet dat het lekker is om alle GSX'en hier te gaan bespreken. ;)

Overigens heb ik een GS 1000 E gehad (in de Duitse kleuren :X zwart met geel/rode biezen en ook de vlag ipv reflectoren).
De 1000 S vind ik ook heel mooi, alleen de stuurkuip was wat lomp. Het ruwe van de Kawasaki Z 1000 R (Lawson rep.) sprak mij meer aan.
 
Heb een gs450l van '86.

Oerbetrouwbaar, leuk ding. Alleen een beetje aan de lichte kant, dus als iemand nog eens een GS750 weet waar ik de 450 op in kan ruilen.....

Dit voorjaar nog op naar Tsjechie geweest, broerlief op de Triumph Tiger.
Mooi dat ik in de bossen in de bochten sneller was }) :]
 
Ik rij sinds een half jaartje op een GS 450 E uit 1981.

Momenteel is het een bouwpakket, aangezien hij wat kuren heeft ;( (inhouden / niet boven de 6k rpm komen / (warm) stationair steeds minder toeren draaien en uiteindelijk afslaan).

De carbs zijn inmiddels schoon, nu moet ie nog in elkaar... Hoop dat het daarmee over is (maar ben bang van niet, carbs waren niet echt vuil :X )

Kan niet wachten totdat ie weer als een zonnetje loopt! :]
Zit de toevoerslang naar de carbs misschien te dicht op het blok, te warm wordt en de benzine verdampt?
Of blijft de choke hangen?
 
Ik heb een Gs550d uit 1978 en heb deze nog maar net, de kabelboom is doorgefikt en 2 weken bezig geweest met herstellen hiervan.
De koplamp en achterlicht branden nog niet............geen idee waar dit in kan zitten, morgen ga ik de schakelaar maar eens nameten.
Dit is de mijne :)
(Afbeelding)
Heb je de oorzaak nog kunnen achterhalen?
 
Heb een gs450l van '86.

Oerbetrouwbaar, leuk ding. Alleen een beetje aan de lichte kant, dus als iemand nog eens een GS750 weet waar ik de 450 op in kan ruilen.....

Dit voorjaar nog op naar Tsjechie geweest, broerlief op de Triumph Tiger.
Mooi dat ik in de bossen in de bochten sneller was }) :]

Ik denk dat je het beste de 450 kunt verkopen en dan een 750 terugkopen. Inruilen is soms wel makkelijker maar levert minder op.
 
Ik heb nog extra lange koppelingskabel en gaskabels liggen van m'n GS 750.Wie ze wil hebben mag ze halen. De koppelingskabel is nog als nieuw, de gaskabels zijn ietsje minder, maar ja kost ook niets. 8-)

En tzt een hoog stuur (heb ik nog even nodig ivm vrijwel continu verplaatsen in de garage).
 
Tot wat,dagobert?
Nou,tot een eenpersoonsouwelullenfiets, waar ik lekker mee rond kan rijden lang des heren dreven.

groeten uut zutphen
 
...dus niet perfect...

Pardon? :?

Ziet op de foto anders heel netjes uit! Alleen die uitlaat niet.
Zo te zien is hat zadel opnieuw bekleed. Even het m-stuur weer in de goede stand en scheuren maar.
Ik zou gauw gaan onderhandelen! Ze bieden al 350 euro. (Of was dat een bod van jou? 8-) )Ik vind 500 euro voor deze motor niet veel, van de foto af te leiden dan.
Een GS hoort iig mooi rustig te lopen zonder al teveel bijgeluiden. Een beetje onregelmatige stationaire loop kan door de 4in1 komen. Verder moet je hem gewoon goed bekijken; staat van banden, vering goed (lekke keerring voor?) Eventueel proefrit maken (denk aan verzekering!).
En de km-stand is ook niets!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan