Suzuki GS topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Paul bedankt voor je reply :} er zit geen aansluiting(en) op mijn inlaatrubber(s)

Ik denk dan dat die 2 slangen rood omcirceld zitten comform een T-stukje op de kleine aansluiting zit.
Anytime :+
Maar dat met die T splitsing geloof ik niet zo hard, doch dat neemt niet weg dat 't niet zou kunnen.
Voel eerst maar eens als er vacuum op een van die buisjes staat.
 
Ik kan het wel voor je nakijken voor het model van '79. (heb ik toevallig een boekie van: "Alle motoren van 1979" :) ).
Ik heb het papier al ingestuurd en dat gewoon opengelaten. Heb al een auto en een motor daar in de verzekering. Ze mogen er wel wat moeite voor doen. :P
 
Door de-Charge-dr-in op 11-10-2005 15:16
Bekijk het profiel van deze user Wijzig deze post Quote deze post in je eigen post



hoi,

kocht via Ebay deze spoel, maar hoorde dat wellicht de bedrading voor de europese GS550E (1984) niet klopt!? :? Zou sprake van zijn dat één van de draden rechtstreeks de verlichting van stroom voorziet, terwijl in europese modellen eerst alle drie draden door een 'electrifier' gaan!? :?

Komt dit plaatje iemand bekend voor, of ist inderdaad nie goe met deze spoel?

EDIT: spoel komt uit een schademotor, een 1983-er GS550L die 4000 mijl gereden heeft. Hele setje kost incl. verzenden vanuit Baltimore +/- 32 euro. Nieuwprijs dynamospoel rond de 110 euro. _O- dikke pret, dat Ebay!

http://i12.ebayimg.com/01/i/05/16/1e/b3_1_b.JPG

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/263809/f8441a89f725f84a63a2e27ce48c8a25 (spoel.JPG)​
 
Laatst bewerkt:
Naar aanleiding van dit topic. olie verbuik na kleine revisie gs
Vraag ik me af hoe ik klepseals moet monteren, (heb weinig zin voor een derde keer een pakkingset aan te moeten schaffen). De seals die nu lek zijn het ik gemonteerd door ze met een dop 10 aan te drukken totdat ze vastklikten. Maar blijkbaar is er iets toch niet goed gegaan.
 
hoi,

kocht via Ebay deze spoel, maar hoorde dat wellicht de bedrading voor de europese GS550E (1984) niet klopt!? :? Zou sprake van zijn dat één van de draden rechtstreeks de verlichting van stroom voorziet, terwijl in europese modellen eerst alle drie draden door een 'electrifier' gaan!? :?
Of de spoel goed is kun je zo niet zien.

Het klopt dat de dynamo 3 fasen heeft, waarvan oorspronkelijk 2 fasen door de rectifier gaan en 1 fase rechtstreeks naar het(de) licht(schakelaar) gaat.
Op latere modellen is dat gewijzigd omdat dit nogal eens defecten veroorzaakten (dynamo-spanning schakelen blijkt niet bevordelijk voor de levensduur van de dynamo).

Qua aansluiten kunnen in feite beide mogelijkheden...
 
Het klopt dat de dynamo 3 fasen heeft, waarvan oorspronkelijk 2 fasen door de rectifier gaan en 1 fase rechtstreeks naar het(de) licht(schakelaar) gaat.
Op latere modellen is dat gewijzigd omdat dit nogal eens defecten veroorzaakten (dynamo-spanning schakelen blijkt niet bevordelijk voor de levensduur van de dynamo).

Qua aansluiten kunnen in feite beide mogelijkheden...

Fijn, een reaktie! Ik ben nieuw op dit forum en in motorland. Kan dus af en toe wat hulp gebruiken. Thanks! :}

Dus ik kan het beste dervoor zorgen dat alle drie fasen door de rectifier gaan lopen? Wil graag de oplossing kiezen met de grootst mogelijke kans op lange levensduur van spoel, de mazzel van deze uit de VS voor een prikkie lukt me vast geen tweede keer...

Ik heb de hulp van een vriend met veel technische kennis, en Roelof Thijs Motoren om de hoek als we er helemaal niet uitkomen, maar ik kom het liefst aan met een complete aanpak voordat ik één van beiden om hulp ga vragen

EDIT: als ik het ding eenmaal in handen heb, kan ik dan wel zien of het de juiste is? Of is het een kwestie van proberen? Geen risico op opbranden bij proberen?
 
gsx110018xr.jpg

gsx110029vp.jpg

gsx110038pm.jpg

gsx110046or.jpg

gsx110056pv.jpg

gsx110060ps.jpg
 
Ik kwam ut ergens tegen, maar dat is mijn GSX 1100
Ben weer druk aan het werken, en moet het nu weer hebben van de weekends (vrije tijd) Wat burgerlijk, elke dag werken van 14.30 uur tot 24.00 uur, en volgende week van 06.00 - 14.30 uur (wel elke vrijdag om 18.30 uur vrij in de late dienst) maar ja, voorlopig even tot feb/maart, dan weer mijn favoriete rooster

Eerst even wennen, dat door de week werken, kost veel vrije tijd ! Gevoelsmatig heb met alleen nachtdiensten of weekend diensten veel meer tijd over.

Zal het weekend het boek van de 81 er E type even doen
Zondag ofzo, zaterdag hebben we "maiscross" zie www.ambc-staphorst.nl goed weer erbij, al 258 inschrijvingen, gratis entree, meeste jaren goed voor 2500 bezoekers, mooi man!
 
Fijn, een reaktie! Ik ben nieuw op dit forum en in motorland. Kan dus af en toe wat hulp gebruiken. Thanks! :}

Dus ik kan het beste dervoor zorgen dat alle drie fasen door de rectifier gaan lopen? Wil graag de oplossing kiezen met de grootst mogelijke kans op lange levensduur van spoel, de mazzel van deze uit de VS voor een prikkie lukt me vast geen tweede keer...

Ik heb de hulp van een vriend met veel technische kennis, en Roelof Thijs Motoren om de hoek als we er helemaal niet uitkomen, maar ik kom het liefst aan met een complete aanpak voordat ik één van beiden om hulp ga vragen

EDIT: als ik het ding eenmaal in handen heb, kan ik dan wel zien of het de juiste is? Of is het een kwestie van proberen? Geen risico op opbranden bij proberen?
De originele aansluiting is 2 fasen naar de gelijkrichter en 1 fase wordt direkt "bijgezet" zodra je lichtschakeleaar aanzet. Lichtschakelaar heeft dus een dubbele functie.

Dit heeft als nadeel dat de kans bestaat, door slecht contact van de schakelaar (weerstand), deze fase uiteindelijk doorbrand.

Ikzelf heb alledrie de fasen door de rectifier EN de licht-schakelaar-aansluiting (van de 3e fase) laten vervallen en daarmee rechtsreeks aangesloten op de rectifier. Dat kan geen kwaad zolang je zorgt dat het licht aanblijft (ik heb er inmiddels een relais voor, wat de lampen uit doet zodra ik ga starten, maar dat sluit ik later nog aan).
zie schema (met dank aan Ro9bert)
full


Op Michaels GS-Classic!(klik hier ook) staat dat je een andere gelijkrichter/spanningsregelaar kunt gebruiken van bv Honda CB400N of CX500, waarbij het voordeel onstaat dat je alledrie de fasen (ipv standaard 2 fasen via de gelijkrichter/spanningsregelaar) kunt regelen.

http://www.ezwebz.org/gs-classic/download/recreg_d.pdf (Hier) staat hoe je een (betere 3-fasen) gelijkrichter zelf kunt bouwen (is een pdf bestand).
 
...
Dus ik kan het beste dervoor zorgen dat alle drie fasen door de rectifier gaan lopen? Wil graag de oplossing kiezen met de grootst mogelijke kans op lange levensduur van spoel, de mazzel van deze uit de VS voor een prikkie lukt me vast geen tweede keer...
...

Dat ligt er maar aan wat voor rectifier je nu in de motor hebt zitten. Zolang de elektronica maar genoeg frisse lucht kan krijgen voor de koeling moet het goed gaan.

...
EDIT: als ik het ding eenmaal in handen heb, kan ik dan wel zien of het de juiste is? Of is het een kwestie van proberen? Geen risico op opbranden bij proberen?

Je kunt de weerstand van de spoelen nameten en vergelijken met de oude. Ze moeten in elk geval allemaal gelijk zijn. (exacte waarde weet ik niet meer maar wel ergens in de buurt van 1 Ohm)
 
Anytime :+
Maar dat met die T splitsing geloof ik niet zo hard, doch dat neemt niet weg dat 't niet zou kunnen.
Voel eerst maar eens als er vacuum op een van die buisjes staat.


Paul je had gelijk er ontbrak een pijpje aan de zijkant van de rechtercarburateur vlak bij het inlaatrubber;ik had gelukkig nog losse onderdelen erbij gekocht en daar zat het pijpje los bij, deze kon je zo op de carb drukken en je vacuumaansluiting is gemaakt.
Dus de 2 x roodomcircelde aansluitingen zijn overloopaansluitingen en hangen los naar beneden, zo ook de 2 vlotteraftapslangen.
 
Nieuwe Katana!

Suzuki heeft juist in Japan haar nieuwe schatje gepresenteerd

Oogt als hele mooie Katana
Maar heet Suzuki Stratosphere

Heeft een 6 cylinder blok
Goed voor 180 Pk tjes

Leuke fiets om te zien, zie Suzuki's board
 
Paul je had gelijk er ontbrak een pijpje aan de zijkant van de rechtercarburateur vlak bij het inlaatrubber;ik had gelukkig nog losse onderdelen erbij gekocht en daar zat het pijpje los bij, deze kon je zo op de carb drukken en je vacuumaansluiting is gemaakt.
Dus de 2 x roodomcircelde aansluitingen zijn overloopaansluitingen en hangen los naar beneden, zo ook de 2 vlotteraftapslangen.
Kijk eens, probleem opgelost! nu lekker :] we hebben nog een paar mooie dagen, geniet ervan!
 
Mijn donor gs550e uit 83 mag in onderdelen weg.
Mist al de cdi, stuur,versnellingsindicator(op het blok), zadel, voorspatbord.
Blok hangt er nog bijna volledig in.
Koppelingsplaten liggen er los bij en de duwstift ligt ernaast
Ligt misschien nog meer naast maar is wel compleet.
Voorpoten hebben pitjes dus niet goed.
Mail maar wat je kan gebruiken, moet niet weg voor penning tien maar ga het ook niet weggeven.
Bedoeling is weer een opknapper(gs850) te kopen van de knaken. *D
 
Mijn donor gs550e uit 83 mag in onderdelen weg. *D

Hoi,

ben op zoek naar een goede dynamospoel, heb je die nog? Noem je prijs. Ben ook nog op zoek naar linker zij-(accu)kap. Ik zoek metallic blauw, met lichterblauw/witte striping (zie piccie)

---------------
Aan allen die nij van advies voorzagen over de dynamospoel voor deze machine die ik wilde omwisselen voor die uit een GS550L: van harte bedankt voor jullie hulp! :}

Blijkt dat de spoelen niet identiek zijn, de 550L is dikker, de spoel heeft een grotere diameter. Iemand toch nog een idee of deze spoel ondanks dit alles in de 550E past? :P

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/265523/ec729733bac792c963b9f768a1ebb0e3 (Suzuki GS550E.JPG)​
 
Laatst bewerkt:
Mijn donor gs550e uit 83 mag in onderdelen weg.
Mist al de cdi, stuur,versnellingsindicator(op het blok), zadel, voorspatbord.
Blok hangt er nog bijna volledig in.
Koppelingsplaten liggen er los bij en de duwstift ligt ernaast
Ligt misschien nog meer naast maar is wel compleet.
Voorpoten hebben pitjes dus niet goed.
Mail maar wat je kan gebruiken, moet niet weg voor penning tien maar ga het ook niet weggeven.
Bedoeling is weer een opknapper(gs850) te kopen van de knaken. *D


In elk geval zoek ik die ronde kapjes op het motorblok, horen aan de linkerkant,boven de cilinders. Aan de rechterkant zitten ze wel. Zie afbeeldingen:

rechterkant, rondje kapjes aanwezig:
117-1733_IMG_detail.jpg


linkerkant, rondje kapjes NIET aanwezig:
117-1732_IMG_detail.jpg


tandwielen/kettting nog goed ?
hoe is het balhoofdlager ? (Of kan dat niet overgezet worden ? |( )
misschien de gelijkrichter/spanningsregelaar erbij...
remblokken als ze goed zijn
en remschijven misschien ook
Laat maar weten... :]
 
ook maar even foto's gemaakt, van blok minus klepjes (hoe heten die dingen eigenlijk, officiëlerwijs?) en van hele motor, want de vorige bijgeleverde foto was niet van mijn eigen, maar van een bijna identiek ex. in Engeland.

[offtopicmodus] Ben wel benieuwd hoe jullie de afbeeldingen gewoon invoegen, mij lukt het niet, ik heb enkel een text-weergave bij posten en editen, waarin ik wel HTML-links kan plakken, maar geen foto's [/offtopicmodus]

Hulzie, ik mailde je, komt wel goed met kleppies, THNX!

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/265542/1d1f9ad9f4c634a0e2fbd14fc205d512 (DSCF7281.jpg)​
 
Laatst bewerkt:
Wil je ze (2x nokkensasdeksels, evt met schroevn) evt ook opsturen, henk ?
In een envelop passen ze wel. Dus zeg maar wat ze kosten inc verzending, dan maak ik dat vooraf even over (kunnen we eea misschien beter uitwisselen per email)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan