Suzuki Gs1000 uit 1979 Euro 98?

Eguliker

MF'er
10 jul 2017
109
28
Zeewolde
Vraagje

Ik heb een Suzuki Gs1000 uit 1979 welke perfect loopt. nu tankte ik altijd Euro 95 maar aangezien dit nu E10 is is deze niet meer geschikt voor mijn motor. dus ik heb hem vol gegooit met Euro 98 omdat dit E5 is zoals Euro 95 altijd was. Nu zag ik in de handleiding van mijn motor onderstaande tekst staan en daar staat bij dat je een octane gehalte van 85 tot 95 moet hebben en naar mijn mening heeft 98 een octane gehalte van 98. is Euro 98 nu wel de juiste benzine voor mijn motor of kan ik beter voor een premium benzine gaan?

1578172851468.png


Groetjes Edwin
 
Mijn Gr650 moet ook euro95 volgens de manual.
Ik tank esso Synergy Supreme+ premium benzine 98
hier zit helemaal geen ethanol in en hij loopt er prima op.
Al 300000 km.
 
Het octaan getal van 98 is inderdaad 98.

Overigens staat er in de tekst ‘at least’.

Er zijn topics zat over verschillende brandstoffen, en meningen zijn er nog veel meer.
 
Wat SP1R al schrijft. Er staat "at least" oftewel tenminste. Dit omdat je in de USA verschillende kwaliteiten benzine kunt tanken, ook onder de 95. Met 95 of meer doe je je die motorfiets niets te kort. Dus 98 is prima.
Maar als hij langere tijd (maand of meer) stil staat, doe er dan ethanol vrije benzine in. Dat is slecht voor de pakkingen in de carburateur.
Zie ook dit draadje
 
Laatst bewerkt:
Wat SP1R al schrijft. Er staat "at least" oftewel tenminste. Dit omdat je in de USA verschillende kwaliteiten benzine kunt tanken, ook onder de 95. Met 95 of meer doe je je die motorfiets niets te kort. Dus 98 is prima.
Maar als hij langere tijd (maand of meer) stil staat, doe er dan ethanol vrije benzine in. Dat is slecht beter voor de pakkingen in de carburateur.
Zie ook dit draadje
 
zou er zeker 98 in gooien of V power oid daar rijden ze het beste op momenteel.

e10 zeker vermijden aangezien je rubber op een gegeven moment oplost van de carburateurs , leidingen etc en hij loopt gewoon brak op e10.

Overigens wordt het afgeraden door suzuki zelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan