Suzuki GS1000 wordt heet en gaat daarna niet harder dan 100

JKabouter

MF'er
1 feb 2007
200
37
Gangelt Duitsland
ik kan dat van hier niet zien. ik zie wel dat er iets niet goed gaat met de verbranding in die cylinder, maar dat kan veel oorzaken hebben.
Helemaal mee eens! Daarom, wissel die bougie eens om, om iig dat uit te sluiten. Verplaatst het probleem mee, dan heb je waarschijnlijk je probleem gevonden...
Verplaatst het probleem niet mee, dan is er een probleem met die betreffende cilinder. Dat kan nog altijd een carburateur of ontstekingsprobleem zijn.

Kortom, ga dingen uitsluiten om tot het probleem te komen...
 

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
22.290
439
Assen
Yup, een overstromende vlotterbak kan ook komen door een lekke vlotter, met een nwe naald schiet je dan niets op..
 

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
8.969
187
Andere kant van de evenaar
Helemaal mee eens! Daarom, wissel die bougie eens om, om iig dat uit te sluiten. Verplaatst het probleem mee, dan heb je waarschijnlijk je probleem gevonden...
Verplaatst het probleem niet mee, dan is er een probleem met die betreffende cilinder. Dat kan nog altijd een carburateur of ontstekingsprobleem zijn.

Kortom, ga dingen uitsluiten om tot het probleem te komen...
Gewoon een nieuwe bougie, niets omwisselen, vaak is het zo simpel..
 

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
795
14
56
Maarheeze
Maar weet je nou al concreet waar het probleem in zit??

- Lucht toevoer
- Peut
- electra enz...

Domweg onderdelen vervangen op goed geluk gaat je veel tijd en geld kosten
Ja er zit een diagnose stekker op een 1000 , als ik het wist zou ik het hier toch niet vragen:?
 

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
795
14
56
Maarheeze
1403743
Dit zijn nieuwe bougies na een 8km rijden en een bedrijfstemperatuur ( Olie bij koppeling van 80 graden)
Ik had gedacht dat Cyl 2 het zou zijn, maar er zit zwarte prut aan bougie 1: = olie
 

daddyphilipsen

MF veteraan
31 mei 2008
6.801
344
52
Die 1e bougie loopt niet/nauwelijks mee.
Krijgt of veel te veel benzine of heel veel olie of die cilinder heeft nauwelijks compressie of de vonk komt niet bij de bougie.
Maar als je de temperatuur meet van de uitlaatbochten met zo'n simpel infrarood thermometer apparaat moet je dat meteen kunnen zien
 

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
795
14
56
Maarheeze
ik heb ze wel zo poreus gezien dat ze zonken in de benzine (weer een aanname van je waar je vreselijk mee de fout in kan gaan.)
Die 1e bougie loopt niet/nauwelijks mee.
Krijgt of veel te veel benzine
Maar als het benzine is, rookt het toch zwart, tenminste dat is mijn ervaring?
Wat ik bij het starten zie is namelijk niet zwarte , eerder licht blauw.
Hoewel die carbs ziekelijk veel overlopen, daar zal ik inderdaad eerst wat aan moeten doen
 
  • Haha
Waarderingen: sammie

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
36.810
1.497
www.snelmotoren.nl
Maar als het benzine is, rookt het toch zwart, tenminste dat is mijn ervaring?
Wat ik bij het starten zie is namelijk niet zwarte , eerder licht blauw.
wat heeft dat waarmee te maken? Alleen met olie die de verbrandingsruimte in komt tijdens stilstand, vaak via klepgeleiders.

Zorg voor goede carburatie.
 

daddyphilipsen

MF veteraan
31 mei 2008
6.801
344
52
Zit ik daar mijn tijd aan te verdoen?|(
Had verwacht dat je die carbs allang goed had. -O-
Want dat is inmiddels al 100x gezegd of zo.|(
En dat vervolgens die bougie nog steeds vet sloeg.

Is dat jouw soort humor of zo? :X
Weet je wel zeker dat je geholpen wil worden?-O-
 
  • Like
Waarderingen: Ivan

Petrolhead

MF'er
3 dec 2011
32
0
60
Zuidhorn
Zo te lezen zijn alle opties al een keer bekeken of onderdelen vervangen. Wat misschien een idee is om de motor op de testbank te zetten. Dan wordt direct duidelijk of het een brandstof, ontsteking of mechanisch probleem is.
Zelf denk ik ook aan een arm mengsel. De vraag is wel of de motor koud wel zijn volle vermogen geeft. Dit kan zo aanvoelen, maar een testbank geeft de waarde aan.
 

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
11.430
4.238
46
Standdaarbuiten
Dat is het nu net. Alles is al wel genoemd maar Peter maakt liever een moeilijk Excel sheetje dan dat hij de overlopende carbs verhelpt.
Begin bij het begin. Niet roepen dat de carbs goed zijn en 7 pagina's later zeggen dat ze overlopen. Dan zijn de carbs dus niet in orde.
Straks krijgen we te horen dat 1 van de bougie kabels wel erg veel droogte scheurtjes hebben.
 
  • Like
Waarderingen: JKabouter

N.Holgerson

XJR 1200
27 okt 2005
6.890
39
30
Noord-Holland
Zei ergens begin van het topic al zet m
op de testbank. Dan weet je zoveel meer. Kun je ook temperaturen meten tijdens de run van de uitlaatbochten etc
 

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
5.911
462
51
wezemaal
op de testbank : hoe lang ? tot het probleem zich voor doet ? en hoeveel gaat dat kosten denk je ?
testbank doe je als allerlaatste, NADAT je eerst alle doodnormale zaken/problemen hebt opgelost/afgetseld. zoals oa vlotters ...

maar het Peterboom universum valt niet te vergelijken met het onze. met logica kom je daar niet ver.