suzuki gs1000g start niet meer..

yamaha1999

Rookie
9 aug 2016
19
0
Helloo,

ik vraag even voor jullie advies want mijn motor start niet meer.
Eerst leek het alsof er geen benzine bij komt maar later bleek dat wel gewoon te zijn. Hij heeft een tijdje stil gestaan maar ik krijg hem gewoon niet meer gestart. Iemand tips of advies?
 
teruggeven aan je vriend en vragen of hij ze ook weer monteert? :+

hahaha tja het zou makkelijker zijn als hij hier was. Maar hij wil net zo graag als ik dat hij het weer doet dus wil er gewoon lekker zelf aan knutselen. Het is zo frustrerend dat hij het gewoon niet doen.

zou best willen dat iemand die er verstand van heeft hierheen zou komen en mee zou helpen :}
 
Zonder bobines gaat dat ook nooit gebeuren.

Je hebt benzine zeg je, dan is de volgende stap een vonk. Zorg dat je alles weer goed aangesloten hebt, draai er een bougie uit en stop hem terug in de bougiedop. Hou dan de bougie met het schroefdraad tegen een kaal deel van het blok en druk eens op de startknop en kijk of je een vonk ziet. Hou alleen het plastic van de dop vast en hou je klauwen niet tegen de bougie of het blok want dat 'kietelt' anders een klein beetje.

Zet hem ook even in de vrij want ik zie dat je maar 2 lampjes hebt, er moet ook een groen N lampje branden en zorg dat de killswitch op ON staat.
 
Zonder bobines gaat dat ook nooit gebeuren.

Je hebt benzine zeg je, dan is de volgende stap een vonk. Zorg dat je alles weer goed aangesloten hebt, draai er een bougie uit en stop hem terug in de bougiedop. Hou dan de bougie met het schroefdraad tegen een kaal deel van het blok en druk eens op de startknop en kijk of je een vonk ziet. Hou alleen het plastic van de dop vast en hou je klauwen niet tegen de bougie of het blok want dat 'kietelt' anders een klein beetje.

Zet hem ook even in de vrij want ik zie dat je maar 2 lampjes hebt, er moet ook een groen N lampje branden en zorg dat de killswitch op ON staat.

thanks voor de tip! ik zie inderdaad een vonkje. het groene en rode lampje branden!
 
Tijdje stil gestaan. Wat is een tijdje? 2 weken of 2 jaar?

Buiten dat de bobines/bougiedoppen wel of niet goed zitten kan ook de carb dicht zitten door vergomde benzine.

Witte draad bij bobine is bougie 1+4
zwart-wit/geel bij bobine 2+3
(heb niet een manual van een gs1000 voorhanden maar aangezien dit voor een gs550-750 ook zo is gok ik het erop ;) )

BikeCliff's Website
 
Laatst bewerkt:
Goedendag

Ik heb zelf ook een gs 1000 en ik weet uit ervaring dat deze blokken ook lopen op 2 cilinders, aangezien je motor ronddraait en niet start moet het of de benzine kraan zijn of de ontsteking. dus mijn advies is om eerst de benzine slang (de dikke) los te halen, je tank even op een werkbank leggen met een emmer er onder en de benzine kraan op pri zetten (moet een flinke straal uitkomen)

verder kan het nog de ontsteking zijn (welke lekker simpel is) er loopt namelijk een 12v plus draad vanaf je zekeringen kastje (controleer de zekeringen) rechtstreeks naar je kill switch en vanaf de kill switch komen er dus 2 plus draden op de bobines (dus zeer goed uit te meten of je een 12v spanning op je bobines hebt)

de 12v min van de bobines loopt rechtstreeks naar de contactpuntjes (of elektrische ontsteking als deze achteraf is geplaatst)

ps. probeer ook even te starten met je benzine kraan op pri want de vacuum kraan kan ook wel is defect zijn.
 
hahaha tja het zou makkelijker zijn als hij hier was. Maar hij wil net zo graag als ik dat hij het weer doet dus wil er gewoon lekker zelf aan knutselen. Het is zo frustrerend dat hij het gewoon niet doen.

zou best willen dat iemand die er verstand van heeft hierheen zou komen en mee zou helpen :}

MF tip: Dat had je moeten zeggen voor je zei dat je een vriend hebt :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan