Suzuki gs40x start wel, maar valt uit bij gas geven

fibigod

Rookie
2 dec 2008
20
0
Enschede
Ik heb een oude suzuki gs40x die vorige week nog goed liep.

Het volgende is gebeurd.

-S'morgens de motor gestart. stationair blijft die gewoon lopen.
-als ik gas geef dan valt de motor direct uit... ook bij heel langzaam opbouwen.
-Carburateur uit elkaar gehaald en schoongemaakt, luchtfilter gecheckt, benzine aanvoer.

Maar dit mocht niet baten, hij loopt nog steeds stationair maar bij iets gas valt die uit.

Wie helpt mij verder?
 
Voor de zekerheid, even proberen zonder tankdop.

Het kan ook zijn dat er zich binnen in de tank troep/bladders hebben verzameld op de kraan.

Choke-werking controleren was al gezegd.
 
Laatst bewerkt:
heb hetzelfde gehad met mijn honda deauville en daarna met mijn R1150R en telkens lag het aan de choke. Nl, door een of andere reden was de kabelkous van de choke uit zijn zitting en zat vast achter de kraag zodat de choke zo'n 1,5 cm uitgetrokken bleef .
Nadat ik de kabelkous netje terug in de zitting had geleid liep ie als vanouds

Groetjes
 
Helllup...hoi ik heb een zelfbouw chopper met een yamaha xv920rj motorblok ongeveer 1984 is blok van.
Het volgende is aan de hand .
De motor start en slaat meteen aan op choke..maar begint te knallen schieten via de uitlaat..
Als de motor beetje op temperatuur en wil de choke terug zetten valt deze meteen uit..,Met weg rijden met de choke er nog op valt deze ook meteen uit...starten daarna gaat dan niet meer
volgende heb ik al naar gekeken
*compressie gemeten deze is goed op beide cilinders 125 en 130 psi
*weerstand gemeten tussen bougiekabel en bobine
*weerstand gemeten op de bobine beide meten gaven goed aan ook volgens service manual
*zonder tankdop
*beide bougie vonken (goed)

Wat kan ik nu nog doen???
alle hulp is welkom
 
Helllup...hoi ik heb een zelfbouw chopper met een yamaha xv920rj motorblok ongeveer 1984 is blok van.
Het volgende is aan de hand .
De motor start en slaat meteen aan op choke..maar begint te knallen schieten via de uitlaat..
Als de motor beetje op temperatuur en wil de choke terug zetten valt deze meteen uit..,Met weg rijden met de choke er nog op valt deze ook meteen uit...starten daarna gaat dan niet meer
volgende heb ik al naar gekeken
*compressie gemeten deze is goed op beide cilinders 125 en 130 psi
*weerstand gemeten tussen bougiekabel en bobine
*weerstand gemeten op de bobine beide meten gaven goed aan ook volgens service manual
*zonder tankdop
*beide bougie vonken (goed)

Wat kan ik nu nog doen???
alle hulp is welkom


verder gaan in je eigen draadje misschien?

en de carburateurs schoonmaken en afstellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan