Suzuki gs450 zuigt geen benzine aan

TheDutchFab

Rookie
15 okt 2022
13
3
Hallo,

Ik heb een Suzuki GS450 uit 1988 maar het lijkt erop dat de carburateur geen benzine aanzuigt..
Alles is los geweest, schoongemaakt en weer juist gemonteerd.
Als ik rechtstreeks benzine via de achterkant van de carburateur erin gooi loopt de motor gelijk.

Ik heb werkelijk geen idee wat het kan zijn...
Alle hulp wordt zeer opprijs gesteld.

Groetjes Fabian
 
Dan zitten je sproeiers dicht.
Welke benzine tank je?

31 t/m 35
25c5db7c59542b7a26f9134890c47214.png
 
Hoeveel sproeiers per carburateur heb je gecontroleerd?
Als je hoofdsproeiers open zijn en de rest dicht heb je ook wel een startprobleem
 
Van de vlotterkamers dus niet via stationairsproeiers? (Aanname dat je zonder gas te geven start). Hoe heb je dat gecontroleerd dat deze open zijn? Het zijn nl deels: stationair-sproeier via mengselregelschroef naar 2-3 gaatjes in de inlaat, is het carb.deel dichtst bij het spruitstuk/inlaatklep. Deze verstopt vaak het eerst.
 
Ik heb heel de carburateur uit elkaar gehad. Als ik probeer te starten maakt het ook geen verschil of ik gas geen of jiet
Jahaa… maar er zitten boringen in welke verstopt kunnen zijn, en laat daar nou net benzine/mengsel doorheen gezogen worden, benodigd voor stationair, verrijking, deellast en/of vollast. Anders, zwakke bougievonk -> wèl bij veel benzine maar niet bij standaard mengsel. Veel succes 🤞
 
Je hebt benzine in je vlotterkamer en het komt niet in je cilinder.
Als je rechtstreeks benzine in je inlaat spuit start hij wel.
Zit je luchtfilter dan zo dicht of je sproeiers?
dan start hij wel ja.

Jahaa… maar er zitten boringen in welke verstopt kunnen zijn, en laat daar nou net benzine/mengsel doorheen gezogen worden, benodigd voor stationair, verrijking, deellast en/of vollast. Anders, zwakke bougievonk -> wèl bij veel benzine maar niet bij standaard mengsel. Veel succes 🤞
ik zal het nog eens bekijken. bedankt
 
juist , en als je tijdens het starten een carburateur afsluit met je hand ? veel motoren hebben de originele filterbox nodig omdat die voor vacuum zorgt , met koude start merk je dat heel erg , als hij warm is dan start het meestal wel goed , heb het zelf gehad met een yamaha xj600 , heb toen smoorkleppen gemaakt die werken eigenlijk als een soort choke kleppen , zinder die dingen kreeg ik hem niet aan de praat

IMG_0812.JPG
 
juist , en als je tijdens het starten een carburateur afsluit met je hand ? veel motoren hebben de originele filterbox nodig omdat die voor vacuum zorgt , met koude start merk je dat heel erg , als hij warm is dan start het meestal wel goed , heb het zelf gehad met een yamaha xj600 , heb toen smoorkleppen gemaakt die werken eigenlijk als een soort choke kleppen , zinder die dingen kreeg ik hem niet aan de praat

Bekijk bijlage 1815716
Jij bent geniaal! als ik de carb afsluit met mn hadn dan komt er wel benzine in de cilinder!
Er is een teken van leven!!!
 
precies , hij heeft dus vacuum nodig , en ik denk dat als hij een poosje gelopen heeft hij daarna wel makkelijk start , maar de dag daarna is het weer ellende , als ik jou was zou ik de filterbox er dus weer op zetten
Nu weet ik van ‘n XJ600/Diversion dat deze erg ‘arm’ staan. Derhalve de vacuümgasschuiven staan als het goed is gesloten, dus is er onderdruk in het gedeelte tussen inlaat motor en de smoorklep. Bij n maat van mij zat de vacuümschuif vast. Kan het zijn dat tijdens het monteren de veer boven de schuif niet goed zit? De 450 is wat jaartjes oud, neem aan reguliere verse peut in de tank? Het zou toch apart zijn zo’n mod te moeten doen? Zit er een Pri stand op je benzinekraan? Met tankdop open starten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan