Suzuki GS450E

Stefanoss

Aprilia Tuono (R)
23 apr 2014
972
5
Oss
It's aliveeee!!! :)

Ik heb bij aankoop van mijn GS450E uit 1990 geen sleutels erbij gekregen, ik heb niks meer gehoord van de handelaar over de sleutel dus ben bang dat hij hem niet heeft of niet geeft !

heb hem zonder sleutel kunnen starten , ofja op contact de start knop doet het niet kan de start relais wel handmatig (lees: met draadje van de plus) wel laten rondgaan en met wat remreiniger de motor laten lopen, ofjah prutellen :9

nu het volgende:

1: remlicht schakelaar van de voorem werkt niet (waardoor ik denk dat de start knop het niet doet) als je die 2 draadjes tegen elkaar houd moet de rem licht wel branden toch ?

2: ik zie op mijn benz. kraantje 2 slang aansluitingen ?
1 hoort op de cabarateur rail te zitten en de andere is dat vacuum ?

3: heb het contact doorverbonden
Nu heb ik de draaden doorverbonden (4 draden in totaal 2 aan 2 verbonden )
maar ik wil er een schakelaar tussen dus dat ik hem ook zonder sleutel later kan starten , iemand hier wat optie's voor? :$

4: de aansluit stekker van de startrelais van de aansturing is kapot en hebben ze al is geprobeert de fixen met amp'tjes , ik wil er graag een andere tussen zetten met een universele aansluiting , kan dit zomaar of waar moet ik op letten?



Tevens de link als deze niet vergroot kan worden
http://www.thechopperunderground.com/forum/uploads/monthly_12_2010/post-7756-1293487012.jpg
 
Koop een vervangend setje met contactslot en tankdop.

Daarna ga je kijken welke storingen er nog over zijn.

Trouwens: ga eerst eens goed bij de verkoper achter de sleutels aan!
 
Super Martel :)

Alleen is de benzine kraan niet dezelfde ;)

Ja ik ken deze site voor de schakelaars maar ik weet zelf niet welke schakelaar ik dan eventueel zou moeten hebben :?
 
Staan er op je contactslot, benzinetankdopslot of het helmslot geen nummers?
Het helmslot moet je hiervoor demonteren. Staat vaak met hele kleine cijfertjes op willekeurige plek op de achterkant ingeslagen. (soms pas met een loep te vinden)
Bij bijvoorbeeld een DR 500 staat het nummer gewoon boven het insteekgleufje op de bovenkant van het contactslot.
Ik heb voor m'n DR's en SP's bouwjaren 1978-1993 vaak sleutels kunnen bestellen gewoon "op nummer". En ze pasten feilloos. :Y

Swier IJmuiden | Sleutels | Bestellen
Onder andere dit bedrijf is daarin gespecialiseerd.
(nee, ik heb geen aandelen) :)
 
Staan er op je contactslot, benzinetankdopslot of het helmslot geen nummers?
Het helmslot moet je hiervoor demonteren. Staat vaak met hele kleine cijfertjes op willekeurige plek op de achterkant ingeslagen. (soms pas met een loep te vinden)
Bij bijvoorbeeld een DR 500 staat het nummer gewoon boven het insteekgleufje op de bovenkant van het contactslot.
Ik heb voor m'n DR's en SP's bouwjaren 1978-1993 vaak sleutels kunnen bestellen gewoon "op nummer". En ze pasten feilloos. :Y

Swier IJmuiden | Sleutels | Bestellen
Onder andere dit bedrijf is daarin gespecialiseerd.
(nee, ik heb geen aandelen) :)

:}
zal ik morgen vroeg gelijk na kijken ! super tip!
 
Super Martel :)

Alleen is de benzine kraan niet dezelfde ;)
Jammer.

Met een beetje kijken en denken kun je wel zien wat wat is.
Twee slangen betekent doorgaans 1 x brandstof, 1 x vacuüm.
Benzine doorgaans dikwandig, vacuüm een dunner slangetje.
Ja ik ken deze site voor de schakelaars maar ik weet zelf niet welke schakelaar ik dan eventueel zou moeten hebben :?

Schakelaar?

Je zocht toch een stekkertje?

Op zich maakt het ook weer niet heel veel uit, als je maar een goede kwaliteit stekker gebruikt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jammer.

Met een beetje kijken en denken kun je wel zien wat wat is.
Twee slangen betekent doorgaans 1 x brandstof, 1 x vacuüm.
Benzine doorgaans dikwandig, vacuüm een dunner slangetje.Schakelaar?

Je zocht toch een stekkertje?

Op zich maakt het ook weer niet heel veel uit, als je maar een goede kwaliteit stekker gebruikt.

Mis communicatie over schakelaar en de stekker :9 ik dacht dat je die site bedoelde voor een schakelaar , maaaaaaaar ik wou het contact slot ertussen uit hebben eigenlijk en daarvoor een schakelaar plaatsen om dit later op een andere plek te monteren bij afbouwen van de fiets!

Ja ik heb mijn stekkertje gevonden mate-N-lock connectorset 02 polig MATE2
Of dergelijke maar ga ff de site doorspitten !
 
ondertussen Punt 2, 3 en 4 zo goed als opgelost *O* !

Schakelaars besteld bij www.rdae.nl , en bij CH classics in Tiel een andere start relais op de kop getikt, met een vaste verbinding (schakeldraad) voor 4 euro 8-)

Morgen alles binnen en zaterdag alles even testen ! :Y
 
It's alive *O* !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb een filmpje van de eerste start gemaakt ! en loopt best goed (zonder luchtfilter en eventueel afstellingen)
en eigenlijk starten zonder probleem :} !

en heb gisteren de sleutel opgehaald!
kreeg hem pas toen ik zijn gereedschap mee wou nemen ! B|

zo over 2 weken maar lekker verder prutsen eerst lekker na turkije op vakantie 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan