Suzuki gs450L caferacer project

Zostraks even stukje wezen rijden en ee paar onderdelen gekocht, bruine handvaten omdat ik een bruin zadel heb, nieuwe gashendel (de oude gaatver af want ik maak de dodemansknop op de kroonplaat net als de startknop. Verder en setje onvervalste powerfilters eens kijken of ik de motor daar goed mee aan het lopen krijg. Voor de linker stuurschakelaar heb ik ook een nieuwe de oude knipperlichtknop was ook dimlicht/normaal licht in een dus dat vond ik niet handig. Nu heb ik dus alleen links schakelaars en dit zijn mooie nieuwe.
20210430_185218.jpg
20210430_185846.jpg
 
Vandaag weer druk bezig geweest, heb het e.e.a. even in elkaar gezet om te kijken hoe de zithouding word en dit viel mij eigenlijk reuze mee ondanks mijn 1 meter 90. Voorvork in elkaar gebouwd want die is klaar, de rem er op gemonteerd en het achterkantje er op gelast.
20210501_180959.jpg
 
Jij bent 1.90. Mijn vrouw is 1.57. Ben toch benieuwd hoe jij daar op gaat rijden. _O-:Y*O*:YY
Nou het valt eigenlijk reuze mee, voetsteuntjes komen naar achter +/- 10cm en dat scheelt heel veel, rem pas ik aan en schakelpook moet ik nog even bedenken.
Verder zit ik alleen nog te twijfelen over passagier steuntjes of deze er op gaan komen ivm mijn vriendin dan kan zij ook mee.
 
Voor de vriendin is het zadel volgens mij te kort. Die moet gewoon zelf haar rijbewijs halen. De schakel poot kan je in korten en of 180 graden omdraaien dan heb je pas een echte café racer. Dan is het de 1 naar boven en de rest naar beneden. Maar je niet voor niets handige Harry :Y
 
Voor de vriendin is het zadel volgens mij te kort. Die moet gewoon zelf haar rijbewijs halen. De schakel poot kan je in korten en of 180 graden omdraaien dan heb je pas een echte café racer. Dan is het de 1 naar boven en de rest naar beneden. Maar je niet voor niets handige Harry :Y
Hahaha wel overna zitten denken zal dat een beetje te doen zijn met rijden? Dat is wel de aller makkelijkste oplossing.
Zadel wil ik dan een andee bij halen waar 2 man op past zal er een worden zonder konje die gewoon recht is
 
Ik ben 2 jaar geleden op een Suzuki GSX 400. Ook een 2 cilinder met onze dochter een paar dagen naar de eifel geweest. Op de snelweg 110 a 120 km per uur was wel te doen. Met bepakking natuurlijk.
Had dat ding gekocht voor bijna niks en was voor even. Wel veel lol mee gehad. Maar in de heuvels van de Eifel is het toch een beetje te ligt vind ik. Maar in het vlakke Nederland is het prima te doen .
Als je op de foto kijkt heeft hij ook een groter zadel. Frame is ook het zelfde. Je zou dus ook naar de tank met zadel kunnen kijken van een gewone gs. Of gsx.
Al vind ik dat voor een café racer niet zo mooi.
IMG-20190510-WA0000.jpeg
 
Ik ben 2 jaar geleden op een Suzuki GSX 400. Ook een 2 cilinder met onze dochter een paar dagen naar de eifel geweest. Op de snelweg 110 a 120 km per uur was wel te doen. Met bepakking natuurlijk.
Had dat ding gekocht voor bijna niks en was voor even. Wel veel lol mee gehad. Maar in de heuvels van de Eifel is het toch een beetje te ligt vind ik. Maar in het vlakke Nederland is het prima te doen .
Als je op de foto kijkt heeft hij ook een groter zadel. Frame is ook het zelfde. Je zou dus ook naar de tank met zadel kunnen kijken van een gewone gs. Of gsx.
Al vind ik dat voor een café racer niet zo mooi.Bekijk bijlage 1627256
Klopt heb ik over zitten denken maar een tank is niet zo makkelijk aan te komen en zijn duur. Ik ben er inmiddels al uit deze blijft er gewoon op want ik vind hem toch veel mooier staan dan gedacht! Ik ga de motor ook niet voor giga lange ritten gebruiken gewoon met mooi weer stukke rijden en naar het werk op mooie dagen dn blijft het ook leuk. Alleen nog even mijn gedachten over de uitlaten laten gaan ik zat te denken "shorty' te bestellen voor beide kanten eentje maar las dat die echt veel lawaai maken dus misschien toch iets beters proberen wat is verstandig?
 
Ach de tank is zeker niet lelijk. Andere zijn misschien mooier. Maar net wat je zegt daar hangt ook een ander prijs kaartje aan en het moet wel leuk blijven.

Je bent nog piep jong dus er zal vast nog wel een andere motor voorbij komen in de toekomst. Dus kan je daar beter je geld in stoppen.

Wat betreft de uitlaten. Er mag gerust wat geluid uit komen. Maar open uitlaten is voor mij not done. Als je er straks een keer mee in Duitsland rijdt, mogen ze niet teveel herrie maken. Als hij dan te veel
20201216_115757.jpg

herrie maakt, dan mag je hem gelijk laten staan. Ik rij graag in Duitsland maar hou het geluid wel binnen de perken. Nu rij ik zelfs met de originele uitlaat. Maar dat is ook een heel andere motor. Is eigenlijk wel iets voor jou. Je moet toch wel 1.80 zijn wil je er makkelijk mee willen rijden.
 
Dat is ook een leuke motor idd deze demper had ik gezien misschienis hij zelf nog wel aan te passen voor minder geluid. Maar de vorm is wel heel erg mooi en past goed bij de motor denk ik
650358587.jpg

Merk: EMGO (TW)
De aansluitdiameter is 45mm. Met verloopbussen tot 38mm.
Incl. universele ophangstrip

Lengte 30cm

Niet goedgekeurd, deze dempers maken behoorlijk veel (mooi) geluid.
Geen garantie op verkleuring van de coating
 
Volgens mij kan je ook de originele uitlaat 15 cm inkorten. Dat schijnt ook leuk te klinken. Ik heb het nog nooit gedaan. :+
 
Is er op internet geen tekening te vinden om zelf dempers te maken. Moet geen probleem zijn met jou skills.
 
Is er op internet geen tekening te vinden om zelf dempers te maken. Moet geen probleem zijn met jou skills.
Jaa zat ik zojuist over na te denken ik ga gewoon even een zoektocht beginnen tis ook niet veel anders dan een buis en als ik er een db killer in kan stoppen met glaswol ben ik klaar toch?
 
Die dempers maken wel erg veel herrie. Hier zitten ze op mijn oude honda cb400
 
Dat is idd amper een demper te noemen :? ik heb er zelf maar een paar gemaakt (db-killer is besteld) verder nog even demperwol ofwat de originele naam mag wezen kopen en dan ben ik benieuwd wat straks het geluid is! Heb vandaag ook de hitteband binnen gekregen en hoop dat ik aan 1 rol genoeg heb dus dat is even afwachten. Ik heb ook een rearset gekocht (schakel/remset) van tarozzi, goeie €120 kwijt maar als ik het lees wel de moeite waard dat komt morgen al binnen en dan zijn de meeste onderdelen wel compleet schiet mij alleen nu binnen dat ik koplamp oren ben vergeten maar die kan ik in de buurt misschien wel halen.
20210503_190659.jpg
screenshot_20210503-192228_chrome-jpg.1627833
Screenshot_20210503-192422_Chrome.jpg
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210503-192228_Chrome.jpg
    Screenshot_20210503-192228_Chrome.jpg
    41,9 KB · Weergaven: 264
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Wat is er mis met de oude koplamporen.
Kan je die niet vermaken.
Die zitten zegmaar over de hele binnenpoot tussen de kroonplaten in geklemd kan ik misschien wel wat mee maar voor een paar euro heb ik mooie kant en klaar vandaar. Op deze foto is wel te zien dat het een grote bus is.
20210414_203100.jpg

Verder meteen maar even de uitlaten gewrapt en het viel mij reuze mee, alleen de meegeleverde metalen binders hadden speling, die gaven een aantal milimeters mee voordat ze zichzelf klemden en dat is jammer want dan zitten ze veel te los van de week maar even wat anderem halen of gewoon een slangklem er omheen draaien.
20210503_203647.jpg
 
Trouwens ik weet niet of er geleerden tussen zitten maar wanneer ik dempend materiaal om de db killer heen vouw en dit geheel in mijn demper buis stop die ik gemaakt heb heb ik dan genoeg doorlaat? Of moet ik om de db killer nog een dikkere buis maken voor meer doorlaat? Zoals ik het nu zou monteren worden de uitlaatgassen door de dempermaterialen heen geforceerd omdat de db killer aan de voorkant dicht is kan het hier dus niet doorheen ik gok dus dat ik eerst nog een geperforeerde buis er omheen moet maken.

De rearset is binnen en het ziet er echt mooi uit vanmiddag even op de motor bouwen
20210504_135125.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb je al een idee hoe je de afstelling gaat doen met de carburateurs, je wilt namelijk van die sport filters er op hebben en dan heb je ook nog andere uitlaten. Ik heb zelf een gsx400 gehad, die had ook sport filters en andere uitlaten, ding liep erg goed moet ik zeggen, de andere GS450 die we hebben is origineel zeg maar, maar daar komt de afstelling wel erg precies, nu loopt hij goed. wat er in de GSX400 aan sproeiers zat heb ik nooit gekeken, wel liep hij ongeveer 1 op 24 . met koffers en 2 man er op. terwijl de GS450 maar 1 op 19 loopt, geen groot verschil, maar toch.
 
Trouwens ik weet niet of er geleerden tussen zitten maar wanneer ik dempend materiaal om de db killer heen vouw en dit geheel in mijn demper buis stop die ik gemaakt heb heb ik dan genoeg doorlaat? Of moet ik om de db killer nog een dikkere buis maken voor meer doorlaat? Zoals ik het nu zou monteren worden de uitlaatgassen door de dempermaterialen heen geforceerd omdat de db killer aan de voorkant dicht is kan het hier dus niet doorheen ik gok dus dat ik eerst nog een geperforeerde buis er omheen moet maken.

De rearset is binnen en het ziet er echt mooi uit vanmiddag even op de motor bouwenBekijk bijlage 1628098
Ik ben zeker geen geleerde :P maar je hebt wel een pijp nodig in je demper waar de gassen doorheen kunnen.

Van dat Tarozzi setje heb ik er al twee op een motor gebouwd, werkt lekker simpel en ziet er goed uit.
 
Heb je al een idee hoe je de afstelling gaat doen met de carburateurs, je wilt namelijk van die sport filters er op hebben en dan heb je ook nog andere uitlaten. Ik heb zelf een gsx400 gehad, die had ook sport filters en andere uitlaten, ding liep erg goed moet ik zeggen, de andere GS450 die we hebben is origineel zeg maar, maar daar komt de afstelling wel erg precies, nu loopt hij goed. wat er in de GSX400 aan sproeiers zat heb ik nooit gekeken, wel liep hij ongeveer 1 op 24 . met koffers en 2 man er op. terwijl de GS450 maar 1 op 19 loopt, geen groot verschil, maar toch.
Nou op het werk hebben we boorjes oplopend met .01 mm dus ik wil mijn sproeiers opboren tot gewenste diameter en waar hij goed mee rijd. Dan wil ik sproeiers halen met die maat of zelf de maat op de sproeier aanpassen als dat gaat want is natuurlijk niet goed om met daadwerkelijk een andere maat te rijden dan er op staat voor eventueel een volgende eignaar.
 
Ik ben zeker geen geleerde :P maar je hebt wel een pijp nodig in je demper waar de gassen doorheen kunnen.

Van dat Tarozzi setje heb ik er al twee op een motor gebouwd, werkt lekker simpel en ziet er goed uit.
Jaa ik ga even opzoek naar geperforeerde pijp of boor er zelf eentje helemaal kaal dan las ik deze op de db killer en kan ik het hele slaatje met demperwol en al er inschuiven en vastdraaien.
 
Een vraagje nog iemand die toevallig weet hoe de NAKS werkt bij deze suzuki's? Nu is het blok er uit en kan ik overal bij
 
NAKS . Dat is toch de distributie ketting spanner. Of heb ik dat verkeerd. Zou ik even op moeten zoeken. Staat in de servicemanual.
 
Terug
Bovenaan Onderaan