Suzuki gs450L caferacer project

Steuntjes aan de achtervork zou ik zeker niet doen, is namelijk wel heel vervelend dat ze op en neer gaan. Maar zo’n motor bouw je toch ook niet voor 2 personen, gewoon weglaten die duosteunen. Verder zou ik de achterschokkers iets langer nemen als je toch andere koopt. Dat komt de algehele stand van de motor ten goede, nu blijft het een beetje chopperig. En kijk eens of je de lijn van de onderkant van tank en zitje wat meer door kunt laten lopen, de tank dus voor iets laten zakken. Nu knikt het nogal. Verder lekker bezig, het lijkt alsof ik nogal wat kritiek heb maar zo is het niet bedoeld. Ik probeer alleen wat tips te geven om het geheel nog mooier te krijgen. Groeten van een mede-Achterhoeker.
 
Bedankt voor de tips! tank vooraan laten zakken is weinig uit te halen, wel gaat hij iets omhoog komen (ong 5cm) bij het zadel wat de lijn inderdaad ten goede komt. Dan de steuntjes maar weglaten als dat word aangeraden mischien ook beter. De schokbrekers was ik wel van plan gewoon te gebruiken aangezien ze in prima staat zijn los van een beetje vliegroest.
Deze kan ik altijd nog vervangen als het niet bevalt dacht ik zo.
 
De achterkant van de tank omhoog is ook een optie, als er genoeg ruimte is. Als je de bestaande schokbrekers gaat gebruiken zou je ook nog verhogers kunnen maken. Heb ik in het verleden ook wel gedaan.
 
De achterkant van de tank omhoog is ook een optie, als er genoeg ruimte is. Als je de bestaande schokbrekers gaat gebruiken zou je ook nog verhogers kunnen maken. Heb ik in het verleden ook wel gedaan.
Inderdaad kan ik ook altijd nog verhogers onder maken vrij simpel te doen en hoef ik geen andere schokbrekers te kopen. Ik denk toch dat ik wel iets ga maken dat ik duosteps kan demonteren. En dan een recht brat-achtig zadel erbij koop.
 
Ik had mijn gs opgehoogd met 2 ophoogblokjes van 2,5 cm ongeveer. Gaf wel een leuk gezicht. 20210516_105525.jpg
 
Maar standaard hebben ze toch een zadel en stepjes voor 2 personen dus of ze er niet voor gemaakt zijn weet ik niet. Of bedoel je een caferacer?
 
Bedoel vooral een caféracer, maar een relatief lichte motor zoals een GS450L is sowieso wat minder geschikt om met 2 personen op te rijden (vind ik).
 
Ik snap inderdaad je punt maar hij zal vooral voor wat kortere afstanden worden gebruikt en al helemaal met iemand achterop.
 
Nou eindelijk een kleine update, frame/achterbrug gespoten en zitten weer in elkaar plus het blok zit er weer vast in en ondanks overal doeken tussen stoppen toch nog een beschadiging:(:(:( maargoed dat verhelpt een lakstift wel. Hopelijk kan ik snel verder met de rest ik moet namelijk ook het een en ander doen voor de laatste weken van mijn afstuderen. En dat kost ook tijd helaas. Maargoed 1 juni ben ik klaar:}*O*
P.s. ik weet dat er veel spullen in de schuur liggen let er aub niet op :$
Als het mooier weer is ga ik buiten aan de gang en kan ik betere foto's maken
20210518_205100.jpg
 
Ik heb eerst werktuigbouwkunde niv. 4 gedaan en ben toen bij mijn laatste stagebedrijf aangenomen. Nu volg ik daar 1 dag in de week niv.4 verspaningstechnoloog om extra theorie binnen te halen en die is ook bijna af dus :).
 
Goed bezig jonge, maar je zou de naam Beunhaas toch eigenlijk moeten veranderen in iets anders :Y
Het klinkt zo negatief Beunhaas.

Maar toch veel succes. Toch geen HBO
gaan doen.
 
Jaa klinkt misschien een beetje afgezaagd maar eigenlijk hoeft dat helemaal niet, ben redelijk veelzijdig en dacht daarom wel een leuke naam:P
Nee niks voor mij wel eens wiskunde cursus geprobeerd op dat niveau8)7dat was geen succes. Misschien als mij ooit iets te binnen schiet of jullie nog een leuk idee hebben verander ik hem
 
Ik ben er ook nooit aan begonnen . Na de MTS vond ik het goed zo. Heb nog nooit een dag zonder werk gezeten en werk al jaren in de machinebouw . En ach je moet hier nu eenmaal een naam hebben. 8-)
 
Vanavond even flink aan de bak geweest, voovork er in gezet remstang gemonteerd, steuntjes gemonteerd uitlaatbocht gemonteerd dempers er even opgeschoven voor het idee:9
Momenteel zit de kabelboom er ook in en is half aangesloten.
Wat ik nog moet doen:
- plaatje voor de teller maken
- aanknop maken en killswitchknop maken
- km/teller opnemer maken bij het wiel ivm nieuwe teller
- oliedruk lampje maken (nieuwe teller heeft deze niet)
- tank lakken
- hele kabelboom aansluiten (en goed waterdicht maken is misschien slim)
- schakelstang maken
- ophangpunten dempers maken
Dit is het wel zon beetje, nog genoeg werk dus nu tijd voor een fotootje van de motor.

20210520_213233.jpg
 
Oke, de motor loopt en de dempers klinken geweldig:} alleen loopt hij op 1 cilinder. Ik heb de klepdeksel er af omdat ik weet de de inlaat klep van de cilinder die niet loopt te veel speling heeft, deze heeft net 0.2 mm terwijl de cinder die wel loopt .15mm speling heeft, is dit verschil al genoeg om hem meteen te weerhouden van te lopen? Ik hoop het niet want een plaatje vinden welke nog dikker is word lastig deze kon ik al met geluk vinden trouwens hij blaast bij elke slag een wolkje benzine uit de carb in plaats van het er in te zuigen. Weet iemand toevallig hoe ik het op kan lossen? Bougie en bobines heb ik al omgeruild gehad.
 
Blaast bij elke slag een wolkje benzine uit de de carburateur ipv het er in te zuigen. Die zin begrijp ik niet helemaal. Waar blaast hij dan een wolkje benzine naar toe. Richting lucht inlaat van de carburateur. Als dat gebeurt dan sluit de inlaat klep niet af, met het omhoog gaan van de cilinder. De druk die dan opgebouwd wordt gaat er dan toch uit via de inlaat klep. Met als gevolg dat deze lucht stroom de benzine van de carburateur er aan de andere kant uit laat komen. Ik weet zo niet wat de klepspeling moet zijn.
 
Hij blaast het inderdaad gewoon via de carburateur er uit, wat inderdaad raar is aangezien ik de speling al te veel heb ( dan sluit hij zelfs eerder) speling van alle kleppen moet tussen .05 en .08 zitten wat ik overigens best krap vind. Ik probeer gewoon eens een dunner plaatje kijken of het effect heeft meer kan ik toch niet op dit moment.
 
Terug
Bovenaan Onderaan