Suzuki GS450L ombouw

micb

Ténéré 700 '21 / R1200R '07
18 jul 2008
5.920
267
Vandaag een gs450L opgehaald welke ik de komende tijd wil gaan verbouwen. Het idee is een café racer, maar een scrambler achting iets zou het ook zomaar kunnen worden.

De vorige eigenaar had het zelfde idee, maar is er niet aan toe gekomen, wel was al het voorspatbord ingekort en de tank in de primer gezet.

Na het ophalen gelijk begonnen met demonteren van de vork, en daarna pas een foto gemaakt van de motor. Helemaal vergeten om een foto te nemen voor het demonteren 😋
DSC_0349.JPG



Na demontage van de vork eerst de oude olie er uit laten lopen. Deze was ongeveer zo dik als oude verf, dus dat duurde wel even. Daarna met nieuwe olie 2x gespoeld om alle oude olie er weer uit te krijgen.

DSC_0347.JPG


Vervolgens de buitenpoten in de primer gezet, 2 lagen lak, en blanke lak.

DSC_0350.JPG



Daarna de vork gevuld met nieuwe olie, en vork weer op druk gezet.

DSC_0351.JPG



Verder nog wat dingen in de primer gezet, en eens een paar keer goed om de motor gelopen om te kijken hoe alle electronica mooi weggewerkt kan worden.

Het idee is dat ik de rest van de verbouwing hier blijf posten, als het me lukt om te onthouden dat ik af en toe even een foto moet maken.
 
Laatst bewerkt:
Tof, een GS450 was mijn eerste motor, ik reken op je om dit project wel tot een goed einde te brengen. :t
 
  • Leuk
Waarderingen: micb
Die meuk die in de voorvork zat :X
nu die weer helemaal in orde is zullen de schokbrekers weer in negatieve zin opvallen, dat zijn nog de originele en die waren nieuw al niet heel super, aangezien hij wat sportiever wordt zou je ze misschien kunnen vervangen door een setje wat (bijvoorbeeld) 2 cm langer is?
 
Die meuk die in de voorvork zat :X
nu die weer helemaal in orde is zullen de schokbrekers weer in negatieve zin opvallen, dat zijn nog de originele en die waren nieuw al niet heel super, aangezien hij wat sportiever wordt zou je ze misschien kunnen vervangen door een setje wat (bijvoorbeeld) 2 cm langer is?
Dat zou een mooie verbetering zijn, en ook gelijk ruimte geven voor een groter achterwiel (idealiter met een kleiner voorwiel). Maar dat zijn dingen die echt pas als allerlaatste komen, eerst de basis goed krijgen!
 
Dat is een goeie van die wielen :Y Dit model heeft 16 of 17" achter? als je een 18" wiel van een ander model kan scoren staat dat weer beter.
Ik kijk juist altijd eerst naar de grote lijnen van een project, de "stance" heet dat tegenwoordig :9 en de rijhoogte heeft er veel mee te maken, ik doe ook weleens een stuk ijzer ipv de schokbreker(s), puur om te kijken hoe het zou staan als hij achter wat hoger zou zijn bijvoorbeeld.
 
Ik ben momenteel met deze noppenbrommer bezig.

 
  • Leuk
Waarderingen: micb
Vanavond nog even wat kleine dingetjes gedaan. Eerst de koppelingskabel en mechanisme op de bak gangbaar gemaakt. Daarna de tank leeg gehaald en de oude primer er af geschuurd (kwam al wat roest doorheen) en een nieuwe laag aangebracht.

DSC_0353.JPG

DSC_0354.JPG
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de carburateurs schoon gemaakt. Van binnen was er (geheel tegen verwachting in) bijna geen vergomming te zien. De buitenkant zat vol met vet en vuil, de dekseltjes bovenop waren flink gecorrodeerd, en de choke schuif ging stroef, dat is allemaal verholpen.



DSC_0357.JPG
DSC_0358.JPG
 
Vandaag weer wat verder geknutseld.

Bij het monteren van de carburateurs bleek 1 van de inlaat rubbers volledig afgescheurd te zijn (toen ik hem kocht zag ik al wat vloeibare pakking, dus ik hield er al rekening mee dat ze niet best waren.
Setje inlaat rubbers zijn 75,-, maar het lijkt er op dat die van een dr250 ook passen, en die kosten 8 euro dus die gok neem ik.

Verder de tank gaan spuiten met een busje metallic blauw welke ik nog had liggen. Maar helaas, bij het spuiten werd de lak meteen craquelé. Waarschijnlijk te oud ofzo. Vervolgens de tank helemaal kaal moeten maken, want de blauwe lak wilde ook niet uitharden. Al met al heel veel werk gehad om weer op het punt te komen waar ik was begonnen met de tank.

Verder nog een verstelbare einduitslag voor de voorvork gemaakt, dit omdat met het lagere stuur de schakelaars tegen de tank aan komen.

DSC_0366.JPG
 
Vandaag weer wat verder geknutseld.

Bij het monteren van de carburateurs bleek 1 van de inlaat rubbers volledig afgescheurd te zijn (toen ik hem kocht zag ik al wat vloeibare pakking, dus ik hield er al rekening mee dat ze niet best waren.
Setje inlaat rubbers zijn 75,-, maar het lijkt er op dat die van een dr250 ook passen, en die kosten 8 euro dus die gok neem ik.

Verder de tank gaan spuiten met een busje metallic blauw welke ik nog had liggen. Maar helaas, bij het spuiten werd de lak meteen craquelé. Waarschijnlijk te oud ofzo. Vervolgens de tank helemaal kaal moeten maken, want de blauwe lak wilde ook niet uitharden. Al met al heel veel werk gehad om weer op het punt te komen waar ik was begonnen met de tank.

Verder nog een verstelbare einduitslag voor de voorvork gemaakt, dit omdat met het lagere stuur de schakelaars tegen de tank aan komen.

Bekijk bijlage 1730114
Dat laatste is wel handig
 
Als je toch aan het verbouwen/ vermaken/ ect bent, hoort dat er een beetje bij.
Mogelijk wel weer even puzelen met je carborateur na inzet power filter. Das onderdeel van de verbouwhobby..
Ja klopt, bij mn vorige oldtimer (gs550) heb ik toen de sproeiers wat groter gemaakt, en het ging allemaal prima. als ik eens goed ga zoeken vind ik waarschijnlijk nog wel het sproeierruimersetje (goeie voor scrabble)
 
En ga je te groot, even een druppeltje tin erin en dan wat kleiner ruimen..😉
Doe ik bij de 'brommer'..😇
 
Oh het kan trouwens geen kwaad om te checken of de motor goed bijlaadt aangezien het een ouwe GS is.
Doe er mee wat je wilt :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan