Suzuki GS450L ombouw

Ja klopt, bij mn vorige oldtimer (gs550) heb ik toen de sproeiers wat groter gemaakt, en het ging allemaal prima. als ik eens goed ga zoeken vind ik waarschijnlijk nog wel het sproeierruimersetje (goeie voor scrabble)
Persoonlijk houd ik de orginele sproeiers graag appart in een zip zakje.
Vaak vind je wel een setje sproeiers om mee te experimenten. Groter beter, groter nog beter, groter slechter, dan was het dus de vorige...
Carborateur blijft altijd een beetje een compromie.
 

Bijlagen

  • IMG_20220212_114105.jpg
    IMG_20220212_114105.jpg
    561,9 KB · Weergaven: 56
Vandaag het zadel binnengekregen, dus gelijk maar aan de gang gegaan met het pas maken.

Eerst even het zadel los op de bestaande tank ophanging gelegd, maar dat ziet er niet uit:

DSC_0369.JPG


Toen de bevestigings flank van de tank zo kort mogelijk gemaakt, de bevestigingsnokken voor de tank op het frame ingekort, en 2 moeren er onder gelast, en een bevestigingsbeugel voor de voorkant van het zadel gelast.
Dit is de eerste keer dat ik las met elektrode, dus tips zijn zeker welkom, maar wel in Jip en Janneke taal.

DSC_0374.JPG


En het eindresultaat van het beter aansluiten:

DSC_0375.JPG
 
Ohja, en afgelopen weekend een cross bokje gekocht.
Qua gewicht mag hij het eigenlijk niet hebben, maar als ik hem bij de eerste 10cm even iets mee help, dan komt hij toch omhoog (tot 90cm). Werkt wel heel erg fijn.
Enige nadeel is dat de bok onderin 40cm hoog is, en ik dus eerst de motor zelf op de bok moet tillen. Maar dat is maar 1 keer.

DSC_0372.JPG
 
Lekker bezig met dat zadel, sluit goed aan nu en de beugel lijkt goed vast te zitten.
Een lamellen schijf op de haakse slijper krijgt al die losse spetters wel weg. :t

Wat ga je met de achterkant van het frame doen? Je zou wat buis en lasbochtjes kunnen scoren en daar wat mee maken?
 
Lekker bezig met dat zadel, sluit goed aan nu en de beugel lijkt goed vast te zitten.
Een lamellen schijf op de haakse slijper krijgt al die losse spetters wel weg. :t

Wat ga je met de achterkant van het frame doen? Je zou wat buis en lasbochtjes kunnen scoren en daar wat mee maken?
Om de achterkant van het frame passend te maken heb ik al een kant en klaar stukje besteld, deze las ik er in.
Met een beetje geluk komt die deze week binnen.

561416616-395294352.jpg
 
Ohja, en afgelopen weekend een cross bokje gekocht.
Qua gewicht mag hij het eigenlijk niet hebben, maar als ik hem bij de eerste 10cm even iets mee help, dan komt hij toch omhoog (tot 90cm). Werkt wel heel erg fijn.
Enige nadeel is dat de bok onderin 40cm hoog is, en ik dus eerst de motor zelf op de bok moet tillen. Maar dat is maar 1 keer.

Bekijk bijlage 1730879
Die kat is niet bang
 
Die kat is niet bang
Ja die is van de buren, komt af en toe aanwaaien en gaat lekker z'n eigen gang als ik aan het klussen ben (totdat de slijptol of het lasapparaat aan gaat)
 
Vandaag weer een stukje verder gegaan.
De beugel voor het frame was 3mm te breed, en het lukte niet om hem te buigen. Dan maar de tuinhaard aan zodat hij wat soepeler wordt.



DSC_0376.JPG

Vervolgens het frame afgezaagd, en iets uitgeruimd zodat de nieuwe buis er precies in past.

DSC_0378.JPG


Daarna vast gelast, de lassen geslepen, en even gepast met het zadel erop.

DSC_0380.JPG
 
Vanavond even wat kleine dingetjes, eerst het contactslot aangepakt. Soms draaide deze erg moeilijk, en vaak ook helemaal niet. De oorzaak: 2 verbogen slot plaatjes.

DSC_0389.JPG

Gelukkig zitten er 5 in, en kan het prima met 2 minder.

verder de overgang met het nieuwe frame deel wat vloeiender gemaakt en een laagje plamuur eroverheen gedaan, gevolgd door een laag spuitplamuur inclusief de glad geslepen delen van het frame waar de nokjes zaten.

en de tank nog een laag spuitplamuur gegeven.

DSC_0387.JPG


En daarna nog de zijpikkel gespoten, deze zat er niet bij maar via de motor sloop in Middelburg kon ik er nog 1 bemachtigen.

DSC_0388.JPG
 
Gisteren een plaatje gemaakt welke de onderkant van het frame afsluit, en nog een stalen strip om straks het achterlicht makkelijker te kunnen monteren.
Eerst de vorm in karton gemaakt, en toen overgetrokken op staal. Vooraan nog wat gebogen om ruimte te geven voor de cdi en startrelais. Daarna alles weer zwart gespoten.


DSC_0391.JPG




DSC_0392.JPG

Hier is goed de verdieping te zien, geeft net even wat extra ruimte. De spanningsregelaar zal ik waarschijnlijk aan de buitenkant monteren vanwege de koeling.

DSC_0393.JPG
 
Laatst bewerkt:
Weer een klein stukje verder, na wat tegenslagen met de tank eerder nu weer aan de tank begonnen. Een bus metallic groen gekocht, maar wederom een tegenslag want die kleur zag er niet uit (heel anders dan op de dop)

DSC_0395.JPG



Uiteindelijk het metallic los gelaten, en voor gewoon groen gegaan.
Eerst een dekkende laag gespoten om te kijken hoe het op de motor staat, en ohja de verlichting aan de achterkant zit er ook al op:

DSC_0404.JPG


Daarna weer even nat schuren, en nu staat de 2e laag te drogen.

DSC_0405.JPG
 
Weer een klein stukje verder, na wat tegenslagen met de tank eerder nu weer aan de tank begonnen. Een bus metallic groen gekocht, maar wederom een tegenslag want die kleur zag er niet uit (heel anders dan op de dop)

Bekijk bijlage 1736622


Uiteindelijk het metallic los gelaten, en voor gewoon groen gegaan.
Eerst een dekkende laag gespoten om te kijken hoe het op de motor staat, en ohja de verlichting aan de achterkant zit er ook al op:

Bekijk bijlage 1736624

Daarna weer even nat schuren, en nu staat de 2e laag te drogen.

Bekijk bijlage 1736625
Was de metallic mat geworden?
 
Leuk project zo. Zijn grappige modellen om aan te werken hoor. lekker makkelijk en daardoor erg leuk
 
Mooi project. Krijgt al aardig vorm. Heb zelf ook een GS450L en een vraag daarover. Stuur je nog een prive bericht. Succes verder!
 
Vandaag bezig geweest met de electronica van de nieuwe km teller. Het leek een eenvoudig klusje, totdat het neutraal lampje opeens niet uit ging bij het schakelen.
Wat blijkt, deze wordt gestuurd door een geschakelde massa, en heeft een constante plus. En gezien alle lampjes van de nieuwe teller een gedeelde min hebben had ik daar even een probleempje. Eerst geprobeerd de nieuwe teller open te halen, maar dat ging hem echt niet worden. Toen uiteindelijk een relais er tussen gezet. De constante plus en geschakelde min schakelen het relais in, waardoor vervolgens de plus naar het lampje gaat.

DSC_0411.JPG


En omdat dit moeilijk te begrijpen is tenzij het in je hoofd zit, ook maar even een schema gemaakt zodat andere mensen misschien ook wat hebben aan deze info:

DSC_0412.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan