Suzuki GS450L ombouw

Vanavond de zichtbare kabels ingewikkeld met katoen tape, en een plekje gemaakt waar het startrelais kan zitten:

DSC_0419.JPG
DSC_0418.JPG


En de remvloeistof vervangen, hij was goed donker maar gelukkig nog wel vloeibaar.

DSC_0417.JPG
 
Deze week even wat rustig aan gedaan met de Suzuki, en alleen 2 kleine klusjes gedaan.

Een standaard kentekenplaathouder gemonteerd, maar wel iets aangepast met verzonken boutjes.
En vandaag bij een bekende langs gegaan met wat betere lasapparatuur om de demper aan de linkpipe te laten lassen.

DSC_0428.JPG
 
Even een paar weken radiostilte, maar ik ben er weer aan begonnen.

Het voorspatbord heb ik ondertussen gespoten, even getwijfeld over de kleur maar uiteindelijk voor zinkspray gekozen.




DSC_0473.JPG


En een gereedschappen gekocht om makkelijk de kleppen te stellen zonder de nokkenassen eruit te hoeven halen. Alle 4 de kleppen staan te strak, dus binnenkort even wat shims halen.

DSC_0472.JPG
 
Ondertussen zijn de kleppen gesteld, en is het eerste proef rondje een feit. Stationair loopt de motor erg mooi, maar op toeren niet. Zal dus de sproeiers wat groter moeten maken (zoals verwacht)
DSC_0538.JPG



 
Vanavond de sproeier iets groter gemaakt (van 115 naar 120) en de motor loopt gelijk veel beter. De bougie is nog wel erg wit, dus hij mag nog wat groter.

DSC_0542.JPG
 
Even een tijdje niks meer gedaan, maar gisteren nog even wat kleine klusjes gedaan.

De uitlaat ingewikkeld, en de kentekenplaat toch in het midden gezet.

Tijdens het rijden heeft wel de km-teller de geest gegeven, dus daar zit weer een extra klusje.
Klaar is zo'n motor eigenlijk nooit, maar de grote klussen zijn wel gedaan nu.

DSC_0689.JPG


DSC_0688.JPG
 
Ja die banden moeten zeker vervangen worden, de scheuren staan er in. Maar dat valt bij mij binnen de categorie kleine klusjes.
 
Al een tijdje niks meer gedaan, de meeste klusjes zijn wel gedaan. Nu de motor verzekerd, en de schorsing opgeheven.
Dan kan ik eens wat verder dan enkel een proefrondje.
Wel gelijk even olie en filter vervangen. Geen idee hoe lang geleden dat gedaan is, maar het was zeker geen overbodige luxe.

DSC_0863.JPG
 
Leuk project! Is het gelukt met de sproeiers? Ik heb in mijne (ook een 450l Scrambler) 135 sproeiers zitten. Loopt perfect na wat tweaken met de luchtschroeven. Ik heb er nu nog groter in nadat ik de inlaat nokkenas heb vervangen met die van een gs500.

Je kunt ook nog kijken naar een achtervelg van een gsx400 kijken. Die is groter dan de originele en past zonder aanpassingen.
 
Leuk project! Is het gelukt met de sproeiers? Ik heb in mijne (ook een 450l Scrambler) 135 sproeiers zitten. Loopt perfect na wat tweaken met de luchtschroeven. Ik heb er nu nog groter in nadat ik de inlaat nokkenas heb vervangen met die van een gs500.

Je kunt ook nog kijken naar een achtervelg van een gsx400 kijken. Die is groter dan de originele en past zonder aanpassingen.
Sproeiers heb ik iets groter gemaakt met een sproeier ruimer. Ik zat op 132 uiteindelijk.

Achtervelg gaat niet passen vanwege het ingekorte frame. En 16" vind ik wel leuk staan, maar toch bedankt voor de tip
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan