Suzuki GS500 25kw 1996 €975,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMBruh

MF veteraan
7 sep 2008
2.144
1
Mennnnsen.

Bij deze bied ik mijn GS500 uit '96 te koop aan. Staat op 25kw (ook op kenteken).

Reden van verkoop is dat ik hem toch niet echt bij mij vind passen en mezelf niet nog 2 jaar op dit type motor zie rijden (i.v.m. 25kw periode, he).

Hij komt dus uit 1996. 74.882km op de teller.
Er zijn een aantal aanpassingen gedaan (zaten er bij aankoop al op). Allereerst hangt er een Laser uitlaat onder :}. Komt heerlijk geluid uit (zie filmpje hieronder). De koplamp is vervangen door 2 kleinere lampen (bevatten gewoon groot en klein licht). Er zitten wat kleinere spiegels op. Stuurgewichten en de achterste knipperlichten zijn vervangen.
Ik heb er zelf een Moto-Detail olie-temperatuurmeter bij gekocht, kan je met 1 blik zien of hij al een beetje op temperatuur is. Eigenlijk verkoop ik deze er niet bij, maar voor de MF-er laat ik hem zitten. :)

Op een paar kleine plekjes na is de motor in goede conditie. Er zit een klein deukje in de tank en een paar krasjes, die je niet goed ziet omdat deze op de sticker zit waar ook veel kleurverschillen op zitten (zie foto). Het frame is helemaal gaaf en het verdere lakwerk is ook in orde. Het enige wat naar mijn weten binnenkort aan vervanging toe is, is de ketting.

In een van de GS topics heb ik het gehad over de voorvork, die voor mn gevoel niet helemaal goed was. Ik ben ermee naar een monteur geweest en rijdt voor mijn gevoel weer zoals het hoort.

Filmpje/geluid:

Vraagprijs: €975,-
Bieden mag natuurlijk maar hou het wel realistisch ;)

Foto's:
gs1.jpg

gs2.jpg

gs3.jpg

gs4.jpg

gs5.jpg

gs6.jpg

gs7.jpg

gs8.jpg


Edit1.jpg

Edit2.jpg

Edit3.jpg

Edit4.jpg

Edit5.jpg


Bewerkt7.jpg

Bewerkt8.jpg

Bewerkt11.jpg

Bewerkt12.jpg

Bewerkt13.jpg

Bewerkt15.jpg

Bewerkt19.jpg

Bewerkt20.jpg

Bewerkt24.jpg


Edit1.jpg

Edit2.jpg

Edit3.jpg

Edit4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Iemand de demper kopen dan? €975,-
Krijg je de bike er gratis bij!
 
Is er nog een reden dat er een tank van 1992-1993 op zit?
Zijn fijne fietsjes, weet je zeker dat je op een 25kw Diversion wilt rijden?
 
Is dit een tank van 92-93? Heb ik niet geweten. -O-
En tja, ik heb er gewoon niet zoveel plezier van als ik had gedacht. Het is een leuke motor, dat zeker, maar ik vind het voor mij geen blijvertje. En snelweg rijden viel me erg tegen, zit voor mn gevoel te veel voorover (niet relaxed), en met kuipje lijkt me eigenlijk ook wel fijner. Maar heb nog niet testgereden op een div, dus moet nog maar even kieken...
 
Hihi, Ik ben een leek :o

Kopen dus! Geen geld :+
 
Laatst bewerkt:
Mocht ie tegen oud en nieuw er nog staan neem ik zeker contact met je op.. Heb 't ff genoteerd ;)

als ik slaag de 21e


Kappen met kicken nou :9
 
Laatst bewerkt:
Haha, prima hoor. Succes met je examen! :)
Utrechtterror van Apriliaforum?
 
Ik ben crush, maar mijn tijd is daar ook zo'n beetje voorbij.
Mocht je in ieder geval nog wat willen weten, vraag maar raak. Ik zal niet bijten :+
Als je een keertje langs wilt komen mag dat natuurlijk ook. :)
 
Is dit een tank van 92-93? Heb ik niet geweten. -O-
En tja, ik heb er gewoon niet zoveel plezier van als ik had gedacht. Het is een leuke motor, dat zeker, maar ik vind het voor mij geen blijvertje. En snelweg rijden viel me erg tegen, zit voor mn gevoel te veel voorover (niet relaxed), en met kuipje lijkt me eigenlijk ook wel fijner. Maar heb nog niet testgereden op een div, dus moet nog maar even kieken...

Misschien had de andere tank wel een grote deuk, of lekte bijv.? Een keer gevallen ofzo?
Het beestje heeft aardig wat gelopen, dus ook genoeg meegemaakt.

Ik vond snelweg geen probleem met de GS, de 25kw versie liep 160km/u en ik had totaal geen last van de wind in tegenstelling tot een offroad/allroad die ik op dat moment ook reed. Maar met een Diversion zit je wellicht rechterop en heb je sowieso weinig last van de rijwind. Rijd je veel snelweg, dan is een topkuipje wel erg lekker.

Duur zijn ze in elk geval niet, die Diversions.
 
Ik denk dat de mijne ook wel dik de 150 moet halen, maar echt comfortabel vind ik het persoonlijk dus niet :P gisteren weer een ommetje gemaakt maar weer spierpijn. Deze fiets is gewoon niet voor mij gemaakt :P Kan wel ander stuurtje erop zetten enzo natuurlijk, zal ook het e.e.a. veranderen, maar aangezien ik toch ook een kuipje erbij wil, en toch wat voel voor 4cil :)

Al blijft het geluid wel om te kwijlen :9~ in tunneltjes, hier in t steegje even wat extra gas. Heerlijk :9~
 
Doe mij 's een filmpie van je geluid en overtuig me maar recrush :9 })


En hij staat niet op 25kw begrijp ik?
 
Laatst bewerkt:
En hij staat niet op 25kw begrijp ik?

Als je goed leest staat ie op 25kw en is het kenteken ook op 25kw.
Een GS500e 25kw haalt 150-160km/u op de teller. Een ongeknepen GS kan 185-190km/u halen zo'n beetje. Maar ik vind een naked boven de 180km/u niet heel fijn meer rijden als je dat lange stukken doet. Maar dat is voor het 25kw rijbewijs natuurlijk niet van toepassing.
 
Hij staat wél op 25kw. Ik twijfelde even omdat ik natuurlijk begrenzingen zoals brommers gewend was, dus ik wist niet of hij wel zijn volledige toerenbereik zou moeten hebben. Maar bij 140 heeft hij al niet zo heel veel zin meer, denk dat hij door kan tot 150-160.

Binnenkort zal ik weer even een ritje maken en als hij warm is filmen en wat lawaai maken :9~
 
Wat is het olieverbruik eigenlijk van deze GS?
Aangezien ik wat olierookpluimpjes eruit zie komen bij hoger toerental op het filmpje?
Moet er wel eens wat worden bijgevuld of is het niveau nog prima bij elke oliewissel (6000km)?
 
Ruppert zei:
Reden van verkoop is dat ik hem toch niet echt bij mij vind passen en mezelf niet nog 2 jaar op dit type motor zie rijden (i.v.m. 25kw periode, he)
Hier kan je wel uit opmaken dat ik hem zelf ook nog niet zo lang heb, aangezien ik nog 2 jaar 25kw moet rijden. Heb dus werkelijk waar geen idee. Heb er zelf pas 200km mee gereden :)
 
Opstartproblemen die je bij aanschaf had ook opgelost..? Dus als ie koud is starten en wegrijden zonder dipjes e.d.?



Je komt heel wat te weten over 'n motor als je terugbladert in iemand z'n posts ;) :Y
 
Hihi :+

Koud duurt het eventjes voor hij start, loopt dan niet echt stabiel. Eenmaal beetje op temperatuur is er niks aan de hand (zie filmpje :P). Ik snap zelf niks van afstellen dus daar waag ik mij niet aan. :) Als je gewoon wegrijdt en hij wat op temperatuur komt is het zo voorbij, en loopt hij goed.
Als hij warm is iig geen dipjes, vlot wegrijden gaat ook prima, houdt niet in ofzo. :)
 
Laatst bewerkt:
Kan ook met dit koude weer zijn dat je 'm stationair even aan moet passen. Zit een draaischroefje op de carburateurset aan de linkerkant.
Wel raar eigenlijk dat ze het frame samen met de velgen hebben gepoedercoat (of gespoten) en de achterbrug niet hebben gedaan. :) Is er al gekeken naar de voorvork?

200km gereden is nog niet zoveel. Ach een kuip heeft ook nog wel wat.. en kan je 'm niet kwijt dan kan je altijd nog op zoek naar een TCP kuip ofzo en die erop bouwen. Mijn eerste had dat, de 2e was naked.
 
Frame, velgen en achterbrug zijn origineel hoor.. Als je bij Suzuki bedoelt, ja dat hadden ze wel mogen doen :P

Stationair zou ik wel aan kunnen passen, maar koud loopt hij moeilijk stationair terwijl hij warm wel iets lager zou mogen. Wat moet ik daar dan mee doen? Is het dan niet zo dat als ik hem lager zet, hij koud nog moeilijker loopt? En als ik hem koud hoger zet, dat hij warm ook nog hoger gaat?
 
Het frame is gespoten, ik vermoed de velgen ook (al kregen die rond die tijd wel een betere kleur dan wit, mogelijk zijn de velgen origineel en is de framekleur er door een vorige eigenaar op aangepast). Tot 2003 was het gewoon de standaard aluminiumkleur. Daarna zwart. Dit is een wat donkerder grijs, het was origineel ongeveer de kleur van de achterbrug.

Ik zou die GS gewoon eens op een bank zetten, waarschijnlijk zijn andere sproeiers nodig of in elk geval een fijne afstelbeurt. Als je 'm inderdaad lager zet, zal ie koud helemaal een aan/uit effect hebben.. net wel, net niet zeg maar. Dat is ook niet goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan