Motor_Luke
MF'er
Dag allen,
Kwam vorige week al op de lijn m.b.t start problemen bij mn vers aangekochte suzuki gs500 1991. Toen bleek startmotor volledig aan gort en het vliegwiel en startkoppeling zaten muurvast. Dat vervangen, schoon gemaakt en starten lopen. Accu tijdens het sleutelen helemaal opgeladen.
Tot 130 km gereden te hebben gister leek alles goed te gaan, starten lopen, paar keer aan en uit gezet zoals dat gaat tijdens ritjes.
Totdat ik na het tanken wilde wegrijden; maar dr nul uitkreeg. Ik hoorde m even proberen te starten, dat viel weg, daarna alleen nog maar een klik bij het starten. Uiteindelijk aangelopen en nog 100km gereden. Thuis kreeg ik m wederom niet elektrisch gestart.
Een enkele keer bij het starten werd de klik een wat snellere ratel, maar dat is niet steeds zo.
Vandaag kappen dr af, accu weerstand gemeten; is in normale toestand 12.50 volt, maar bij indrukken startknop zakt ie naar 3 volt. Kreeg m in mn eentje niet aangeduwd gestart dus nog niet kunnen meten wat of het volt opklimt tijdens lopen motor. Vorige week gelukkig foto van dynamo gemaakt, die ziet er mijn inziens goed uit.
Mijn hypothese is; accu stuk? Maar; Accu ziet er aardig nieuw uit en ligt nu weer aan de lader.
Verder startrelais, spanningsregelaar en massakabel startmotor losgehaald voor nadere inspectie.
Ik weet niet zo goed wat het is, waar ik verder moet zoeken.
Miss heb ik wat overgeslagen in mn sleutel proces. Ik hoor het graag van jullie..
Zie fotos.
Groet, Luke.
Kwam vorige week al op de lijn m.b.t start problemen bij mn vers aangekochte suzuki gs500 1991. Toen bleek startmotor volledig aan gort en het vliegwiel en startkoppeling zaten muurvast. Dat vervangen, schoon gemaakt en starten lopen. Accu tijdens het sleutelen helemaal opgeladen.
Tot 130 km gereden te hebben gister leek alles goed te gaan, starten lopen, paar keer aan en uit gezet zoals dat gaat tijdens ritjes.
Totdat ik na het tanken wilde wegrijden; maar dr nul uitkreeg. Ik hoorde m even proberen te starten, dat viel weg, daarna alleen nog maar een klik bij het starten. Uiteindelijk aangelopen en nog 100km gereden. Thuis kreeg ik m wederom niet elektrisch gestart.
Een enkele keer bij het starten werd de klik een wat snellere ratel, maar dat is niet steeds zo.
Vandaag kappen dr af, accu weerstand gemeten; is in normale toestand 12.50 volt, maar bij indrukken startknop zakt ie naar 3 volt. Kreeg m in mn eentje niet aangeduwd gestart dus nog niet kunnen meten wat of het volt opklimt tijdens lopen motor. Vorige week gelukkig foto van dynamo gemaakt, die ziet er mijn inziens goed uit.
Mijn hypothese is; accu stuk? Maar; Accu ziet er aardig nieuw uit en ligt nu weer aan de lader.
Verder startrelais, spanningsregelaar en massakabel startmotor losgehaald voor nadere inspectie.
Ik weet niet zo goed wat het is, waar ik verder moet zoeken.
Miss heb ik wat overgeslagen in mn sleutel proces. Ik hoor het graag van jullie..
Zie fotos.
Groet, Luke.