Suzuki gs500 goed laten lopen

Bouwknecht

Rookie
12 dec 2017
1
0
Bergschenhoek
Ik heb al een jaar een suzuki gs500E uit ‘92. Nou heb ik die helemaal aangepast tot streetfighter, allen hij rijd voor geen meter. Het enige dat ik motorisch veranderd heb dat invloed heeft zijn de luchtfilter en de uitlaat. Nou lees ik overal dat hij dan meer benzine moet hebben, want de bougies sloegen ook wittig uit. Maar stationair loopt hij goed, als je gas geeft in z’n vrij doet hij het mooi. Alleen zodra je gaat rijden en je doet in 1x ze gaa open valt hij uit. Is het dan teveel of te weinig benzine?
 
Ik heb zelf ook een gs (wel een 1000 dan) maar ook hier een andere pijp en luchtfilters opgezet.
Nu weet ik uit ervaring dat het je heel veel vrije tijd en wat € aan sproeiers gaat kosten om hem goed te krijgen. als je het zelf wilt doen dan kan ik je aanbevelen om een color tune te kopen en eerst is met hoofdsproeier 130 te beginnen. dan kijken welke kleur de color tune geeft en aan de hand daarvan grotere of kleinere sproeiers plaatsen.
 
Ik snap dit nooit, met kelkjes win je misschien... 2 pk.
Verder loopt ie gewoon ruk en moet je ontzettend veel moeite doen om het goed te krijgen (en/of betalen)

En dat voor een fietsje van weinig...... die met het originele filter/luchthuis gewoon goed loopt.
(ik heb slechts 160.000km met een GSje gereden....)

Marc
 
Ik snap dit nooit, met kelkjes win je misschien... 2 pk.
Verder loopt ie gewoon ruk en moet je ontzettend veel moeite doen om het goed te krijgen (en/of betalen)

En dat voor een fietsje van weinig...... die met het originele filter/luchthuis gewoon goed loopt.
(ik heb slechts 160.000km met een GSje gereden....)



Marc



Dat met die kelkjes ligt maar net aan de motor, met die GS1000 maakt het wel een groot verschil.

Met modernere motoren schijnt het amper tit geen versvhil te maken.
 
Ik snap dit nooit, met kelkjes win je misschien... 2 pk.
Verder loopt ie gewoon ruk en moet je ontzettend veel moeite doen om het goed te krijgen (en/of betalen)

En dat voor een fietsje van weinig...... die met het originele filter/luchthuis gewoon goed loopt.
(ik heb slechts 160.000km met een GSje gereden....)

Marc
Allemaal gepruts om zo veel mogelijk rommel in de cilinder te krijgen. Nu is het wel zo dat die 2 paarden behoorlijk doortellen bij de twee die de GS origineel heeft...

Ga even met het ding langs de vakman met een vermogens (dynojet) bank. Kost je een paar centen maar je hebt wel in een dag tijd een goed draaiende motor in plaats van misschien weken lang prutsen.
 
Niet met een colortune klooien, als je dan toch geld uit geeft koop dan een a/f meter.

Begin met sproeiers die zo'n 30% groter zijn dan wat er in zit.
Gasnaald iets omhoog, dan moet ie al redelijk gaan lopen, van daaruit ga je fine tunen.



Ja een A/f meter is beter dat geef ik meteen toe maar kost ook wel wat meer. ik gebruik zelf altijd de colortune om een indicatie te krijgen (te arm of te rijk) en daarna gewoon op gevoel.
( en met een Gs is mijn ervaring dat je het meteen weet als het goed of fout is)

dus voor mij werkt dit perfect maar als je budget het toelaat dan kan je idd beter een a/f meter kopen of laten afstellen op de dyno :W
 
Een colortune mag je alleen gebruiken om het stationaire mengsel (de regelschroefjes) in te stellen.
Als je een colortune bougie gaat gebruiken en dan flink aan het gas gaat hangen zal die niet lang doorzichtig blijven... is absoluut niet bedoeld voor hoge motorlast.
 
Goed lopen doet een motor met cv carburateurs eigenlijk alleen met een airbox. Anders ontkom je niet aan dingen als een andere gasschuifveer en wat boorwerk. Dynojet stage 3 dacht ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan