Suzuki GS500 kopen: Waar op te letten bij dit mode

Gertjan

MF'er
24 mei 2001
249
0
Amersfoort
Voor een vriendin van mij gaan we vanavond kijken naar een Suzuki GS500 :) .
Mijn vraag is waar specifiek op te letten bij een GS500, heeft deze motor nog vreemde kwalen :?
Wat zijn de dus de zwakke punten bij een GS500 waar even extra op gelet moet worden?

Wat mag een GS500 met kuip uit 1997 met 26000 km kosten?

[ Dit Bericht is bewerkt door: Gertjan op 2001-08-20 11:22 ]
 
Nou, als GS500e rijder MET kuip zal ik even mijn antwoord geven :

1. Let op het frame, deze kan roesten, slechte eigenschap. Mijne roest niet, en een uit 1997 daar verwacht ik het ook niet van.

2. Eigenschap van de kuip : Kan scheuren, let op of er niet te veel scheuren in zitten, mijne heb ik flink moeten laten repareren. Zonde als ineens een stuk eraf lazert.

3. Check verder gewoon alles, de remmen, banden, koppeling, gaskabel, lekt het blok? (goed kijken, met kuip is dat dus lastig), hoe is de ketting en de tandwielen, start de motor goed, loopt ie lekker enz. enz.

Een GS500e met kuip uit 1997 met 26.000km op de teller mag denk ik zo'n 6000 a 7000 gulden kosten. Mijn GS500e met kuip en 19.000 op de teller uit 1992 zat daar tussenin, en die kocht ik bij een dealer. Koop je 'm particulier dan issie wel wat goedkoper denk ik.

Vanavond heb ik niets te doen, dus mocht je vinden dat ik mee moet, aangezien ik zelf ook een GS500e heb en de punten een beetje ken van de motor (en goed kan vergelijken direct met mijn motor) dan moet je maar een gil geven, dan ga ik zo met je mee.

Jammer genoeg rijd een GS500e niet zo lekker als die RF van je... ik zit er nog steeds op te kwijlen hehehe... ruilen?! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan