Suzuki GS500 stopt er na 2 km mee

Nightraider

MF'er
12 apr 2007
164
0
Zoetermeer
Hoi,

Ik heb een Probleem met mijn GS500,
Na de Winter ( Accu aan druppellader, Hoes over de motor , wel buiten) startte hij eerst niet meer elektrisch, wel aanlopen, dan kan ik een +-2KM rijden en dan gaat hij eerst in het midden van de gashendel haperen, dan kan ik hem daar nog doorheen trekken door volgas te geven, dat gaat nog 1 of 2 x en dan is het ook over, dan reageert hij niet meer en valt gewoon uit. nu kan ik hem wel weer normaal elek. starten en de rest v/h probleem is nog hetzelfde.

als ik dan een 5-10 minuutjes wacht en hem weer start is het gewoon weer als normaal, ook niet een paar keer de motor ronddraaien voordat hij daadwerkelijk start ofzo, gewoon zoals het hoort.

ik heb geen idee waar ik het moet zoeken, en wil hem best zelf uit elkaar sleutelen, maar dan begin ik wel meteen daar waar het probleem zou kunnen zitten :-)

Het is een luchtgekoelde motor, met Brulpijp erop, verbouwde streetfighter.

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Hallo,

Ik heb dit probleem ook gehad met een gs500e. Na een poos zoeken bleken de pick up sensoren stuk te zijn.

Gr Niels
Gaat daar de carb van overlopen dan?

Carbs hebben ook nog een ventilatie-aansluitinkje hoog op de vlotterkamer. Vaak zit daar iets van slangetjes/buisjes aan maar alles wat het moet doen is het binnenste van de vlotterkamer vrij laten ademen op omgevingslucht. Als dat sprotje niet 100% open is dan raakt een lucht/damp-bel opgesloten die de vlotter iets omlaaggedrukt houdt en de brandstof blijft (over)stromen. Meestal wordt dit systeempje uitgescholden voor "de overloop". Kan vervuild/verstopt zitten of bekneld/verwrongen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan