Suzuki GS500 Topic #15: Rijden samen deze zomer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft wel zin, maar bleef er bij mij niet lang op(vooral aan de cilinderkant waar het het warmst wordt).. Ligt misschien ook aan de kwaliteit van MoTip :+

(ook al gehoord van 'kachelzwart' te gebruiken, maar weet't nog zo niet.. lijkt mij smerig boeltje dat er snel af gaat?)
 
Zoals jullie kunnen zien ga ik de OP wat veranderen. Grotere foto's, en alleen van mensen die met enige regelmaat hier posten ;) :) Poets je GS, en zorg voor een mooie / leuke foto. Upload hem en stuur mij de link, dan zorg ik dat je in de vernieuwde OP komt te staan! :D
ex gs-rijders/sympatisanten wel toegestaan? krijgen wij ook een plaatsje? :+
 
Hij heeft de carbs gesynchroniseerd en afgesteld en het wil nog steeds niet hard, niet zo raar dan toch :+
mja afgesteld zijn ze al met zo'n 25kw setje, of heeft ie 'm echt op de roller gezet? synchroon stonden ze ook al O-)

best apart dan, weet je zeker dat dat rubberen ding waar je gasschuif inhangt (soort van xxxxl condoom ding) niet lek is/wel goed gemonteerd zat?
 
RVS uitlaatbochten? :+


Mijne 1000km geleden nog gespoten met hittebestendige lak, ligt ze er alweer af..(en dit keer met een gaatje in de uitlaat, maakt wel genoeg lawaai nu..) -O-
+1 als het eenmaal begint te roesten dan is het einde verhaal, kon voor mijne gelukkig een vrij nieuwe uitlaat kijgen van een schadegsje, bijna geen roest op de bochten/collector.

kostte me wel 150eu, maar dan heb je ook wat ;) belangrijkste is dat je 'm dan gewoon netjes bijhoudt/in de wd40 zet.

vanaf de fabriek zijn die dingen namelijk gevulcaniseerd ofzo (is ook niet echt verf wat eropzit) daarom blijven ze zo lang goed.
 
Laatst bewerkt:
Zoals jullie kunnen zien ga ik de OP wat veranderen. Grotere foto's, en alleen van mensen die met enige regelmaat hier posten ;) :) Poets je GS, en zorg voor een mooie / leuke foto. Upload hem en stuur mij de link, dan zorg ik dat je in de vernieuwde OP komt te staan! :D
Ik heb geen vrienden om een foto te knippen als ik er op zit '(
 
Heeft wel zin, maar bleef er bij mij niet lang op(vooral aan de cilinderkant waar het het warmst wordt).. Ligt misschien ook aan de kwaliteit van MoTip :+

(ook al gehoord van 'kachelzwart' te gebruiken, maar weet't nog zo niet.. lijkt mij smerig boeltje dat er snel af gaat?)

Ik had mijn uitlaat net voor de winter met Hittebestendig Zwart van Hammerite gespoten.
Houdt het tot nog toe redelijk moet ik zeggen.

Gaf na aanbrengen 's morgensvroeg wel een leuk effect bij het verkeerslicht.....
Behalve wat rook...ook de nodige geur ....
Ach , daar hadden de mensen achter me meer last van dan ik.
0048.gif

http://www.smilies.nl/3dsmilies/reactie/pagina-1.html

ps:
voor foto in OP
zie motorstek
 
Laatst bewerkt:
mja afgesteld zijn ze al met zo'n 25kw setje, of heeft ie 'm echt op de roller gezet? synchroon stonden ze ook al O-)

best apart dan, weet je zeker dat dat rubberen ding waar je gasschuif inhangt (soort van xxxxl condoom ding) niet lek is/wel goed gemonteerd zat?
Ik dacht dat ik mischien wel wat aan de synchroonheid (? :P) en de afstelling heb zitten prutsen omdat ik ze open heb gehad, dit was ook wat meneer de dealer dacht dat het was.

Of die condoom lek is zou ik niet weten, niet echt naar gekeken maar er is me niks raars opgevallen.

De monteur zei wel iets over het luchtfilter afplakken maar ik ben al vergeten wat het resultaat nou was... B|
 
Ik dacht dat ik mischien wel wat aan de synchroonheid (? :P) en de afstelling heb zitten prutsen omdat ik ze open heb gehad, dit was ook wat meneer de dealer dacht dat het was.

Of die condoom lek is zou ik niet weten, niet echt naar gekeken maar er is me niks raars opgevallen.

De monteur zei wel iets over het luchtfilter afplakken maar ik ben al vergeten wat het resultaat nou was... B|
als ze echt heel erg uit sync staan kan dat wel invloed hebben ja (loopt ie ook zeer onregelmatig stationair)

luchtfilter afplakken doen ze om te kijken of ie niet te arm stond, maar dat is de beun-de haas manier zeg maar.
 
Tip bij het spuiten van hittebestendige lak: Als het er een uurtje op zit, stukje gaan rijden. Brand het er goed in..
 
Ik had mijn uitlaat net voor de winter met Hittebestendig Zwart van Hammerite gespoten.
Houdt het tot nog toe redelijk moet ik zeggen.

Gaf na aanbrengen 's morgensvroeg wel een leuk effect bij het verkeerslicht.....
Behalve wat rook...ook de nodige geur ....
Ach , daar hadden de mensen achter me meer last van dan ik.
[afbeelding]
http://www.smilies.nl/3dsmilies/reactie/pagina-1.html

ps:
voor foto in OP
zie motorstek
zelfde als je je auspuff in de WD40 zet, startte 'm toen in de garage, hele garage stond blauw _O-

wordt ie wel enorm netjes van O-)
 
Mja, ik had destijds mijn uitlaat ook gespoten met hittebestendige lak. eerst ding mooi ontvet en in de roestbehandelaar gezet. daarna gelijkmatig en met droog periodes van 30 minuten de hele bus uiteindelijk leeggespoten.

Na 5 ritjes begon de verf toch af te brokkelen bij het spruitstuk :(
 
Laatst bewerkt:
net even me motorolie bijgevuld. na een liter nog niks te zien op me peilstok. maar bij 1,5 liter was het eindelijk weer op peil. maar goed dat ik groot heb ingeslagen filterwissel enz. komt over 2 weken.
 
Tuurlijk wil ik weer terug in de OP:

-Dré-
1992, Bi-xenon, Laser Hotcam demper, GSX-achterveer, progressive voorveren, staalomvlochten remleiding voor, blauw stads- en tellerverlichting.
Foto-FW4YRXBO.jpg

71K zelf gereden en counting *D
 
Laatst bewerkt:
ik rij altijd tot me reserve dan weet ik dat ik nog 1/3 kan rijden. rij ik een dag rustig 300 km op me normale tank dan kan ik tot de 400 tot ik de laatste druppel gehad heb. normaals tussen de 230 en de 270. en in Kroatië al eens de 350 gehaald. en toen stond het zweet in me naad. aangezien er nergens een mens te zien was. maar gelukkig stond hij nog op zijn gewone tank en kon ik na 15 min rustig overschakelen op zijn reserve om na 30 km te tanken.

Als je bij je reserve bent gaat er dan een lampje branden?
Kan je met je reserve 30 km rijden?
 
Als je bij je reserve bent gaat er dan een lampje branden?
Kan je met je reserve 30 km rijden?

Nee, het enige lampje (wat pas gaat branden als je door je reserve heen bent) is het rode lampje van je oliedruk, nadat hortend en stotend de motor uitvalt. 8-)

Vorige week woensdag nog overkomen :')

EDIT Met je reserve kun je nog wel 30 kilometer rijden. En daarna nog wel 100 kilometer IMHO
 
Laatst bewerkt:
Ik wil graag ook weer in de OP komt ie dan:

Senaz1:
1989, Laser demper, Gsx-achterveer, progressive voorveren, kleine knippers, stalen remleiding voor.
979218440_6_78QP.jpeg
 
is er nu ook een gedeelte voor EX-gsers? dan wil ik ook wel een plaatje posten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan