Suzuki GS500 topic #16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, hij vraagt er €100 euro voor. Is advertentie van http://link.marktplaats.nl/465293838 (MP). Lijkt inderdaad gewoon op een demper met linkpijp.
 
Als je naar de foto's kijkt zie je dat de pijp bij de demper van materiaal/kleur veranderd, lijkt me dus duidelijk dat geen volledig systeem is.

Hou je er rekening mee dat, als je deze monteerd, je je oude pijp af moet zagen?
 
Ik neem aan dat je dan alles kompleet krijgt en dus plug en pray.
Het ziet er iig best degelijk uit als je het mij vraagt... vraag het mij eens?..
 
Hé D, ben vanmiddag bij MotoPort geweest. Ze wisten zelfs nog wat voor GS je had! :+

Aardige lui daar, niet te beroerd om je te helpen. Heb die man gesproken die jouw fiets heeft afgesteld en hij zei dat het probleem onderin zit. Eindelijk een hulplijn dus. Heb een topic hierover gestart, dus zal erover ophouden :9


OT: Leuk dempertje die Micron. Mocht je hem toch gaan kopen, kun je de delen toch (laten) lassen?
 
Mooi werk en idd super service, het zou super zijn als de jouwe straks ook goed loopt :)
 
Kunnen we eindelijk een keer een meeten (met motoren dit keer ;) )
Zonder dat je half gas hoeft te rijden :+

Zijn er hier nog meer GS rijders uit onze omgeving? (Assen)
 
Laatst bewerkt:
He mensen

Klein technisch probleempje :

Het lijkt er verdacht veel op dat mijn 90'er gs lekt aan het stelmechanisme voor de nokkenasketting, dat geval achterop de cilinder...iemand ervaring in het vervangen van die pakking? Do's en dont''s?

Alvast bedankt vanuit t anders zo lekkere, maar momenteel kletsnatte zuiden!

Antonio
 
Pakking kun je zo bestellen bij de motorzaak, het ding waar je het over hebt is de kettingspanner gok ik.
Of er voor het demonteren van de spanner nog een kuntje nodig is weet ik zo niet.
 
@db'tje : Zelf dus geen ervaring mee? Ik heb de stappen bekeken in het handboek en denk dat het wel moet lukken...Toch fijn als iemand t al gedaan heeft...:-) Maarre, Thanx !
(Wat beter te doen op een regenachtige dag dan het paardje weer in orde te krijgen !)
 
@db'tje : Zelf dus geen ervaring mee? Ik heb de stappen bekeken in het handboek en denk dat het wel moet lukken...Toch fijn als iemand t al gedaan heeft...:-) Maarre, Thanx !
(Wat beter te doen op een regenachtige dag dan het paardje weer in orde te krijgen !)

Nee zelf nog geen ervaring mee idd, wil mijn spanner eigenlijk nog wel eens vervangen dus als je er uit bent hoor ik het graag.
 
Ik ben bezig om te kijken voor een andere demper onder de GS, maar ik twijfel.. Of een Takkoni waarbij ik de originele uitlaat eronderuit moet zagen, of een Yoshimura met bochtenset erbij. Yoshimura met bochtenset is 100 euro duurder dan de Takkoni.

Wat voor aftermarket dempers hebben jullie eronder zitten? Wil een mooi geluidje, en wel een demper met e-keur :)
 
Ik ben bezig om te kijken voor een andere demper onder de GS, maar ik twijfel.. Of een Takkoni waarbij ik de originele uitlaat eronderuit moet zagen, of een Yoshimura met bochtenset erbij. Yoshimura met bochtenset is 100 euro duurder dan de Takkoni.

Wat voor aftermarket dempers hebben jullie eronder zitten? Wil een mooi geluidje, en wel een demper met e-keur :)
als de bochtenset rvs is zeker doen. vroeg of laat rotten de originele bochten weg :Y
 
wie zou voor mij even een paar foto`s willen maken van de bedrading in de buurt van de koplamp
ik heb zo juist een ronde koplamp gemonteerd op de suus van mijn vriendin alleen vind ik die draden een beetje vreemd zitten en zit er origineel ook een bescherm hoes over die stekkers onder het stuur ?

alvast bedankt
 
Ik ga denk ik maar voor de Takkoni. Maakt het uit waar ik die bestel, zijn er mensen met slechte ervaringen van een webshop bij het bestellen van die demper? Bij Takkoni.nl zijn er geen verzendkosten zag ik :o


wie zou voor mij even een paar foto`s willen maken van de bedrading in de buurt van de koplamp
ik heb zo juist een ronde koplamp gemonteerd op de suus van mijn vriendin alleen vind ik die draden een beetje vreemd zitten en zit er origineel ook een bescherm hoes over die stekkers onder het stuur ?

alvast bedankt

Moet even de accu van mn camera opladen, dan kan ik vanavond wel wat foto's daarvan maken voor je. Weet niet of het bij nieuwere modellen anders is, die van mij is van '90 :)
 
Zo vandaag een HELE grote beurt gedaan. Had met de GS 2 winters achter elkaar doorgereden dus het was weer eens tijd voor wat werk. :P
Eerst olie eruit / filter eruit en nieuwe erin. Luchtfiltertje vervangen.
Daarna maar eens begonnen met kleppen stellen. Bleek alleen helemaal niet nodig. 1 klep binnen spec en 3 net (0,01) er buiten. Ziet er nog netjes uit. :Y
133.jpg

Geen slijtage aan de nokken
134.jpg

Dan maar weer dicht met nieuwe pakking. Bougies vervangen. Mooi bruin, dus prima!
138.jpg

Bij het indraaien van de bougies valt me wat op: :N
140.jpg

Nader onderzoek leert dat er niets lek is, dus ik laat het maar even zo.
Dan het grootste werk. De ketting is echt versleten en dient vervangen te worden. Tevens wil ik alle lagers van de brug en link nalopen. Dat bleek geen overbodige luxe. Pekel was al aardig aan het "vreten" aan de lagers. Uiteindelijk alles uit elkaar, schoonmaken, nieuwe vet en dan weer in elkaar. Dat duurde dus de hele middag. Pfff, wat een werk. Eerst alle meuk verwijderen voordat je uberhaupt iets netjes uit elkaar kunt trekken. :(
Moraal van het verhaal; JAARLIJKS controleren.... :Y
Eind resultaat:
147.jpg

Meteen maar het koppelingsmechanisme helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt want daar zat natuurlijk ook 2 jaar zand en vet................... :9
Daarna het motorblok nog even goed schoon gemaakt.
145.jpg

146.jpg

Niet slecht voor 80.000km........ *O*
Poppetje gezien, kastje dicht.....
149.jpg

Na een grondige poetsbeurt om al mijn vette vingers weg te halen:
150.jpg

Is het eindelijk tijd voor een PILSJE *O* :+
Op naar de volgende 80.000km :]

Marc
 
Laatst bewerkt:
ziet er weer netjes uit
kun je zo`n spruitstuk ook gewoon los bestellen ik heb nou voor onze gs een andere demper + spruitstuk alleen dit ziet er niet super netjes meer uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan