Suzuki GS500 topic #22 - Opening the new season

Status
Niet open voor verdere reacties.

-Dré-

MF veteraan
6 jan 2004
12.474
8
Geneve
Welkom hier in het 22e deel van het GS-topic! :]
Lees hier alles over de GS500, inclusief tips & tricks!

full




:] GS-rijders :]

Antimute
Foto-QIGAJAQ4.jpg


Bart-92
Foto-AOMQMMM4.jpg


bioflap
Foto-4S4ZXUZF.jpg

Vorige eigenaar SeanRSV

BlackStripe
Foto-W6GN6JMV.jpg


Bouwput
Foto-TTJ36AXD.jpg


dB-tje
Foto-QDWWEZXZ.jpg

Modificaties:
- Aprilia RS125 voorvork
- Ducati Monster stuurkuip
- Koso DB-01R digitaal dashboard
- Takkoni demper
- Barracuda Street spiegels
- Kleine knipperlichten
- GSX-600F schokbreker
- GSX-600F 4.5" achterwiel
- Bridgestone BT090 (160 achter)

Djwesz11
Foto-EQ6MXRMI.jpg



Denniz1990
Foto-K4VJKA48.jpg


Dozo
Foto-8BG8CWSJ.jpg

Modificaties:
- Progressieve voorvering
- SBK-kroonplaat met SBK-stuur
- Kleine pinkers
- Kleine spiegels
- Zwarte valbeugels
- Streetfighter masker
- Yoshimura einddemper

-Dré-
Foto-IGCF4PTF.jpg

Modificaties:
-Zwitsers kentekenplaat :+
- GSX-600F schokbreker
- Progressieve voorvering
- Staalomvlochten remleiding voor en achter
- Blauwe tellerverlichting
- Puig kuipruitje

Z'n mooiweer-schatje:
Foto-6S6DBBCY.jpg


ebbz
Foto-RDO6UUXW.jpg


F2ride2001
Foto-J4RA8NFR.jpg


Floris500

Heleen
Foto-XLL6QMEF.jpg


Ibbeltje
Foto-D8XZ6YWQ.jpg


jversloot
Foto-4WHTLNNE.jpg


Kapiteinkoek
Foto-GIV3NGLY.jpg


killerp8
59sy9z.jpg


Larsonyt
Foto-GKO7DLWR.jpg



LedZeppelin
Foto-6LDQTY8A.jpg

Modificaties:
- Suzuki GSX-750F schokbreker
- Verlaagde clip-ons
- Nikko racing uitlaatsysteem

Lianne89
Foto-U8T48DYN.jpg


Marijn Dk
Foto-JHXW7E8U.jpg


Nephthys
Foto-QUHYVQHX.jpg


Patrick08
Foto-MIABZHA8.jpg


Modificaties:
- Breed stuur
- Toerenteller in/op tank
- Ingekorte, open uitlaat
- Polyester voorspatbord & verhoogd kontje
- Led verlichting
- Rode rimstriping
- K&N luchtfilter
- Dynojet kit

philip_c
Foto-DXVRPKGS.jpg


Phys
Foto-HFTGFAWO.jpg

Modificaties:
- R1 kont met ingebouwde LED knipperlichten
- Laser Deeptone #1 demper
- Goud recht Rental stuur
- Derbi Senda? koplamp

RascalGP
Foto550-LE8OF8GF.jpg

Modificaties:
- Cross-stuur
- Bugspoiler
- Seat cover

Rijkwessel
Modificaties:
- RS125 USD
- GSXR-1100 achterbrug
- GSXR-750 achterwiel
- CBR-600 rempomp
- RS125 remklauw met stalen remleiding
- GSX-600F schokbreker
- Arrow uitlaat
- RS125 zitje

roy131313
Foto-8CB867YV.jpg

Modificaties:
- Laser Hotcam demper

rubin
Foto-ZVFZZJ3X.jpg

Modificaties:
- Takkoni demper
- Wwitte velgenstripping
- Booster stuur
- Kleine pinkers

senaz1

SpainsNo1

Speedy33

stijnos
Foto-RNAYPDTD.jpg


Sushi500
Foto-NUGF63TT.jpg


teun94
[img height = 400] http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZB8DROYT.jpg [/img]

Modificaties::
Kuip verwijderd (was van oorsprong een challenge)
Leovince SBK demper

TimBreed
Foto-UFUUP8ZG.jpg


Tropic
Foto-3MNGHVZP.jpg


weerstandje
Foto-6OPZOY6A.jpg


Whouzz
Foto-6EBYYZFP.jpg






:] EX-GS-rijders :]

diekooi – Honda Africa Twin
Foto-SBWTC8IF.jpg


JVerdijk - Husqvarna SM510R
Foto-UYLVN4UT.jpg


Freaky-Guy - Honda VTR Firestorm
[img height = 400] http://www.mijnalbum.nl/Foto-WUFIZOFV.jpg [/img]

Kelvinvz

Prut_Potje - Suzuki SV650S
[img=500] http://www.mijnalbum.nl/Foto550-QUYTG88A.jpg[/img]

rikski

SeanRSV - Aprilia RSV Mille
Foto-OUKVV4TN.jpg


Tankiej – Suzuki SV650S
Foto-KFUDRDDV.jpg


Turbo Frits – Hyosung Comet 650
Foto-OQJQVFGW.jpg




Voorgaande delen


Blaattopics


Meeting


Links

GS-gerelateerde websites:

How-to’s:

Werkplaatshandboeken:


Tips & Tricks

  • Olie: halfsyntheet, 10W40
  • Banden: 2,25 bar voor, 2,5 bar achter (2,8 met duo). Bij BT45 voor 2,5 en 2,8 bar achter
  • Achtervering: Standaard op standje "4", "1" is het zachtst, "7" is het hardst. De meeste mensen die willen leren sturen op de GS en dat graag wat sportiever doen vinden standje "6" het prettigst, waaronder ondergetekende. Altijd zelf proberen natuurlijk. Als je het standaard bijgeleverde C-tool niet hebt, kun je met een grote schroevendraaier en wat lichtje tikjes met een hamer ook de vering bijstellen.
  • Tikken van het blok
    Bij de eerste blokken (tot ca. 1992) is de ruimte tussen de kop en de nokkenas zodanig klein dat, als het blok koud is, er fysiek contact is en kun je een tikkend geluid horen. Als het getik weg is, is het blok warm en kun je vol gas geven. Na aanhoudende kritiek van de internationale motorpers heeft Suzuki 1 mm meer ruimte gegeven en tikt het blok nooit. Een blok van na 1992 dat tikt heeft dus een probleem. Een blok van voor 1992 met een warm blok dat tikt heeft een probleem.
  • Oliepeil controleren voor de proefrit met een KOUD blok, is het peil te laag dan heeft de eigenaar er dus niet goed op gelet en kan je hem beter laten staan.
  • Uitlaatbouten vervangen door draadeinden en moeren
  • Borgpengaten uitboren ter voorkoming van vastzittende borgpennen


Projecten


Upgrades
Voor de GS500 zijn naast de standaard accessoires, zoals handvatten en andere knipperlichten, een aantal andere upgrades mogelijk. Hieronder een aantal mogelijkheden:

Optisch:
Wegligging:
[*]Voorvering/voorvork:
  • Progressieve voorveren
  • GSX-600F voorvork (stuurpen van T-stuk overzetten)
  • Aprilia RS125 voorvork (extra opvulbus tbv t-stuk; wielbussen; remklauw RS125 aanpassen: How-to made by Rijkwessel & dB-tje)
[*]Achtervering/-brug/-wiel:
  • Schokbreker (GSX-600F of GSX-750F)
  • Achterwiel GSX-600F (vrijwel zonder aanpassing)
  • Achterwiel Bandit 400 (tandielhouder en afstandsbussen overzetten)
  • Achterbrug GSX600F (vrijwel zonder aanpassing)
  • Achterbrug Bandit 400 (zonder aanpassing)
[*]Remmen
  • Staal omwonden remleidingen
Comfort:
  • Gel zadel
  • Ophoog of verlaag kits
  • Superbikestuur (risers met 1 bout benodigd, komen ipv de bouten in je sier kroonplaat)
Motorisch:
  • Uitlaatdemper (bijvoorbeeld Takkoni of Ixil)
  • Dynojet kits
Elektrisch:

Veel van dit soort onderdelen zijn op Ebay te vinden.

Onderhoud:
De GS is niet bekend om zijn roestwerendheid. Zowel van buiten als van binnen. Een behandeling met Tankcure om je tank te ontroesten indien nodig is geen overbodige luxe.




Op- en aanmerkingen zijn welkom :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga die motor niet kopen.. Staat in delft mij te ver weg om op te halen. Als je geïnteresseerd bent laat maar weten dan zoek ik t adres even op:)

Delft is ook te ver weg voor mij, en ik denk dat mijn moeder ontploft als ik een derde motor in de tuin zet. Vooral nu mijn broertje ook een crossbrommer gaat kopen :+
 
Hey Dre,


zou je voor mij deze in de op kunnen plaatsen?:
IMG-20130129-WA0003_zpsf3329c04.jpg

Mods:
Kuip verwijderd (was van oorsprong een challange)
Leovince sbk demper
Alvast bedankt,

Teun
 
Goeiemiddag, alweer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest..

Koppelingsdekselpakking is inmiddels al vervangen, maar ik ben iets te lomp geweest met het eraf halen dus nu lekt de keerring die in het deksel zit, heb ik weer wat te doen :)
 
Goeiemiddag, alweer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest..

Koppelingsdekselpakking is inmiddels al vervangen, maar ik ben iets te lomp geweest met het eraf halen dus nu lekt de keerring die in het deksel zit, heb ik weer wat te doen :)

Als je niks te doen hebt mag je wel even bij mij langskomen om de resterende plak van mijn motor af te halen waar de sticker zat *D
 
de laatste tijd weinig tijd gehad voor de GS.

ben nog op zoek naar een leuk stuurtje, dat cross stuurtje biedt geen ruimte om de nieuwe km teller op te monteren.

verder ligt alles nu klaar om naar de straler te brengen en ligt het blok open om de koppelingsplaten na te lopen,

de tijd begint nu weer een beetje te dringen en bij het minste zonnetje loop ik te balen dat hij uit elkaar ligt! :P
 
weet iemand toevallig hoe heet het blokje kan/mag worden op een hete zomerdagin de file? :)

Geen idee, maar ik heb hem op 110 graden gehad (meter rechtstreeks in de olie) toen ik met LMD ging race op het circuit.
Ik had niet het idee dat het blok er moeite mee had, maar als je dat elke dag doet, dan denk ik dat het wel te hoog is.

Op de openbare weg was ik niet boven de 100 graden uitgekomen, en draait gemiddeld op 85 graden.

Was deze meter

http://www.motozoom.nl/webshop/foto...1_12.jpg&SID=15869129&SToken=763641050BD3512E
 
Hoe peil jij je olie dan? gewoon die andere peilstok er even in dopen?


Geen idee, maar ik heb hem op 110 graden gehad (meter rechtstreeks in de olie) toen ik met LMD ging race op het circuit.
Ik had niet het idee dat het blok er moeite mee had, maar als je dat elke dag doet, dan denk ik dat het wel te hoog is.

Op de openbare weg was ik niet boven de 100 graden uitgekomen, en draait gemiddeld op 85 graden.

Was deze meter

http://www.motozoom.nl/webshop/foto...1_12.jpg&SID=15869129&SToken=763641050BD3512E
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan