Suzuki GS500 topic #24 - Waar wij vrolijk doortuffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net voorvork in elkaar gezet, gevuld met 15w en iets hoger niveau (aanrader van de motorzaak) morgen weer in de motor gooien en test rijden :D
 
Ik vind hem niet HEEL erg lekker lopen, maar komt misschien omdat hij koud is?

Wel een gaaf ding :)

Moet de kleppen nog stellen, vandaag alleen gesynchroniseerd. Was niet afdoende.
Komt goed :)

"En wellicht de stationairsproeiers even schoonmaken"
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen!

Even voorstellen! Ik ben Manuel, 24jaar en heb sinds een maandje of 3 nu een Suzuki GS500 E (25kw) uit "93. Ik heb bijna geen verstand van motoren maar wil toch de brommert een leuke look geven aangezien het nu niet veel is. Hier en daar wat schade door de vorige eigenaar (schuivertje) en deuk in de tank. Hij loopt verder goed zover ik weet. Aangezien ik student ben heb ik niet een groot budget maar wil er wel wat leuks van maken. Hebben jullie tips waar ik bijv. onderdelen kan halen (tank/kuipjes) ? Ik hoor t graag!
 
Hallo mensen!

Even voorstellen! Ik ben Manuel, 24jaar en heb sinds een maandje of 3 nu een Suzuki GS500 E (25kw) uit "93. Ik heb bijna geen verstand van motoren maar wil toch de brommert een leuke look geven aangezien het nu niet veel is. Hier en daar wat schade door de vorige eigenaar (schuivertje) en deuk in de tank. Hij loopt verder goed zover ik weet. Aangezien ik student ben heb ik niet een groot budget maar wil er wel wat leuks van maken. Hebben jullie tips waar ik bijv. onderdelen kan halen (tank/kuipjes) ? Ik hoor t graag!


BASSIEEEEEEEE !!!!!!! 8-)
 
_O- :}
Ik mag je nu al :P

Bassie is onze GS 500 man.
Hij heeft, zover ik weet, 1 hele GS 500
en HONDERDMILJOENMILJARD! GS 500 in onderdelen :P


Ah nice! Bassie is dus de man! Ik maar zoeken op google (vind bijna nix daar ;( ) ik heb nu een rijdend mwah mwah motortje met rode set met schade wil graag (if i haz money) zwart, tankje zijpaneeltjes bla bla. en andere lamp eigenlijk dus optisch veranderen. DUS stapje voor stapje zal ik waarschijnlijk dingetjes nodig hebben van bassie :)
 
klote zooi waarschijnlijk toch nog iets lek, zou dat kunnen komen doordat ik er iets meer olie in gedaan heb dan standaard (op aanraden van de motorzaak) en lekt het te veel er gewoon uit en is dan weer goed of kan ik weer uit elkaar halen?
 
Ik heb nog kapjes en een tank, wel in het paars... volgens mij niet jou kleur of wel?

welkom trouwens! *O*


Hee thx voor t warme welkom hier op t forum. En helaas en heb je gelijk paars niet echt mijn ding.
Moet dan namelijk ook gelijk een ander pak kopen(zit rood in). Het liefst zwart. :W ik ga pitte morgen weer 6uur beginnen. _O-
 
Wilde ik gister even kijken hoe de gs reed na het afstellen..
Blijf ik eerst met m'n pak (rits nog open) achter de deurknop hangen..... rits tussen jas en broek stuk :(
Dus ik vloeken enz. Maar uiteindelijk toch op de plof gestapt met een tochtend ruggetje, merk ik toch dat hij niet echt lekker loopt. Dus ik weer richting huis en wat denk je?! Net als voor het afstellen stopt ineens de rechter cilinder er weer mee :(.
Thuis aangekomen eerst weer even gevloekt, maar daarna wat na zitten denken, wat het nou toch kon zijn, ik dacht meteen weer aan de CDI, maar waarom zou dat ding nou stuk gaan, kortsluiting in de kabelboom, te warm, draadtbreuk misschien? Dus ik aan het werk, ik heb de hele motor zo'n beetje gedemonteerd en de hele kabelboom uit elkaar gevist, wat een werk 'n wat plakt die tape :P. Uiteindelijk was er natuurlijk niets met de kabels aan de hand. Toen ik de kabels aan het checken was dacht ik "goh laat ik eens bij de ontsteking kijken" dus ik het kapje er af draaien, valt er meteen een inbus boutje naar beneden... niet goed dus! 1 boutje waarmee de voetplaat vast zit was er helemaal uit gedraaid en de ander zat slechts nog een paar slagen vast waardoor de ontsteking alle kanten op kon bewegen.
Inmiddels is alles weer netjes ingetaped en de motor weer helemaal in elkaar gezet, getest en ja hoor lopen als een tiet!
We gaan voor de zekerheid nog even een extra run doen op de testbank komende week om te checken of alles nu echt goed is, de losse plaat heeft namelijk vrijwel zeker ook een negatieve invloed gehad bij het afstellen. Maar dan zijn we weer klaar :)
Nou ja klaar, m'n pak is nog steeds stuk :(

Hier nog even een sfeer foto:
E957D41F-98A7-44F6-B2AF-789A64BB02D0_zpsag4soqqa.jpg
 
Laatst bewerkt:
klote zooi waarschijnlijk toch nog iets lek, zou dat kunnen komen doordat ik er iets meer olie in gedaan heb dan standaard (op aanraden van de motorzaak) en lekt het te veel er gewoon uit en is dan weer goed of kan ik weer uit elkaar halen?

Ik zou er zelf nooit meer olie ingooien dan de fabriek voorschrijft. Voor zover ik weet moet je de hoeveelheid olie zelfs vrij nauwkeurig afmeten, maar de GS500 kan een uitzondering zijn.

Het risico met te veel olie in de vork is dat hij de olie langs de keerringen gaat persen. Ik denk dat de keerringen daar niet tegen kunnen, je perst met tig bar olie tegen de keerring terwijl de keerring waarschijnlijk maar een paar mililbar tegen kan houden.

De juiste remedie voor een te slap dempende vork is (zoals bassie al schreef) dikkere olie er in knikkeren. Ik heb echter ook mijn bedenkingen bij deze remedie, een stugger verende vork is niet per definitie een beter sturende vork.

Toch, een heel groot deel van het sturen (vooral bij gewone op-de-weg-rijdende bestuurders) zit tussen de oren. Waar de ene coureur helemaal wild is van het sturen van een Ducati kan de andere coureur met dezelfde fiets geen deuk in een pakje boter rijden.

Kortom: proberen met kleine stapjes tegelijk. Eerst SEA 10 olie, dan half 10, half 15 (van hetzelfde merk), dan 15.... totdat jij denkt: dat is hem.
 
Ah nice! Bassie is dus de man! Ik maar zoeken op google (vind bijna nix daar ;( ) ik heb nu een rijdend mwah mwah motortje met rode set met schade wil graag (if i haz money) zwart, tankje zijpaneeltjes bla bla. en andere lamp eigenlijk dus optisch veranderen. DUS stapje voor stapje zal ik waarschijnlijk dingetjes nodig hebben van bassie :)

Geniaal om dit te lezen ;)

Ik heb momenteel 6 GSjes staan en een schuur vol onderdelen.

Als je ooit iets zoekt hoor ik het graag
 
Geniaal om dit te lezen ;)

Ik heb momenteel 6 GSjes staan en een schuur vol onderdelen.

Als je ooit iets zoekt hoor ik het graag


Kan je als je tijd hebt voor een paar zwarte kapjes en tank een prijslijstje maken? En evt als je nog een tip hebt voor een beter geluid van een standaard uitlaatje?

:) je mag me een pm sturen xD
 
Laatst bewerkt:
Je email zo achterlaten op een forum is meestal geen goed idee. MSN adressen krijgen standaard al spam, als je je adres zo openlijk ergens neerzet krijg je nog 10x zoveel.
 
Kan je als je tijd hebt voor een paar zwarte kapjes en tank een prijslijstje maken? En evt als je nog een tip hebt voor een beter geluid van een standaard uitlaatje?

:) je mag me een pm sturen xD

Als je op marktplaats zoekt naar: gs500 tank, dan kom je bij mijn advertenties.
 
Ohjee wat heb ik nou weer aan de hand :(
Zal straks een filmpje plaatsen.
toerenteller even open gemaakt om bij het lampje te komen.
teller "danste" een klein beetje dus wat olie in de kabel laten lopen,beetje vet in het schroefdraad en in de opening een mini pufje silicone spray.
Alles weer in elkaar en nou reageerde de teller extreem vertraagd ?

Heb ik weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan