Suzuki GS500 topic #24 - Waar wij vrolijk doortuffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste GS rijders,
Ik wil graag mijn motorblokje na groot onderhoud weer in het frame hangen.
Tot dusver zijn mijn pogingen niet succesvol...
Ik heb het kleppendeksel verwijderd om iets meer ruimte te krijgen.
Daarnaast zou ik het blok iets moeten liften zodat de linker zijden boven het frame komt.
Maar dan past het weer niet aan de bovenkant.

Wie heeft er brilliante ideeen?

Groet,
Thijs
 
Ik denk: Ik doet effe un beurtie. De teller staat op 77.000 en bij 78.000 heeft hij een beurtje nodig. Maar hij lekt nogal dus waarom niet nu, vlak voor het zomerseizoen.

Mijn bromtuf lekt de laatste tijd een beetje olie. Rechts en links af en toe een druppel, waardoor in de motorparkeerplaats van mijn werk te zien is waar ik parkeer. Rechts lekt de plakpakking van het koppelingsdeksel, links waarschijnlijk het keerringetje van de koppeling. Dan gelijk maar verse olie nodig en ook eventjes de ketting spannen, die hangt er wat slapjes bij de laatste tijd.

Rechterdeksel er af, flink gevloekt op die vastgeplakte pakking. Toen links het dekseltje er af en graven in bijna 50.000 km modder van een ketting. Voortandwiel los zodat ik bij het beruchte keerringetje kan.
En op dat moment werd duidelijk dat ik te weinig besteld had....

Zie het plaatje.

[afbeelding]

Heb je die keerring er al uit? Die zit waarschijnlijk muurvast, ik heb een dikke schroevendraaier waar op het einde een hoek van 90 graden zit. Die in dat gat gestopt en erachter gehaakt. Brommer op dn standaart, voeten tegen het frame op mn reet zittend en dan nog moest ik flink eraan jassen om dat tyfusding eruit te krijgen.
 
Ik denk: Ik doet effe un beurtie. De teller staat op 77.000 en bij 78.000 heeft hij een beurtje nodig. Maar hij lekt nogal dus waarom niet nu, vlak voor het zomerseizoen.

Mijn bromtuf lekt de laatste tijd een beetje olie. Rechts en links af en toe een druppel, waardoor in de motorparkeerplaats van mijn werk te zien is waar ik parkeer. Rechts lekt de plakpakking van het koppelingsdeksel, links waarschijnlijk het keerringetje van de koppeling. Dan gelijk maar verse olie nodig en ook eventjes de ketting spannen, die hangt er wat slapjes bij de laatste tijd.

Rechterdeksel er af, flink gevloekt op die vastgeplakte pakking. Toen links het dekseltje er af en graven in bijna 50.000 km modder van een ketting. Voortandwiel los zodat ik bij het beruchte keerringetje kan.
En op dat moment werd duidelijk dat ik te weinig besteld had....

Zie het plaatje.

AUW :+

Succes met je ketting vervangen :W

Moet nog steeds mijn motorblok opbouwen. Staat al heel de tijd klaar compleet met nieuwe onderdelen. Alleen nog in elkaar zetten........

Heb wel een SV650 gerepareerd met krukas schade ondertussen *O*

Marc
 
Beste GS rijders,
Ik wil graag mijn motorblokje na groot onderhoud weer in het frame hangen.
Tot dusver zijn mijn pogingen niet succesvol...
Ik heb het kleppendeksel verwijderd om iets meer ruimte te krijgen.
Daarnaast zou ik het blok iets moeten liften zodat de linker zijden boven het frame komt.
Maar dan past het weer niet aan de bovenkant.

Wie heeft er brilliante ideeen?

Groet,
Thijs

Ik doe dit regelmatig en doe dit dan met iemand erbij. Klepdeksel en dynamodeksel kunnen gewoon blijven zitten. Eigenlijk heb je best veel ruimte dus het is niet zo dat je speciale bewegingen moet maken.

Ik kan je mijn bewegingen wel uit proberen te leggen, maar dat is niet te doen. Een beetje schuin en al draaiend terug plaatsen :+
 
Beste MF'ers,

Al enige tijd lees ik mee in het GS500 topic, aangezien ik zelf ook een GS500 heb.
Nu ben ik van plan deze zomer met de motor naar de Noordkaap te rijden, en heb ik helaas een andere, zwaardere motor nodig.

De huidige GS500 staat dus te koop. Hij komt uit 1990 en heeft 34000 kilometer op de teller. Start altijd, al is het soms met de choke aan. Tevens zijn alle filters begin dit jaar vervangen en de voorband is nog geen 500 kilometer jong ( bonnetjes aanwezig).

Het zou leuk zijn als deze motor bij een liefhebber terecht komt, daarom zet ik hem eerst hier op het forum.. Mocht je interesse hebben, hoor ik het graag. Alles aan de motor is nog origineel.

Foto's kan ik je mailen, ziet er nog super goed uit. Het is een zwart/zilveren motor.

Groet David
 
Heb je die keerring er al uit? Die zit waarschijnlijk muurvast, ik heb een dikke schroevendraaier waar op het einde een hoek van 90 graden zit. Die in dat gat gestopt en erachter gehaakt. Brommer op dn standaart, voeten tegen het frame op mn reet zittend en dan nog moest ik flink eraan jassen om dat tyfusding eruit te krijgen.
Dat viel reuze mee. Klein imbussleuteltje er in geschoven en als een soort breekijzer zo er uit gedrukt. De truc van een klein gaatje boren en een parkertje er in draaien had ook gewerkt, maar het staal in de keerring is knetterhard en ik wist niet wat er direct achter de keerring zit.

Het schoonmaken was veel meer werk. De pakkingresten er af krabbelen was flink werk en het uitgraven van de modder rond het tandwiel was werkelijk een drama. Ik heb er meer dan een jampot vol met vette (letterlijk) bagger uitgeschept.

Ik heb net een nieuw kettingsetje besteld. Als die binnen is, kan de boel weer dicht en kan ik de carburateurs reinigen (de luie manier, met spray). En ik zal ook weer eens de klepspeling controleren. Ik ga ook nog het vacuüm opmeten voor het synchroniseren. Maar hij loopt zo netjes, dat kan er nooit ver naast zitten.

De pakking en keerring moet schelen in het olieverbruik, de laatste tijd moest ik af en toe bijvullen. Zo veel dat ik de 6000 km maar net haalde met een bus van 4 liter.



Jammer genoeg heb ik op dit moment eigenlijk erg weinig tijd. Ik heb nog ergens wat koekblikken zwerven die ook aandacht nodig hebben en ook mijn andere bromtuf (de K75) heeft een beurtje nodig. Daarnaast ben ik voor het werk pas begonnen aan een nieuwe opdracht en mijn badkamertje valt ook van ellende uit elkaar.

Ik moet eens met mijn baas gaan praten; ik heb het zo druk, ik heb helemaal geen tijd om te werken.
 
Beste MF'ers,

Al enige tijd lees ik mee in het GS500 topic, aangezien ik zelf ook een GS500 heb.
Nu ben ik van plan deze zomer met de motor naar de Noordkaap te rijden, en heb ik helaas een andere, zwaardere motor nodig.

De huidige GS500 staat dus te koop. Hij komt uit 1990 en heeft 34000 kilometer op de teller. Start altijd, al is het soms met de choke aan. Tevens zijn alle filters begin dit jaar vervangen en de voorband is nog geen 500 kilometer jong ( bonnetjes aanwezig).

Het zou leuk zijn als deze motor bij een liefhebber terecht komt, daarom zet ik hem eerst hier op het forum.. Mocht je interesse hebben, hoor ik het graag. Alles aan de motor is nog origineel.

Foto's kan ik je mailen, ziet er nog super goed uit. Het is een zwart/zilveren motor.

Groet David

In wat voor opzicht is de GS nu niet zwaar genoeg :X
Als je hem zwaarder wil maken, dan doe je als diekooi, bagage overal erop slingeren, en TADA!! hij is zwaarder.
Qua kracht is dat ding sterk zat, en dat blok is zo goed als onverwoestbaar.

Ik zou juist liever WEL met een GS gaan, weet je zeker dat je terug komt.


Dus dat de GS niet zwaar genoeg is, is gewoon bullshit.
Je kunt beter eerlijk zijn waarom je de GS wil verkopen.
 
Prut_Potje: De Suzuki GS500 verkoop ik omdat ik het meer een licht naked motortje vind voor korte afstanden. Op de snelweg langere tijd 130 rijden is gewoon niet fijn naar mijn mening. Je zit constant vol in de wind, en de motor is ook een beetje nerveus en schommelig bij hoge snelheden.

Een tourmotor met volle kuip lijkt mij fijner voor een lange reis als de Noordkaap. Dit is dan ook de reden dat de GS500 in de verkoop gaat.
 
Prut_Potje: De Suzuki GS500 verkoop ik omdat ik het meer een licht naked motortje vind voor korte afstanden. Op de snelweg langere tijd 130 rijden is gewoon niet fijn naar mijn mening. Je zit constant vol in de wind, en de motor is ook een beetje nerveus en schommelig bij hoge snelheden.

Een tourmotor met volle kuip lijkt mij fijner voor een lange reis als de Noordkaap. Dit is dan ook de reden dat de GS500 in de verkoop gaat.
wat is je langste afstand op een dag en hoe vaak komt het voor?

naked rijden moet je een beetje trainen. als je dat doet rij je zomaar 2000km weg :}
 
Laatst bewerkt:
@diekooi : In de zomervakantie is de planning ongeveer 10.000 KM in 4 weken. De GS500 vind ik daar echter niet comfortabel genoeg voor :) Er is niks mis met de motor !
 
Dat viel reuze mee. Klein imbussleuteltje er in geschoven en als een soort breekijzer zo er uit gedrukt. De truc van een klein gaatje boren en een parkertje er in draaien had ook gewerkt, maar het staal in de keerring is knetterhard en ik wist niet wat er direct achter de keerring zit.

Het schoonmaken was veel meer werk. De pakkingresten er af krabbelen was flink werk en het uitgraven van de modder rond het tandwiel was werkelijk een drama. Ik heb er meer dan een jampot vol met vette (letterlijk) bagger uitgeschept.

Ik heb net een nieuw kettingsetje besteld. Als die binnen is, kan de boel weer dicht en kan ik de carburateurs reinigen (de luie manier, met spray). En ik zal ook weer eens de klepspeling controleren. Ik ga ook nog het vacuüm opmeten voor het synchroniseren. Maar hij loopt zo netjes, dat kan er nooit ver naast zitten.

De pakking en keerring moet schelen in het olieverbruik, de laatste tijd moest ik af en toe bijvullen. Zo veel dat ik de 6000 km maar net haalde met een bus van 4 liter.



Jammer genoeg heb ik op dit moment eigenlijk erg weinig tijd. Ik heb nog ergens wat koekblikken zwerven die ook aandacht nodig hebben en ook mijn andere bromtuf (de K75) heeft een beurtje nodig. Daarnaast ben ik voor het werk pas begonnen aan een nieuwe opdracht en mijn badkamertje valt ook van ellende uit elkaar.

Ik moet eens met mijn baas gaan praten; ik heb het zo druk, ik heb helemaal geen tijd om te werken.


Pak je voordeel ;)
Nieuwe DID ketting set voor 96,-
kettingset Suzuki GS500E 1988-1993

Lees niet goed,jij hebt hem al besteld zie ik nu,nou voor andere die nog een nieuwe set zoeken.

Mijn ketting set moet eigenlijk ook,net als mijn achterband.
Ik wacht nog even 2 maandjes en dan doe ik het gelijk in 1 keer.

Die ketting vervangen bij de GS,doen jullie allemaal de hele achterbrug lossen of splitten jullie de ketting even?
 
Laatst bewerkt:
@diekooi : In de zomervakantie is de planning ongeveer 10.000 KM in 4 weken. De GS500 vind ik daar echter niet comfortabel genoeg voor :) Er is niks mis met de motor !
comfort? 6250km in een week :+

maar op welke punten denk jij meer comfoor te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
comfort? 6250km in een week :+

maar op welke punten denk jij meer komfoor te krijgen?
Er zijn motoren die meer geschikt zijn als kilometervreter.

Ik rij met regelmaat op een GS500 en een K75RT.

De K75RT is een lompe dweil op een smal, bochtig dijkweggetje, maar met stortregen op de snelweg kan je gewoon 130+ blijven doorpruttellen. Dat je jezelf afvraagt waarom er zo veel van die ingeblikten met de ruitenwissers op standje hypernerveus rondrijden, zeg maar.
De GS500 is meer een motor om op een zonnige zondagmiddag lekker over een dijkje te rijden.
Begrijp me niet verkeerd, de GS500 rijdt best fijn, ook die 2 keer 70 km snelweg die ik dagelijks rij zijn goed te doen. Maar als we het over "meer geschikt" hebben.....

Ik kan mij daarom de keuze van Davidgs500 wel voorstellen. Met regenachtig weer met harde wind sta jij ook liever in een bushokje dan midden op een open weiland.
En een toerfiets is gewoon een rijdend bushokje.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn motoren die meer geschikt zijn als kilometervreter.

Ik rij met regelmaat op een GS500 en een K75RT.

De K75RT is een lompe dweil op een smal, bochtig dijkweggetje, maar met stortregen op de snelweg kan je gewoon 130+ blijven doorpruttellen. Dat je jezelf afvraagt waarom er zo veel van die ingeblikten met de ruitenwissers op standje hypernerveus rondrijden, zeg maar.
De GS500 is meer een motor om op een zonnige zondagmiddag lekker over een dijkje te rijden.
Begrijp me niet verkeerd, de GS500 rijdt best fijn, ook die 2 keer 70 km snelweg die ik dagelijks rij zijn goed te doen. Maar als we het over "meer geschikt" hebben.....

Ik kan mij daarom de keuze van Davidgs500 wel voorstellen. Met regenachtig weer met harde wind sta jij ook liever in een bushokje dan midden op een open weiland.
En een toerfiets is gewoon een rijdend bushokje.
een knappe tourfiets ja. maar de meesten stappen over op van die net niet fietsen :+
 
Iemand interesse in een Suzuki Tanktas?
2HXNv9S.jpg

QoGoO9v.jpg


Past perfect op een GS-tank.

Oh ik heb ook nog een oliefilter en luchtfilter over.
 
Prut_Potje: De Suzuki GS500 verkoop ik omdat ik het meer een licht naked motortje vind voor korte afstanden. Op de snelweg langere tijd 130 rijden is gewoon niet fijn naar mijn mening. Je zit constant vol in de wind, en de motor is ook een beetje nerveus en schommelig bij hoge snelheden.

Een tourmotor met volle kuip lijkt mij fijner voor een lange reis als de Noordkaap. Dit is dan ook de reden dat de GS500 in de verkoop gaat.

Dat zijn redenen waar ik in kan komen :)
Maar dat de GS niet zwaar genoeg is... :P
De GS is qua windbescherming inderdaad niet super.
 
De K75RT is een lompe dweil op een smal, bochtig dijkweggetje, maar met stortregen op de snelweg kan je gewoon 130+ blijven doorpruttellen.

Heb ik geen last van, al wordt 130+ met wind tegen toch moeilijk op mijn 25kw fiets :+
 
Een snelle vraag, en ik hoop op een snel antwoord :)

bij mijn GSXR kan ik hem op de zij standaard zetten, blokjes onder het achterwiel zodat die een stuk schuiner staat en dan mijn koppeling deksel eraf halen. Dit zodat er geen olie uit stroomt. (door de schuinere hoek zit het aan de andere kant van het blok).

Iemand dit bij een GS500 wel is gedaan, of moet ik echt de olie aftappen???

Met een ja ben ik gered en kan ik maandag misschien toch nog langs de file's rijden (NSS TOP)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan