Suzuki GS500 topic #25 - Waar we doorknallen met die handel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Standaard lichten. Wat kan ik checken aan de klingelateur? Dat is toch één van die 2 zwarte doosjes die aan de zijkant hangt? Is dat de middenste of het doosje het meest naar de voorkant van de motor toe?
EDIT: Net nog eens gecheckt, het pinkerdoosje eraf gedaan terug ingespoten met contactspray (de contacten, stekker en aan het doosje). Pinkers zijn aangesloten. Alle stekkers zijn aangesloten ...
 
Laatst bewerkt:
Standaard lichten. Wat kan ik checken aan de klingelateur? Dat is toch één van die 2 zwarte doosjes die aan de zijkant hangt? Is dat de middenste of het doosje het meest naar de voorkant van de motor toe?
EDIT: Net nog eens gecheckt, het pinkerdoosje eraf gedaan terug ingespoten met contactspray (de contacten, stekker en aan het doosje). Pinkers zijn aangesloten. Alle stekkers zijn aangesloten ...

Hij gaat vaak raar doen, als je de kabels naar de knipperlichten verkeerd om hebt aangesloten. Aarde op de verkeerde en positief op de verkeerde, dat hoeft maar bij een knipperlicht fout te zijn en ze doen vervolgens allemaal raar.
 
Probleem van mijn knipper lichten was inderdaad dat de aansluitingen achteraan uit elkaar geschoten waren.
Ben momenteel bezig met draadtappen. 1 gat ben ik redelijk goed draad aan het maken, het andere gat is verloren moeite denk ik, scheef geboord en het gat is niet mooi 5 mm meer. 3 bouten voldoende of gaat die 4 het echt doen? :s
 
Probleem van mijn knipper lichten was inderdaad dat de aansluitingen achteraan uit elkaar geschoten waren.
Ben momenteel bezig met draadtappen. 1 gat ben ik redelijk goed draad aan het maken, het andere gat is verloren moeite denk ik, scheef geboord en het gat is niet mooi 5 mm meer. 3 bouten voldoende of gaat die 4 het echt doen? :s

Dan moet je m7 tappen, anders heb je niet genoeg vlees voor je bout. Betekend dus dat je uiteindelijk 2x m8 1x m6 en 1x m7 erin hebt zitten :+

Maak ff paar foto's dan kan ik miss nog iets zinnigs roepen.
 
Laatst bewerkt:
M7 erin tappen? Ik kan proberen maar ik weet niet of het gaat werken. Hier de foto van het slecht uitgeboorde gat:
IMG_0380.JPG


IMG_0381.JPG


Op de foto ziet het er wel heel erg scheef uit, maar dat is het in het echt ook wel redelijk.
Nog boren gaat het denk ik enkel erger maken. Recht boren, druk uitoefenen terwijl dat blok nog in het kader hangt is heel moeilijk. Het eerste gat heb ik wel vrijwel perfect geboord en daar ben ik nu een goede tap in aan het zetten!
 
M7 erin tappen? Ik kan proberen maar ik weet niet of het gaat werken. Hier de foto van het slecht uitgeboorde gat:
[afbeelding]

[afbeelding]

Op de foto ziet het er wel heel erg scheef uit, maar dat is het in het echt ook wel redelijk.
Nog boren gaat het denk ik enkel erger maken. Recht boren, druk uitoefenen terwijl dat blok nog in het kader hangt is heel moeilijk. Het eerste gat heb ik wel vrijwel perfect geboord en daar ben ik nu een goede tap in aan het zetten!

Dat is niet echt recht inderdaad. En ziet er ook niet rond uit, meer ovaal. Dan gaat tappen ook niet lukken.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, foutje gemaakt. Scheef geboord, proberen nog te corrigeren maar dan krijg je zulke taferelen. Met 3 bouten zal het ook wel houden zeker? of niet? ;)
 
Klopt, foutje gemaakt. Scheef geboord, proberen nog te corrigeren maar dan krijg je zulke taferelen. Met 3 bouten zal het ook wel houden zeker? of niet? ;)

Houden: ja.

Niet lekken: misschien.

;)

En ik had het je nog wel vijf keer gezegd :D recht boren!!! :+ -O-

Ik weet niet of dit een mogelijkheid is: om het gat weer vol te stoppen met kneedbaar metaal ofzo. En volgende keer wel recht boren? Weet niet of dat gaat werken, maar echt betere oplossingen kan ik zo ook niet bedenken.
 
Laatst bewerkt:
Houden: ja.

Niet lekken: misschien.

;)

En ik had het je nog wel vijf keer gezegd :D recht boren!!! :+ -O-

Ja ik weet het, het was een moeilijke operatie. Had zoveel stress om fout te boren, maar goed heb er al 1'tje kunnen redden. Misschien proberen nog iets te tappen in dat gat maar twijfel dat er iets goed uitkomt. En hoezo lekken dan? Je kan toch ook zonder uitlaat rijden :+ :+
 
Ja ik weet het, het was een moeilijke operatie. Had zoveel stress om fout te boren, maar goed heb er al 1'tje kunnen redden. Misschien proberen nog iets te tappen in dat gat maar twijfel dat er iets goed uitkomt. En hoezo lekken dan? Je kan toch ook zonder uitlaat rijden :+ :+

Ik weet niet of dit een mogelijkheid is: om het gat weer vol te stoppen met kneedbaar metaal ofzo. En volgende keer wel recht boren? Weet niet of dat gaat werken, maar echt betere oplossingen kan ik zo ook niet bedenken.

En uiteindelijk heb je hier weer kennis en ervaring mee opgedaan. Gs500 blokken kosten toch geen drol als je goed zoekt.

Andere oplossing is: met een veel grotere boor opnieuw door het scheefgeboorde gat gaan, zodat je wel een rondje hebt, en dat je er tenminste draad in kan tappen. Zal dan wel weer een m8 zijn of zelfs een m9?? Dat de bout er scheef in zit boeit nog niet eens zo heel veel, als hij die flens maar aantrekt tegen de pakking.
 
Laatst bewerkt:
Ja het is een heel leerrijk project tot nu toe geweest. Ik ga de uitlaat er zo opgooien denk ik en dan zien we wel wat het geeft met wat geluk is er helemaal niets en anders horen jullie het wel.

Bedankt voor de hulp!!!
 
Jow mede GS rijders, vandaag een super vette shoot gehad op een oud bedrijven terrein in Groningen.
Ik ga hier snel foto's van plaatsen, hier vast één die ik tussendoor gemaakt heb met mijn mobieltje:

 
Ik weet niet of dit een mogelijkheid is: om het gat weer vol te stoppen met kneedbaar metaal ofzo. En volgende keer wel recht boren? Weet niet of dat gaat werken, maar echt betere oplossingen kan ik zo ook niet bedenken.

En uiteindelijk heb je hier weer kennis en ervaring mee opgedaan. Gs500 blokken kosten toch geen drol als je goed zoekt.

Andere oplossing is: met een veel grotere boor opnieuw door het scheefgeboorde gat gaan, zodat je wel een rondje hebt, en dat je er tenminste draad in kan tappen. Zal dan wel weer een m8 zijn of zelfs een m9?? Dat de bout er scheef in zit boeit nog niet eens zo heel veel, als hij die flens maar aantrekt tegen de pakking.
kneedbaar metaal kan als je de juiste hebt. bij mij was de mengverhouding niet perfect dus harde het niet uit na 3 dagen -O- zelf heb ik een gat dicht gesoldeerd _O- tapte wel lekker makkelijk
 
pfff momenteel heb ik het gehad met mijn uitlaat en zit hij met 2 bouten vast, we zien wel wat dat geeft.
Anders koop ik me wat vloeibaar metaal of pakkingen doe ik het zo...
 
Je zou misschien ook nog een draadeind op de oude bout kunnen lassen en dan de uitlaat met een moer vastzetten
 
Dat is misschien nog de meest goede oplossing, we zullen wel zien wat het allemaal geeft!
Ik heb tevens ook nog een rubberen voorremleiding te koop, omdat ik de mijne vervangen heb door een stalen. Als iemand interesse heeft, hij doet het nog perfect is. Leeftijd is wel onbekend, vertoont op het eerste zicht geen scheurtjes!
 
Oké mooi. Nu net shims gaan halen, bijna 13 euro per stuk. Dat was even slikken...

Is een normale prijs voor nieuwe originele suzuki shims. Ik betaal 5 eu voor 2de hands originele suzuki shims bij de plaatselijke motorzaak. De vorige keer hadden ze een maat niet 2de hands liggen en heb ik ook een tientje betaald. Lijkt veel maar zet je GS maar eens bij een garage neer voor een grote beurt dan zal je zien dat die shims meevallen :P
 
Oké, ik had dus problemen met haperen/stilvallen bij een tijdje rijden op hoge snelheid. Eerst dacht ik dat de reservestand dit probleem had opgelost maar dat is toch niet zo. Nu werkt de motor alleen probleemloos wanneer ik hem naar boven (PRI) zet.

Dat zal wel een nieuw kraantje worden denk ik? of zijn er andere mogelijkheden? de punten van het lijstje lijken voor de rest niet van toepassing.
 
Oké, ik had dus problemen met haperen/stilvallen bij een tijdje rijden op hoge snelheid. Eerst dacht ik dat de reservestand dit probleem had opgelost maar dat is toch niet zo. Nu werkt de motor alleen probleemloos wanneer ik hem naar boven (PRI) zet.

Dat zal wel een nieuw kraantje worden denk ik? of zijn er andere mogelijkheden? de punten van het lijstje lijken voor de rest niet van toepassing.

Yup nieuwe kraan.
 
Meneer koek, u zou het nieuwe topic regelen hé?
 
Laatst bewerkt:
nog ruim 100 berichten om iemand die taak in zijn schoenen te schuiven :+ of we worden opstandig :+
 
Iemand een suggestie waar ik dat kraantje kan kopen? marktplaats weet je nooit zeker of hij niet het zelfde probleem heeft en japparts verkoopt hem voor €55, beetje duur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan