Suzuki GS500 Topic #26 - Een betere is nog niet uitgevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik was er gisteren inderdaad ja vanaf 08:30 en dan s'middag's nog een keertje voor een fles olie.
Toen stonden er een aantal motoren, maar geen GS500 van jou.
 
Tijdens het ruimen nog twee GS500 onderdelen gevonden.

1. 4 shims tbv kleppen stellen maten staan er niet duidelijk op. Micro meter is kwijt |( zouden rond de 2,50 moeten zijn dacht ik
Ik heb geen gs meer dus moet er van 10 euro inclusief verzenden. voor de sleutelaar altijd handig toch ?
full
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast nog een set gasschuiven en inlaatrubbers voor gs500 25kw ooit verwijderd toen ik zonder 25 kw mocht rijden (jaja oud rijbewijs nog)

kan ik hier iemand voor weinig nog een plezier mee doen ?
full
 
Update

Léon bied aan om er naar te kijken en ook kosteloos eventuele begrenzing eruit te halen. Kan aan een begrenzing of membraantje liggen. Hopelijk snel opgelost dus *O*
 
Maar dan moet je wel zelf naar Tholen komen denk ik zo :P. Garantie is garantie.

Je kan denk ik wel blijven wachten, maar dan heb je kans dat je wel een aantal uur moet wachten hoor. Moest gisteren ook ongeveer een uur wachten, maar die tijd is echt zo voorbij. Je kan eventueel nog een terras pakken op een aantal km afstand lopen.

Hij heeft denk ik zelfs mijn MF kentekenplaat sticker niet gezien :P
 
Laatst bewerkt:
Ja, moet wel lukken. Ik kan evt met het openbaar vervoer terug, is geen ramp. ;) Bedankt voor de hulp! Zo'n GS rijdt nog best lekker :9 *D

*YourSong moet ook nog even een MF sticker regelen*
 
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een gs500.
Ik kwam de volgende tegen: Suzuki Motor kopen? Motorfiets occasions van Suzuki te koop

Wat kunnen deze problemen veroorzaken? Zoals genoemd de gaskabel, of erger?
Heb gisteren nog zitten lachen om deze advertentie met mijn broer. Verspil je tijd daar maar niet aan ;)

Zal nog even wat dingen opnoemen waarom je hem niet moet kopen:

-Kmstand 81.000. Kan nog goed zijn maar niet iedereen gaat er zoals f2ride mee om. En zo bulletproof zijn die blokken niet dus ik zou er een nemen met een lagere kmstand.
-Originele kappen zijn verzaagd, stickers eraf en mogelijk overgespoten. En er missen delen van de set (blijkbaar is het dan een sportieve set)
-De achterbrug is verroest.
-Kentekenplaatnummer is niet zichtbaar (meestal willen ze dan dat je iets niet ziet) zoals kort eigenaarschap, of veel eigenaren gehad, lesmotor, wok, etc.
-Er hangen een hoop slangen aan de linkerkant van het blok die daar niet horen te hangen
-Algehele staat is beun
-"De motor heb ik vorig jaar tijdens mijn rijlessen gekocht als projectmotor." Dit betekend dat het een crackding was en met beunskills lopend is gemaakt.
-"Nu ben ik sneller geslaagd dan verwacht en heb daarna een andere motor gekocht." Dit betekend dat er nog een hoop dingen niet goed zijn, en dat hij dat niet meer goed krijgt. Daarom maar iemand anders opzadelen met de problemen.
-"Wegens tijdgebrek en geen zin meer in het sleutelen staat deze motor nu te koop." Ah hij is toch eerlijk :+
"Verder rijdt de motor bij constant gas schokkend, hij houdt daarbij kort in." Dat is absoluut niet de gaskabel. Waarschijnlijk vacuumlek, afstelling carbs of iets ergers. Dit kost veel tijd om te repareren vooral als je zelf nog niet zoveel verstand van hebt.
 
Laatst bewerkt:
"Met sportkappen". Wat? :') De hele advertentie klinkt alsof hij het opgegeven heeft en er snel vanaf wil. Die GS ziet er heel erg beun-de-haas uit... Waarom zou hij alles vervangen en er veel moeite in stoppen maar niet even de gaskabel vervangen als het hem daar daadwerkelijk aan zou liggen...
 
Duidelijk dus haha! Ben zelf niet vies van een beetje sleutelen, maar een half verbeunde motor... meeh.
Dan maar even verder kijken.
 
Duidelijk dus haha! Ben zelf niet vies van een beetje sleutelen, maar een half verbeunde motor... meeh.
Dan maar even verder kijken.

Tip: zoek niet alleen via marktplaats/speurders maar google naar lokale motordealertjes. Zo heb ik mijn motor ook gevonden. stond nooit op marktplaats maar is wel een heerlijk motortje voor 1250 eu (39k km)
 
Rustig aan het ploffen op de snelweg, plots geen aandrijving meer... En toen was die van mij helemaal buiten werking :( Probleem met de elektriek. Hoofdzekering is OK, andere zekeringen heb ik helaas niet kunnen vinden zo snel. Startmotor krijg ik wel rond door het startrelais door te verbinden. Geen lampjes gaan branden, dus hij krijgt totaal geen prik bij het dashboard. Ik kreeg 'm nog 1 keer heel kort aan de praat door de kabels wat te bewegen maar toen viel die weer snel uit. Daarna niet meer gelukt dus kon ook toeval zijn.

Als ik de sleutel erin, op ON heb ;) en het start relais doorverbind krijg ik geen vonken bij de bougies. Lijkt wel of de motor een halfzijdige verlamming heeft...

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een gs500.
Ik kwam de volgende tegen: Suzuki Motor kopen? Motorfiets occasions van Suzuki te koop

Wat kunnen deze problemen veroorzaken? Zoals genoemd de gaskabel, of erger?

Wellicht iets voor mij, die van hem rijdt tenminste :+
 
Laatst bewerkt:
Rustig aan het ploffen op de snelweg, plots geen aandrijving meer... En toen was die van mij helemaal buiten werking :( Probleem met de elektriek. Hoofdzekering is OK, andere zekeringen heb ik helaas niet kunnen vinden zo snel. Startmotor krijg ik wel rond door het startrelais door te verbinden. Geen lampjes gaan branden, dus hij krijgt totaal geen prik bij het dashboard. Ik kreeg 'm nog 1 keer heel kort aan de praat door de kabels wat te bewegen maar toen viel die weer snel uit. Daarna niet meer gelukt dus kon ook toeval zijn.

Als ik de sleutel erin, op ON heb ;) en het start relais doorverbind krijg ik geen vonken bij de bougies. Lijkt wel of de motor een halfzijdige verlamming heeft...

Dat soort klachten zijn altijd kut. Succes met de zoektocht!
 
Laatst bewerkt:
Tip: zoek niet alleen via marktplaats/speurders maar google naar lokale motordealertjes. Zo heb ik mijn motor ook gevonden. stond nooit op marktplaats maar is wel een heerlijk motortje voor 1250 eu (39k km)
Of nog beter: zoek op MF naar een nieuwe GS500. Ik heb over het algemeen veel betere ervaringen met mensen die het op een forum als MF verkopen, dan bij mensen die hun zooi op MP gooien.

Mijn GS komt er ook vandaan voor 600 euro, en ik moet eerlijk zeggen, beste keuze ooit ;).
 
Of nog beter: zoek op MF naar een nieuwe GS500. Ik heb over het algemeen veel betere ervaringen met mensen die het op een forum als MF verkopen, dan bij mensen die hun zooi op MP gooien.

Mijn GS komt er ook vandaan voor 600 euro, en ik moet eerlijk zeggen, beste keuze ooit ;).

Je moet bij iedereen goed opletten wat je koopt. Dealers, marktplaats, speurders motorshopper. Er zitten goede tussen en er zitten slechte tussen. Ik ben het met je eens dat de kans groter is dat je een liefhebbersmotor koopt waar goed voor gezorgd is hier op het forum.

Voorbeeldje is mijn laatste aankoop: een cbr f2 gekocht van een woonwagenkamp bewoner die m had overgekocht van een neef die de bak in moest :+ toch is het een prima motor en rijd ik er elke dag met meer plezier op dan met mijn r6 :]
 
Laatst bewerkt:
Rustig aan het ploffen op de snelweg, plots geen aandrijving meer... En toen was die van mij helemaal buiten werking :( Probleem met de elektriek. Hoofdzekering is OK, andere zekeringen heb ik helaas niet kunnen vinden zo snel. Startmotor krijg ik wel rond door het startrelais door te verbinden. Geen lampjes gaan branden, dus hij krijgt totaal geen prik bij het dashboard. Ik kreeg 'm nog 1 keer heel kort aan de praat door de kabels wat te bewegen maar toen viel die weer snel uit. Daarna niet meer gelukt dus kon ook toeval zijn.

Als ik de sleutel erin, op ON heb ;) en het start relais doorverbind krijg ik geen vonken bij de bougies. Lijkt wel of de motor een halfzijdige verlamming heeft...Wellicht iets voor mij, die van hem rijdt tenminste :+

Controleer de bekabeling, als de kabelboom niet goed hangt bij het balhoofd en tegen het frame aanloopt dan slijt deze door. Misschien is je contactslot gewoon stuk of de stekker vies.
 
Das wel bijzonder ja. Weet alleen niet wie er 4250 euro voor wil betalen, dan moet je wel echt een liefhebber zijn.

Kwam laatst een gsx-r tegen uit 1985 nog in de originele krat. Uiteraard had ik die wel willen hebben maar mijn portemonnee was het er niet mee eens. :+
 
Je moet bij iedereen goed opletten wat je koopt. Dealers, marktplaats, speurders motorshopper. Er zitten goede tussen en er zitten slechte tussen. Ik ben het met je eens dat de kans groter is dat je een liefhebbersmotor koopt waar goed voor gezorgd is hier op het forum.

Voorbeeldje is mijn laatste aankoop: een cbr f2 gekocht van een woonwagenkamp bewoner die m had overgekocht van een neef die de bak in moest :+ toch is het een prima motor en rijd ik er elke dag met meer plezier op dan met mijn r6 :]
Helemaal mee eens hoor. Maar ik ben het vooral beu dat mensen constant liegen over de staat van hun motor en elkaar proberen op te lichten. Als het niet veel soeps is, zeg het dan tenminste eerlijk. Ik vind het vervelend dat je bijna niemand in de auto- en motor(ver)koopwereld kan vertrouwen '(. En daarom liever fora, voor mijn gevoel zijn daar de verkopers een stuk minder achterbaks dan de rest van het land. En als er iets mis is met een motor, willen ze dat ook wel vertellen.
 
Toen ik destijds ( bijna 2 maanden geleden ) mijn brommer verkocht, is er duidelijk bij vermeld dat het blok kapot was ( eerlijk zijn ). Er zat een drijfstanglager tik in en 2 krukas lagers die waren uitgelopen ( 4 takt blok ).
Nooit wat meer gehoord van de nieuwe eigenaar, wat ik wel weet is dat toen het blokje is gereviseerd. Dit had ik zelfs ook al afgelopen jaar gedaan, maar de drijfstanglager/lagers liepen al weer uit na een maand ongeveer.
Oke, dat geeft natuurlijk een prachtig geluid, en met latere schade als gevolg als je ermee door rijdt ( zoals ik heb gedaan ). Vastloper op 3km afstand van huis.
Van Juli 2015 ( nieuw toen nog ) en duur genoeg eigenlijk.
20150604_123036_zpsad4yztuz.jpg


naar December 2015 met een beschadigde zuiger als gevolg van ermee doorrijden.
Nieuwe eigenaar heeft er zelf niks van gezegd, want kon precies horen wat het was ( ik ook duh )
AN2jBb1.jpg
 
Laatst bewerkt:

Ahh wel een leuk ding en natuurlijk uniek als je kijkt naar wat er verder nieuw te koop is in NL en omliggende landen. Super simpele techniek, eindeloos veel 2de hands onderdelen te krijgen en onverslijtbaar als je hem netjes onderhoudt. Ik zou hem graag willen hebben maar mijn portemonnee zegt nee :+
 
Hier hetzelfde. Was al fijn om een GS500 te vinden met maar 9424km op de teller. Inmiddels staat er al bijna 11,200km op de teller. Dus bijna 1800km erbij gereden in 2 maanden. Zal van de zomer alleen maar meer worden denk ik, en met name als ik naar Frankrijk ga rijden misschien. Effekes 3000km in 2 weken dan.

En zover ik nog weet verbruikt mijn GS500 zo goed als geen druppel olie.
Wel een fles gehaald afgelopen zaterdag, omdat ik schrok dat ie ineens op Minimum stond. Bleek later dat ik waarschijnlijk gewoon verkeerd olie gepeild heb.

En volgens mij is de dealer wel bekend met het snel in elkaar draaien van een GS500 blok met te laag olie pijl.
Hij verkoopt een GS500 met regelmaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat de productie ook weer eens naar het Europese vasteland wordt verplaatst. Dan komen ze hier ook weer nieuw bij de dealers te staan. Nu mogen alleen de Colombianen en omliggende landen ervan genieten voor een nieuwprijs van €4732. Nog niet zo heel lang geleden rolden ze nog van de band in Spanje.
 
@daandeurloo

Olie peilen met de peilstok los erop was het toch? Als je hem erin draait krijg je wat anders te zien :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan