MotorBaasje
Die hard MF'er
Weer even een update van mijn klusserij voor de geinteresseerden.
Na alles in elkaar gezet te hebben en een trechtertje peut op de benzineslang te hebben gezet startte de motor vrijwel gelijk! Hij liep echter niet zo lekker. Ploffende uitlaat en bij gas sloeg hij snel af. Met een beetje aanklooien bleef ie wel lopen en heb ik 'm op 1700 toeren geprobeerd te sychroniseren. Op een gegeven moment liep het toerental vanzelf nogal op en ik heb de indruk dat 1 cilinder er af en toe geen zin in had.
Dagje later startte hij weer gelijk en leek vrij stabiel, dus ik heb de tank gemonteerd voor een proefritje. Hij startte weer, maar bij een beetje gas had ie er geen zin in om op toeren te komen, met of zonder choke. Op een gegeven moment wilde hij helemaal niet meer, ook niet met de kraan op PRI stand. Uurtje laten staan, maar ook toen geen sjoege.
Dus maar weer alles losgehaald. Sowieso wil ik het luchtfilter toch vervangen maar ook nog eens de carburateur nalopen. Mengselschroef had ik nog niet aangezeten en ik wilde toch even weten op hoeveel slagen die waren ingesteld. Dat was niet gelijk, 6,5 vs 7,5 halve slag. Beide nu op 7 ingesteld en na vervangen luchtfilter gaan we voor de herkansing.
En dan het goede nieuws: Het raadsel met het microsproeiertje is opgelost!! Na een finale inspectie van de vlotters zag ik aan de zijkant bij eentje iets zitten en bij de ander niet. Het valt amper op omdat de vlotter zelf er voor zit. Dit moest wel het sproeiertje zijn en was ook zo. Fotootje voor het nageslacht, links zie je 'm zitten:
Die linkse zat vast en heb ik maar laten zitten. Wel even doorgeprikt met een staaldraadje, voor zover dat nodig was. De andere microsproeier teruggeplaatst, dus nu zijn ze weer identiek.
/EDIT: De functie van dit kanaaltje met sproeiertje is me trouwens niet duidelijk, dus wie het weet mag het weer zeggen.
Na alles in elkaar gezet te hebben en een trechtertje peut op de benzineslang te hebben gezet startte de motor vrijwel gelijk! Hij liep echter niet zo lekker. Ploffende uitlaat en bij gas sloeg hij snel af. Met een beetje aanklooien bleef ie wel lopen en heb ik 'm op 1700 toeren geprobeerd te sychroniseren. Op een gegeven moment liep het toerental vanzelf nogal op en ik heb de indruk dat 1 cilinder er af en toe geen zin in had.

Dagje later startte hij weer gelijk en leek vrij stabiel, dus ik heb de tank gemonteerd voor een proefritje. Hij startte weer, maar bij een beetje gas had ie er geen zin in om op toeren te komen, met of zonder choke. Op een gegeven moment wilde hij helemaal niet meer, ook niet met de kraan op PRI stand. Uurtje laten staan, maar ook toen geen sjoege.
Dus maar weer alles losgehaald. Sowieso wil ik het luchtfilter toch vervangen maar ook nog eens de carburateur nalopen. Mengselschroef had ik nog niet aangezeten en ik wilde toch even weten op hoeveel slagen die waren ingesteld. Dat was niet gelijk, 6,5 vs 7,5 halve slag. Beide nu op 7 ingesteld en na vervangen luchtfilter gaan we voor de herkansing.
En dan het goede nieuws: Het raadsel met het microsproeiertje is opgelost!! Na een finale inspectie van de vlotters zag ik aan de zijkant bij eentje iets zitten en bij de ander niet. Het valt amper op omdat de vlotter zelf er voor zit. Dit moest wel het sproeiertje zijn en was ook zo. Fotootje voor het nageslacht, links zie je 'm zitten:

Die linkse zat vast en heb ik maar laten zitten. Wel even doorgeprikt met een staaldraadje, voor zover dat nodig was. De andere microsproeier teruggeplaatst, dus nu zijn ze weer identiek.
/EDIT: De functie van dit kanaaltje met sproeiertje is me trouwens niet duidelijk, dus wie het weet mag het weer zeggen.
Laatst bewerkt: