Suzuki GS500 Topic #26 - Een betere is nog niet uitgevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

ik waag hier maar eens een gokje.

Heeft iemand nog een filtertje over dat ik je tank zit?

Na het lassen en bijbehorend vlamwerk is mijn filter niet meer in originele staat O-)

Wil mijn tank in de lente spuiten en wil dan meteen een heel filtertje monteren. *O*

Mvg Minipower
 
En zover ik nog weet verbruikt mijn GS500 zo goed als geen druppel olie.
Wel een fles gehaald afgelopen zaterdag, omdat ik schrok dat ie ineens op Minimum stond. Bleek later dat ik waarschijnlijk gewoon verkeerd olie gepeild heb.

Mijn GS500 (90k op de teller) verbruikt alleen olie als ik vol gas rij. Ik schat in dat na een goede 200 km volgas blazen het oliepeil wel zo'n beetje op minimum zal staan.
Als ik rustiger rij, verbruikt hij vrijwel niets.
 
Hallo,

ik waag hier maar eens een gokje.

Heeft iemand nog een filtertje over dat ik je tank zit?

Na het lassen en bijbehorend vlamwerk is mijn filter niet meer in originele staat O-)

Wil mijn tank in de lente spuiten en wil dan meteen een heel filtertje monteren. *O*

Mvg Minipower

Je kan het ook laten zitten en een los filtertje plaatsen tussen kraan en carbs. Die filteren rommel er beter uit dan dat ding in de tank.
 
Hallootjes,

Mijn allereerste motor is een GS500 geweest. Perfecte keuze geweest en nooit spijt van gehad. Tegenwoordig rijd ik een Street triple omdat ik natuurlijk wel wat vermogen miste.
Maar mijn vriendin heeft pas haar rijbewijs gehaald en met een A2 rijbewijs mag je niet meer dan 35KW rijden dus natuurlijk heb ik een GS500 voor haar gekocht. En het motortje stuur en rijd perfect en ze is er helemaal blij mee.

Maar nu komt het natuurlijk. De voorkeringen zijn lek. Nu heb ik precies hetzelfde ook gehad met mijn GS500 en toen heb ik er andere veren in gezet. Echter kan ik me niet meer herinneren welke dat geweest zijn. Het punt was toen dat ik niet heel veel geld had en toen niet progressieve veren erin heb gezet maar vervangen voor iets van een GSX veer ofzo. Ik kan me alleen niet meer voor me halen welke dit geweest zijn. Als ik zo rond zoek dan kosten progressieve veren meer dan 100e en vind ik dat een beetje overdreven gezien dat 1/5 van de motor zelf kost.
Ik heb echt lopen zoeken maar niet kunnen vinden welke veren er passen in een GS500 voorvork poot.

Dus ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, alvast bedankt
 
Je kan het ook laten zitten en een los filtertje plaatsen tussen kraan en carbs. Die filteren rommel er beter uit dan dat ding in de tank.

Dit lost het filteren op, maar mijn reserve begint nu ook erg laat aangezien ik wat van het plastic ding mis ;)
Hij is iets korter geworden zeg maar......
 
Hallootjes,

Mijn allereerste motor is een GS500 geweest. Perfecte keuze geweest en nooit spijt van gehad. Tegenwoordig rijd ik een Street triple omdat ik natuurlijk wel wat vermogen miste.
Maar mijn vriendin heeft pas haar rijbewijs gehaald en met een A2 rijbewijs mag je niet meer dan 35KW rijden dus natuurlijk heb ik een GS500 voor haar gekocht. En het motortje stuur en rijd perfect en ze is er helemaal blij mee.

Maar nu komt het natuurlijk. De voorkeringen zijn lek. Nu heb ik precies hetzelfde ook gehad met mijn GS500 en toen heb ik er andere veren in gezet. Echter kan ik me niet meer herinneren welke dat geweest zijn. Het punt was toen dat ik niet heel veel geld had en toen niet progressieve veren erin heb gezet maar vervangen voor iets van een GSX veer ofzo. Ik kan me alleen niet meer voor me halen welke dit geweest zijn. Als ik zo rond zoek dan kosten progressieve veren meer dan 100e en vind ik dat een beetje overdreven gezien dat 1/5 van de motor zelf kost.
Ik heb echt lopen zoeken maar niet kunnen vinden welke veren er passen in een GS500 voorvork poot.

Dus ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, alvast bedankt

Misschien interessant voor je:

Ik heb gereviseerde voorvorken op voorraad. Voorzien van dikkere olie dan origineel en een iets kleinere luchtkamer, zodat ze wat stugger veren.

Bij interesse hoor ik het graag.
 
Kapitein heb je al een vervanger gevonden voor het volgende topic. Of zet je de winning streak voort? =)
 
Geen idee. Als er nog liefhebbers zijn om het volgende topic is dat prima anders doe ik het weer.
 
Hier misschien nog een leuk product voor mijn mederijders/sleutelaars

http://nl.aliexpress.com/item/Hot-S...-Diesel-6/32357097660.html?detailNewVersion=2

1 richting klep die je kan gebruiken als universele goedkopie checkvalve/speedbleeder bij het remmen ontluchten. Ideaal om in mijn eentje de remmen van een auto te ontluchten maar doet het natuurlijk ook op je GS.

Had een iets duurder compleet setje van ebay. Werkt perfect. Als je zelf de juiste maat slangetjes en klemmetjes hebt is die van kapitein natuurlijk betoh
Die ik had staat niet meer te koop maar het lijkt erg op deze:

Hydraulic Brake Bleeder CNC Billet Aluminum One Way Valve Check Siphon Tool Kit | eBay
 
Laatst bewerkt:
slang haal ik bij de plaatselijke slangenboer en de slang die ik gebruik blijft prima zitten zonder klemmen. Zo niet doet een tiewrap het ook prima.
 
ik rij nu bijna een maand dagelijks op mijn GS500 en begin er nu echt aan gewend te raken. Alleen als hij erg koud is, bijvoorbeeld na een nacht buiten staan in de temperaturen van de laatste paar weken, heb ik altijd een "probleem".
Voordat ik de stad of het dorp uitben sta ik altijd nog wel een paar keer stil om voorrang te geven ofzo. Dan is hij ondertussen warm genoeg dat de choke bijna helemaal dicht kan, maar net niet helemaal... Dus helemaal dicht valt hij stil, en minimaal open is hij stationair 3-4000 toeren. En met zoveel toeren, ondanks dat ik de koppeling helemaal in heb, is er toch soms een tik als ik hem dan weer in zijn 1 zet. (Wat minder belangrijk, maar mensen kijken ook altijd net iets onvriendelijker als je met 4000 toeren bij een stoplicht staat)

Wat doen jullie hier aan of wat kan ik hier aan doen?
 
Stationair toerental wat hoger instellen. Doe ik ook in de winter precies om die reden dat hij bij de eerste stoplichten al lekker blijft lopen. 1500 rpm is bij mij genoeg. Choke gaat er aan het einde van de straat al af.
 
Gewoon nergens voor stoppen tot ie warm is :+

De mijne valt al vrij snel niet meer uit zonder choke, misschien dat ik bij het eerste stoplicht/kruispunt zelf een beetje gas geef. Maar stationair verhogen zoals kapitein zegt is wel het makkelijkste.
 
Laatst bewerkt:
De choke langzaam terug tikken met de koude start dat hij max 1800~2000 toeren draait.
Zo doe ik het tenminste, maar reageert er wel gevoelig op. Te ver terug is gewoon toerental veel te laag.
Ik gooi hem er meestal weer na 300~400m eraf en dan gewoon rijden. Valt echt niet uit daarna bij mij.
Stationair is tussen de 1500~1600 bij mij.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje tussendoor;

Hoeveel rijden jullie op n tank?/Bij hoeveel gereden kilometer gaan jullie tanken?

Want stond laatst 295km op de dagteller en er ging 14,25l in.. Nu zou de tank 17l moeten zijn, maar toen ik erin keek (bijgelicht door n zaklampje) zat er zo goed als niks meer in de tank.. Zou het kunnen dat er toch n 15l op mijn GSje zit? :?

Gemiddeld verbruik is woon/werk 1l/22km 8-)

l_bQuJ_xySAzT6rklYdmLL6VLSPLueuoBfeA7CC8TIJFTQbZ5a8irP_wpCKXI7HPt0cKXJDvLdjR4Ff6L_jkloTB6dIsUdbAZ7o8QfZ4M7h9p_5omC6Vd2fiV4y0nE4zqJcYicgH-6201jq4Dq8X5Cd4_UFkb60L5coDoWPRhP9QNIV72--_eEF_W9mYDR6sMaNMw2tP8DLndmrPsS6DYtseIo-Bf4yv9GF0ALkohdedvr3R3cAi4iUIKQW_46fDoivGv1zoC136lRXqzl-wGXhpNuoeHiZCm2Z36YpMRaXx_yywxrmV_Loscy0qwhe14xBkhgUouE84Tsu4RRiKAV74rVkXlgcu2l-71b6SxAAXUv2RZAW9T7ls5Gf2wxbTAjaB8BU6ftE-451NS6YtnvqkyH4qOZl7RZ8E8FfD_S_96HrYD1eR69287E-9wtkgPuMPBK3F5rRCNn5BPXXTDJXwkpf7rUo-Em9h31ju76jxrw0sEZeRFSy3fm7h7DQGk7op_hwtOUdGfEYl9ooeXS6q8tlnK90qj8P0N_aX-Dtlxt2fLCbbu3RJ_iLIPX_z7i0NMQ=w1617-h970-no
 
Ik tankte altijd rond de 150km, maar ik ga dit nu rekken naar 170~180km ( vlak voor dat het reserve begint.

Verbruik op zijn beste was 1 op 20.1 vorige week toen ik vanaf Stabroek ( waar toen een explosie was, en een brand tot gevolg ). Reed toen over de snelweg terug vanuit Stabroek ( heerlijk joh op een redelijk onbekende plek over een snelweg en dan max 120km/h constant!. Ja dan is ie zeker wel zuinig.

Durf te wedden dat hij makelijk 1 op 22 of 23 had kunnen doen als ik niet via bergen op Zoom / Hoogerheide en putte ben gereden ( binnendoor en vaak remmen en wegrijden ).

Heb nu bijna 1 week een nieuwe achterband, dus weet niet wat voor invloed het verbruik daarop heeft.

Bridgestone BT45 ( lekkere grip in de bochten )
 
Laatst bewerkt:
Ik tankte altijd rond de 150km, maar ik ga dit nu rekken naar 170~180km ( vlak voor dat het reserve begint.

Verbruik op zijn beste was 1 op 20.1 vorige week toen ik vanaf Stabroek ( waar toen een explosie was, en een brand tot gevolg ). Reed toen over de snelweg terug vanuit Stabroek ( heerlijk joh op een redelijk onbekende plek over een snelweg en dan max 120km/h constant!. Ja dan is ie zeker wel zuinig.

Durf te wedden dat hij makelijk 1 op 22 of 23 had kunnen doen als ik niet via bergen op Zoom / Hoogerheide en putte ben gereden ( binnendoor en vaak remmen en wegrijden ).

Heb nu bijna 1 week een nieuwe achterband, dus weet niet wat voor invloed het verbruik daarop heeft.

Bridgestone BT45 ( lekkere grip in de bochten )


Bij 150km gaan tanken.. Dan sta ik om de dag bij de pomp _O-

En mijn verbruik is wel gebaseerd op N201/A2/A10/S118, dus wel max 110km/h en redelijk constant. :X
 
Ik probeer na zo'n 200 kilometer te tanken.
Nog nooit zonder benzine komen te staan, maar inderdaad zit er dan nog genoeg in de tank.
 
Als ik weg ga met de motor is dat meestal 85km heen 85km terug dus dan tank ik elk dag bij 170km. Hoeft dat niet ga ik rustig door tot 280km en dan heb ik nog wat over.
 
Nou update vanuit hier...

<knip> Tijmen is weer een warhoofd geweest
 
Laatst bewerkt:
Tijmen, ik neem aan dat met "contact" bedoelt dat je de continuiteit meet? voor de gode orde, dat doe je altijd spanningsloos, dus de accu kan je er even uithalen.

Verder is uit je verhaal niet duidelijk hoe je meet, als ik aan neem dat je het contactslot aangesloten heb en op de achterkant van het contactslot meet?

In dat geval zal je tussen elk component wat uiteindelijk op aarde uitkomt een verbinding meten, weliswaar met weerstand maar je meet continuiteit hier.

Om het contactslot uit te sluiten moet je deze dus uit het systeem halen en afgekoppeld meten op de polen van de stekker.
In off stand mag er geen verbinding zijn tussen rood en welk ander draad dan ook.
In On stand meet je tussen Rood en Oranje en tussen groen en bruin, in de P stand mag er alleen een verbinding zijn tussen rood en bruin.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan