Suzuki GS500 Topic #27

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een BOS compleet RVS systeem.
Klinkt nu als een DUC.
Alleen bij mij rammelt koppeling niet en ik verlies geen onderdelen. _O- _O-

[afbeelding]


Waar heb je dit systeem vandaan en wat heeft het ongeveer gekost? want het klinkt echt heel gaaf op YouTube!

Trouwens, als er iemand nog een sportief kuipruitje heeft liggen hoor ik dat graag want ik ben er naar eentje op zoek.
 
Gisterenavond zo stom geweest om m'n F om te laten vallen door er tegenaan te leunen. |( |( Schade: Koppelingsdeksel beschadigd, samen met demper, kuipdeel, spiegel, stuurgewricht, knipperlicht en remhevel (gebroken).

Nou ben ik (in ieder geval) op zoek naar een nieuwe remhendel, maar zo goed als iedere remhendel voor een GS die ik tegenkom heeft een wieltje zoals op de foto terwijl mijn huidige remhevel dat niet heeft. Betekent dit dat de hevels niet uitwisselbaar zijn?
full
 
Laatst bewerkt:
Gisterenavond zo stom geweest om m'n F om te laten vallen door er tegenaan te leunen. |( |( Schade: Koppelingsdeksel beschadigd, samen met demper, kuipdeel, spiegel, stuurgewricht, knipperlicht en remhevel (gebroken).

Nou ben ik (in ieder geval) op zoek naar een nieuwe remhendel, maar zo goed als iedere remhendel voor een GS die ik tegenkom heeft een wieltje zoals op de foto terwijl mijn huidige remhevel dat niet heeft. Betekent dit dat de hevels niet uitwisselbaar zijn?
[afbeelding]

Die zal best passen.
Het wieltje is om de afstand handel stuur in te stellen.
Makkelijk als je niet van die grote handen hebt.
 
Wat ronk zegt, dat wielje hoeft niks te maken hebben met de vorm van de hendel. Wel vreemd dat je die er niet op hebt zitten want volgens mij zit die standaard op de remhendel.
 
Als eerste wat ik zou doen bij een brommer is gelijk mijn *rvs* uitlaat erop gooien. Ook al is die een aantal keet gelast. Maakt niet uit, als er maar geluid uit komt.

Betreft zo'n scooter waar pizzaboeren mee rijden. Nooit geen gedonder mee gehad bij controles, ook al was die niet toegestaan op de openbare weg.

Jij gaat zeker nooit 's ochtends vroeg de deur uit. Zullen mijn buren leuk vinden als ze alle werkdagen om 6:00 rechtop in bed zitten :+
 
Het wieltje hoeft inderdaad niet te betekenen dat heel de hendel anders is, maar duidt wel aan dat het in ieder geval een andere hendel is. Herkende ook niet heel erg de vorm van het deel dat onder het reservoir zit. Al heb ik door tijdgebrek de oude hendel er ook nog niet vanaf gehaald.
 
Eindelijk weer tijd gevonden voor de rode GS. Remklauw in elkaar gezet voorzien van nieuwe sealtjes, staal omvlochten remleiding, relatief nieuwe remschijf (komt nog van Diekooi zijn motor) en een setje lange CNC hendels. Carbs ook weer netjes in elkaar. Mis ik nog 1 dingetje en dat is shim 275 O-)

staal.jpg


Heb er nog helemaal niet op kunnen rijden dus ik ben zeer benieuwd.
 
Trekken jullie de cilinderkop bouten wel eens opnieuw aan? Heb dat zelf nog nooit gedaan maar moet officieel bij elke beurt.
 
Eindelijk weer tijd gevonden voor de rode GS. Remklauw in elkaar gezet voorzien van nieuwe sealtjes, staal omvlochten remleiding, relatief nieuwe remschijf (komt nog van Diekooi zijn motor) en een setje lange CNC hendels. Carbs ook weer netjes in elkaar. Mis ik nog 1 dingetje en dat is shim 275 O-)

[afbeelding]

Heb er nog helemaal niet op kunnen rijden dus ik ben zeer benieuwd.

maar de korstluiting is er nu uit?
 
maar de korstluiting is er nu uit?


Ja dat had ik hier al opgelost ;)
Toen ben ik de motor gaan nalopen en ben ik eerst wat probleempjes aan het oplossen voordat ik erop stap.
Ik begin met cruciaal spul (voorrem systeem & motor/carbs) en als de boel fatsoenlijk rijdt, niet teveel oliezuipt enz ga ik verder sleutelen.
 
brre9cciiamen.jpg


Een fotootje van m'n nieuwe aanwinst. Er zit een chromen valbeugel op en chromen stuurdoppen van de vorige eigenaar. Verder ziet hij er keurig uit. Ik heb alleen nog een vraag over wat olie, ik heb het idee dat de motor een beetje zweet. Rechts zat er een heel klein beetje olie op m'n schoen en zoals de foto hieronder te zien glimt alles een beetje van de olie. Komt dit vaker voor of duidt dit ergens op een lekke pakking? Daarnaast brandt het lampje van de olie als ik het contact aanzet en gaat deze uit zodra ik hem start, dat is normaal neem ik aan?


lylkn8u16j0ca.jpg
 
[afbeelding]

Een fotootje van m'n nieuwe aanwinst. Er zit een chromen valbeugel op en chromen stuurdoppen van de vorige eigenaar. Verder ziet hij er keurig uit. Ik heb alleen nog een vraag over wat olie, ik heb het idee dat de motor een beetje zweet. Rechts zat er een heel klein beetje olie op m'n schoen en zoals de foto hieronder te zien glimt alles een beetje van de olie. Komt dit vaker voor of duidt dit ergens op een lekke pakking? Daarnaast brandt het lampje van de olie als ik het contact aanzet en gaat deze uit zodra ik hem start, dat is normaal neem ik aan?


[afbeelding]



Olielampje brand als er geen druk is en als de motor niet loopt is er ook geen druk. Ik gok dat je kleppendeksel pakking niet goed meer is en dat daar de olie vandaan komt. Gewoon even alles schoonmaken en dan kijken waar verse olie terecht komt als je weer hebt gereden.
 
Oké, dat ziet er niet verkeerd uit! Ik zie dat ze die ruitjes ook bij een scooterzaak verkopen, zal daar is binnenstappen om te kijken of ik het wat vindt. Bedankt voor je reactie!


Ik had op mijn Diversion een kuipje van Puig er op zitten.
Ooit gekocht bij Louis.de voor +/- €40
Die heb ik bij de verkoop er toen afgehaald en toch maar op de GS gemonteerd.
Super makkelijk aan de koplamp oren.
Het rijdt net ff stukje fijner. Gewoon wat minder last van de rijwind.

full

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan