Suzuki GS500 topic #28

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo besten mensen,

Het mooie weer komt er weer aan en de motorprikkels stijgen snel. Nou had ik een nieuwe achterband nodig en vond vandaag daar een prima dag voor om dat te regelen. (Accu had de winter ook niet overleefd ondanks druppellader). Ten eerst, *WARNING* nieuwe banden zijn glad. had nog geen 10 meter gereden en ik lag al. Niks aan de hand, alleen spiegel is stuk.

Maar ik moet ook een nieuwe ketting en tandwielen, je kan al zien aan de achtertandwielen dat ze beginnen te verbuigen. Nou kunnen ze dat ook wel doen bij de dealer maar dat is zo tussen de 200 a 250 euro. Ik zie online verschillende kitjes, D.I.D. (wat Suzuki aanraad in de manual) en ook van AFAM. Prijzen liggen ongeveer gelijk.

Nu is mijn vraag aan jullie wat zijn jullie ervaringen met het vervangen van de ketting en tandwielen?
D.I.D. of AFAM?
standaard vertanding blijkt 15-41 te zijn of toch beter 16-39?
En ik heb nog niet gekeken, maar de borging van het voortandwiel, wie weet welk onderdeel dat is en waar dat te kopen valt (mits zelf vervangen natuurlijk)
 
Met nieuwe banden moet je echt voorzichtig aan doen en niet gelijk plat door de bocht bijvoorbeeld.

Rij ze persoonlijk liever 200km in en dan plat door de bocht, dan bij 0km plat door de bocht.



Trouwens vanavond effe bij trekkertrek wezen kijken en zoals verwacht moest een motor eraan geloven ( opgeblazen ), en de andere weer met kapotte koppelingen. Prachtig om te zien, omdat je het gewoon kan verwachten dat zoiets gebeurd. Had dit echter alleen nog op video's gezien, maar nu in het echt.


Zeg het maar, ik zag rook of stoom van de carterpan komen en kort daarna een klap uit het blok.
 
Heb een bericht gestuurd.

Heb trouwens de eerste pomp gespot in de buurt die ook echt E10 benzine verkoopt.

Prijs ? Moment van tanken €1,49, en normale benzine hier is €1,58 :)

Scheelt zo toch dik maarliefst een euro per tank ongeveer.
Om daarvoor nou speciaal te gaan rijden doe ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Nou, vandaag een berichtje gestuurd naar een motorzaak waar ik de carbs ultrasoon wou laten reinigen. Ik laat ze dan ook liever gelijk reviseren. Beetje lui van me, maar het wordt nu tijd om te rijden ipv sleutelen en heb nu effe geen zin om dit weer heuulemaal uit te zoeken in mijn vrij weekend.

Kosten + adres laat ik wel horen als ik het weet, hopelijk is ie niet te duur.

Dan zijn de carbs weer lekker als nieuw. Hopelijk is dan ook het stationair draaien regelmatiger geworden en natuurlijk het lekje gefixed. Het enige wat er dan nog resteert is over een paar 1000 km bandjes + remmen. GSje moet wel prachtig rijden dan :].

oh ja, en de vaste bout in het motorblok nog B| maar dat is een kwestie van een nieuw boortje kopen, zo gefixed denk ik

Prijs ? Moment van tanken €1,49, en normale benzine hier is €1,58 :)

Ik denk dat ik hier aan de pomp 1,3 betaal. 't Wordt tijd voor Venezolaanse prijzen hier ;(
 
Laatst bewerkt:
Heb een bericht gestuurd.

Heb trouwens de eerste pomp gespot in de buurt die ook echt E10 benzine verkoopt.

Prijs ? Moment van tanken €1,49, en normale benzine hier is €1,58 :)

Scheelt zo toch dik maarliefst een euro per tank ongeveer.
Om daarvoor nou speciaal te gaan rijden doe ik niet.

1 Advies: Blijf uit de buurt van E10. Onze fietsjes kunnen daar niet tegen. De kunststof delen binnen in de carbs "smelten" met als gevolg dat je motor voor geen meter meer loopt!

Zie onderstaand:

014_zpse1169e12.jpg


015_zpse083810d.jpg



Marc
 
Laatst bewerkt:
1 Advies: Blijf uit de buurt van E10. Onze fietsjes kunnen daar niet tegen. De kunststof delen binnen in de carbs "smelten" met als gevolg dat je motor voor geen meter meer loopt!

Zie onderstaand:

[afbeelding]

[afbeelding]

Marc


nu ik die 2e foto zo zie, hoeeee krijg ik dat ding er uit? :$
ik heb nog 2 setjes met oude (lees half weggerotte) carburateurs liggen voor de GS maar krijg dat onderdeel er voor geen mogelijkheid uit(zonder ze, voor mijn gevoel, stuk te trekken) om evt. schoon te maken
 
Laatst bewerkt:
nu ik die 2e foto zo zie, hoeeee krijg ik dat ding er uit? :$
ik heb nog 2 setjes met oude (lees half weggerotte) carburateurs liggen voor de GS maar krijg dat onderdeel er voor geen mogelijkheid uit(zonder ze, voor mijn gevoel, stuk te trekken) om evt. schoon te maken

Zit vast met de hoofdsproeier onderin de carb. De sproeier zit in de naaldbuis geschroefd en de naaldbuis steekt door die gasschuifgeleider.
 
nu ik die 2e foto zo zie, hoeeee krijg ik dat ding er uit? :$
ik heb nog 2 setjes met oude (lees half weggerotte) carburateurs liggen voor de GS maar krijg dat onderdeel er voor geen mogelijkheid uit(zonder ze, voor mijn gevoel, stuk te trekken) om evt. schoon te maken

Sproeier verwijderen en een M5 boutje erin draaien. Dan voorzichtig op het boutje tikken.
 
Zit vast met de hoofdsproeier onderin de carb. De sproeier zit in de naaldbuis geschroefd en de naaldbuis steekt door die gasschuifgeleider.

nu ik die 2e foto zo zie, hoeeee krijg ik dat ding er uit? :$
ik heb nog 2 setjes met oude (lees half weggerotte) carburateurs liggen voor de GS maar krijg dat onderdeel er voor geen mogelijkheid uit(zonder ze, voor mijn gevoel, stuk te trekken) om evt. schoon te maken

Sproeier verwijderen en een M5 boutje erin draaien. Dan voorzichtig op het boutje tikken.

Dank *O*
 
Kan ik iemand een plezier doen met een achterwiel voor een gs500 ?

Band uitgedroogd , velg vies.
 
hallo iedereen, voor de mensen die een weerstand onafhankelijk relais zoeken voor een GS500E:

lastunabhängiges LED Relais Blinkrelais Suzuki GS 500 E GM51B flasher relay | eBay

ben zelf mijn GS500E aan het customizen en heb lang moeten zoeken naar zo'n relais(op dit moment heb ik alleen voor LED en achter normale knipperlichten waardoor ik last heb van hyperflashen, dit relais zou dat probleem moeten oplossen)
 
Laatst bewerkt:
hallo iedereen, voor de mensen die een weerstand onafhankelijk relais zoeken voor een GS500E:

lastunabhängiges LED Relais Blinkrelais Suzuki GS 500 E GM51B flasher relay | eBay

ben zelf mijn GS500E aan het customizen en heb lang moeten zoeken naar zo'n relais(op dit moment heb ik alleen voor LED en achter normale knipperlichten waardoor ik last heb van hyperflashen, dit relais zou dat probleem moeten oplossen)

Das een dure, voor een euro heb je er een uit China :P
 
Ik lees nog altijd (af en toe) mee hier, het blijft een leuk, ook om te zien hoe behulpzaam iedereen vaak is :t
Bijna weer een topic vol op naar nr 29 :}
 
Helemaal zin in komende Zondag, zojuist ook even de SJCAM SJ5000 besteld, dus ik hoop beelden te kunnen maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan