Suzuki GS500 topic #28

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die uitlaat van de link klink bijna hetzelfde als mijn Laser ( Deeptone ? ). Maakt dus een bak met herrie als je hem open trekt.
 
hello,

heeft iemand ervaring met deze uitlaat?

dit is tot nu toe de best klinkende uitlaat(klik hier voor geluid) die ik heb gehoord voor de GS500, is een mooi diep geluid en een mooi prijsje

Kan door de video komen, maar ik vind mijn gs (met standaard demper+opengeboord achterschot) lekkerder klinken dan die op het filmpje met de schotten er achter.
Zonder schotten klinkt die wel heel bruut (maar je zou maar de hele middag in die herrie moeten zitten) :+
 
PCLLY3Z.jpg

zucht iets over rugpijn
 
hello,

heeft iemand ervaring met deze uitlaat?

dit is tot nu toe de best klinkende uitlaat(klik hier voor geluid) die ik heb gehoord voor de GS500, is een mooi diep geluid en een mooi prijsje


Ik heb een uitlaat van Termignoni welke ook een erg diep geluid heeft. Voor mij alleen iets te luid op de snelweg dus bij mij zit er een db-killer in. Je woont helaas niet echt in de buurt anders had je wel langs mogen komen.
 
Steef, kom je ook op de mega meeting komende Zondag ? Ik zie dat je in Rotjeknor woont, en daar kom ik voorbij Zondag :)
 
Ik kan er zondag niet bij zijn. Carburateurs zijn net opgestuurd naar Franksmotorservice en worden gereviseerd en ultrasoon gereinigd.

Motor was overigens niet echt helemaal betrouwbaar, zeker niet voor zo'n lange rit van 400km op één dag moet ik veel meer testritten maken.

Veel plezier allemal ;(
 
Laatst bewerkt:
zucht iets over rugpijn

Haha :) , de dag dat ik mijn motorblok ging halen had ik een heleboel blaren op mijn handen. 2 anderen hadden het gesjouwd voor me. Het blok in het frame krijgen zonder krik was wel erg zwaar. Volgende keer haal ik wel een goeie krik erbij.

Misschien handig om houtjes of andere dingen te hebben die je onder het blok kan zetten. Ik deed er wel lang over om het blok erin te krijgen. Hoe dichter je het blok bij de bout-uitsparingen kan laten rusten, des te makkelijker je 'm erin krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Haha :) , de dag dat ik mijn motorblok ging halen had ik een heleboel blaren op mijn handen. 2 anderen hadden het gesjouwd voor me. Het blok in het frame krijgen zonder krik was wel erg zwaar. Volgende keer haal ik wel een goeie krik erbij.

Misschien handig om houtjes of andere dingen te hebben die je onder het blok kan zetten. Ik deed er wel lang over om het blok erin te krijgen. Hoe dichter je het blok bij de bout-uitsparingen kan laten rusten, des te makkelijker je 'm erin krijgt.

ik denk dat ik gewoon de wielen/voorvork uit het frame trek en dan het frame zo over het blok op de grond heen zet, ben tenslotte maar in m'n eentje :t
 
Eindelijk de rechterkap er ook af kunnen halen door een gleuf in de rotte imbusje te maken en met de hamer op de schroevendraaier meppen. Van het imbusje is niks meer van over.
Als het zooitje toch eraf ligt, gelijk maar aan het poetsen geslagen voor de komende meeting :-)
Olie ook netjes bijgevuld ( tsja alweer na een goeie 3 a 4 weken ). Niet gek als je gelijk moet gassen met koude motor op de snelweg.


0531230fe68447cd825c59f5827cea5c.jpg


Blok nog oppoetsen met polijst pasta. Rechter carterkap is grotendeels al gedaan.

Alleen jammer aan de kap bij het stuur is dat die nu wel dikke krassen heeft van het inzagen in de imbus. Morgen even kijken of er een lakstift te scoren is. Dit is geen zicht zo en is spul is toch al beschadigd van de vorige eigenaar..

Boutje eerst vlak gezaagd en dan hoekje eruit gezaagd, zodat de schroevendraaier er tegen kon zetten en dan meppen met de grote hamer :P
CMXAiKq.jpg


UXw2FWR.jpg


Boutje is eruit, maar zonde van dit zooitje.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk de rechterkap er ook af kunnen halen door een gleuf in de rotte imbusje te maken en met de hamer op de schroevendraaier meppen. Van het imbusje is niks meer van over.
Als het zooitje toch eraf ligt, gelijk maar aan het poetsen geslagen voor de komende meeting :-)
Olie ook netjes bijgevuld ( tsja alweer na een goeie 3 a 4 weken ). Niet gek als je gelijk moet gassen met koude motor op de snelweg.


[afbeelding]

Blok nog oppoetsen met polijst pasta. Rechter carterkap is grotendeels al gedaan.

Alleen jammer aan de kap bij het stuur is dat die nu wel dikke krassen heeft van het inzagen in de imbus. Morgen even kijken of er een lakstift te scoren is. Dit is geen zicht zo en is spul is toch al beschadigd van de vorige eigenaar..

Boutje eerst vlak gezaagd en dan hoekje eruit gezaagd, zodat de schroevendraaier er tegen kon zetten en dan meppen met de grote hamer :P
[afbeelding]

[afbeelding]

Boutje is eruit, maar zonde van dit zooitje.

Dat je dit durft te posten, volgende keer even juiste gereedschap halen voordat je de kuip verneukt
 
kuip is al verneukt :), dus maken is er toch niet meer aan ( gescheurd bij aantal ophangpunten ).
Bedoeling is gewoon om ooit de gs gewoon weer te maken met een kuip die NIET kapot is.

Hiervan kan ik gewoon bewijs van leveren..

Beide kanten zaten maar met jawel 3 of 4 boutjes vast.

uitboren hielp niet, torx erin slaan hielp niet,

Moer op moer en dan los draaien ging ook al niet, wat dan wel ? Ja proberen op de verkeerde manier
 
Laatst bewerkt:
kuip is al verneukt :), dus maken is er toch niet meer aan ( gescheurd bij aantal ophangpunten ).
Bedoeling is gewoon om ooit de gs gewoon weer te maken met een kuip die NIET kapot is.

Hiervan kan ik gewoon bewijs van leveren..

Beide kanten zaten maar met jawel 3 of 4 boutjes vast.

uitboren hielp niet, torx erin slaan hielp niet,

Moer op moer en dan los draaien ging ook al niet, wat dan wel ? Ja proberen op de verkeerde manier

Dremel volgende keer, als de kuip niet gescheurd is :+
 
Zo, de carburateurs zijn klaar bij Frank. Hij zei dat de pilot screws op 3 en 1/4 omwentelingen stond, en daar heeft ie ze op terug gezet. Is dat juist aangedraaid voor de nieuwere carbs van de gs500 (2005, geen oud model)?

Wel jammer, morgen is de meeting ;(
 
Had ze nou maar opgehaald, kon je morgen mee.

Hopen dat ie 360km gaat houden :) iets is er niet goed in het blok ( Koppeling/korf of bak )

Die ratel / gebonk zit er al wel een tijdje in.
 
Zo, de carburateurs zijn klaar bij Frank. Hij zei dat de pilot screws op 3 en 1/4 omwentelingen stond, en daar heeft ie ze op terug gezet. Is dat juist aangedraaid voor de nieuwere carbs van de gs500 (2005, geen oud model)?

Wel jammer, morgen is de meeting ;(

Voor een 2005 model is het officieel 3 slagen terug maar aangezien ze fabrieksaf vrij arm lopen lijkt 3+1/4 me prima.
 
Had ze nou maar opgehaald, kon je morgen mee.

Hopen dat ie 360km gaat houden :) iets is er niet goed in het blok ( Koppeling/korf of bak )

Die ratel / gebonk zit er al wel een tijdje in.

Ja ik baal als een stekker. Ik had 'm op tijd opgestuurd, maar hij was bij de buurman afgeleverd :/. Daardoor kon die vandaag pas aan de slag en was ie nu klaar.

Al had ik 'm vandaag gehad, ik weet niet of ik ermee naar veenendaal en terug - totaal van 400 km - had gereden. Lijkt me best eng als ik nog niet veel km's heb gemaakt. De bout in mijn motorblok moet er eerst nog uit. Volgende week ben ik weer van de partij 8-)
Voor een 2005 model is het officieel 3 slagen terug maar aangezien ze fabrieksaf vrij arm lopen lijkt 3+1/4 me prima.

:t
 
Laatst bewerkt:
Had ze nou maar opgehaald, kon je morgen mee.

Hopen dat ie 360km gaat houden :) iets is er niet goed in het blok ( Koppeling/korf of bak )

Die ratel / gebonk zit er al wel een tijdje in.

moet ik nog een sleepkabel meenemen? dan kan ik je komen halen als je halverwege stil staat _O-



-- nog twee en we zitten alweer op de 2500 *O*
 
Laatst bewerkt:
Man man, werd ik echt effe verleid om die dingen gewoon op te halen. Maar ik moet ze dan ook synchroniseren en daar heb ik nu geen tools voor (ook niet alleen de 3mm buisjes). B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan