Suzuki GS500 Topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor dat geld kan ik er ook wel ff naar kijken :Y

Voor 75 euro kijk ik ernaar en rijd ik me gereedschapskar richting de motor _O-

Maar zit er niemand met een tesbank bij jou in de buurt? die zijn vaak een stuk goedkoper, die kijken gewoon wat voor mengsel er uit je uitlaat komt en stellen daarop af.
 
Hallo mensen, ik zal me even voorstellen, Mijn naam is Joost ben 19 jaar en kom uit borculo.
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een gs 500 uit 1991 met 43k op de klok en een laser uitlaat.
Maar toen ik vanmiddag een ritje ging maken en het gas losliet en daarna het gas er op deed, slipte mijn koppeling door. Ik vroeg mij af of iemand mij kon vertellen hoe ik het beste zo'n koppeling kan vervangen en of er dingen zijn waar ik op moet letten. Heb zelf sleutelervaring met auto's en van gereedschap ben ik ook voorzien.

Met vriendelijke groeten!
 
Hallo mensen, ik zal me even voorstellen, Mijn naam is Joost ben 19 jaar en kom uit borculo.
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een gs 500 uit 1991 met 43k op de klok en een laser uitlaat.
Maar toen ik vanmiddag een ritje ging maken en het gas losliet en daarna het gas er op deed, slipte mijn koppeling door. Ik vroeg mij af of iemand mij kon vertellen hoe ik het beste zo'n koppeling kan vervangen en of er dingen zijn waar ik op moet letten. Heb zelf sleutelervaring met auto's en van gereedschap ben ik ook voorzien.

Met vriendelijke groeten!


Heb het zelf ook nog niet gedaan maar vond wel een mooie tutorial voor je:
http://82.201.113.38/magazine/klussen/koppeling.cfm?SID=322950&SToken=F6C94C3D98541684

Overgens staat het ook duidelijk beschreven in het WPHB.

Gefeliciteerd met je bike en welkom op het forum
 
Hallo mensen, ik zal me even voorstellen, Mijn naam is Joost ben 19 jaar en kom uit borculo.
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een gs 500 uit 1991 met 43k op de klok en een laser uitlaat.
Maar toen ik vanmiddag een ritje ging maken en het gas losliet en daarna het gas er op deed, slipte mijn koppeling door. Ik vroeg mij af of iemand mij kon vertellen hoe ik het beste zo'n koppeling kan vervangen en of er dingen zijn waar ik op moet letten. Heb zelf sleutelervaring met auto's en van gereedschap ben ik ook voorzien.

Met vriendelijke groeten!

Welkom op het forum :W
 
Hallo mensen, ik zal me even voorstellen, Mijn naam is Joost ben 19 jaar en kom uit borculo.
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een gs 500 uit 1991 met 43k op de klok en een laser uitlaat.
Maar toen ik vanmiddag een ritje ging maken en het gas losliet en daarna het gas er op deed, slipte mijn koppeling door. Ik vroeg mij af of iemand mij kon vertellen hoe ik het beste zo'n koppeling kan vervangen en of er dingen zijn waar ik op moet letten. Heb zelf sleutelervaring met auto's en van gereedschap ben ik ook voorzien.

Met vriendelijke groeten!

Borculo, das in de buurt :Y kom uit Groenlo *O*

Iemand nog een rode tank liggen? Vrees dat het lekken toch komt door een verroeste tank (achter de stickers).
 
Vandaag weer een lekker stukje wezen sturen (Zoals zovelen vandaag, lamme hand van het zwaaien)

Kwam ook nog een GSje tegen op de Vlakebrug (met een KTM?) iemand van het forum toevallig? Zwart/Grijze GS die ook stond te wachten tot de brug weer naar beneden ging.
 
Laatst bewerkt:
Oeff ik wasdit topic al een tijdje vergeten, Maaru mijn nick is tegenwoordig Sniep en niet MV Agusta meer.

Ik zal weer es wat meer meelezen :P

Nieuw fototje voor de startpost!!!
Knee1.jpg
 
Mensen, ik moet wat bekennen, het ligt mij nog steeds een beetje zwaar. Maar gisteren, 16 september 2007, heb ik na anderhalf jaar, afscheid genomen van mijn schatje waar ik 15.000km mee heb mogen rijden.
De nieuwe eigenaar nam haar mee en ik voelde me toch een beetje vreemd, daar ging ze...

Yonni is GS-loos... werk het maar bij in de startpost.
 
Wat doet jullie gs gemmideld met benzine verbruik mijn 25kw had ik over 200km op 1:21 is dit normaal ?
 
Wat doet jullie gs gemmideld met benzine verbruik mijn 25kw had ik over 200km op 1:21 is dit normaal ?

Das netjes, ik deed vol vermogen 1 op 23 (met gewoon stevig gas erop, voor zover mogelijk op een 500 cc O-) ) en begrenst drinkt ie iets meer 1 op 20 a 21..
 
Hallo mensen, ik zal me even voorstellen, Mijn naam is Joost ben 19 jaar en kom uit borculo.
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een gs 500 uit 1991 met 43k op de klok en een laser uitlaat.
Maar toen ik vanmiddag een ritje ging maken en het gas losliet en daarna het gas er op deed, slipte mijn koppeling door. Ik vroeg mij af of iemand mij kon vertellen hoe ik het beste zo'n koppeling kan vervangen en of er dingen zijn waar ik op moet letten. Heb zelf sleutelervaring met auto's en van gereedschap ben ik ook voorzien.

Met vriendelijke groeten!

Kun je niet beter eerst even kijken of het nog af te stellen is? Vervangen is niet echt iff snel gedaan. Het blok moet aan de linkerkant open, de olie moet eraf en dus moet je waarschijnlijk je pakking vervangen. Het zit niet echt bij de hand.

Als je het echt moet vervangen dan moet je ff wat sleutelen en de goeie materialen in slaan. Koppelingsplaten heb ik wel voor je als je wilt, verder stond er een link naar het WPHB (werkplaatshandboek) wat ik online had gezet in de Openins post, ik weet niet of dat nog zo is, maar ik kan het altijd weer beschikbaar maken op mijn server thuis.
 
Laatst bewerkt:
Kun je niet beter eerst even kijken of het nog af te stellen is? Vervangen is niet echt iff snel gedaan. Het blok moet aan de linkerkant open, de olie moet eraf en dus moet je waarschijnlijk je pakking vervangen. Het zit niet echt bij de hand.

Als je het echt moet vervangen dan moet je ff wat sleutelen en de goeie materialen in slaan. Koppelingsplaten heb ik wel voor je als je wilt, verder stond er een link naar het WPHB (werkplaatshandboek) wat ik online had gezet in de Openins post, ik weet niet of dat nog zo is, maar ik kan het altijd weer beschikbaar maken op mijn server thuis.


Bedankt voor je reactie!
Valt verder niks meer aan af te stellen, als ik in wil halen en het gas er aardig op leg slipt deze al. Ik bel vandaag nog even terug naar die zaak waar ik hem van gekocht heb, want volgens mij lekt hij bij het oliefilter en zijn de remblokken achter ook op. Ik baal op dit moment nogal. Met proefrijden en terugrijden vanuit hoogeveen heb ik rustig aan gedaan omdat het blokkie nog koud was en regenachtig , dan merk je dat eigenlijk niet.
Werkplaatshandboek heb ik in ieder geval al besteld, en sleutelen vind ik absoluut geen probleem. Eventueel wil ik wel een howto met foto's maken voor als er nog iemand zo iets van plan is als ik.
 
vanmorgen reed achter mij in de regen een zwarte gs
op de rotonde bij het klpd bureau (waddinxveen) sloeg je links af richting doelwijk
iemand van hier?? :W
 
Brandstoffilter zit in je tank, bij de hoofdkraan.

Weet je zeker dat er standaard al een benzinefilter in zit? In het WPHB kan ik er niks over vinden? En als ie zoals je zegt in de tank zit, kan ik er dus sowieso niet bijkomen lijkt mij?
 
boven dat kraantje zit een buisje recht omhoog. In dat buisje zitten kleine gleufjes, onderaan zit vaak ook een klein zeefje. Dat is ook een soort van filter.

Dit kan echter per bouwjaar net iets verschillen, maar het principe is altijd hetzelfde.

PS, niet altijd blindelings op een wphb vertouwen ;)
 
Heeft er iemand in de Achterhoek/Twente toevallig nog een GS500 tank over, die ik kan lenen tegen kleine vergoeding of evt. kan kopen?

Motor lekt nu meer als een aan land gelopen olietanker -O-
 
Weet je zeker dat er standaard al een benzinefilter in zit? In het WPHB kan ik er niks over vinden? En als ie zoals je zegt in de tank zit, kan ik er dus sowieso niet bijkomen lijkt mij?

De hoofdkraan van de tank kun je van de tank afschroeven, brandstoffiltertje zit op de hoofdkraan, in de tank gemonteerd. :Y
 
Kan iemand mij helpen met de tank inhoud van een gs500 1996 bij model van 1990 is de inhoud 17 liter, ik moest nu al op reserve bij de 230 gelopen km en er ging 11 liter in de tank.
 
Kan iemand mij helpen met de tank inhoud van een gs500 1996 bij model van 1990 is de inhoud 17 liter, ik moest nu al op reserve bij de 230 gelopen km en er ging 11 liter in de tank.

das volkomen normaal :)

je kan als je echt wil je tank voldruppelen tot ongeveer 13 liter, maar dan zittie ook nokkie vol. je hebt 2.5 liter reserve, dus 10,5 liter 'gewoon', als je iets van 1:20 rijd moet je idd ergens boven de 200 kilometer op reserve.
de reden waarom er geen 17 liter ingaat is omdat het benzinekraantje niet op het laagste punt zit. er zit dus altijd +-2 liter benzine in je tank waar je niks mee kunt, en bovenaan zit ook nog +- 2 liter aan lucht, omdat je benzinetankdopgatopeninggeval iets naar beneden steekt.

als je dr niet tevreden mee bent kun je proberen een benzinetank van een nieuw model gs500 te monteren, die hebben 21 liter officieel. t vereist wat aanpassingen, maar t kan wel, weet ik uit zeer betrouwbare bron te melden :P t staat een stuk beter (breder) en moeiteloos 320 kilometer rijden zonder aan reserve te hoeven denken is best leuk :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan