Suzuki GS500 Topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
das volkomen normaal :)


als je dr niet tevreden mee bent kun je proberen een benzinetank van een nieuw model gs500 te monteren, die hebben 21 liter officieel. t vereist wat aanpassingen, maar t kan wel, weet ik uit zeer betrouwbare bron te melden :P t staat een stuk beter (breder) en moeiteloos 320 kilometer rijden zonder aan reserve te hoeven denken is best leuk :P

dat vraagt om een foto
 
Heeft er iemand in de Achterhoek/Twente toevallig nog een GS500 tank over, die ik kan lenen tegen kleine vergoeding of evt. kan kopen?

Motor lekt nu meer als een aan land gelopen olietanker -O-

Afgelopen 28 uur, 5 á 6 liter :+

Iemand een idee of de GS het ook af kan met een benzinekraan/slang met een iets kleinere binnendiameter? Of word ie dan astmatisch :?
 
Afgelopen 28 uur, 5 á 6 liter :+

Iemand een idee of de GS het ook af kan met een benzinekraan/slang met een iets kleinere binnendiameter? Of word ie dan astmatisch :?

ik zou eerst maar eens je tank demonteren en aftappen, en de benzine veilig opslaan, als je dat nog niet gedaan hebt :P je kunt een gat in je tank dichtmaken met kneedbaar staal, maar mijn ervaring is dat dat het maar een maandje of 2 volhoud voordat het er weer tussendoor sijlpt. als je een goeie lasser kent dan kan die t ook wat permanenter dichtmaken, maar dr is wel een grote kans dat als je tank op 1 plek doorgerot is dat andere plekken er ook aan zitten te komen..
 
das volkomen normaal :)

je kan als je echt wil je tank voldruppelen tot ongeveer 13 liter, maar dan zittie ook nokkie vol. je hebt 2.5 liter reserve, dus 10,5 liter 'gewoon', als je iets van 1:20 rijd moet je idd ergens boven de 200 kilometer op reserve.
de reden waarom er geen 17 liter ingaat is omdat het benzinekraantje niet op het laagste punt zit. er zit dus altijd +-2 liter benzine in je tank waar je niks mee kunt, en bovenaan zit ook nog +- 2 liter aan lucht, omdat je benzinetankdopgatopeninggeval iets naar beneden steekt.

als je dr niet tevreden mee bent kun je proberen een benzinetank van een nieuw model gs500 te monteren, die hebben 21 liter officieel. t vereist wat aanpassingen, maar t kan wel, weet ik uit zeer betrouwbare bron te melden :P t staat een stuk beter (breder) en moeiteloos 320 kilometer rijden zonder aan reserve te hoeven denken is best leuk :P

ok, ik heb mss nog maar één keer in de 15000km die ik met de mijne gerede heb de 320km zonder op reserve te moeten gaan, vandaag heb ik net niet 300km gehaald voor ik op reserve moest. Meestal is het zelfs tussen de 220-280km voor ik op reserve moet.
ten eerste, de tank heeft een inhoud van 20l (zogezegd) en 5 liter reserve.
meestal krijg ik er niet meer dan 13-13,5 liter in bij het tanken (ik tank van zodra ik op reserve moet bij het tankstation in de buurt van mijn thuis)
ik zet de motor wel niet op de middenbok.

oftewel rijde gij altijd kei lange ritten aan een gezapig tempo, want anders zie ik niet in hoe gij zonder moeite aan 320km zonder op reserve te zitten :+
 
ik zou eerst maar eens je tank demonteren en aftappen, en de benzine veilig opslaan, als je dat nog niet gedaan hebt :P je kunt een gat in je tank dichtmaken met kneedbaar staal, maar mijn ervaring is dat dat het maar een maandje of 2 volhoud voordat het er weer tussendoor sijlpt. als je een goeie lasser kent dan kan die t ook wat permanenter dichtmaken, maar dr is wel een grote kans dat als je tank op 1 plek doorgerot is dat andere plekken er ook aan zitten te komen..

Er valt weinig benzine meer af te tappen *D

Mijn vraag over een kleinere benzine leiding is omdat ik momenteel bezig ben voor nood een Zündapp tank te monteren :Y die gaan soweisow niet kapot *O* Dan kan ik in alle rust die tank maken en toch de motor gebruiken (is mijn eerste voertuig).

Gat dichten loopt wel los O-)


Iemand toevallig nog een suggestie waar ik aan stickers voor zijkappen en tank komen?

fotootje voor het model; Build a Free Website with Web Hosting | Tripod
 
Laatst bewerkt:
ok, ik heb mss nog maar één keer in de 15000km die ik met de mijne gerede heb de 320km zonder op reserve te moeten gaan, vandaag heb ik net niet 300km gehaald voor ik op reserve moest. Meestal is het zelfs tussen de 220-280km voor ik op reserve moet.
ten eerste, de tank heeft een inhoud van 20l (zogezegd) en 5 liter reserve.
meestal krijg ik er niet meer dan 13-13,5 liter in bij het tanken (ik tank van zodra ik op reserve moet bij het tankstation in de buurt van mijn thuis)
ik zet de motor wel niet op de middenbok.

oftewel rijde gij altijd kei lange ritten aan een gezapig tempo, want anders zie ik niet in hoe gij zonder moeite aan 320km zonder op reserve te zitten :+

Nounou Joran rijdt dan wel niet zo supermegasuperfast als, zeg een MrBasta, maar gezapig :N En zijn redenatie klopt wel, maar heb geen tijd / zin om uit te leggen. Laat DJ1 dat maar doen :9
 
Nounou Joran rijdt dan wel niet zo supermegasuperfast als, zeg een MrBasta, maar gezapig :N En zijn redenatie klopt wel, maar heb geen tijd / zin om uit te leggen. Laat DJ1 dat maar doen :9

ja dat enorme racetempo van mrbasta is echt niet bij te houden, das niet normaal.. ik kan me nog goed herinneren, vorig jaar ergens in oktober, toen heeftie heeeeel eventjes onder de 9000 toeren gereden, maar alleen na uitdrukkelijk aandringen.

circuit maniac, goed dat je zegt dat jij 5 liter reserve hebt.. want ik heb mijn originele benzinefilter/kraantje dingetje in de nieuwe tank gedaan. en die is dus gemaakt voor 3,5 liter reserve, en de onderkant van beide tanken verschilt niks. daar zit dus het verschil :) als ik tot reserve rij en dan tank gaat er rond de 15 liter in :)
 
Laatst bewerkt:
ja dat enorme racetempo van mrbasta is echt niet bij te houden, das niet normaal.. ik kan me nog goed herinneren, vorig jaar ergens in oktober, toen heeftie heeeeel eventjes onder de 9000 toeren gereden, maar alleen na uitdrukkelijk aandringen.

Ja nou, dat was wel even afzien hoor, maarja ik pas me soms wel even aan hoor _O- :P :]
 
ja dat enorme racetempo van mrbasta is echt niet bij te houden, das niet normaal.. ik kan me nog goed herinneren, vorig jaar ergens in oktober, toen heeftie heeeeel eventjes onder de 9000 toeren gereden, maar alleen na uitdrukkelijk aandringen.

circuit maniac, goed dat je zegt dat jij 5 liter reserve hebt.. want ik heb mijn originele benzinefilter/kraantje dingetje in de nieuwe tank gedaan. en die is dus gemaakt voor 3,5 liter reserve, en de onderkant van beide tanken verschilt niks. daar zit dus het verschil :) als ik tot reserve rij en dan tank gaat er rond de 15 liter in :)
ah, serieuze logica ;)
de mijne is nu wel niet de minst verbruikende gs
ik rij vaak mee met 2fast4u.be en ga "racen" (zo wordt het genoemd door de flikken, havenracers) aan de schelde (das gewoon rond puntje en bochtjes en lange rechtdoor stukken

ik rij vaak met supersports mee (r1's, fireblade en dergelijke) de gs kent dan maar 2 standen, gas af en vol gas, dan zuipt hij hoereveel (lees: heel veel), terwijl een meisje van 2fast daar minder last van heeft want zij heeft vol vermoge. Nu wil ik de mijne wel vol vermoge zette, maar als ik het zelf doe vervalt de garantie. En ik ga geen 180€ daarvoor betalen bij de dealer B|

en zien al uit naar de volgende moto: ne triumph thruxton, vinnek echt prachtig, enige wak spijtig vindt is dat ie net iets te weinig vermoge heeft.
en van de mammie en pappie vlieg ik het huis uit als ik ne racer koop.
wa zoude ze zegge van ne corsaro 1200 of ne monster s4r :P
 
GS500dapptank.JPG


Eindelijks een tank van een beetje kwaliteit *O* :+
 
Vooralsnog gaat het hier over scooters. overgens zie ik het er wel van komen dat ze het ook gaan invoeren voor motoren.

Gelukkig zijn de meeste motorrijders zo slim om alles gewoon netjes in orde te hebben ivm hun eigen veiligheid.

Omg, dreetje geloof niet alles ofzo... er is al verschillende keren aangegeven op verschillende sites dat geen 1 van de regeringspartijen iets ziet in een APK voor motoren, aangezien het aantal gereden kilometers bij motoren veel lager is. En motoren beter te onderhouden zijn door de eigenaren zelf.
 
Welja,


Wat ik vandaag weer meemaakte:

Ik rij vanmorgen de parkeergarage in. Deze parkeergarage zit onder het gebouw, dus ik rij daar met het gas vrijwel dicht. En ik hoor een getik.

Vanmiddag, de parkeergarage uit. Motor is nog koud, dus ik laat hem rustig uitrollen met ingeknepen koppeling voor het stoplicht. Tik.. tik.. tik... tik... tik... tik...... tik...........

Ik kijk even naar mijn achterwiel, want het leek daarvandaan te komen. Eerst links... kan niets vinden.

En toen rechts.... en wat zie ik daar dwars door mijn zorgvuldig opgespaarde schaamrand zitten?
DSCN0312.jpg


DSCN0313.jpg


DSCN0314.jpg


DSCN0315.jpg


:? :? :? :? :?

Nu heb ik al het nodige zwerfafval met mijn bandjes van de weg gehaald, maar op deze manier is het me nog nooit gelukt. Ik denk ook niet dat het me ooit een tweede keer zal lukken....
 
:o :o

Die heb je knap gepierced!!
Geluk gehad dat je band niet door is, want zit zo te zien nog genoeg profiel op ;)

...gaat je iid geen 2e keer lukken, mja dat was je vast ook niet van plan te proberen :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan