Suzuki GS500 Topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
tsja plastic is duur :P

toen ik mn GS nog had is het ding een keer omgewaaid en daarna laten taxeren bij motoport. een nieuwe kuip voor mijn model(met 2 koplampen) was €1100,-, de kuip voor het challenge model(dus met 1 koplamp) was €1300,-

ik vond t niet erg, ik kreeg €1000 van de verzekering _O-
 
ow btw, voor die kuip:
marktplaats/speurders/ebay goed in de gaten houden! toen ik nog GS reed heb ik 2x een volle kuip gekocht. 1x voor mn eigen motor en 1x om weer te verkopen, beide keren voor rond de 150€ geloof ik.

Das niet duur! Maar die verkeerde in wat voor staat (van ontbinding)? O-)
 
Laatst bewerkt:
een SV is behoorlijk snel hoor, zeker als je vanaf een traag hok als een GS komt :P daarnaast is het een Vtwin, en dat rijd echt lekker. lekker vroeg veel koppel enzo *D EN een SV stuurt als een scheermes.

dus dat beter voor een echte racer gaan.... ik zou zeggen, rijd eerst eens op een SV en beoordeel m dan pas ;)

Mn SV was kwa optrekken btw een stuk sneller dan mn fazer, terwijl de fazer toch bijna 30pk meer heeft. Het is dat ik niet meer op mn SV kon rijden(blessure) maar in de toekomst komt dr toch weer een SV(dit keer alleen een 1000 }) )

hoe rijd nou zn fzr 600 ? ik vind dat wel erug mooie fietsen voor weinig geld teminste het oude model dan he niet de fzr600 FAZER
misch als ik zwaar mag en ik heb niet veel geld ( ben nog student) dat ik zon eentje koop :]
greetz
 
hehehe eigenlijk zouden we zo'n gs500 meeting gewoon via dit forum afspreken :P anders moe je zo zoeken :)

Pff vandaag nieuwe kettingset erop geknald, voorste tandwieltje paste niet...verkeerde afsluiting...bout...kan ik voor een voortandwieltje naar haarlem waarschijnlijk...zijn geloof ik niet veel motorshops die zoveel tandwielen op voorraad hebben :N
Maarja...komt wel goed hehehe, kost alleen wat extra moeite en tijd :) maar je merkt wel meteen het verschil hoor met nieuwe strakke ketting..stukken beter!

Voor zowel de voor als de achterrem?

Dat is niet echt zo heel duur he...

Van welk bouwjaar zijn die van jullie dan?
 
Voor zowel de voor als de achterrem?

Dat is niet echt zo heel duur he...

Van welk bouwjaar zijn die van jullie dan?

Hehehe ik niet begrijp :P, voor en achterrem nooit vervangen zelf op mijn motortje...mijnes is uit 94...maar voorste tandwiel kennelijk 93 :P hehehe (ik krijg zo het gevoel dat mijn frame een 94 25kw frame is, en dat die gast het motorblok van een 35kw gs500 erin geknald heeft uit 93...en dan dat uitlaatje drbij..kan die 55pk wel beter verklaren..en ook het feit dat een tandwiel uit 94 domweg niet pastte..terwijl er in mijn papieren toch echt 94 vermeld staat als bouwjaar....(vind ik niet erg had em niet eens gekocht alsie echt 25kw was :P)
 
Voor zowel de voor als de achterrem?

Dat is niet echt zo heel duur he...

Van welk bouwjaar zijn die van jullie dan?

Achterrem op het achtertandwiel is (kansloze) choppertechniek :+ en nee een GS is geen chopper :X

Volgens mij was je er niet helemaal bij met je hoofd toen je dit typte O-)


Ik had vandaag trouwens nog goed mazzel, het laatste stukje van het werk naar huis ging wel opvallend langzaam, en er kwamen me 2 motorrijders tegemoet. Nou hebben we geen politiekantoor hier dus 1 motorpliesie is 'ongewoon', 2 motorpliesie's is schikbarend. Nou kon ik me ook nog herinneren dat ik een jaar terug rond dezelfde tijd (ook op een vrijdag) tegen het einde van het jaar op een rollerbank stond (toen nog met de brommert) bij een grote controle. Dus heb het zekere voor het onzekere genomen en ben binnendoor naar huis gereden. Bleek achteraf maar goed ook want ik kwam later op het postkantoor aan het praten met een meid van de TNT die idd van de weg was geplukt *O* (had gelukkig geen bon gekregen).

Denk dat de politie toch een ander idee heeft over 'deugdelijke tankbevestiging'

GS500dapptank.JPG


:+
 
Laatst bewerkt:
Das niet duur! Maar die verkeerde in wat voor staat (van ontbinding)? O-)


ze verkeerden in redelijk staat, verf was niet overal even mooi maar er zaten geen scheuren oid in.

hoe rijd nou zn fzr 600 ? ik vind dat wel erug mooie fietsen voor weinig geld teminste het oude model dan he niet de fzr600 FAZER
misch als ik zwaar mag en ik heb niet veel geld ( ben nog student) dat ik zon eentje koop :]
greetz


hoe zo'n FZR rijd weet ik niet, ik heb een FZS 600(Fazer). En dan het 1e model('98), deze is motorisch gelijk aan de modellen tot '03.

en dat rijd prima, zit goed, remt ontzettend goed(zelfde remmen als de R1, R6, XJR1300, TDM) en meer dan genoeg vermogen(kleine 100pk). Echt een prima motor, zeker als je veel rijd.

Achterrem op het achtertandwiel is (kansloze) choppertechniek :+ en nee een GS is geen chopper :X

Volgens mij was je er niet helemaal bij met je hoofd toen je dit typte O-)


[knip]

[afbeelding]

:+

tering dat jij zo durft rond te rijden _O- :+ maar uh waarom heb je dr geen normale GS tank op?
 
Laatst bewerkt:
Waaahahahaa die is echt mooi, heb je mooi mazzel mee gehad dat je zesde zintuig werkte (politie-zintuig :P) en die tank van jou is echt een kunstwerk haha, waar heb je dat ding vanaf geplukt in hemels naam? *D
 
Beste GS-rijders,

Mijn motor stond precies een week te koop en vandaag istie verkocht.... weg.... never to return.... '( ;(



Maar het goede nieuws is dat er een andere motor voor in de plaats is gekomen. En het blijft een Suzuki *D

Suzuki GSXR1100 :9~ Echt een beest van een motor. Foto's plaats ik hier nog wel een keer. Ik mag er helaas nog niet meteen op gaan rijden, maar die laatste paar maanden wacht ik dan nog wel. (Ook al zal het wel steeds zwaarder worden :X )

Maargoed, na 5 GS500 topics, 4 meetings en 17.000km verder te zijn, mag ik uit de OP verdwijnen. :W

Misschien dat de nieuwe eigenaar zich ooit eens aanmeld (hij is nog aan het lessen) :P

Natuurlijk lees ik nog wel mee, en zal ik zo nu en dan wel een vraagje beantwoorden ;)

PS, ik heb nog wel een aantal onderdelen liggen die voor jullie nog wel interssant kunnen zijn: Rode zijkappen / rood voorspatbord / setje full power carbs / ori uitlaat / ori knippers en voetsteunen. (mail staat in profiel)
 
heey muppets ;)

Ik mag, na afgelopen donderdag mijn examen te hebben gehaald, maandag mijn roze pasje ophalen *O* *O* *O*

en dan lekker rijden,

groetjes!! :]
 
Waarom ik de originele tank er niet op heb :? rotzooi moet je in de container gooien, daarom O-)

Sorry even wat opgekropte frustratie omdat de originele tank zó slecht ontworpen is :X De reden dat deze tank erop zit, de originele lekte 6liter per dag en kon alleen nog gebruikt worden als gieter. En omdat ze er bij Suzuki alles aan hebben gedaan om reparatie onmogelijk te maken rij ik hier nu al 1000km+/2 politiecontroles mee rond. Maargoed, misschien dat het dit weekend nog wat word met repareren :Y deze tijdelijke tank werkt overigens prima (kraan is ook veel beter bedienbaar als origineel), alleen op de Duitse Autobahn zijn er complicaties.

Tijdelijke tank is trouwens van een Zündapp 529 GTS50, CS50 of KS50
529-058.jpg


Plaatstaal is minstens 2x zo dik als van de Suzuki en wel van een fatsoenlijke kwaliteit staal. Buitenkant is ook nog verkoperd, vernikkeld, verchroomd en gespoten, binnenkant gecoat. Die tank rot niet :+, kan je onder de grond stoppen, 2000 jaar later op graven, even schoonblazen emt de compressor en zo weer monteren O-)
 
Laatst bewerkt:
Waarom ik de originele tank er niet op heb :? rotzooi moet je in de container gooien, daarom O-)

Sorry even wat opgekropte frustratie omdat de originele tank zó slecht ontworpen is :X De reden dat deze tank erop zit, de originele lekte 6liter per dag en kon alleen nog gebruikt worden als gieter. En omdat ze er bij Suzuki alles aan hebben gedaan om reparatie onmogelijk te maken rij ik hier nu al 1000km+/2 politiecontroles mee rond. Maargoed, misschien dat het dit weekend nog wat word met repareren :Y deze tijdelijke tank werkt overigens prima (kraan is ook veel beter bedienbaar als origineel), alleen op de Duitse Autobahn zijn er complicaties.

Tijdelijke tank is trouwens van een Zündapp 529 GTS50, CS50 of KS50
[afbeelding]

Plaatstaal is minstens 2x zo dik als van de Suzuki en wel van een fatsoenlijke kwaliteit staal. Buitenkant is ook nog verkoperd, vernikkeld, verchroomd en gespoten, binnenkant gecoat. Die tank rot niet :+, kan je onder de grond stoppen, 2000 jaar later op graven, even schoonblazen emt de compressor en zo weer monteren O-)

op marktplaats/sloop is toch wel een tank te krijgen? ik kan me niet voorstellen dat je fraag zo rond rijd namenlijk :P
 
Hmm gelukkig lekt mijn tank nog niet :P was die ouwe van jou zo verroest dan?? kan ik me bijna niet voorstellen 6l per dag :( dan wordt motorrijden wel een heel dure hobby :P
 
Oude begon te lekken tussen de naden, eerst milliliters, maar met een week liep het op tot 6 liter per dag, je kon hem écht zien lekken (en niet zon beetje ook). Liep allemaal net zo mooi op de uitlaat :+ handig met statische elekticiteit en warmte ed. :Y

Op MP zoeken... heb ik al wel gedaan maar de verwaarloosde slopers hebben allemaal (in grotere mate) hetzelfde probleem :N Daar komt bij, dat ik me afvraag of ik nog wel aan nieuwe stickers kan komen, daarom probeer ik eerst de andere te repareren.

Edit; zijn er nog mensen geinterreseerd in een nieuw setje (dus voor en achter) met tectiel afgewerkte roestvastaal omvlochten slangen, met roestvaststalen banjobouten voor 60 euro of misschien minder?
 
Laatst bewerkt:
Iemand zin om dat alsnog te plannen O-)


of we moeten een keer een meeting bij mij thuis houden zit vlakbij de posbank en 1 van de mooiere dijken van nederland :] kun je gelijk zien waar ik onderuit ben gegaan :+

moet alleen wel overleggen met mn ouders of dat op zondag kan aangezien wij niet zwaar gelovig zijn maar 95% van het dorp wel :P en dat er dan ineens een zware terreurgolf aankomt met allemaal knallende uitlaten enzo :]

dit is de afstand vanaf mijn huis naar de posbank zonder snelwegen

Rhenen
Naar Beekhuizenseweg 1, Rheden
Afstand 38,9 km.
Reisduur 00:51

en met snelweg
Rhenen
Naar Beekhuizenseweg 1, Rheden
Afstand 43,3 km.
Reisduur 00:39

maar eerst mn gsje opknappen :] 8-)
 
of we moeten een keer een meeting bij mij thuis houden zit vlakbij de posbank en 1 van de mooiere dijken van nederland :] kun je gelijk zien waar ik onderuit ben gegaan :+

moet alleen wel overleggen met mn ouders of dat op zondag kan aangezien wij niet zwaar gelovig zijn maar 95% van het dorp wel :P en dat er dan ineens een zware terreurgolf aankomt met allemaal knallende uitlaten enzo :]
En bijvoorbeeld bij een MacDonalds in de buurt? Die gelovigen zitten op zondag toch in de kerk (tenminste, zij beweren dat het grote opperwezen dat van hun verlangt) en dan kunnen wij leuk een stukje scheuren over lege dijkweggetjes.
 
Laatst bewerkt:
En bijvoorbeeld bij een MacDonalds in de buurt? Die gelovigen zitten op zondag toch in de kerk (tenminste, zij beweren dat het grote opperwezen dat van hun verlangt) en dan kunnen wij leuk een stukje scheuren over lege dijkweggetjes.

McDonalds in de buurt lijkt mij ook een vereiste :Y, wel een waar het niet druk is dan kunnen we er een McDrive race houden, degene met de snelste tijd krijgt een happy meal :+

Wat betrefd de gelovigen, met alle respect, die moeten niet zeuren, ik betaal wegenbelasting voor alle 7 dagen van de week, en als ze er last van hebben moeten ze de kerk beter isoleren. Als we daar nou ook de hele tijd rondjes gaan rijden óke dan word het anders offc., maar we er toevallig een keer langskomen moeten ze niet janken :P Ik klaag immers ook niet als ze hier aan de deur komen, om te 'praten over de bijbel' (!!!!!!), wat er vorige week nog 1 wou |(

Mja verder denk ik dat we er in ieder geval vlot werk van moeten maken, nu is een meeting nog goed te doen, met een maand of wat kan je na de tijd als je ff wil napraten voor de kou je motorpak en helm gewoon aanlaten :X
 
Laatst bewerkt:
of we moeten een keer een meeting bij mij thuis houden zit vlakbij de posbank en 1 van de mooiere dijken van nederland :] kun je gelijk zien waar ik onderuit ben gegaan :+

moet alleen wel overleggen met mn ouders of dat op zondag kan aangezien wij niet zwaar gelovig zijn maar 95% van het dorp wel :P en dat er dan ineens een zware terreurgolf aankomt met allemaal knallende uitlaten enzo :] <- IS MOEILIJK VET!!!! hahahaha dat is nou eentje om te doen!!!

dit is de afstand vanaf mijn huis naar de posbank zonder snelwegen

Rhenen
Naar Beekhuizenseweg 1, Rheden
Afstand 38,9 km.
Reisduur 00:51

en met snelweg
Rhenen
Naar Beekhuizenseweg 1, Rheden
Afstand 43,3 km.
Reisduur 00:39

maar eerst mn gsje opknappen :] 8-)

Prima!! Geef maar een seintje, lijkt me super ;)
 
Hey ik had trouwens een vraagje, ik hoorde laatst van iemand dat GS'jes vaak vastlopers hadden....
Zelf nooit eerder zoiets gehoord (rijsscholen hebben ze immers ook, en die draaien de hele dag)
Hebben jullie het zelf ooit gehad, of hebben jullie dat wel vaker gehoord?

Heb zelf wel gemerkt dat die dingen best snel met olie zijn, had van F naar L in 1200km ong. Als ik nou een dag later erachter was gekomen stond hij al droog, maarja maar goed in de gaten houden dat oliepijl, dan is er niets aan de hand.
 
valt best mee met de vast lopers.
ik heb er hier igg weinig tot niets van gehoord.
mijn olie verbruik? (van suusje dan)
100ml op 5500 Km
valt mee dus
 
Hallo,

Een vraagje....

Via e-mail heb ik contact gehad met iemend die zijn GS500 verkocht. Deze vertelde mij dat de GS500 sinds juli stil staat en dat nu de rem is vastgelopen. (Gemerkt bij het naar buiten halen van de motor voor de foto) Nu weet ik bijna niks van de technische kant van een motor, maar wat kan dit zijn en belangrijker wat kost het om dit te laten maken?

Alvast bedankt
 
@MV Mic, email ontvangen?

@Paul79, waarschijnlijk zit de remklauw gewoon een beetje vast, vaak een kwestie van gangbaar maken/wat kopervet (klein uurtje werk). In het ergste geval waarschijnlijk een klauw revisie van een paar tientjes. Is het trouwens de voor of achterrem die vast geslagen is? Let in ieder geval op de remschijf voor, deze is veruit het duurste (rond de 180 euro nieuw), de rest van de remmerij is wel redelijk goedkoop.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan