Suzuki GS500 Topic #9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hahaha testa-rossa, zit je soms bij een of andere mafiabende, 20???!! gaten in je tank?? haha jij bent zeker achtervolgt door van die yakuza's met uzi's ofzo hahaha

hey hoe zit dat nou? jullie rijden met een gs rechtuit en tijdens het rechtvooruit rijden leggen jullie hem plat? aparte manier om je middenbok naar z'n grootje te helpen en ooit nog eens onder een opvolgende auto te belanden na een goede klapper *D
 
Hahaha testa-rossa, zit je soms bij een of andere mafiabende, 20???!! gaten in je tank?? haha jij bent zeker achtervolgt door van die yakuza's met uzi's ofzo hahaha

hey hoe zit dat nou? jullie rijden met een gs rechtuit en tijdens het rechtvooruit rijden leggen jullie hem plat? aparte manier om je middenbok naar z'n grootje te helpen en ooit nog eens onder een opvolgende auto te belanden na een goede klapper *D

oh bedankt om we er aan te herrineren, ga het staks proberen ;)

nee niet platleggen, doen alsof je hem gaat opbokken met je voet achter je stepje duwe en vonken maar :+
 
Laatst bewerkt:
oh ok..alleen maar vonken maken :P klinkt op die manier idd stukken minder ingewikkeld :)
 
Beste GS500E'ers,

Ik wil graag mijn nokkenasketting stellen, maar heb geen flauw idee hoe. Kan iemand me op weg helpen?

Wat ik me verder afvraag is of een tank van een nieuwe gs500e op een oude past, iemand?

Groet,
Mug
 
heee ik ook een vraagje
ik heb mn gs inmiddels al terug maar nu doet mn rechter achter knipperlicht het niet voor wel maar achter niet
het lampje op het desboard knippert dan heel snel iemand een idee waar het probleem kan liggen.
 
@Proost hehehe, je moet je ouders ook helemaal niet vertellen dat je lest :) veel relaxter...alleen mijn moeder weet ik dat ik motorrijd...haha mijn pa weet van niks..gewoon rijden man, is prima weer voor nederlandse begrippen!! vandaag was ook weer heerlijk dagje om te rijden!

@mugybo, waar heb jij je verhogings-setje gehaald voor de GS...hij ziet er lekker streetfighter uit...mijnes is ook opgehoogt maar vind het resultaat nog niet echt je van het!
 
@ Tommy_85

Ik heb er een achterbrug van een gsx600f in zitten en met wat aanpassingen t.o.v. de originele gs500 veer staat ie al een stuk hoger.. ook heb ik het subframe aangepast. dwz losgehaald en onder een andere hoek laten vastlassen.
 
Je gs is in elk geval een zeer strak exemplaar mug!! mooi ding! :) mijn gs is ook wel leuke hoor, zwart, puig kuipruitje, witte velgjes...kleinere knippers etc...ik wil eigenlijk alleen nog ophogen en stuggere voorvering en sneller...maarja...dat laatste zal er wel niet echt in zitten hehehe *D
 
heb er zelf een stage 3 dynojet kitje en een k&n luchtfilter op zitten, dit icm een kleiner voortandwiel, zodat hij wat feller optrekt, zorgt voor een topsnelheid van 185 km/h, op de teller dan en met windje mee
 
Hahaha testa-rossa, zit je soms bij een of andere mafiabende, 20???!! gaten in je tank?? haha jij bent zeker achtervolgt door van die yakuza's met uzi's ofzo hahaha

Nee nee, geen Uzi's :N een hagelgeweer :+

Werkelijke oorzaak; Japans staal :X


@dj1, tuurlijk. Lak wegschuren, gat dicht solderen met tin, soldeerrups opschuren, zinkspray eroverheen. Werkt prima, maar alleen op de niet-zichtbare plekken :Y óf voor de uberbeunhaas *D

Het was zon groot slagveld daar onder op de tank, dat ik al heb overwogen de gehele onderkant eruit te slijpen, en een nieuwe bodem te maken van écht staal, met een fatsoenlijke dikte, en de kraan op de goede (!!!) plek O-)


mja had het glaasje er wel vanaf gehaald maar had zelf geen lampjes liggen hoop dat dat het alleen is :P

Je kan het toch zien als een gloeilamp kapot is? gesmolten/gebroken gloeidraad = kapotte lamp. En anders even proberen met het lampje van rechtsachter :]
 
Laatst bewerkt:
@ Rmbo SM
jou "klachten" herken ik wel,
ik rij soms weken zonder getik en dan is ie er weer
tijdens de grote beurt waren de nokkenasketting en de spanner nog in orde.
de monteur zei dat het waarschijnlijk kwam door de wat ruime tolerantie van de schoteltjes waar de uitvul schijfjes om kleppen te stellen in zitten.
hier door kunnen ze wat scheef gaan zitten, 't schijnt niks uit te maken voor de levensduur van het blok dus ik laat het maar zo.
bij wat hogere toerentallen (1700 +) heb ik er geen las meer van.

heeft iemand nog een oplossing om het bevriezen van carbs tegen te gaan?
ik wordt 's ochtends vroeg net echt vrolijk van :N
 
mja had het glaasje er wel vanaf gehaald maar had zelf geen lampjes liggen hoop dat dat het alleen is :P


Je kunt ook lekker "ouderwetsch" je hand uitsteken .....of je voet..... _O-

Of gewoon GÉÉN richting aangeven , schijnt tegenwoordig héél normaal te zijn bij de koekblik brigade en fietsers e.d :(
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook lekker "ouderwetsch" je hand uitsteken .....of je voet..... _O-

Of gewoon GÉÉN richting aangeven , schijnt tegenwoordig héél normaal te zijn bij de koekblik brigade en fietsers e.d :(


_O- heb ik gelijk mn dagelijkse portie ochtendgymastiek :P
testarossa kun je dan niet beter een tank op een sloop kopen en die opknappen of die van xoir kopen ? heb er nog wat fotos van ik heb anders nog wel een tank voor je liggen maar daar zit wel een grote deuk in en die begint aan de buitenkant al te roesten.
 
Wat ik me afvraag is of een tank van een nieuwe gs500e op een oude past, iemand?

Groet,
Mug

jup, met enige aanpassingen. maar het is zeker de moeite waard! hij is een stuk breder, waardoor hij veel beter aansluit op je bovenbenen (bij mij dan iig) en het ziet dr een stuk volwassener en dikker uit, én je kan een sloot meer benzine meenemen.
Nadeeltjes zijn wel dat je er wat voor moet versleutelen, maar dat zal voor jou niet zon probleem zijn vermoed ik.. de originele kontkappen kun je niet meer vastklikken omdat de nieuwe benzinetanken niet meer van die aanhangsels hebben waar je de kappen in vast klikt. daar heb ik een paar beugeltjes voor gemaakt, werkt op zich perfect. ook t stuur moet aangepast worden, die komt anders tegen de tank aan. de standaard clipons dan. dus breder stuur monteren of gebogen clipons monteren. t laatste is dat t zadel anders is, en t originele zadel past dus eigenlijk niet meer omdat de tank steiler oploopt. maar met een beetje geweld geweld gebruiken krijg je die ook weer in op zn plek :P
piccie:
img1474640ko1.jpg


Nee nee, geen Uzi's :N een hagelgeweer :+

Werkelijke oorzaak; Japans staal :X


@dj1, tuurlijk. Lak wegschuren, gat dicht solderen met tin, soldeerrups opschuren, zinkspray eroverheen. Werkt prima, maar alleen op de niet-zichtbare plekken :Y óf voor de uberbeunhaas *D

Het was zon groot slagveld daar onder op de tank, dat ik al heb overwogen de gehele onderkant eruit te slijpen, en een nieuwe bodem te maken van écht staal, met een fatsoenlijke dikte, en de kraan op de goede (!!!) plek O-)

is een goede manier.. ben benieuwd hoe lang hij het volhoud :) heb je al getest?
ik heb dat namelijk ook gedaan. alleen heb ik het iets van 5 keer moeten corrigeren, omdat er toch telkens weer een gaatje niet goed dicht was, of op een andere plek een nieuw gaatje opdook. uuuuren mee bezig geweest, maarja reken er maar op dat als je alle 20 gaatjes dicht hebt, nummer 21 heel dichtbij is.. ik heb toen de handdoek in de ring gegooid en een nieuwe (ook nieuw model dus) tank gekocht en die erop gezet, in 1 keer af van al t gezeik. t was mn 2e tank die ik 'verloren' had aan de roest, dus dan maar t zeker voor t onzekere nemen en een goeie nemen. Nadeeltje is wel dat ze zeldzaam en dus duur zijn..

nog 4 tipjes voor als je nog bezig bent:
1) veel vloeimiddel gebruiken.
2)Ik weet niet hoe je je tin smelt, ik gebruikte een gasbrander. als ik hem had getest met wat benzine erin (papier eronder leggen, dan kun je naderhand zien waar het heeft gelekt, benzine verdampt snel) en dan weer leeg had gemaakt voor verbeteringsronde, liet ik hem eerst zoveel mogelijk leeglopen, en daarna een paar uurtjes uitdampen. Geen hele dag, wat wel aan te raden is ivm veiligheid van benzinedampen dus.. Doordat er nog wat dampen in de tank hangen, kun je door met de gasbrander over de tin te gaan gaatjes ontdekken. benzinedamp wordt door de warme lucht uit de tank gezogen en ontbrand, wat kleine gele vlammetjes tot gevolg heeft.. dan weet je precies waar je gaatjes zitten :)
3) schuur veel op. ik kwam nog meer gaatjes tegen onder de lak, waar ik eerst geen gaatjes verwachtte. anders wil de benzine wel eens onder je lak uit kruipen naar t gerepareerde deel toe, waardoor je denkt dat het daar lekt.
4) koop een nieuwe tank :P
 
Een andere tank, ja daar heb ik ook wel aan gedacht. Maar ik weet niet waar ik nieuwe stickers kan kopen -O-


Gisteren ook de GS nog even opgeleukt met een setje handkappen :+

100_2651.JPG
 
is dat nodig dan de stickers? als de gs voor jouw puur een vervoersmiddel is zou het mij niet zoveel uitmaken maar iedergeval je kunt wel van die suzuki stickers bestellen op www.racesticker.nl

verder had ik nog gekeken naar mn lamp en de lamp was nog gewoon goed had hem op een andere knipperlicht getest maar er is van zon koperen draad zon kop vanaf zeg maar zou ik dat moeten solderen ?
ik zal even kijken of ik een foto kan maken
greetz tim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan