Suzuki GS500 TOPIC (deel 3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Twee soorten olie door elkaar gooien zou niet zo fijn zijn. Maar je kunt er van uitgaan dat er al halfsyntheet in zit, daar zowel het instructieboekje als het Haynes Werkboek dat type voorschrijven. Als je 10W50 of 5W40 of andere betere olie dan 10W40 er bij in gooit maakt het niet zoveel uit. Zolang het getalletje vóór de "W" maar maximaal 10 is en het getalletje ná de "W" minimaal 40! :)
 
Wat moet er gebeuren bij een beurt!

Graag even een lijstje!!!!!!! (en kosten...)
Weet het niet zeker hoor, maar ik gok bij een klein beurtje op het volgende :

-Olie (prijs ligt eraan welke olie, ik heb vol syntheet a 19 euro per liter :X ) maar normale 10w40 half syntheet kost 10e per liter ofzo dus 3x, 30euro
-Oliefilter 6euro
-Ketting smeren ( :? )
-Luchtfilter schoonblazen
-Controleren of alle lampen en controlelampjes verder goed werken

Grote beurt:

-Olie zelfde verhaal als kleine beurt evenals de oliefilter :)
-Bougies 7.50 euro
-Luchtfilter schoonblazen/vervangen
-Kleppen controleren/stellen
-Remblokken controleren en eventueel vervangen
-remvloeistof controleren en bijvullen

Verder, dat velglint (rimstriping 8-) ) heb ik er zelf op geplakt, Motip Starline striping heet het, breedte van 6mm heb ik gebruikt. Ik waarschuw je alvast, is echt een rotklus om het erop te krijgen (2uur ben je er wel mee bezig voor 2 velgen) maar het resultaat is er dan wel naar ;)

Kun je bestellen bij de AVA, weet niet als je die winkel bij je in de buurt hebt?
 
Weet het niet zeker hoor, maar ik gok bij een klein beurtje op het volgende :

-Olie (prijs ligt eraan welke olie, ik heb vol syntheet a 19 euro per liter :X ) maar normale 10w40 half syntheet kost 10e per liter ofzo dus 3x, 30euro
-Oliefilter 6euro
-Ketting smeren ( :? )
-Luchtfilter schoonblazen
-Controleren of alle lampen en controlelampjes verder goed werken

Grote beurt:

-Olie zelfde verhaal als kleine beurt evenals de oliefilter :)
-Bougies 7.50 euro
-Luchtfilter schoonblazen/vervangen
-Kleppen controleren/stellen
-Remblokken controleren en eventueel vervangen
-remvloeistof controleren en bijvullen

Verder, dat velglint (rimstriping 8-) ) heb ik er zelf op geplakt, Motip Starline striping heet het, breedte van 6mm heb ik gebruikt. Ik waarschuw je alvast, is echt een rotklus om het erop te krijgen (2uur ben je er wel mee bezig voor 2 velgen) maar het resultaat is er dan wel naar ;)

Kun je bestellen bij de AVA, weet niet als je die winkel bij je in de buurt hebt?

AVA??? Was dat???
 
ow dan kijk ik wel ff bij Brezan (daar kan je geloof ik ook filters bstellen enz enz toch!)

Bij hoeveel km moet je je kleppen verstellen..... *D
 
Ook ik ben in het bezit van de Soes 500 e.
Dus zet me maar bij het lijstje ;)


Hoi Himsel (kim)
Welkom op het suzuki gs500 topic.
Motor ziet er goed uit veel plezier er mee en rij voorzichtig.

full


Maar die tl van je ouders/vrienden mag er ook wel zijn is tog heel wat anders dan een gs.

full
 
Aight, de tank en kuipdelen zitten weer op mijn soes. Bougie's afgesteld, kleppen gesteld, roest bijgewerkt en alles een beetje gepoetst.

Binnenkort nog even de keerringen vervangen, 15w40 voorvorkolie erin, en ook direct maar even de motorolie vervangen (als je toch 1 keer bezig bent, dan direct alles goed!)

Maarre, even een vraagje aan de GS500 bezitters. Bij gas loslaten, blijft ie bij jullie dan ook even in de toeren hangen? Bij mij zakt ie niet erg snel moet ik zeggen. Heb er ook even een filmpje van gemaakt zodat je het kunt zien/horen:
http://members.chello.nl/b.kuipers9/toeren.wmv
 
ligt aan de afstelling geloof ik, mijn motor reageerd wel goed op het gas. bij gas los roffelt mn uitlaat behoorlijk en heb ik nog wel eens last van backfire....
 
Aight, de tank en kuipdelen zitten weer op mijn soes. Bougie's afgesteld, kleppen gesteld, roest bijgewerkt en alles een beetje gepoetst.

Binnenkort nog even de keerringen vervangen, 15w40 voorvorkolie erin, en ook direct maar even de motorolie vervangen (als je toch 1 keer bezig bent, dan direct alles goed!)

Maarre, even een vraagje aan de GS500 bezitters. Bij gas loslaten, blijft ie bij jullie dan ook even in de toeren hangen? Bij mij zakt ie niet erg snel moet ik zeggen. Heb er ook even een filmpje van gemaakt zodat je het kunt zien/horen:
http://members.chello.nl/b.kuipers9/toeren.wmv


zo erg is het volgens mij niet want hij loopt net zo langzaam terug als die van mij

@himsel, welkom bij de club voor stoere gs'ers :X
 
ey ik had dat in het begin ook toen ik hem net had. gwoon dat plaatje losmaken en dan kun je met dat schroefdraar wat je dan ziet voor de rem draaien.vaster of losser, moet je evne proberen, dr kan niets fout gaan en anders moet je maar ff in apeldoorn langskomen :}

Vanavond er even naar gekeken en hij staat dus al op zijn maximale stand. Iemand nog ideeen waar het dan aan kan liggen? :?

@ErWiNnEr
Volsynthetische olie gebruik ik ook, maar dan voor nog geen 10 euro per liter. Dan heb je Castrol is volgens mij ook best goede olie, verkopen ze bij de Halfords in ieder geval.

@Fulcrum
Over dat niet snel terugzakken in toerental, dat zou goed kunnen komen door valse lucht. Als je je carburateurs toevallig los hebt gehad is dat bijna zeker de oorzaak. Dan even de pakkingen controleren tussen carb en cilinderkop.
 
@Fulcrum
Over dat niet snel terugzakken in toerental, dat zou goed kunnen komen door valse lucht. Als je je carburateurs toevallig los hebt gehad is dat bijna zeker de oorzaak. Dan even de pakkingen controleren tussen carb en cilinderkop.

hmm
ikheb me carbs ook ff los gehad en denk ook da ik last heb van valse lucht, maar wat moet je controleren, en als je wat gecontroleerd moet er dan ook nog wat vervangen worden? en is valse lucht erg?
 
@Fulcrum
Over dat niet snel terugzakken in toerental, dat zou goed kunnen komen door valse lucht. Als je je carburateurs toevallig los hebt gehad is dat bijna zeker de oorzaak. Dan even de pakkingen controleren tussen carb en cilinderkop.


Hmm interessant dit. Carbs en luchtfilter zijn inderdaad los geweest. Zal er morgen even naar kijken, thnx voor de tip :)
 
Zow wat gaat dat hard zeg. Deel 3 alweer :9~

Mare Tassie; ik heb ook geen gs meer. Vandaag of morgen haal ik m'n gix'er op... *D
 
Beste Dames en Heren,

Vanaf aankomende zaterdag ben ik (samen met mijn vriendin) in het bezit van onze eerste motor. Een Suzuki GS 500 E uit het bouwjaar 1989. De motor ziet er echt SUPER uit en is motorisch in uitstekende conditie . Hij heeft echter 1 nadeel; de spiegels!!
Ik vind de spielgels te kort . Mijn vraag aan jullie is of jullie een goed alternatief hebben, zo ja waar kan ik die spiegeltjes kopen?

Alvast bedankt Suuzvrienden!!

btw: webmaster, kun je mij ook op die lijst zetten?

Suzuki GS 500 E bj 1989
WP: Genemuiden
 
:Z

veel te vaak...eens per 10000 is voldoende, vaak is er dan nauwelijks wat veranderd 0.01 -0.03 mm, maar van andere kant, draai die kleppendeksel eens los, en meet ze na, meten is weten en dan weet je tenminste hoe het werkt
Staat toch echt in het werkplaatshandboek :?
 
Mare Tassie; ik heb ook geen gs meer. Vandaag of morgen haal ik m'n gix'er op... *D
[/quote]


Ik zie dat ik dus ook nog steeds op de lijst sta. Ik heb ook geen GS meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan