Suzuki gs500

Vincent456

MF'er
31 okt 2014
34
0
Hoi allemaal,

Redelijk nieuw op dit forum maar na lang wikken en wegen tussen meerdere motoren lijkt mij een suzuki gs500 een mooie motor om 1,5 jaar mee te overbruggen.

Nu beschik ik over een a2 wat dus betekend dat ik maximaal 35kw mag rijden of bakken met geld mag gaan betalen voor begrenzen..

De motor die ik heb gevonden is uit 1990 heeft 4 eigenaren gehad en 58.000 km gereden. Degene die hem verkoopt komt bij ons uit het dorp en zegt dat hij vorige maand nog een grote beurt heeft gehad. Nieuwe voorvork, nieuwe banden en de kleppen zijn opnieuw afgesteld.

Aangezien ik een leek ben zou het heel fijn zijn of iemand iets uit de foto kan opmaken. Heb er eventueel nog 4 meer.


Alvast bedankt =)
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Redelijk nieuw op dit forum maar na lang wikken en wegen tussen meerdere motoren lijkt mij een suzuki gs500 een mooie motor om 1,5 jaar mee te overbruggen.

Nu beschik ik over een a2 wat dus betekend dat ik maximaal 35kw mag rijden of bakken met geld mag gaan betalen voor begrenzen..

De motor die ik heb gevonden is uit 1990 heeft 4 eigenaren gehad en 58.000 km gereden. Degene die hem verkoopt komt bij ons uit het dorp en zegt dat hij vorige maand nog een grote beurt heeft gehad. Nieuwe voorvork, nieuwe banden en de kleppen zijn opnieuw afgesteld.

Aangezien ik een leek ben zou het heel fijn zijn of iemand iets uit de foto kan opmaken. Heb er eventueel nog 4 meer.

Alvast bedankt =)


Welke foto`````` :X
 
daar heb je het al haha! had hem toegevoegd als bijlage maar zie hem nu inderdaad nergens S:
 
Kan het niet echt een foto noemen :X

Maar een 'nieuwe voorvork' lijkt me érg sterk, is ongeveer even duur als de dagwaarde van een complete GS500... als je uberhaupt nog maar zo een nieuwe vork kan bestellen... Waarschijnlijk is er dus enkel onderhoud aan de voorvork gedaan, dus informeer wát voor onderhoud precies.

De GS500 had/heeft de nodige roestproblemen, zeker 1 zo oud als deze, check de binnenkant van de tank goed (met een zaklamp oid) op roest. Kijk evt. naar strepen langs het frame van mogelijke brandstoflekkage.
Uitlaatbochten willen doorrotten en op de foto zien ze er in ieder geval aangeroest uit (betekend niet dat ze doorgerot zijn, daar is de foto veel en veel te slecht voor).
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Redelijk nieuw op dit forum maar na lang wikken en wegen tussen meerdere motoren lijkt mij een suzuki gs500 een mooie motor om 1,5 jaar mee te overbruggen.

Nu beschik ik over een a2 wat dus betekend dat ik maximaal 35kw mag rijden of bakken met geld mag gaan betalen voor begrenzen..

De motor die ik heb gevonden is uit 1990 heeft 4 eigenaren gehad en 58.000 km gereden. Degene die hem verkoopt komt bij ons uit het dorp en zegt dat hij vorige maand nog een grote beurt heeft gehad. Nieuwe voorvork, nieuwe banden en de kleppen zijn opnieuw afgesteld.

Aangezien ik een leek ben zou het heel fijn zijn of iemand iets uit de foto kan opmaken. Heb er eventueel nog 4 meer.



[afbeelding]


Alvast bedankt =)

Obv een foto kan niemand de staat van de motor bepalen. Ook niet welk onderhoud is gedaan, en hoe.

Helaas.

Je kunt de motor wel bij een motorzaak neerzetten voor een keuring.
 
Volgens mij zijn de banden niet helemaal op spanning, vanuit de foto op te maken. Voor en achter 0,5 bar te weinig. :P
 
Foto's is zo lastig beoordelen.. op de foto ziet ie er nog best aardig uit. Beetje roest hier en daar, maar niet gek voor een ding van 25 jaar oud. Het zadel ziet er overigens wel heel erg goed uit na al die jaren. :+
 
Belangrijk is , wat moet zo`n ding opbrengen ? dat bepaald al een heleboel ..

300 euro , of 1200 ? Als zo`n ding maar een grijpstuiver hoeft te kosten kun je er nogal snel overheen stappen , en hem kopen..(mits hij normaal loopt en rijdt zonder gekke geluiden) B|

Anderhalf jaar is voorbij voor je het weet ..dus zolang hoef je er niet mee te doen . ;)
 
Laatst bewerkt:
Belangrijk is , wat moet zo`n ding opbrengen ? dat bepaald al een heleboel ..

300 euro , of 1200 ? Als zo`n ding maar een grijpstuiver hoeft te kosten kun je er nogal snel overheen stappen , en hem kopen..(mits hij normaal loopt en rijdt zonder gekke geluiden) B|

Anderhalf jaar is voorbij voor je het weet ..dus zolang hoef je er niet mee te doen . ;)

:^
 
Hoi allemaal,

Redelijk nieuw op dit forum maar na lang wikken en wegen tussen meerdere motoren lijkt mij een suzuki gs500 een mooie motor om 1,5 jaar mee te overbruggen.

Nu beschik ik over een a2 wat dus betekend dat ik maximaal 35kw mag rijden of bakken met geld mag gaan betalen voor begrenzen..

De motor die ik heb gevonden is uit 1990 heeft 4 eigenaren gehad en 58.000 km gereden. Degene die hem verkoopt komt bij ons uit het dorp en zegt dat hij vorige maand nog een grote beurt heeft gehad. Nieuwe voorvork, nieuwe banden en de kleppen zijn opnieuw afgesteld.

Aangezien ik een leek ben zou het heel fijn zijn of iemand iets uit de foto kan opmaken. Heb er eventueel nog 4 meer.





Alvast bedankt =)
Kan je beter even in het gs500 topic vragen, lees de aankooptips lijst even door op de eerste pagina van het topic. 1000 euro is gewoon te veel. Zou eerder 450-750 euro moeten zijn. Voor 1000 euro moet je het gewoon echt niet doen, laatst had cravingcookie een nieuwe model gs500 uit 2002 voor dat geld ;)

Daarnaast heb ik ff t kenteken gecheckt, hij staat nog als 25kw op kenteken. Dus zou ff navragen of die begrenzing er nog in zit.
 
Laatst bewerkt:
Kan je beter even in het gs500 topic vragen, lees de aankooptips lijst even door op de eerste pagina van het topic. 1000 euro is gewoon te veel. Zou eerder 450-750 euro moeten zijn. Voor 1000 euro moet je het gewoon echt niet doen, laatst had cravingcookie een nieuwe model gs500 uit 2002 voor dat geld ;)

Daarnaast heb ik ff t kenteken gecheckt, hij staat nog als 25kw op kenteken. Dus zou ff navragen of die begrenzing er nog in zit.
Hai. O-)

Maar eh, vraag het vooral in het GS topic ja! Ik heb daar ook echt goed advies gekregen (wel/geen nieuw model, verschillen oud/nieuw, etc.) en iedereen die daar zit klinkt ook echt alsof ze er veel verstand van hebben. :Y Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat mijn motor wel de kleppen gesteld moet hebben (nodig), een nieuw remblokje krijgt, een nieuwe achterband nodig heeft... Allemaal kleine dingetjes, maar het moet wel even. Als deze verder prima is, je het belangrijk vindt dat je er zo op weg kunt rijden en je het geld ervoor hebt liggen, zou ik lekker mikken op 800 en ervoor gaan. Maar goed dat ben ik en eigenlijk heb ik er geen verstand van. _O-
 
Kan je beter even in het gs500 topic vragen, lees de aankooptips lijst even door op de eerste pagina van het topic. 1000 euro is gewoon te veel. Zou eerder 450-750 euro moeten zijn. Voor 1000 euro moet je het gewoon echt niet doen, laatst had cravingcookie een nieuwe model gs500 uit 2002 voor dat geld ;)

Eens :P voor 1000 zou je er 2 moeten krijgen... :P

Ik vraag me ook af of die demper wel E-keur heeft, tegenwoordig toch wel een dingetje wat ik weet uit ervaring dat een GS500 onwaarschijnlijk veel herrie kan maken en daar is de politie vlot bij...
 
Laatst bewerkt:
500-600 euro is mooi zat inderdaad. En anders verder kijken op marktplaats en andere sites. Heb zelf 2 GS500's gehad.
 
Leuk om wat prijzen te noemen, maar wat krijg je precies voor 600 euro? Ik denk dat 1000 euro voor een goede GS beter is dan 600 voor een brok ellende. Als de eigenaar de prijs van 1000 euro kan rechtvaardigen door een nette machine met goed onderhoud en redelijk verse slijtdelen, is dat beter dan : van oud vrouwtje geweest, altijd binnen gestaan met splinternieuwe Jing-Jang banden met dotcode uit 2002 voor 600.
 
Als de motor technisch in goede staat is, dan zou ik er nog niet meer dan een euro per cc voor geven. Op Marktplaats wordt je dood gegooid met oude GS'jes die het ook nog wel 1,5jaar uithouden en er zijn tweedehands onderdelen in overvloed voor die dingen!
 
Leuk om wat prijzen te noemen, maar wat krijg je precies voor 600 euro?

Voor 600 euro krijg je dan een GS500 van een random particulier. Als je €1000 wil uitgeven aan een GS500 dan kan je dat net zo goed doen bij iemand die smetteloos trackrecord heeft als huisleverancier van het GS500 topic op MF. Dan heb ik het natuurlijk over Bassie
 
Laatst bewerkt:
Als de motor technisch in goede staat is, dan zou ik er nog niet meer dan een euro per cc voor geven. Op Marktplaats wordt je dood gegooid met oude GS'jes die het ook nog wel 1,5jaar uithouden en er zijn tweedehands onderdelen in overvloed voor die dingen!


Al had ik het zelf geschreven , is helemaal juist... B| wereld is vol van die dingen .. ;)
 
Precies, voor 500-600 hoef je geen brok ellende te kopen. Voor een brok ellende van een GS500 betaal je 200-300 of minder.
Voor 1000 euro van dat bouwjaar moet je eentje hebben die uitmuntend is zonder ook maar een spatje roest en banden waar je nog een flink eind mee kan rijden, ketting/tandwielen idem, schijven/remblokken evenzo.

Wat al gezegd is; voor 1000 euro koop je het nieuwe model van 2002. Wil iedereen niet altijd meer krijgen voor zijn motor dan deze echt waard is? Aan de andere kant is 1000 euro voor een willekeurige goede motor weinig geld, maar het aanbod is gewoon erg groot en dan is het een kopersmarkt.
 
Precies, voor 500-600 hoef je geen brok ellende te kopen. Voor een brok ellende van een GS500 betaal je 200-300 of minder.
Voor 1000 euro van dat bouwjaar moet je eentje hebben die uitmuntend is zonder ook maar een spatje roest en banden waar je nog een flink eind mee kan rijden, ketting/tandwielen idem, schijven/remblokken evenzo.

Wat al gezegd is; voor 1000 euro koop je het nieuwe model van 2002. Wil iedereen niet altijd meer krijgen voor zijn motor dan deze echt waard is? Aan de andere kant is 1000 euro voor een willekeurige goede motor weinig geld, maar het aanbod is gewoon erg groot en dan is het een kopersmarkt.

Ik heb een paar maanden terug mijn GS450E gekocht voor 400eu, uit 1988. Nieuwe tandwielen + ketting erop en de kleppenstellen; rijdt als een zonnetje. Ook zeer zuinig. Maargoed dit ding is ongeveer door de helft van de MF'ers in bezit geweest, slettebak dat het is :') Er moeten dit jaar wel nieuwe bandjes op, dus dat is ook weer een paar honderd euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan